3D animasyon Eğitimi

3D Studio Max - 3D animasyon Eğitimi Sponsorlu Bağlantılar 3dsmax Boolean script ile cisim patlatma... Selam Şimdi daha da illet bir parçalama metodu anlatacağım..Bundada Boleean mantığı kullanılmış..Yani bir parçayı içine geçen başka bir parçadan ayırmak şeklinde anlatabiliyorum ...

Cevapla
3D animasyon Eğitimi
Gökhan YILMAZ isimli Üye şimdilik offline konumundadır

Gökhan YILMAZ(35)

Grafiker / İstanbul

Dosya16

3D animasyon Eğitimi

Alt 05-11-2009 #1
Sponsorlu Bağlantılar

3dsmax Boolean script ile cisim patlatma...

3D animasyon Eğitimi

Selam

Şimdi daha da illet bir parçalama metodu anlatacağım..Bundada Boleean mantığı kullanılmış..Yani bir parçayı içine geçen başka bir parçadan ayırmak şeklinde anlatabiliyorum ancak 3D animasyon Eğitimi))

Şimdi arkadaşlar ilk önce bir tane teapot oluşturalım sanhemize ve ebatlarını kafanıza göre belirleyin..Bir tanede geosphere yapın ..Ebadı ise (benimkinden örnek vereyim teapot:30 geosphere:5) olsun..Bunun nedenini pflowda teapotu kaplayacağımız için ufak tercih ettim..Bu geosphere´e noise uygulayın..Benim ayarlar seed:0 scale:10 fractal:on x=2 y=5 z=5 aslında bu ayarların fazla bir önemi yok sadece girintili çıkıntılı olması için yaptım..Benim ayarları baz alarak daha rahat çözebilirsiniz..Ama Siz geneda keyfinize göre yapabilirsiniz ..

3D animasyon Eğitimi

Bu da bitti ise teapotu kaplama kısmına gelelim..Particle view penceresini açıyoruz (Graph editors/Particle view veya 6´ya basın) Pencereyi açtıktan sonra içine sağ tıklayıp new/particle system/empty flow´u seçin bunu seçme nedenimiz standart flowdaki bazı özellikleri kullanmayacağız.Bu nedenle empty´i seçip kurgulamayı biz yapalım istedim..

3D animasyon Eğitimi

Yeni event olarak bir tane birth koyalım..Emit start=0 Emir stop=0 Amount=100 yapalım ..Parçacıkların doğumları 0.framede başlasın ve 0.framede bitmesini seçtik böylece 100 tane parçacığın 100´ü birden 0.framede görünecekler..(Bu event´ı pf source01 e bağlamayı unutmayın)
-Tepotu kaplamayı istediğimizden pflowa bu maddeyi tanıtmamız gerekiyor..O yüzdende maddeyi tanımlayan position object´i seçip birth´ün altına yerleştirelim..Sonrada teapotu position object´e ekleyin (add veya by list ten)
-Rotation ekleyelim.. Ayarları aynı kalabilir..Sebebi kullanacağımız geospherelerin duruşları birbirinin aynısı olmasın diye.
-Şimdi teapotu tanıttık ve onu kaplayacak geosphere´i tanıtmamız gerek..Bunun içinde Shape instance´ı ekliyoruz..None yazan butona tıklayıp geospheremizi seçelim..
-Birth´ü koyduğumuzda display de gelmiş olacağından Display tipinide geometry yaparsanız sahnenizdeki teapotun noise verdiğiniz geosphere lerle kaplandığını göreceksiniz...

Şimdi gördüğünüz gibi birbirleri arasında çok boşluk kalmış olmalı..Bunuda Position object´ye tıklayın ve Seperation´u işaretleyip distance değerini yükselterek değiştireceğiz..Seperation parçacıkların birbiri içine girme miktarlarını belirler 0 bırakırsanız istediği miktarda birbirlerinin içine girer..Ama distance ayarı ile bu değme miktarını arttırıp daha da rahatlatabilirsiniz.Yani 100 tane parçacık ,biz müdahele etmediğiniz için random olarak yerlerini kendi belirleyecek ama bu seperation ayarı 100 tane parçanın random olan doğum yerlerini bir şekilde kontrol etmenizi sağlayacak..Ben 25 yaptım...

Şimdi daha homojen yerleşmiş olması gerek ama hala boşluklar var..Bu boşluklarıda shape instance kısmına tıklayın.Ve scale ayarları ile oynayarak tamamen kaplayın teapotunuzu..Hiç boşluk görmeyeceksiniz arkadaşlar...Ben scale=291 yapınca tamamen kaplandı benim teapot..

3D animasyon Eğitimi

Bu kaplama sizi tatmin etti ise..Command panele gidiyoruz..Standart primitive´ye basıp compound objeyi seçiyoruz..Oradan mesher´i seçin..Ve ekrana yerleştirin..Mesherin parametrelerine girip Pick object butonuna tıklayın ve pf sourceyi seçin..Ve böylece tepotu kapladığınız şekil ekranın herhangi biryerinde oluşmuş olması lazım..Şimdi bu mesheri teapotun üzerine yerleştirmemiz gerekiyor.

3D animasyon Eğitimi

Bunun için pflowu açıp displayı none yapın ..böylece teapot ortaya çıkmış olması gerek.. Şimdi mesher seçili iken align tuşuna basıp çıkan menüde x,y ve z ´yi işaretleyip tam tepotun üzerine yerleştirin..Eğer yeri konusunda sıkıntı oluyorsa pflowda demin kapatmış olduğumuz displayı açıp yerlerini kontrol edebilirsiniz..(sonra displayı tekrar kapatın ama 3D animasyon Eğitimi

3D animasyon Eğitimi

Sonrada bu mesher object seçili iken üzerine sağ tuşla tıklayıp convert to ..kısmından editable meshi seçin..Artık Pflowla hazırladığımız malzemeler üzerinde oynanabilecek hale geldi..Şimdi editable meshin sub object kısmından elements´i seçip..Ctrl-A ya basıp ekrandaki bütün elementleri seçiyorsunuz...(hepsi kırmızı olacak) Aşağıdaki gibi..

3D animasyon Eğitimi

Bu hale geldikten bu şekli hiç bozmadan editable mesh´in alt menülerinde bulunan explode kısmına gelip yandaki değeri 180 yapıp explode´ye tıklıyorsunuz...Açılacak "explode to object" kısmına asd ismini girin ...

3D animasyon Eğitimi

Mesher object leri editable mesh olarak parçaladıktan sonra artık script kısmına gelmiş durumdayız...

Bu Obje lerin arasında kalmış olan teapotu bulup seçmek zorundasınız 3D animasyon Eğitimi) Select by name butonuna tıklayıp oradan teapotu seçiyorsunuz..O seçili iken Max script kısmından new scripti açıyorsunuz..Açılan sayfaya size verdiğim scripti koyup çalışıtıracaksınız..sonra teapotunuz parçalanmış olacak

3D animasyon Eğitimi

Kodu yollamaya çalışıyorum..Ama sanırsam yazmanız gerekecek..ben gene satır satır yollayacağım..Oradan kesip yapıştırıp resme göre ayarlarsınız artık..Bir hatadır oldu benden kaynaklı kusura bakmayın..3D animasyon Eğitimi)

obj = selection[1]
pShapes = $asd* as array ----asd yazan yere sizin "explode to object "kısmına girdiğiniz isim ne ise onu gireceksiniz---

for i in pShapes do
(
objCpy = copy obj
psBool = copy i
obj - psBool
psBool * objcpy
delete objCpy
update psBool
update obj
psBool.name = uniqueName (obj.name + "_Frag_")
)

delete pShapes

Birde bu scripti çalıştıramayacağınızı düşünerek onuda anlatayım...Scripti new script penceresine yerleştirdiniz ..İsmide değiştirdiniz..çalıştırmak içinde new script penceresinin file butonuna tıklayın evaluate all deyin..Böylece çalışmış olacak.Veya bu scipti masa üzerine notpad dökümanı olarak kaydedin ve maxscript´i açın ve run script´e tıklayıp bu notpad dosyasını seçin böylece çalışmış olacak..

3D animasyon Eğitimi

eğer bu scriptle parçalanan teapotta bir parça kalmışsa (geosphere den)silin gitsin 3D animasyon Eğitimi)))

Şimdi gelelim neden editablemesh yapıp explode uyguladığımız parçaların isminin açıklamasına

pShapes = $asd* as array

Şu code´un içindeki "asd" bizim editable meshlere verdiğimiz isim olduğundan burada scripte hangi parçaları kullanacağını tanımlıyoruz arkadaşlar..Teapot seçili iken scripte girdiğimiz asd ismi..ekrandaki bütün asd isimli objeleri teapot üzerinde uygula demektir..Burası bu nedenle önemli...yani siz editable mesh ile parçalanmış objeye hangi ismi verirseniz kodun bu kısmına aynı ismi vermeniz gerek...($verdiğin isim* şeklinde olacak)

3D animasyon Eğitimi

Tabiki bu parçalama olaylarının daha kolay yöntemleri de var ama temel olarak bunları bilirseniz ayrıntılara daha hakim olacağınızı düşünerek bu yolu tercih ettim...

İYİ ÇALIŞMALAR
Bu mesajdan alıntı yap
Sponsor Links

Grafikerler.net Reklamları

Cevapla

Benzer Konular
Konu Konu Bilgileri Forum Cevaplar Son Mesaj
Karakalem Eğitimi kiprik Karakalem 0 11-10-2009 16:41:06
adobe encore dvd eğitimi Onur DAL Diğerleri 2 31-07-2009 22:30:18

Kapat
Şifremi Unuttum?