Göl evi

3D Studio Max - Göl evi Sponsorlu Bağlantılar Yaptığım çalışma serbest çalışmadır ve tamamen bana ait bir hayal ürünüdür,hiçbir yerden referans alınmamıştır, maksadım ilginç bir mimari tasarım oluşturmaktır....

Cevapla
Göl evi
Volkan ATA isimli Üye şimdilik offline konumundadır

Volkan ATA(32)

Hiç Biri / İstanbul

Standart

Göl evi

Alt 16-04-2012 #1
Sponsorlu Bağlantılar

Yaptığım çalışma serbest çalışmadır ve tamamen bana ait bir hayal ürünüdür,hiçbir yerden referans alınmamıştır, maksadım ilginç bir mimari tasarım oluşturmaktır.

Göl evi
Bu mesajdan alıntı yap
Sponsor Links

Grafikerler.net Reklamları

Imperatore34 isimli Üye şimdilik offline konumundadır

Imperatore34

Grafiker / İstanbul

Standart
Alt 16-04-2012 #2
                             Sponsorlu Bağlantılar
Yaptığım çalışma serbest çalışmadır ve tamamen bana ait bir hayal ürünüdür,hiçbir yerden referans alınmamıştır, maksadım ilginç bir mimari tasarım oluşturmaktır.

Göl evi

Emek verilmiş, görsel olarak güzel çalışma,

Eleştirilere gelecek olursak:

* Camlarda yansıma konusunda sıkıntı var gibi. Gradientli bir gökyüzü fonu kullanıyor olmanızdan da kaynaklanıyor muhtemelen bu yansıma. Üstteki camın üst kat olması dolayısı ile gökyüzünü yansıtıyor olabileceği mantıklı gelse de, alt kattakinin de sadece gökyüzünü yansıtması durumu bozmuş ve üst camın mantıklı gelebilecek yansımasını da örselemiş. Cam değil de kartonsu bir görüntü vermiş. Vray Enviroment için HDRI kullanmanız Cam, metal, su gibi yansıtıcı maddelerin üzerinde çok daha gerçekçi bir yansıma oluşturur. Bu yüzden HDRI kullanmanızı tavsiye ederim. Nitekim bina ne kadar güzel olursa olsun (Araba Ferrari'de olsa, güzelliğini gösteren Jantlarıdır misali) binayı 10 kat öne çıkaran önemli etkenlerden biri de pencereleri oluyor.

* Genel olarak bir kontrast-ışık eksikliği var gibi. Bu yüzden renklerde bir matlık, sönüklük hakim. Salın üzerinde balık tutan adamın güneşli bir ortamdan crop'lanıp bu ortama entegre edilmiş olması da bu duruma katkıda bulunuyor. Genel olarak Photoshop kullanarak çözülebilecek ufak bir sorun.

* Hata olmasa da zenginlik ve küçük ayrıntıların çalışmayı önplana çıkardığı gerçeğini düşünecek olursak: Suyun içine giren sütunlar eğer havuzun içinde olsa idi bu kadar temiz, gıcır gıcır olmaları makûl gelebilirdi göze. Ancak mekânın doğal bir göl olduğunu düşünürsek; Temiz sütunlar yerine biraz yosunlanmış, hafif çamurlanmış bir hava vermesi gerçekçiliği arttırırdı. Yine Photoshop ile yapılabilecek yada daha detaylı uğraşırım diyorsan Texture çalışması ile oluşturulabilecek güzel bir ayrıntı olabilir.

* Yine küçük bir ayrıntı fikri: Salın bulunduğu noktada suda birazcık hareketlilik, hafif bir buğulaşma veya minik dalgacıklar hoşluk katardı. Bunu yapınca zaten aynı şeyi kuğular için de düşünmen kaçınılmaz olacaktır =)

* Bir diğer konu; Çatı katı ile alttaki çatı arasını birbirine bağlayan destek sütunlar birbirlerinin içine mantıken ve mimari olarak o şekilde kaynak yapılıp yapıştırılmışcasına hiçbir bağlantı olmadan iç içe giremez diye düşünüyorum. Ya farklı bir tasarım, yada aralarında bir bağlantı noktası olması gerekir. Aynı şey alt katın çatısına giren parça için de geçerli. Ayrıca alt çatıya giren parça çatının tam bitim noktasına yakın, ince bir yere giriyor. Üst katı taşıyabilmesi açısından fiziksel bir imkansızlık gözüküyor gibi. Bu hali ile bina yapılırsa alt katın çatıyı fazla uzun ömürlü taşıyamaması ve çatının çökmesi muhtemel Göl evi

*Son olarak; Görsel zenginlik açısından iyi düşünülmüş ama mantıken kompozisyona uymayan durum: Evin çok yakınında, suyun dibinin dize kadar gibi gözüktüğü sığ bir yerde sal üzerinde koca balıkçı oltasını kullanıp balık tutmaya çalışma fikri pek mantıklı bir görüntü oluşturmuyor Göl evi Sal ile uğraşmadan, direk balkondan oltayı sallamak ve çardak altında salıncak yatakta keyif yapa yapa balık beklemek daha mantıklı olacaktır diye düşünüyorum ama bu kadar sığ bir suda kefal tutmayı hayal etmek te sadece masum bir macera olacak kalacaktır =)

Aklıma şuan gelenler bunlar.

İyi çalışmalar dilerim.
Bu mesajdan alıntı yap
Volkan ATA isimli Üye şimdilik offline konumundadır

Volkan ATA(32)

Hiç Biri / İstanbul

Standart
Alt 16-04-2012 #3
Valla Bu Kadar yazmış ve emek vermiş olamana sevindim arkadaşım, eline sağlık, çalışmayı hdr kullanarak yaptım, camlardaki yansıma sorunu cam metarial ile alakalı sanırım, onu geçtim.

Villanın etrafındaki agaçları düşünürsek gölde gölgeli bir hava oluşmasını istemiştim, nitekimde elde ettim.Şayet biraz daha vrayhdri işik oranını artırsa idim canlı hem gözyüzü hemde göl ve çevresini gayet açık ve gündüz havası verilecektikide ben bunu istemedım, oluşturmak istediğim hava yagmur öncesi karanlık oluşumu,

Texturlere gelincede şu kolonların yosunlu oluşumu bende istedim fakat uyguladıgımda, uygulanan camera acısı ile anlamsız geliyordu sade bir beton texture uygulanmanın renderımı sonuçlandırmam için etken oluşturdu, değerli yorumların için teşekkürler.
Bu mesajdan alıntı yap
Imperatore34 isimli Üye şimdilik offline konumundadır

Imperatore34

Grafiker / İstanbul

Standart
Alt 16-04-2012 #4
Valla Bu Kadar yazmış ve emek vermiş olamana sevindim arkadaşım, eline sağlık, çalışmayı hdr kullanarak yaptım, camlardaki yansıma sorunu cam metarial ile alakalı sanırım, onu geçtim.

Villanın etrafındaki agaçları düşünürsek gölde gölgeli bir hava oluşmasını istemiştim, nitekimde elde ettim.Şayet biraz daha vrayhdri işik oranını artırsa idim canlı hem gözyüzü hemde göl ve çevresini gayet açık ve gündüz havası verilecektikide ben bunu istemedım, oluşturmak istediğim hava yagmur öncesi karanlık oluşumu,

Texturlere gelincede şu kolonların yosunlu oluşumu bende istedim fakat uyguladıgımda, uygulanan camera acısı ile anlamsız geliyordu sade bir beton texture uygulanmanın renderımı sonuçlandırmam için etken oluşturdu, değerli yorumların için teşekkürler.
Rica ederim;

Eklemek istediğim noktalar; Oluşturmak istediğin Yağmur öncesi durum zaten olmuş ancak "küçük ayrıntılar çok önemlidir" kaidesi burda devreye giriyor. Gökyüzünde bulut yok (?) ve ağaçların arasından göz kırpan güneş bize havanın pek te yağmur öncesi bir ambiyans vermemesi gerektiği konusunda yalan söylüyorlar Göl evi Eğer hava bulutlu değilse ve güneş yüzünü gösteriyorsa bu kadar mat bir ortam elde etmemeliyiz. Mat olması yalnız ışıkla da alakalı değil. Yağmur dahi yağsa bir kontrast eksikliği var. Renkler de mat. yani bulutlu da olsa, yağmur da yağsa renkleri bu kadar doygunluğu düşük görmememiz gerekir diye düşünüyorum..
Bu mesajdan alıntı yap
Volkan ATA isimli Üye şimdilik offline konumundadır

Volkan ATA(32)

Hiç Biri / İstanbul

Standart
Alt 16-04-2012 #5
Ham Render

Göl evi

Lightroom ile Renk Kalibrasyonu

Göl evi
Bu mesajdan alıntı yap
fareliadam isimli Üye şimdilik offline konumundadır

fareliadam

Grafiker / İstanbul

Standart
Alt 16-04-2012 #6
bence global illm. artırmalısın ki karanlık bolgeler boğuk kalmasın, amb occ. contrasını artırmalısın ki gerçek gölgeler oluşsun ve ortama biraz atmosfer ambiansı(ozon ve hafif sis) vermelisin ki hava şartlarına uygun bir ortam oluşsun. bunun dışında çatıda dirt efektleri olursa gerçeğe daha yaklaşır.
çizim, texture ve kompozisyon güzel olmuş.
tebrikler

ve birde çalışmayı farklı açılardan görürsek memnun oluruz.
Bu mesajdan alıntı yap
Volkan ATA isimli Üye şimdilik offline konumundadır

Volkan ATA(32)

Hiç Biri / İstanbul

Dosya19

Aldığım 2.Render Denemesi

Alt 17-04-2012 #7
Render Ayarlarımı Gözden Geçirmek İstedim Tekrardan Üşenmeden Çalışma İçime Sinmemişti, 2. Render Denemesi Burda Renkler Daha İyi Oturdu Diye Düşünüyorum.

Göl evi
Bu mesajdan alıntı yap
drawsever isimli Üye şimdilik offline konumundadır

drawsever(41)

Hiç Biri / Mersin

Standart
Alt 18-04-2012 #8
gerçekten güzel bir çalışma elinize sağlık.
ancak 3D bir çalışmadan çok 2D bir çalışmayı andırıyor. bunun ana nedeni sahnede kullanılan ışık. vray kullandığınızı varsayarak, bu tür dış mekan sahnelerde vray sun kullanarak çok daha gerçekçi sonuçlar elde edebileceğinizi söylemek isterim.
Bu mesajdan alıntı yap
cizerim isimli Üye şimdilik offline konumundadır

cizerim

Sanat Yn. / Antalya

Standart
Alt 21-11-2012 #9
hiç güzel değil
Bu mesajdan alıntı yap
Erkut2 isimli Üye şimdilik offline konumundadır

Erkut2

Grafiker / İstanbul

Standart
Alt 02-12-2012 #10
evet camlarda biraz ağaçların dalları yaprakları yansısa daha gerçekçi olacakmış.
Bu mesajdan alıntı yap
Sponsor Links

Grafikerler.net Reklamları

Cevapla

Kapat
Şifremi Unuttum?