Adobe Illustrator’de 3boyutlu nesne oluşturmak

Illustrator Dersleri - Adobe Illustrator’de 3boyutlu nesne oluşturmak ...

Cevapla
Adobe Illustrator’de 3boyutlu nesne oluşturmak
dorukmavisi isimli Üye şimdilik offline konumundadır

dorukmavisi

Webmaster

Standart

Adobe Illustrator’de 3boyutlu nesne oluşturmak

Alt 22-11-2007 #1
Sponsorlu Bağlantılar

Adobe Illustratorun tıpkı 3D Max gibi (onun kadar güçlü olmasa da) 3 boyutlu nesne oluşturma bunu dokularla kaplama ve özel yüzey ışıklandırması gibi özellikleri vardır. Son derece basit ve etkili olan bu özellikleri öğrenmek için adım adım beraber yolalalım.

Bir 3D nesne yaratmak içim 3 yol vardır.
Extrude and Bevel: 2 boyutlu nesneyi uzatarak derinlik kazandırmak için Z eksenini kullanır. Örneğin daireyi yada çemberi bir silindir haline getirir.
Revolve: Bir nesneyi bir eksen etrafında döndürmek için Y eksenini kullanır. Örneğin bir yay, daire haline gelir.
Rotate: 2 boyutlu çizimi 3 boyutlu uzayda döndürmek için Z eksenini kullanır ve çizimin perspektifini değiştirir.
Biz bunlardan en önemlileri olan ilk ikisine bir bakalım
Bu mesajdan alıntı yap
Sponsor Links

Grafikerler.net Reklamları

dorukmavisi isimli Üye şimdilik offline konumundadır

dorukmavisi

Webmaster

Standart
Alt 22-11-2007 #2
                             Sponsorlu Bağlantılar
1.3D Extrude Efektini kullanmak
Ellipse aracını [O] seçin ve tuval üzerinde tıklayın ve bırakın. Ellipse iletişim
kutusunda Width metin kutusuna 285 pt yazın ve Height sözcüğüne tıklayın.
Değerler eşit olarak girilir.
Şekli Swatches paletinden gri (Gray) renkle doldurun. Fırça darbesinin None olduğundan emin olun.
Effect > 3D > Extrude and Bevel seçimini yapın ve Preview onay kutusunu işaretleyin. Seçenekler penceresinin başlık çubuğuna tıklayın ve bunu çizimi görebileceğiniz bir konuma taşıyın.
Exrude and Bevel efekti iki boyutlu daireyi varsayılan değerleri kullanarak uzatmıştır. Derinlik ve kenarlar gibi çeşitli özellikleri değiştireceksiniz.
Önce iletişim kutusunun sol tarafındaki küp simgesine tıklayın. Kübe tıklayarak ve sürükleyerek nesneyi boşlukta döndürme denemeleri yapın. Denemeyi bitirdiğinizde, Position açılır menüsünden Off-Axis Bottom'ı seçin.
Adobe Illustrator’de 3boyutlu nesne oluşturmak
Extrude Depth sürgüsünü kullanarak veya Extrude Depth metin kutusuna 75 yazarak silindiri uzatın. Resmi tazelemek için Preview onay kutusunun işaretini kaldırın.
Cap On veya Cap Off?
3D Extrude & Bevel Options penceresinin Extrude and Bevel kısmında (Extrude Depth ve Cap seçenekleri) nesnenin katı veya içi boş olarak gösterme seçeneği vardır.
Adobe Illustrator’de 3boyutlu nesne oluşturmak
Nesnenin yüzeyinde içe ve dışa doğru oyuklar oluşturmak için bevel özelliklerini kullanabilirsiniz.
Extent Out düğmesi pahı (bevel) nesnenin şekline ekler. Extent In düğmesi pahı nesnenin orijinal şeklinin dışına ekler.
Bu mesajdan alıntı yap
dorukmavisi isimli Üye şimdilik offline konumundadır

dorukmavisi

Webmaster

Standart
Alt 22-11-2007 #3
3 Boyutlu Nesnelere doku kaplama.
3 Boyutlu nesneler çeşitli yüzeylerden oluşur. Örneğin, yeni oluşturduğunuz şekil 3 harici yüzeye sahiptir. Şeklin etrafında bir üst, alt ve kenar yüzeyi vardır.
Mevcut Extrude and Bevel efektini düzenlediğiniz için, Appearance paletine
konumlanın. Eğer palet görünmüyorsa Windows> Appearance seçimini yaparak
görünür duruma getirin ve 3D Extrude and Bevel üzerine çift tıklayın. Extrude and Bevel seçenekleri göründüğünde, pencereyi kepara taşıyın. Böylece değişiklikler yaptığınızda çizimi gözleyebilirsiniz.
Map Art penceresi göründüğünde, Sembol (Symbol) ve Yüzey (Surface) seçimi için seçenekler bulunduğuna dikkat edin. Aşağıda eşlenen çizimi konumlandırmak için bir pencere görünür.
Bir yüzeyden diğerine geçmek için tek oka tıklayın. Yüzeyler üzerinde hareket ederken önizleme penceresinde aktif olan yüzeyibelirten bir vurgu görüntülenir. 1 of 3'ü seçin. Önizleme paletinde silindirin üst kısmı görünür.
Adobe Illustrator’de 3boyutlu nesne oluşturmak
Symbol açılır menüsünden, kaplamada kullanacağınız sembolü seçin. Seçtiğiniz sembol önizleme paneline yerleştirilir. Burada Shade Artwork seçeneği kenar ve üst kısımları otomatikmen gölgelendirir.
Photoshoptan doku almak
Photoshopta hazırladığınız dokuyu PSD olarak ithal edebilirsiniz. Bunun için File >Place seçimini yapın psd dosyasın seçin. Link (Bağlantı) kutusunun işaretli olmadığından emin olun. Place düğmesine tıklayın. Symbols paleti görünür durumdayken Selection aracını kullanarak resmi Symbol paletine sürükleyin. Symbols paletinde yeni sembole çift tıklayın ve yeni bir isim girin. Daha sonra yukarıda anlatıldığı gibi bu yeni dokuyla 3 boyutlu nesneyi kaplayın.
Bu mesajdan alıntı yap
dorukmavisi isimli Üye şimdilik offline konumundadır

dorukmavisi

Webmaster

Standart
Alt 22-11-2007 #4
2. 3D Revolve
Bu işlem bilgisayarınızı kasacaktır. Bu nedenle ne kadar güçlü bir makine kullanırsanız o derece rahat çalışırsınız.
Pencil veya pen tool ile bir vazonun bir kenarını tanımlayan yaşil renkte bir path çizin.
9 Effect> 3D > Revolve seçimini yapın. Preview'a tıklayın.
Revolve seçenekleri görünür. Seçenekler, Extrude seçeneklerine benzer ancak _ farklar bulunmaktadır.
Positionı Off- Axis Front olarak bırakın.
Kenarı Right Edge olarak değiştirin. Kavis, gösterilen kenarın etrafında döndürülür. Sonuç, seçtiğiniz kenara bağlı olarak çarpıcı bir biçimde değişiklik gösterir. Bunu Right Edge (Sağ kenar) olarak bırakın. OK düğmesine tıklayın.
Adobe Illustrator’de 3boyutlu nesne oluşturmak
Adobe Illustrator’de 3boyutlu nesne oluşturmak
NOT: 3boyutlu nesneleri döndürmeyin. Beklemediğiniz sonuçlarla karşılaşabilirsiniz. 3 boyutlu bir nesneyi döndürmek için appearance paletinde efektin üzerine çift tıklayın ve öğeyi position önizleme penceresinde döndürünüz.
Bu mesajdan alıntı yap
dorukmavisi isimli Üye şimdilik offline konumundadır

dorukmavisi

Webmaster

Standart
Alt 22-11-2007 #5
Işıklandırmayı değiştirmek.
Illustratorde ışık kaynağının gücünü ve yönünü ayarlamak için ilave seçenekler bulunmaktadır. 3D revolve uygulanmış vazomuz hala seçiliyken, Appearance paletinde 3D Revolve' a çift tıklayalım.Appearance paleti görünür durumda değilse Window> Appearance seçimi ile görünür hale getirelim. Preview’i işaretleyip More Options’ı seçelim. Bu seçenekleri kullanmak 3 boyutlu nesnenizde özel ışıklandırmalar kullanmanıza imkan verir. ışıklandırmayı yeniden konumlandırmak ve gölge rengini değiştirmek için önizleme penceresini kullanacaksınız.
Surface açılır menüsünden Diffuse Shading'i (Gölgeyi dağıt) seçin.izleme penceresinde ışık kaynağını temsil eden beyaz kareye tıklayın ve sürükleyin. Bu, ışıklandırmanın yönünü değiştirir. Bu alıştırma için ışık kaynağını nesnenin üzerine sürükleyin.
Shading Color (Gölge rengi) açılır menüsüne tıklayın ve Custom'ı (Özel) seçin. Custom'ın sağındaki kırmızı renkli kareye tıklayın ve renk seçicisinden yeşil bir renk seçin ya da seçim penceresinin sağındaki metin kutularına değerler girin. Böylece sarı renkli bir şekle yeşil gölge uygulanmış oluyor. Ambient Light (Ortam Işığı) değerini 40% olarak girin. Ortam ışığı yüzeydeki parlaklığı eşit olarak denetler. Işıklandırma seçenekleri görünür durumda değilse, vazoya ilave ışık kaynağı eklemek için More Options düğmesine tıklayın. Işıklandırma önizleme penceresinde New düğmesine tıklayarak başka bir ışık kaynağı ekleyin. Işıkların birini nesnenin sol alt kısımda diğerini ise sağ üst kısımda olacak şekilde konumlandırın Ambient Light (Ortam ışığı) değerini 25% olarak değiştirin OK düğmesine tıklayın.
Adobe Illustrator’de 3boyutlu nesne oluşturmak
NOT: Kaplanan yüzeylerin birleşme noktasında kesintiler oluşabilir ancak bunlar bitmape dönüştürme (rasterize) işleminden sonra kaybolacaktır.
Bu mesajdan alıntı yap
N/A1 isimli Üye şimdilik offline konumundadır

N/A1(36)

Standart
Alt 22-11-2007 #6
Bu değerli bilgiler için çok teşekkürler. Illustrator'ün sihirli dünyasına girmek isteyenlerinin çok işine yarayacak bilgiler, bu güzel paylaşımın devam etmesi dileğiyle...
Bu mesajdan alıntı yap
Aldore isimli Üye şimdilik offline konumundadır

Aldore

Grafiker / İstanbul

Standart
Alt 15-12-2007 #7
Illistrator ile çalışmaya başladıktan sonra freehand'in hemen bıraktım sadece zorunlu olunca kullanıyorum. Photoshop ile tam bir uyum içinde çalışıyor. 3d Konusunda mesh tool da olaya girdiğinde harikalar yaratabilirsiz...tanrı kadar olmasada..
Bu mesajdan alıntı yap
cumali12 isimli Üye şimdilik offline konumundadır

cumali12

Grafiker / Adana

Standart
Alt 15-12-2007 #8
çok güzel bilgiler.paylaşımın için çok sağol.
Bu mesajdan alıntı yap
Standart
Alt 16-12-2007 #9
bu ders çok yararlı olmuş sevgili doruk mavisi,tebrik ederim,ayrıca çok teşekkür ederim.
Bu mesajdan alıntı yap
ulkerer35 isimli Üye şimdilik offline konumundadır

ulkerer35

Grafiker / İzmir

Standart
Alt 25-12-2007 #10
degerli bilgiler tesekkür ederim.
Aslında ben Extrude and Bevel'lı kullaniyorum fakat Map Art'tan obje eklemeyi sayende ögrendimAdobe Illustrator’de 3boyutlu nesne oluşturmak ama aklima birsey takildi. Baskida sorun olur mu?
Extrude and Bevel'lı baskiya gönderirken eps formatinda gönderdim vektör gönderseydim de sorun olmaz diye düsünüyorum ama Map Art'tan obje eklemek bende baskida sorun olur mu düsüncesini uyandirdi?
Bilgilendirirsen sevinirim. İyi calismalar.
Bu mesajdan alıntı yap
Sponsor Links

Grafikerler.net Reklamları

Cevapla

Tags
illustrator 3d nesne

Benzer Konular
Konu Konu Bilgileri Forum Cevaplar Son Mesaj
Vektör clipart T-shirt AI, EPS - Adobe Illustrator CS2 - 3 Mb VolkanTEKiN Vektörel 20 04-03-2013 17:49:04
adobe illustrator nistelroy Illustrator 5 29-03-2011 11:42:46
Illustrator’da Objeleri Hizalamak (Align) Hande DEMİR Illustrator Dersleri 27 18-12-2010 14:55:00
Adobe Illustrator CS3 ü Denemek İsteyenler Ali Emre Illustrator 15 18-05-2009 10:16:04

Kapat
Şifremi Unuttum?