Flasha Yeni Başlayanlar İçin ActionScript ile Basit Örnekler

Flash - Flasha Yeni Başlayanlar İçin ActionScript ile Basit Örnekler Sponsorlu Bağlantılar kütüphanedeki bi movie clipe attachmovie koduyla hareket vermek? Sahneye bir daire Çizin.İsmini daire_mc koyarak movie clibe dönüştürün.Sonra kütüphanede sağ tıklayarak linkage bölümünde identifier bölümünde daire_mc ismini verin. artık ...

Cevapla
Flasha Yeni Başlayanlar İçin ActionScript ile Basit Örnekler
Ali Emre isimli Üye şimdilik offline konumundadır

Ali Emre(27)

Webmaster / İzmir

Standart

Flasha Yeni Başlayanlar İçin ActionScript ile Basit Örnekler

Alt 14-09-2007 #1
Sponsorlu Bağlantılar

kütüphanedeki bi movie clipe attachmovie koduyla hareket vermek?

Sahneye bir daire Çizin.İsmini daire_mc koyarak movie clibe dönüştürün.Sonra kütüphanede sağ tıklayarak linkage bölümünde identifier bölümünde daire_mc ismini verin. artık movie klibimiz kod için harekete hazırdır.Sonra ana sahnede birinci frame şu kodları yazalım.

attachMovie("daire_mc", "daire_mc",this.getNextHighestDepth());
daire_mc._x =-2 ;
daire_mc._alpha=-5;




Batma-Çıkma Hareketi

Sahneye bir daire çizin.Seçim aracı(siyah ok) ile seçin.Modify >> Convert to the Seymbol ile Movie clibe dönüştürdükten sonra Properties kısmında instance name ismini daire_mc verin. ve şu kodu birinci frame yazın.


aci = 0;
onEnterFrame = function(){
daire_mc._y = 200 + Math.sin(aci) * 50;
aci += .1;
}



Dönen Batma-Çıkma Hareketi

Sahneye bir daire çizin.Seçim aracı(siyah ok) ile seçin.Modify >> Convert to the Seymbol ile Movie clibe dönüştürdükten sonra Properties kısmında instance name ismini daire_mc verin. ve şu kodu birinci frame yazın.


aci = 0;
merkezX = 270;
merkezY = 200;
acisal = 100;
hiz = .1;

onEnterFrame = function(){
daire_mc._x = merkezX + Math.cos(aci) * acisal;
daire_mc._y = merkezY + Math.sin(aci) * acisal;
aci += hiz;
}





Sahnedeki bir topu acısal olarak rastgele harekett ettirelim.

Yine Sahneye bir daire çizin.Seçim aracı(siyah ok) ile seçin.Modify >> Convert to the Seymbol ile Movie clibe dönüştürdükten sonra Properties kısmında instance name ismini daire_mc verin. ve şu kodu birinci frame yazın.

aciX = 0;
aciY = 0;
merkezX = 270;
merkezY = 200;
dizi = 100;
xhiz = .07;
yhiz = .11;

onEnterFrame = function () {
daire_mc._x = merkezX+Math.sin(aciX)*dizi;
daire_mc._y = merkezY+Math.sin(aciY)*dizi;
aciX += xhiz;
aciY += yhiz;
};

değerleri değiştirip değişik sonuçları gorebilirsiniz.








Sahneye hızlıya başlayan bir dairenin yavaşlayarak durmasını kodla yapalım.

Sahneye bir daire çizin.Seçim aracı(siyah ok) ile seçin.Modify >> Convert to the Seymbol ile Movie clibe dönüştürdükten sonra Properties kısmında instance name ismini daire_mc verin. ve şu kodu birinci frame yazın.

var easing:Number = 0.2;
var hedefX:Number = Stage.width / 2;
var hedefY:Number = Stage.height / 2;
onEnterFrame = function () {
var dikeyx:Number = (hedefX - daire_mc._x) * easing;
var dikeyy:Number = (hedefY - daire_mc._y) * easing;
daire_mc._x += dikeyx;
daire_mc._y += dikeyy;
};






Mouse takip ederken yavaşça duraklayan bir movie clip

Sahneye bir daire çizin.Seçim aracı(siyah ok) ile seçin.Modify >> Convert to the Seymbol ile Movie clibe dönüştürdükten sonra Properties kısmında instance name ismini daire_mc verin. ve şu kodu birinci frame yazın.


var easing:Number = 0.1;
onEnterFrame = function () {
var dikeyx:Number = _xmouse - daire_mc._x;
var dikeyy:Number = _ymouse - daire_mc._y;
daire_mc._x += dikeyx * easing;
daire_mc._y += dikeyy * easing;
};




Mouse hareket ettikçe gölge efekti değişen bir kodlama yapalım.

Sahneye bir yıldız cizip Seçim aracı(siyah ok) ile seçin.Modify >> Convert to the Seymbol ile Movie clibe dönüştürdükten sonra Properties kısmında instance name ismini yildiz_mc verin. ve şu kodu birinci frame yazın.


import flash.filters.DropShadowFilter;
var yildiz_mc:MovieClip;
var yildizFiltresiFlasha Yeni Başlayanlar İçin ActionScript ile Basit ÖrneklerropShadowFilter;
init();
function init() {
yildizFiltresi = new DropShadowFilter();
yildizFiltresi.blurX = 20;
yildizFiltresi.blurY = 20;
}
function onEnterFrame(Void):Void {
var dx:Number = yildiz_mc._x - _xmouse;
var dy:Number = yildiz_mc._y - _ymouse;
yildizFiltresi.angle = Math.atan2(dy, dx) * 180 / Math.PI;
yildizFiltresi.distance = Math.sqrt(dx*dx + dy*dy) * .1;
yildiz.filters = [yildizFiltresi];
}

Kolay Gelsin..
Bu mesajdan alıntı yap
Sponsor Links

Grafikerler.net Reklamları

Cevapla

Tags
cikma, batma, attack movie, actionscript, flash, nesne

Benzer Konular
Konu Konu Bilgileri Forum Cevaplar Son Mesaj
Yeni Başlayanlar için "MASAÜSTÜ YAYINCILIK" epica Basılı Yayınlar 10 23-06-2009 10:40:30
FLASHA yeni başlayanlar için gökdaş Flash 1 10-12-2008 01:43:46
Safir Basım İçin Yeni Logo sedat695 Logo Tasarımları 9 19-06-2008 17:32:05
Yeni Başlayanlar İçin Kodsuz Basit Örnekler Ali Emre Flash 8 02-06-2008 01:06:22

Kapat
Şifremi Unuttum?