Filme göndermeden yapılması gerekenler;)

Baskı Öncesi - Filme göndermeden yapılması gerekenler;) ...

Cevapla
Filme göndermeden yapılması gerekenler;)
afidanci66 isimli Üye şimdilik offline konumundadır

afidanci66

Grafiker / İzmir

Standart

Filme göndermeden yapılması gerekenler;)

Alt 02-11-2011 #1
Sponsorlu Bağlantılar

Her Grafiker zamanında bir çok hata yapmıştır ve hatta yapmaya devam ediyor. Bu hataları en aza indirmek için kontrol ederken atlanmaması gerekenleri liste halinde sunuyorum. Eksiklikleri tamamlar mısınız...


FİLME GİDEN ÇALIŞMALARDA DİKKAT EDİLECEKLER
1-)Çalışmanın CMYK olmasına dikkat et.
2-)Yazıların convertlenmiş olmasına dikkat et.
3-)Efektler dikkat ( gölge , lens , degredeye gibi bitmap Çevir.)
4-)Taşırmalara dikkat et, kulak kısımlar boya olmayacak
5-)İşin altına işin ismi yazılacak
6-)Kroslar dört renk olacak
7-)Skalayı koymayı unutma
8-)Bıçak izini kontrol et
9-)Pantone renk varsa filimciye bildir.
10-)Siyahın altı dolu olur genel de sen yine de sor.
11-)Filme giden işte başka birşey varmı kontrol et
12-)Kutu kulakçıkları beyaz olacak unutma
13-)Overprint varsa Filmciyi uyar
14-)Siyahın altı boş veya dolu olacaksa tasarımı ona göre şekillendir.
15-)Siyahın altı dolu olup olmadığını mutlaka yaz.
16-)Revolta veya Tumbalı montajlarda yönlere ve paylara dikkat et
17-)İşler 72-80 lik tramla basılacak notunu yaz.
18-)Tumba olunca üstle alt kısımda makas payı kontrol edilip bırakılacak.
19-)Degrade yapılan zeminler jpeg olarak çevrilerek dönmesi engellenecek.
20-)Formalara numune eklenecek.
21-)Skalalar 3-5 mm olsun, Fazla büyük olmasın.
22-)Zeminli işlerde ortada pay verilecek
23-)Siyahı CMYK verilen yerleri K' ya çevir.
24-)Kutu montajlarında ara paylar 5 mm olacak
Bu mesajdan alıntı yap
Sponsor Links

Grafikerler.net Reklamları

snowdrop_986 isimli Üye şimdilik offline konumundadır

snowdrop_986

Öğrenci (Grafik) / Yurtdışı

Standart
Alt 28-10-2012 #2
                             Sponsorlu Bağlantılar
Her Grafiker zamanında bir çok hata yapmıştır ve hatta yapmaya devam ediyor. Bu hataları en aza indirmek için kontrol ederken atlanmaması gerekenleri liste halinde sunuyorum. Eksiklikleri tamamlar mısınız...


FİLME GİDEN ÇALIŞMALARDA DİKKAT EDİLECEKLER
1-)Çalışmanın CMYK olmasına dikkat et.
2-)Yazıların convertlenmiş olmasına dikkat et.
3-)Efektler dikkat ( gölge , lens , degredeye gibi bitmap Çevir.)
4-)Taşırmalara dikkat et, kulak kısımlar boya olmayacak
5-)İşin altına işin ismi yazılacak
6-)Kroslar dört renk olacak
7-)Skalayı koymayı unutma
8-)Bıçak izini kontrol et
9-)Pantone renk varsa filimciye bildir.
10-)Siyahın altı dolu olur genel de sen yine de sor.
11-)Filme giden işte başka birşey varmı kontrol et
12-)Kutu kulakçıkları beyaz olacak unutma
13-)Overprint varsa Filmciyi uyar
14-)Siyahın altı boş veya dolu olacaksa tasarımı ona göre şekillendir.
15-)Siyahın altı dolu olup olmadığını mutlaka yaz.
16-)Revolta veya Tumbalı montajlarda yönlere ve paylara dikkat et
17-)İşler 72-80 lik tramla basılacak notunu yaz.
18-)Tumba olunca üstle alt kısımda makas payı kontrol edilip bırakılacak.
19-)Degrade yapılan zeminler jpeg olarak çevrilerek dönmesi engellenecek.
20-)Formalara numune eklenecek.
21-)Skalalar 3-5 mm olsun, Fazla büyük olmasın.
22-)Zeminli işlerde ortada pay verilecek
23-)Siyahı CMYK verilen yerleri K' ya çevir.
24-)Kutu montajlarında ara paylar 5 mm olacak


merhaba, 3-)Efektler dikkat ( gölge , lens , degredeye gibi bitmap Çevir.) yazmıssınz, bitmap e cevrıldıgınde ucları kırık kırık oluyor.. ve derlerki resimleride bitmap e cevırın hele onlarda o kadar cok cozunurluk dusunuyorkı resım bıle belırsız hale gelıyor.. bır cozumu ayarı varmı? bu konuda bılgı gırebılrsenz cok sevnırm..
Bu mesajdan alıntı yap
afidanci66 isimli Üye şimdilik offline konumundadır

afidanci66

Grafiker / İzmir

Standart
Alt 28-10-2012 #3
merhaba, 3-)Efektler dikkat ( gölge , lens , degredeye gibi bitmap Çevir.) yazmıssınz, bitmap e cevrıldıgınde ucları kırık kırık oluyor.. ve derlerki resimleride bitmap e cevırın hele onlarda o kadar cok cozunurluk dusunuyorkı resım bıle belırsız hale gelıyor.. bır cozumu ayarı varmı? bu konuda bılgı gırebılrsenz cok sevnırm..
Ben genelde gölgeleri resimden ayırıp 342 dpi olarak transparan bitmap yaparım. 342 dpi konusunu daha önce yazmıştım ama kısaca hatırlatayım. 342 dpi 300 pixel e denk gelir. Bu oran en gelişmiş matbaa makinasının (offset) basabileceği en yüksek çözünürlüktür. Yani dahada fazla yapabilirsiniz. köşeleri yakından kırık görüne bilir. Enine uzun olan ince görsellerin dpi oranını dahada yüksek tutarsanız sorunsuz sonuç alırsınız. Degradelerde birden fazla renk ve geçiş kullanırsanız dönme riski olur ve bitmap yaptığınızda düzensiz bir geçiş olur.
Bu mesajdan alıntı yap
ribo isimli Üye şimdilik offline konumundadır

ribo

Grafiker / İstanbul

Standart
Alt 03-01-2014 #4
tskler baya işime yaradı
Bu mesajdan alıntı yap
afidanci66 isimli Üye şimdilik offline konumundadır

afidanci66

Grafiker / İzmir

Standart
Alt 22-01-2014 #5
tskler baya işime yaradı
Amacımızda bu zaten Filme göndermeden yapılması gerekenler;)
Bu mesajdan alıntı yap
Cevapla

Benzer Konular
Konu Konu Bilgileri Forum Cevaplar Son Mesaj
Baskıya Göndermeden Son Kontrol bilgisiz19 Corel Draw Soru ve Sorunlarınız 7 16-09-2011 15:59:43
Depremde Anında Yapılması Gerekenler VolkanTEKiN Graficafe 2 23-06-2011 18:07:50
Google da sırayı korumak için yapılması gerekenler? desert4234 Web Tasarımı 1 06-03-2010 03:47:16
Corelde baskı öncesi yapılması gerekenler.. nguler1905 Corel Draw Soru ve Sorunlarınız 9 05-09-2009 20:36:35
baskı öncesi yapılması gerekenler GRAFİMERVE Baskı 2 18-07-2008 07:42:36

Kapat
Şifremi Unuttum?