3D Çiğdem karakteri ve organik modelleme üzerine

Deneme Çalışmalar - 3D Çiğdem karakteri ve organik modelleme üzerine Sponsorlu Bağlantılar Merhaba arkadaşlar ; Organik modelleme için gelen istek üzerine birşeyler karalamak istiyorum. Başta belirtmekte fayda var; bende ne sihir var ne keramet !!! Sadece programlar çok iyi ... ...

Cevapla
3D Çiğdem karakteri ve organik modelleme üzerine
ahuramazda isimli Üye şimdilik offline konumundadır

ahuramazda(39)

Hiç Biri / Ankara

Standart

3D Çiğdem karakteri ve organik modelleme üzerine

Alt 31-08-2012 #1
Sponsorlu Bağlantılar

Merhaba arkadaşlar ;

Organik modelleme için gelen istek üzerine birşeyler karalamak istiyorum. Başta belirtmekte fayda var; bende ne sihir var ne keramet !!! Sadece programlar çok iyi ...


3D programlara ilginiz varsa ve henüz yolun başındaysanız lütfen , lütfen , lütfen organik modelleme için kafa yormayın. Zira organik modelleme en son ilgilenmeniz gereken konudur !

Önce basit parçaları , sonra komplike parçaları modellemekle uğraşın ... Örneğin bardağı modellemek kolaydır ama bir ssati parçalarıyla modellemek ona göre daha zordur ... Araba modellemek sabır ister ...

Bunlarla bol bol pratik yapın, sert yüzeye sahip cisimler üzerinde ne kadar çok poligon hakimiyeti kurarsanız size faydası olacaktır.

Modelleme bittikten sonra ışık ve dokuya geçin ... Eskiden doku dosyalarına ulaşmak zorken şimdilerde Hazreti google bile yetiyor ... Işık için standart bir ayar yok, sahnenin durumuna göre çoğu zaman 1 ışık bile yeterliyken çoğu sahnelerde bu sayı baya artabiliyor ...

Işık ve doku konusunda kendinizi geliştirdiğinizde render aşamasına geçebiliriz ... Hangi programı kullanıyorsunuz bilmiyorum ama ben render motorları içerisinde vray ve maxwell render motorlarını beğeniyorum ...

"Hangi render motoru daha iyi" diye bir şey yok, ayarlar düzgün yapıldıktan sonra hepside aynı sonucu veriyor ... Ha kullanım konusunda hangisi kolay derseniz benim şahsi bir tercihim var ... ama yanlış yönlendirme olmasın diye bana kalsın ismi 3D Çiğdem karakteri ve organik modelleme üzerine

Sonuç olarak hangi 3d programında kendinizi rahat hissediyorsanız onu kullanın, çevrenizde "la bu süper program" demelerine de kulak asmayın ... Sizin beceriniz ve ustalığınız en rahat ettiğiniz programla takdir alır ...

Aynı anda birden fazla program öğrenmeye kesinlikle kalkışmayın !!!! Herşey sırasıyla ve zamanla ... Ben bile 8 senedir bu işleri yapmama karşın hala öğrenmeye devam ediyorum ...

şimdi gelelim asıl konuya ... Organik modelleme ... en son düzey ...

Bu kısım ustalar için ... Acemiyseniz okumanıza gerek yok ...

Organik modellemede kaplama için ;

GTX ekran kartınız varsa mari programını , HD ekran kartınız kartınız varsa zbrush programını kullanmanızı tavsiye ederim. Zira mari HD ekran kartlarının çoğunu şu an desteklemiyor ...

Kaplamalar konusunda Mari programı harbi harbi iyi ... Avatar filmi başarısı için iyi bir örnek sanırsam ...

Zbrush'dan daha mı iyi peki ?? Kesinlikle hayır, benzer iş yapmalarına karşın farklı amaçlar için kullanılan farklı iki program bunlar sadece ...

Ben genelde kaplamalar için zbrush tercih ediyorum, 3DSK sitesinin arşivinde istediğim yüzeyle ilgili hayli büyük bir arşiv var. Bu arşive ücretli ulaşılabiliyor; ücret ödemek istemezseniz arşivin büyük kısmı internetten anti-yasal biçimde paylaşılmış. Nerden bulurum diye mesaj atmayın, cevaplamam bile 3D Çiğdem karakteri ve organik modelleme üzerine

Zbrush'a lowpoly gönderdiğim modelin poligon düzeyini 7'ye kadar artırıyorum ( max'de render alsan pat diye program kapanır ram yetmez ) ...

en son düzeye çektiğim model üzerinde resimle çalışma çok gerçekçi sonuçlar veriyor ... Bazen fotoğraflarda ki ışık farkları problem olabiliyor ... lakin zbrush'ın boya ve etki düzeyleriyle oynayınca bu farklar sorun bile olmadan mükemmel derecede kapatılabiliyor ... Digital tutors'da bununla ilgili bir örnek ders bile var ...

Kaplamanız kadar önemli olan bir konu da ışık ...

3D Çiğdem karakteri ve organik modelleme üzerine

Yukarıda ki örneğe bakalım ... Sahnemde 3 adet ışık var ... Kırmızı, açık sarı ve beyaz ... Kırmızı ve açık sarıyı sağlı sollu yerleştirdim ... Beyaz ışık ise envoriement'de ...

1nci modelde ışıkların tüm güçleri açık ... Ne kadar sırıtmış değil mi ... 2nci modelde açık sarı yayan ışığın gücünü neredeyse %20 sine kadar azalttım, kırmızıyı ise %60'ına kadar küçülttüm ... Sonuç daha iyi oldu ...

3ncü modelde ise açık sarı ışığı kemik rendine yakın bir renge getirdim ve gücünü biraz daha artırdım ... Kırmızı ışığın rengini biraz daha hafif bir renge aldım ... Sonuç daha başarılı ...


Render konusuna gelince, ayarlarımı anlatmak istemiyrum. Zira yazının buraya kadar olan kısmının hepsi genel bir anlatımdı, sahneye özel bir şey yoktu ...

Her sahne için hep aynı render ayarı kullanamayız ... Vray'da area render ile lanchoz filtrelerini genelde tercih ediyorum ...

İşin doğrusu bol bol pratik isteyen bir konu bu ... Bi şekilde kafayı yorarsanız iyi sonuçlara kolayca ulaşabilirsiniz ...

Sunum aşamasında ise mutlaka ps'ye atıyorum ... İnsan teni için vibrance, hue/saturation/color balance komutları bulunmaz nimet ... render ne kadar kötü olursa olsun, bu komut-lar- ile mükemmel sonuçlar almak mümkün ...

Sonuç olarak ... Organik modellemede 3ds max ve maya kıstas değil ... Hazır programlarda var ve vücudun her parçasıyla istediğiniz gibi oynayabiliyorsunuz ... ha etik mi bu ? tartışılır ...

Ben yapılan işte haticeye değil, neticeye bakan bir toplumda yaşıyorum ...

kararınızı verirken bunu göz öününde mutlaka bulundurun ...
Bu mesajdan alıntı yap
Sponsor Links

Grafikerler.net Reklamları

ZxxxE isimli Üye şimdilik offline konumundadır

ZxxxE

Hiç Biri / Ankara

Standart
Alt 31-08-2012 #2
                             Sponsorlu Bağlantılar
Açıklama için teşekkürler ...
Bu mesajdan alıntı yap
grafist isimli Üye şimdilik offline konumundadır

grafist(31)

Grafiker / İzmir

Standart
Alt 01-09-2012 #3
Hocam affınıza sığınarak 3d max ile modellediğim lowpoly bi karakteri zbrusha ve photoshop (obj) uygun olacak şekilde nasıl exportlarım? Bununla ilgili bir yazı bir döküman ya da bir video linki paylaşabilmeniz mümkün müdür? Hz. Google her ne kadar bunları çok iyi bilse de biz amatörler ne yazıp da nasıl aratacağımızı bilemiyoruz.

Şimdiden teşekkürler.
Bu mesajdan alıntı yap
ahuramazda isimli Üye şimdilik offline konumundadır

ahuramazda(39)

Hiç Biri / Ankara

Standart
Alt 02-09-2012 #4
Hocam affınıza sığınarak 3d max ile modellediğim lowpoly bi karakteri zbrusha ve photoshop (obj) uygun olacak şekilde nasıl exportlarım? Bununla ilgili bir yazı bir döküman ya da bir video linki paylaşabilmeniz mümkün müdür? Hz. Google her ne kadar bunları çok iyi bilse de biz amatörler ne yazıp da nasıl aratacağımızı bilemiyoruz.

Şimdiden teşekkürler.

photoshop'da 3d boyama ölüm be üstad ... bende i7 var, kasıldıkça kasılıyor makine ....

3dsmax'dan zbrush'a obj export dersi :


Not: kadın export ederken alt tarafta preset seçeneğini işaretlermiyor, halbu ki orada zbrush'ı seçse daha az poligon ve daha az hafıza tutacak ...
grafist isimli Üye şimdilik offline konumundadır

grafist(31)

Grafiker / İzmir

Standart
Alt 02-09-2012 #5
Hocam paylaşım için çok teşekkür ederim.
Photoshop için bilgisayarımın konfigürasyonu iyidir. Hazır obj dosyalarında 300 dpi çözünürlükte çalışırken sorun yaşamıyordum. Yine de elinizde bununla iligli bir döküman varsa çok sevinirim.
Bu mesajdan alıntı yap
creedwar isimli Üye şimdilik offline konumundadır

creedwar(38)

Tornado of souls

Grafiker / İzmir

Standart
Alt 02-09-2012 #6
Bilgiler için teşekkürler.
Bu mesajdan alıntı yap
ahuramazda isimli Üye şimdilik offline konumundadır

ahuramazda(39)

Hiç Biri / Ankara

Standart
Alt 02-09-2012 #7
Hocam paylaşım için çok teşekkür ederim.
Photoshop için bilgisayarımın konfigürasyonu iyidir. Hazır obj dosyalarında 300 dpi çözünürlükte çalışırken sorun yaşamıyordum. Yine de elinizde bununla iligli bir döküman varsa çok sevinirim.
300 dpi rgb için değil cmyk içindir, kastetdiğim aslında bu değildi ... zira 3ds max, maya, zbrush gibi programlardan ps'ye modeli obj olarak atarken 72 dpi rgb olarak atıyorsunuz ...

doküman konusunda digital tutors ve gnomon dvd lerini öneririm ... uzun zamandır arşivlerini yapıyorum ve neredeyse çoğu eğitimleri elimde var ... torrent tarzında sizde bulabilirsiniz internette, baya faydası dokunacaktır ...

saygılar ...
Bu mesajdan alıntı yap
Rhapsody34 isimli Üye şimdilik offline konumundadır

Rhapsody34

Grafiker / İstanbul

Standart
Alt 02-09-2012 #8
Bu 3d olayına daima hayranımdır.. eline emeğine sağlık.
Bu mesajdan alıntı yap
Cevapla

Benzer Konular
Konu Konu Bilgileri Forum Cevaplar Son Mesaj
freelance 3d modelleme, mimari modelleme,obje modelleme yapılır - Türkiye Geneli planci_ktu Freelancer İş Arayanlar 45 11-11-2013 21:17:32
Modelleme ve Animasyon Üzerine Çok Güzel Bir Eğitim Seti [ 3ds MAX ] dyuzkan 3D Studio Max 4 02-01-2012 14:44:18
Organik modelleme tutoial linkleri senem sevtap Maya 1 01-12-2011 00:14:57
3Ds Max Katı Modelleme ve Organik Modelleme - Türkiye Geneli wellet34 Sonuçlanan İlanlar 1 11-06-2011 11:18:54
organik modelleme çalışması sakızlı 3D Studio Max 9 27-06-2010 23:51:36

Kapat
Şifremi Unuttum?