3ds Max - bir soru

3D Studio Max - 3ds Max - bir soru ...

Cevapla
3ds Max - bir soru
h.salma isimli Üye şimdilik offline konumundadır

h.salma(36)

Grafiker / İstanbul

Standart

3ds Max - bir soru

Alt 05-10-2007 #1
Sponsorlu Bağlantılar

Eskiden camı Diffuse kanalına Reflect/Refract vererek yapıyordum böyle oluyordu.
3ds Max - bir soru

Şimdi Materyale Raytrace veriyorum böyle oluyor.
3ds Max - bir soru

ama render'da çok fazla kasıyor ve bazı durumlarda istediğim cam görüntüsünü alamıyorum. Bildiğiniz başka yol var mı? Örneğin camdan bir dondurma kupası yapmak için nasıl bir materyal kullanmalıyım?
Bu mesajdan alıntı yap
Sponsor Links

Grafikerler.net Reklamları

Moment isimli Üye şimdilik offline konumundadır

Moment

Hiç Biri / Kahramanmaraş

Standart
Alt 07-10-2007 #2
                             Sponsorlu Bağlantılar
canım benim (:

çevre etkilerini iyi düşünmen lazım
sonucta cam ı cam yapan ışıktır
yoksa material de raytrace'i seçtiğinde
reftlect kanalina vereceğin 1,55 lik ışık kırılması zaten su cam ve geçirgen neseneler için kullanılır

buradaki örneklerde kürler birer kupa gibi düsünülemez

küre aslında bardağın sadece dibi gibi çalışabilir.

şöyle özetleyeyim

kutu1

100x100x100

kutu 2
100x100x10

şimdi her ikisine de aynı material i verelim

kutu 1 de ışık kırılması uzun

kutu 2 de ışık kırılması azdır

farkın nedeni ise kutu 2 ışığı daha çabuk geçirir.
Bu mesajdan alıntı yap
h.salma isimli Üye şimdilik offline konumundadır

h.salma(36)

Grafiker / İstanbul

Standart
Alt 08-10-2007 #3
eee hocamız sketchup'a geçince max le ilgilenmez oldu 3ds Max - bir soru
Bu mesajdan alıntı yap
mahircelik isimli Üye şimdilik offline konumundadır

mahircelik

Hiç Biri / İstanbul

Standart
Alt 10-10-2007 #4
önce nasıl bir cam oluşturmak istediğine ve senin için render süresinin mi yoksa kalitenin mi önemli olduğuna karar vermen gerekiyor ama standart bir cam oluşturmak için scanline raytrace materyali kullanabilirsin sana parametreler üzerinde daha fazla esneklik sağlar.
Mat: Raytrace
Diffuse: rgb> 0,5,0
Reflect: falloff (frontside üsteki slotun rgb değeri: 238,238,238 altdaki slot için rgb değeri: 15,15,15 (eğer yansımada blur ve ve belirli bir ölçüde bozulma istiyorsan buraya flatmiror attıp blur ve distortion parametlerelerini isteğine göre ayarlayabilirsin) mix cruve da 1 değerine gelen bölüme sağtıklayıp bezier-corner ı aktif hale getir ve yukarı doğru eğimli olucak şeklide eğriyi yükselt) maps slotunun altında reflect değerini 100 ün altında istediğin bir değere taşıyarak yansıma oranını ayarlayabilirsin
index of ref : 1.001
transparancey : 246,246,246...... diğer parametleri de isteğine göre ayarlaman yeterli... standart mat la cam oluşturmak diffuse rgb 0,5,0 için opacitiy: 2 reflection az önce belittiğim parametreleri yükleyeceğin bir fallof veya yanlızca flatmiror atabilirsin yine maps altında reflection değerini 100 ün altında bir değere taşıyarak yansıma değerini ayarlarsın.
Bu mesajdan alıntı yap
Gökhan TEKİN isimli Üye şimdilik offline konumundadır

Gökhan TEKİN

ARTniyetli

Fotoğrafçı / Bursa

Standart
Alt 10-10-2007 #5
Merhaba mahir abi teşekkürler bu bilgileri bizimle paylaştığın için, geçenlerde murattan öğrendim yeni çalışmaların varmış doğrusu sabırsızlıkla bizimle paylaşmanı bekliyorum...

Saygılarımla..
Bu mesajdan alıntı yap
h.salma isimli Üye şimdilik offline konumundadır

h.salma(36)

Grafiker / İstanbul

Standart
Alt 11-10-2007 #6
İlginize çok teşekkür ederim...
Bu mesajdan alıntı yap
Cevapla

Tags
cam, raytrace

Benzer Konular
Konu Konu Bilgileri Forum Cevaplar Son Mesaj
Soru graf Kantin 19 14-11-2008 22:50:45
Soru: Dal Yazı chaqal Logo Tasarımları 13 21-04-2008 12:25:40
Bir Soru? Countryman Dijital Sanat 5 10-10-2007 19:03:24
Illustrator Soru-1 ''layer kullanımı'' foxx_foxx Illustrator 4 07-08-2007 15:21:12

Kapat
Şifremi Unuttum?