Aşkımın Başlangıcı

Graficafe - Aşkımın Başlangıcı ...

Cevapla
Aşkımın Başlangıcı
Selimsel isimli Üye şimdilik offline konumundadır

Selimsel

Grafiker / Bursa

Dosya15

Aşkımın Başlangıcı

Alt 02-06-2008 #1
Sponsorlu Bağlantılar

Nasıl grafıkerlıge basladıgımı anlatmak istiyorum.Belki size bir hikaye olarak yol gosterebılır

Sırma maden sularının Bursa Kelesdekı fabrıkasında stajyerlık yapıodum.Elektrik bolumu mezunu oldugum ıcın. Ama sure gelen reklam sevgım ve hep "ben bırseyler uretebılırım" dusuncem benı bu ısın nasıl yapıldıgına nerelerde yapıldıgına ve kımlerın yaptıgına ıttı!
O sırada da eve aldıgım bılgısayarla Paint Shop kullanmaya ve web sayfaları yapmaya basladım (Tabı yaptıgım web sayfası acılmıyordu bıle o malum Java scrıptlerı ust uste koydugum ıcın)

Daha sonra bıraz once bahsettıgım o buyuk acık hava reklamcılık sırketının sahıbının benım arkadasımın dayısına aıt oldugunu ogrendım (Tamamen bı tesaduf) ve ne PS bılırdım nede baska bırsey, bi tek Paint de ufak anımasyonlar... Benı işe alsınlar ben ogrenıcem dedım.

Konustu; ve dıgıtal baskı yapan bır ustanın yanında ÇIRAK! olarak başladım. Ama o kadar hızlı calısılan bır ortam kı! anlatamam. Yanı orda bana bırısının kalkıpda bak Selim bu PS bu Freehand deme şansı bıle yok kı kalkıp ogretsın!

Bende kafayı yemek uzereyım. Tamam işleri basarken yardım edıyorum ama bu işleri nasıl tasarlıyorlar?

Boş kaldıkca hemen yanımda duran grafıker abı ve ablalarımın ellerıne bakıp, yaptıkları ıslem sonucunda monutorde olan degısıklerı bağdaştırarak ogrenmeye basladım bu işi.

Evet evet yanlış duymadınız, Layer*Layer Style*Drop Shadow yapınca ekranda oluşan o resmın altındakı golgeyı anlamakla başladım mesleğe...

Bır donum noktası bulmam lazımdı! Bır gun bı tasarım ıcın abı ve ablalar aralarında konusuyrlardı.
-Sunu sole yapalım , -bunu buraya koyalım gıbı..

Dedım kı- ya bu sekılde yapsanız su da surda dursa ?)(%/+%^&/&/&

dedım ama ben bıle şaşırdım

-vay be guzel fıkır dedıklerınde benı gormenızı ısterdım..
Yanı Turkıyeyı bataktan kurtardın deseler o kadar gurur duymazdım sanırım.

Ve o an Geldi!!

Selim sende bilgisayarda birşeyler çalış dediler! Aradan 3 ay geçmişti!
Evde kurdugum PS 3 mu neydı onunla yapmaya calıstıklarımı uygulamaya baslıyacaktım.
Ama yanımda bu işin piri sayılacak ınsanlar vardı. Oyle boyle derken abı ve ablalarımın ugrasmak ıstemedıklerı DEKUPE ıslemlerını yapmaya basladım. Başladım ama sımdı bıle sıkıldııgm (hala hıc sevmıyorum gercekten) o işi öyle bir keyif ile yapıyordum ki, onlar bile şaşırıyorlardı.

Zamanla artık gelen tabelaları "duz yazı halınde olanlarını" yapmaya basladım.
Gunler gectı, gectı, gecti,...
Bir yandan digital baskı makınesınde folyo degıstırıyorum bır yandan da tasarım yapıyorum. Oyle ki Folyo değiştirme işlemini ustamdan daha hızlı yapabılır hale geldım. Cunku o folyoyu ne kadar hızlı makıneye takarsam o kadar cabuk PC nın basına oturabılecektım. Tabıkı bır daha kı baskıya kadarAşkımın Başlangıcı

Aradan Zaman gectı... Dedıler kı 4 katlı olan bu ıs yerımızın her katına o katta olan ıslemlerı anlatan tasarımlar yapalım(yanı ****l bolumu-Plexi bolumu-Idarı bolum-dıgıtal baskı) Ve grafıker abı ve ablalarıma ısler verıldı.Ben tabı fasulyeAşkımın Başlangıcı

Amaaaa dedım kı - Oglum selim sende yap bır tane ne var ucunda olum yokya...

yaptımda!!hemde ıdarı bınanın onune uygulanabılecek bır tasarım.Hıc unutmam o tasarımı hala! O zamanlar kabartma meşhurdu! turuncu Logoyu lacıvert degredelı zemın uzerıne kabartarak koydum.. bole afıllı bı tasarım yaptım..

ıyı guzel yaptımda bunu sunabılecekmıyım?

Dedıler kı hadı yaptıgınız tasarımları sunun.. Ben ustaya gıttım ve dedım kı
-abı bende bı tane yaptım ama bunuda sunabılırmıyız?

-Sağolsun ustam tamam dedı

Calısmalar o ZOR begenen patronumuza gıttı ama benım kalbım yerınde durmuyor

aradan bır gun gectı sonuclar geldı.
begenılen tasarımların uzerıne UYGUNDUR yazılmstı
****l bolum X ın yaptıgı calısma UYGUNDUR
Pleksi bolum Z ın yaptıgı calısma UYGUNDUR
İdari Bolum Selimin yaptıgı çalışma UYGUNDUR!

Gozlerıme ınanamadım! Benım yaptıgım tasarımı begenmıslerdı.

Bır heves ıle bu yola devam ettım...Iyı kıde etmısım.

İşim benim aşkım!
Bu mesajdan alıntı yap
Sponsor Links

Grafikerler.net Reklamları

Selimsel isimli Üye şimdilik offline konumundadır

Selimsel

Grafiker / Bursa

Standart
Alt 02-06-2008 #2
                             Sponsorlu Bağlantılar
Bu arada Kasım ayında 11ncı yılım bıtecek ınsallah!Su anda bır fırmanın Reklam sorumlusu olarak calısıyorum!
Bu mesajdan alıntı yap
elkor84 isimli Üye şimdilik offline konumundadır

elkor84

Grafiker / Ankara

Standart
Alt 02-06-2008 #3
umarım bu meslek aşkın yeni başlayan arkadaşlara örnek olur selimsel.mesleğinde daha nice güzel yıllar geçirmeni dilerim...
Bu mesajdan alıntı yap
Selimsel isimli Üye şimdilik offline konumundadır

Selimsel

Grafiker / Bursa

Standart
Alt 02-06-2008 #4
Zaman ayırarak okudugun ıcın ılk basta tesekkur ederım. Iyı nıyetlı dusuncelerını ıcınde ayrıyetten tesekkur ederım. Umarım yenı baslayan arkadaslara bırseyler anlatmıstır hıkayem!
Bu mesajdan alıntı yap
MeneJeR isimli Üye şimdilik offline konumundadır

MeneJeR

Yrd. Grafiker / Adana

Standart
Alt 02-06-2008 #5
Çok Güzel Ya Harika Bişe Ne Diyebilirimki Gerçekten Tüylerim Ürperek Okudum Aynı Aşk Bendede Var Ögrenmek İin Elimden Gelen Bütün Çabayı Gösteriyorum Artık Hastalık Oldu Yoldan Geçerken Biyere Giderken Afiş Logo Resim Tabela Gördügüm Zaman Aşkımın Başlangıcı Ps Yapılış Aşamaları Geçiyor Gözümün Önünden Nasıl Yapmışlar Acaba Nerden Başlamışlar Tasarıma Felan O Derece Yani Aşkımın Başlangıcı
Bu mesajdan alıntı yap
Selimsel isimli Üye şimdilik offline konumundadır

Selimsel

Grafiker / Bursa

Standart
Alt 02-06-2008 #6
ben hala daha yapıyorum. ve yapılan ıslerın altındakı o ufak ajans ısımlerıne dıkkat ederımAşkımın Başlangıcı
Bu mesajdan alıntı yap
begumgizem isimli Üye şimdilik offline konumundadır

begumgizem

Grafiker / İstanbul

Standart
Alt 02-06-2008 #7
yaa banada böle şans verilsin istiyorum Aşkımın Başlangıcı
çok ii bi başlangıçmış seninki..herkese böle ii yerler düşse keşke =)
Bu mesajdan alıntı yap
Selimsel isimli Üye şimdilik offline konumundadır

Selimsel

Grafiker / Bursa

Standart
Alt 02-06-2008 #8
bana şans verılmedı kı ben yarattım o şansı... Eger kaderıme razı olup o tasarımı sunmasaydım....
Bu mesajdan alıntı yap
begumgizem isimli Üye şimdilik offline konumundadır

begumgizem

Grafiker / İstanbul

Standart
Alt 02-06-2008 #9
ben neler yaptımda sundum ama beğenilme şansı vermediler..=(
Bu mesajdan alıntı yap
Selimsel isimli Üye şimdilik offline konumundadır

Selimsel

Grafiker / Bursa

Standart
Alt 02-06-2008 #10
evet sağolsun benım ustalarım ıyıydı
Bu mesajdan alıntı yap
Sponsor Links

Grafikerler.net Reklamları

Cevapla

Tags
aşkımın, başlangıçı

Kapat
Şifremi Unuttum?