Actionscript 3 Import Hakkında

Flash - Actionscript 3 Import Hakkında ...

Cevapla
Actionscript 3 Import Hakkında
keremToo isimli Üye şimdilik offline konumundadır

keremToo(38)

Forumdan Uzaklaştırıldı

Hiç Biri / İstanbul

Standart
Alt 02-10-2009 #11
Sponsorlu Bağlantılar

Sorunu anladım galiba sen aynı sınıf içerisinde 2 ayri public class beyanında bulunmak istiyorsun evet AS3 buna izin vermez cünkü her sınıf için sınıf beyanını bir kerede buluna bilirsin bir özel durum haricinde ki zaten bu durumda bir yapıdan çok yapının parcası icin kullanilabilir yani senin isine yaramiyacak bir durumdur. ben anlaman icin kucuk bir ornek hazırladım ama genede izah etmekte fayda var.

package
{
public class BaseClass
{
public function BaseClass()
{

}
}
}

en temel haliyle bir sınıf böle olmali ve sınıf içerisinde 2. bir public class beyanı bulunamaz
ama public function public var gibi beyanlara bir kısıtlama yok. 2. bir sınıfı import yöntemile cağıra bilirsin - import klasör.BaseClass2 - gibi sınıfı ithal ettiğinde yöntem ve özelliklerinin sınırlaına göre kullana bilirsin yada extends ederek uzata bilirsin - public class BaseClass extends BaseClass2 - diyer uzattığın sınıf içerisinde tum yöntem ve ozellikleri devralır bu iki örnek icin uygulama yaptım incelersen daha iyi anliyacaksin

RapidShare: 1-CLICK Web hosting - Easy Filehosting
Bu mesajdan alıntı yap
ogcetin isimli Üye şimdilik offline konumundadır

ogcetin

Webmaster / İstanbul

Standart
Alt 02-10-2009 #12
                             Sponsorlu Bağlantılar
Anladım dostum saolasın emegıne saglık.

işte şuan satranc yazıyorum 32 taş var her bırı ayrı class dıyınce kafadan 32 tane tas ıcın 2 tane baglı oldukları sıyah ve beyaz sınıfı ıcın bı tane de en dıs tahta sınıfı ıcın olunca 35 tane dosya oluo bos yere dıye mızmızlanıodumda =) cozum yokmuş.

zaten o import sorunumuda o dırek dosya adı durumuyla baya asmıstım =) bu cozum surecınde oyunu bıtırmeye yaklastım. Şimdide class tan bi nesne uretırken yasadıgım sıkıntı var bakalım onu nası cozucem =)
Bu mesajdan alıntı yap
keremToo isimli Üye şimdilik offline konumundadır

keremToo(38)

Forumdan Uzaklaştırıldı

Hiç Biri / İstanbul

Standart
Alt 02-10-2009 #13
söle onuda dostum oop yazanlara destek sonsuz elimizden geldikce
Bu mesajdan alıntı yap
ogcetin isimli Üye şimdilik offline konumundadır

ogcetin

Webmaster / İstanbul

Standart
Alt 02-10-2009 #14
hemen yazım =)

ya benım mevzu bıraz karıstı aslında sureklı alternatıf uretmekten dolayı =)

bu satranc oyununda oncelıkle her tası ayrı class tanımladım sonrasında classlardan nesne olusturunca her olusan nesneye Click için eventlistener ekledim
ancak tasa tıkladıgında tıkladıgım tasın adını ogrenemedım =) yanı nesneyı olusturunca .name ıle ısmı verıyorum ekrana basıyorum ısım gelıo event lıstenera geldıgımde target.name dıyorum Instance24 fln gıbı abuk ısımler cıkıor.

Bende dedimki taşı öğrenmek için her taşın koordinatı sabittir nasılsa koordinatını alım o koordinat tahtanın hanı karesinde mesela a4 temı sonra classlara gıdım abık a4 te suan hangı tas var ... Boylece tasın adını genede elde etmıs olurum dedım =)

Sonra ısler devam ederken tası oynatmak ıcın yenı karenın koordınatına gore taşın gorunumunu ayarlamak için tasın height ve width 'ıne ulasıyım dedım. Çunku oyun 3 boyutlu ve her tasın her karedekı gorunumu farklı. Hal boyle olunca alabılecegım tek sabıt koordinat sag alt kosedeki koordinat =) (en+boy)/2 den hipotenus bulur tasın sag ust kosesıne gore ayarlamak ıcın alt koordınata eklerım dedım.
Amma velakin tasları olustururken ekrana bas dedıgımde en boyu verıyor ama sonucta ben nesneye donusturuyorum. Islem esnasında nesne uzerınden sorguladıgımda en de boyda 0 cıkıyor...

Yani git gide saçmaladı işlemler =)

Şimdi sorunun ozenine gelirsek ... Classları nesneye cevırdıkten sonra bılgılere ulasmada sıkıntım var ... Yada ulasabıldıgım bılgılerı bıle functıon'a soktugumda goremıyorum... =) Actionscript 3 Import Hakkında1:
Bu mesajdan alıntı yap
ogcetin isimli Üye şimdilik offline konumundadır

ogcetin

Webmaster / İstanbul

Standart
Alt 02-10-2009 #15
Resım Upload Kodum :

package{
import flash.net.URLRequest;
import flash.display.Sprite;
import flash.display.Loader;
import flash.events.*;
public class Resim extends Sprite{
private var holder:Sprite = new Sprite();
private var loader:Loader = new Loader();
private var request:URLRequest;
public function Resim(url:String)
{
request = new URLRequest(url);
loader.load(request);
loader.contentLoaderInfo.addEventListener(Event.IN IT, goster);

}
public function goster(e:Event):void
{
holder.addChild(loader);
this.addChild(holder);
}
/////////////////////////////////////////////////////////////////////

Sonrasında Resim olayını nesneye cevırdıgım taş sınıfının kodu :

package{
import flash.net.URLRequest;
import flash.display.*;
import flash.events.*;
import Resim;
public class b_p1 extends beyaz{
public var en:Number,boy:Number;
public function b_p1(){
konum="a2";
var bg_bp1=new Resim("taslar/beyaz/b_piyon_a2.png");
// Bu noktada bg_bp1.height e cevap 0 donuyor
addChild(bg_bp1);
}
}
}

////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Şeklinde karmaşık anlatamadıgım nokta varsa anlatabılır kaynak kodlarının tamamınıda ıstersen upload edebılırım =)

Yeterkı şu sulanmış beyne biraz yardımcı ol =) Şimdiden Teşekkürler
Bu mesajdan alıntı yap
keremToo isimli Üye şimdilik offline konumundadır

keremToo(38)

Forumdan Uzaklaştırıldı

Hiç Biri / İstanbul

Standart
Alt 02-10-2009 #16
dostum evvela her tas için bir class olayı gereksiz ve hazmetli bir yol bunun icin tek bir sınıf yeterli olacaktır. sen uretmek istediğin kadar sayıda for dongüsü içine de tasları coğalt mesela kullandığın tasların ismini ve imglerini xml'den okutuyorsun nasılsa farklı gruplar oldugunu düşürnürsek siyah ve beyaz gibi siyah.xml ve beyaz.xml gibi data olustur. xmlLoader.as bu dataları yuklesin ve birde bunların dizilişi için ir baska sınıf düşün display.as bu sınıfda aldığı iki farklı datayı 2 ayrı array içerisine alsın artık bArray içerisinde beyaz.xml verileri ve sArray içerisinde de siyah.xml verileri mevcut. artık sen bu iki dizi nin uzunlugu kadar(lenght) bir döngü kur x.= i * dizi[i].width gibi hangi diziyi kullanıyorsan sahneye ekleye bilirsin isim konusuna gelirsek bunu mevcut xml içerisinde isme eşitleye bilirsinde dizi[i].name = [email protected]; gibi yada sunu yapabilirsin dizi[i].name="siyahtaslar" + i ve event olarak gene döngü içerisinde dizi[i].addEventListener(MouseEvent.CLICK, clickhandler)
function clickhandler(e:MouseEvent):void
{
trace(e.target.name)
}
Bu mesajdan alıntı yap
ogcetin isimli Üye şimdilik offline konumundadır

ogcetin

Webmaster / İstanbul

Standart
Alt 02-10-2009 #17
sımdı attıgım class'a baktıysan dostum her tasın hem konumunu hem resmını tutuyorum cunku tasın her hamlesınde konum degısırken resımde degısıcek cunku satranc 3 boyutlu...

Ayrıca xml olayındanda cekınıyorum cunku 100.000 kısının aynı anda baglanacagı bır sıstem oldugundan dolayı coklu gruplarda yavaslama olur gıbı gelıyor. Oylekı tasların resımlerını bıle dısardan cekıorum. Cunku 7200 tane resım var =)

ayrıca e.target.name den ulasamıyorum işte Actionscript 3 Import Hakkında event listenerdan once ornegın bp1.name ı trace edıyorum ekrana adı gelıo ama sonrasında event lıstener da bp1 e tıklamama ragmen e.target.name dedıgımde Instance24 gıbı ısımler donuo... Her tas ıcın aynı sorun Actionscript 3 Import Hakkında
Bu mesajdan alıntı yap
ogcetin isimli Üye şimdilik offline konumundadır

ogcetin

Webmaster / İstanbul

Standart
Alt 02-10-2009 #18
hatta sana ornek dosyaları da verım ıncelersen daha ıı yardımcı olursun heralde =)

http://www.mighttech.com/Proje_part.rar

resımlerle fln full 8 mb oluo ondan ben bırkac parcasını upload ettım sana yetsın dıye
Bu mesajdan alıntı yap
keremToo isimli Üye şimdilik offline konumundadır

keremToo(38)

Forumdan Uzaklaştırıldı

Hiç Biri / İstanbul

Standart
Alt 02-10-2009 #19
dostum bakacağım projeye ama biraz zaman vermen gerek bana
Bu mesajdan alıntı yap
ogcetin isimli Üye şimdilik offline konumundadır

ogcetin

Webmaster / İstanbul

Standart
Alt 02-10-2009 #20
Tamamını Yukledım.

http://www.mighttech.com/for_keremToo.rar

Burdan cekebılırsın =) musaıt oldugun zamanda ıncelersen sevınırım
Bu mesajdan alıntı yap
Cevapla

Benzer Konular
Konu Konu Bilgileri Forum Cevaplar Son Mesaj
3d MAX import hakkında yardım vivo 3D Studio Max 2 12-07-2011 13:02:56
ActionScript yardım tuncistanbul Flash 13 06-08-2009 17:42:01
ActionScript Sorunu... wira_reis Flash 3 25-02-2009 15:05:33
ActionScript sorunu ilayda Flash 1 17-01-2009 13:25:45
ActionScript ile Günleri Yazdırma Ali Emre Flash 0 14-09-2007 12:38:58

Kapat
Şifremi Unuttum?