3d Program önerisi...

Diğer - 3d Program önerisi... ...

Cevapla
3d Program önerisi...
namasteeee isimli Üye şimdilik offline konumundadır

namasteeee

Hiç Biri / İstanbul

Standart

3d Program önerisi...

Alt 28-11-2011 #1
Sponsorlu Bağlantılar

Arkadaşlar 3d programlarının birden çoğunu kullamış olanınız varsa,
size göre en kullanışlı olanını yazarmısınız ?
Bu mesajdan alıntı yap
Sponsor Links

Grafikerler.net Reklamları

ozkanozel16 isimli Üye şimdilik offline konumundadır

ozkanozel16(37)

Hiç Biri / Bursa

Standart
Alt 02-12-2011 #2
                             Sponsorlu Bağlantılar
Öncelikle yeterli tecrübesi olmayan brisiyim:

Aslında soru ne çizimi yapılacağı ile ilgili; Eğer katı modeller kullanılacak ise herhangi birini tercih edebilirsiniz. Konu katı modellerden makina (yada çok parçalı hareketli ürün) ise Autocad Inventor yada solidworks işinize yarayacakktır. Otomotiv sektörü Catia kullanmakta. Mimari çizimler Autocad architect kullanmakta. Çizimde teknik detay yerine görsel sunum gerekli ise 3D's Max , Şuana kadarkiler bir sebepten dolayı kullanamıyor iseniz Sketcup. Bu kadarı aklıma geldi.
Birde organik modeller var, elbise kumaşı , puf koltuk vs. teknik açıdan ne ile tasarlandıklarını bilmiyorum.
Bu mesajdan alıntı yap
ozkanozel16 isimli Üye şimdilik offline konumundadır

ozkanozel16(37)

Hiç Biri / Bursa

Standart
Alt 02-12-2011 #3
Öncelikle yeterli tecrübesi olmayan brisiyim:

Aslında soru ne çizimi yapılacağı ile ilgili; Eğer katı modeller kullanılacak ise herhangi birini tercih edebilirsiniz. Konu katı modellerden makina (yada çok parçalı hareketli ürün) ise Autocad Inventor yada solidworks işinize yarayacakktır. Otomotiv sektörü Catia kullanmakta. Mimari çizimler Autocad architect kullanmakta. Çizimde teknik detay yerine görsel sunum gerekli ise 3D's Max , Şuana kadarkiler bir sebepten dolayı kullanamıyor iseniz Sketcup. Bu kadarı aklıma geldi.
Birde organik modeller var, elbise kumaşı , puf koltuk vs. teknik açıdan ne ile tasarlandıklarını bilmiyorum.
Bu mesajdan alıntı yap
namasteeee isimli Üye şimdilik offline konumundadır

namasteeee

Hiç Biri / İstanbul

Standart
Alt 02-12-2011 #4
Öncelikle yeterli tecrübesi olmayan brisiyim:

Aslında soru ne çizimi yapılacağı ile ilgili; Eğer katı modeller kullanılacak ise herhangi birini tercih edebilirsiniz. Konu katı modellerden makina (yada çok parçalı hareketli ürün) ise Autocad Inventor yada solidworks işinize yarayacakktır. Otomotiv sektörü Catia kullanmakta. Mimari çizimler Autocad architect kullanmakta. Çizimde teknik detay yerine görsel sunum gerekli ise 3D's Max , Şuana kadarkiler bir sebepten dolayı kullanamıyor iseniz Sketcup. Bu kadarı aklıma geldi.
Birde organik modeller var, elbise kumaşı , puf koltuk vs. teknik açıdan ne ile tasarlandıklarını bilmiyorum.
Teşekkür ederim arkadaşım...
Bu mesajdan alıntı yap
Grafi-ray isimli Üye şimdilik offline konumundadır

Grafi-ray(27)

Grafiker / Ankara

Standart
Alt 09-02-2012 #5
Mimarı olarak çalışacaksanız 3D max en iyisidir. Eğer karakter tasarımı animasyon vs.. gibi şeyler içinde Maya ve zbrush ikilisine yoğunlaşmanızı tavsiye ederim.
Bu mesajdan alıntı yap
namasteeee isimli Üye şimdilik offline konumundadır

namasteeee

Hiç Biri / İstanbul

Standart
Alt 09-02-2012 #6
Mimarı olarak çalışacaksanız 3D max en iyisidir. Eğer karakter tasarımı animasyon vs.. gibi şeyler içinde Maya ve zbrush ikilisine yoğunlaşmanızı tavsiye ederim.
Teşekkür ederim dostum...
Bu mesajdan alıntı yap
melkor06 isimli Üye şimdilik offline konumundadır

melkor06

Hiç Biri / Ankara

Standart
Alt 30-07-2012 #7
3d modelleme için 3dsmax (uzun süre kullandım) yanısıra maya,lightwave, cinema4d, houdini öğrenmeye çalıştım en sonunda modo'da karar kıldım ara yüze biraz alıştıktan sonra modelleme çok basit geliyor render kaplama kameralar tamamı çok kullanışlı.

ama maya öğrenmeyi hala çok istiyorum.
Bu mesajdan alıntı yap
ahuramazda isimli Üye şimdilik offline konumundadır

ahuramazda(39)

Hiç Biri / Ankara

Standart
Alt 29-08-2012 #8
3d modelleme için 3dsmax (uzun süre kullandım) yanısıra maya,lightwave, cinema4d, houdini öğrenmeye çalıştım en sonunda modo'da karar kıldım ara yüze biraz alıştıktan sonra modelleme çok basit geliyor render kaplama kameralar tamamı çok kullanışlı.

ama maya öğrenmeyi hala çok istiyorum.
valla bu işlere yeni başlayan biri iseniz bi kere organik modellemeyi aklınızdan çıkartın ... başlangıç aşamasında basit objelerle çalışmanız gerekiyor ... zira organik modelleme 3d tasarımın ileri düzey uygulamasıdır, deneyim ister ... "ukala herif senden biliyorsun" diye bana soracak olursanız şu çizimimi size referans olarak gösterebilirim

3d Program önerisi...


yani ben bir bilenim ... ve sizde bu çizimime bakarak beni "bir bilen" kabul ederseniz sözümü dinleyim derim ve 3d program için şu sıraları takip edin ...

1 - Program seçimi : Ben 3d işine ilk başladığımda c4d ile başladım ... harbi ilgimi çekiyordu, modellemesi mükemmel geliyordu, render çok gerçekçiydi felan ... zaman içerisinde diğer programlarıda inceledim ... max, maya vb felan hep denedim ... sonra farkettim ki 3ds max bana daha kolay geliyor ... bi anda c4d'yi hayatımdan çıkardım ...

ilk tavsiyem hangi program diye sormayın ... hangisinde kendinizi rahat hissediyorsunuz ona karar verin ...

2 - modelleme : bol bol pratik yapın ... geçin render olayını bi kalemde ... düzgün modelleme yapılmayan iş, temeli hasarlı binaya benzer ... bir gün mutlaka çöker o bina ... hazır model kullanmak gibi hatalar sadece geçici çözüm üretir ... düzgün modellemeyi bilmek "3d tasarımın yarısıdır" ...

bunu aklınızın bi köşesine yazın

2 - ışık : her sahne için aynı ışık sistemini kullanamayız , stüdyo tarzı render ile dış mekan render ayarları farklıdır ... aydınlatma için kaç ışık kullanırsınıoz bilmem ama ekstradan bir tane daha fazla ekleyin ve rengi kırmızı olsun ... fakat render'da hayal meyal farkedilecek bir kırmızılık olsun ...

ne işime yarar diye merak ediyormusunuz ? birebir müşteriye iş yaptığınızda anlarsınız ...

3 - doku : işimizin en keyifli yerlerinden biri ... ister mekanik, ister mimarı, ister organik modelleme yapalım ; doku gerçeğe ne kadar yakın olursa işimizde o kadar kaliteli ve gerçekçi çıkar ... internetten bol bol araştırma yapmakda fayda var ... öğrenmesi ve uğraşma en kolay en zevkli aşamadır ...

4 - render : geldik en keyifli yere ... diğer üçünde uzmanlaştığınızı kabul ettiğinizde bu aşama için bol bol pratik yapın ... zira düzgün render ayarı diye bir şey yoktur, sahneden sahneye değişen doğu renk ayarları vardır ... pratik süresi, uğraşma süresi en fazla olan bölümdür ... ne kadar çok pratik yapar, dünya çapındaki örneklerle karşılaştırırsanız o kadar iyi olursunuz ...

4- organik modelleme : diğer dördünü becerebilen için bu aşamada anlatılacak fazla bir şeyimiz kalmıyor ...

başarılar ...
Bu mesajdan alıntı yap
istanblue34 isimli Üye şimdilik offline konumundadır

istanblue34

Grafiker / İstanbul

Standart
Alt 03-09-2012 #9
hocam merhaba,
ben 3 boyutlu animasyon yapabilmek için hangi programa yoğunlaşmalıyım? suan sadece 3ds max te katı modeller yapıyorum ve anımasyon yapmayı hiç denemedim 3d max orta karar iyi ise onunla yluma devam edeyim yok eğer değilse beni yönlendirin
teşekkürler
Bu mesajdan alıntı yap
drawsever isimli Üye şimdilik offline konumundadır

drawsever(41)

Hiç Biri / Mersin

Standart
Alt 13-10-2012 #10
hocam merhaba,
ben 3 boyutlu animasyon yapabilmek için hangi programa yoğunlaşmalıyım? suan sadece 3ds max te katı modeller yapıyorum ve anımasyon yapmayı hiç denemedim 3d max orta karar iyi ise onunla yluma devam edeyim yok eğer değilse beni yönlendirin
teşekkürler
3d animasyon çalışmaları için 3ds max yeterlidir. hatta organik modelleme için bile, iyi kullanıldığı zaman yeterli bir programdır.
Bu mesajdan alıntı yap
Sponsor Links

Grafikerler.net Reklamları

Cevapla

Benzer Konular
Konu Konu Bilgileri Forum Cevaplar Son Mesaj
Mouse Önerisi itanay Donanım Rehberi 0 02-06-2011 10:05:49
Cep TeLefonu Önerisi Nazmi ATAMAN Teknoloji Haberleri 4 03-03-2010 10:42:02
Yazıcı önerisi ddv Baskı 2 27-03-2009 14:42:37
Program Önerisi mum_alevi Yazılım Rehberi 1 20-02-2009 22:20:37

Kapat
Şifremi Unuttum?