illustrator menülerinin türkçe açılımları

Illustrator - illustrator menülerinin türkçe açılımları ...

Cevapla
illustrator menülerinin türkçe açılımları
ersinsun isimli Üye şimdilik offline konumundadır

ersinsun

Forumdan Uzaklaştırıldı

Standart

illustrator menülerinin türkçe açılımları

Alt 29-04-2008 #1
Sponsorlu Bağlantılar

arkadaşlar bir sorum daha olacak illustrator menülerinin yani (file,edit,object,)menülerinin türkçesini bulabilirmiyiz (Örnek object_lock_kitlemek)
Bu mesajdan alıntı yap
Sponsor Links

Grafikerler.net Reklamları

N/A2 isimli Üye şimdilik offline konumundadır

N/A2(43)

Standart
Alt 29-04-2008 #2
                             Sponsorlu Bağlantılar
arkadaşım sorduğunuz konu ile ilgili programların türkçeleştirilmesine şiddetle karşıyım.
heryerde programla ilgili bir şey baktığınızda orijinal diliyle karşılaşacaksınız.
öğreneceğiniz şurada kaç tane kelimeki.
öğrenin derim...
Bu mesajdan alıntı yap
ersinsun isimli Üye şimdilik offline konumundadır

ersinsun

Forumdan Uzaklaştırıldı

Standart
Alt 29-04-2008 #3
eminecim sana bi soru daha o zaman illustratorde neden ş vi i harflerini kullanamıyorum fontumun türkçe olmasına rağmen teşekkür
Bu mesajdan alıntı yap
ADAMINbiri isimli Üye şimdilik offline konumundadır

ADAMINbiri

Grafiker / İstanbul

Standart
Alt 29-04-2008 #4
open type fontlar kullanmaya çalış..
Bu mesajdan alıntı yap
N/A2 isimli Üye şimdilik offline konumundadır

N/A2(43)

Standart
Alt 29-04-2008 #5
eminecim sana bi soru daha o zaman illustratorde neden ş vi i harflerini kullanamıyorum fontumun türkçe olmasına rağmen teşekkür
ben corel kullanıyorum. soruna yanıt veremem...
ama konuyla ilgili arkdaşlar sizi aydınlatırlar.
Bu mesajdan alıntı yap
ersinsun isimli Üye şimdilik offline konumundadır

ersinsun

Forumdan Uzaklaştırıldı

Standart
Alt 29-04-2008 #6
peki çok teşekkür ediyorum eminecikillustrator menülerinin türkçe açılımları
Bu mesajdan alıntı yap
tasarimci-03 isimli Üye şimdilik offline konumundadır

tasarimci-03

Grafiker / İstanbul

Standart
Alt 29-04-2008 #7
bi hocam derdiki sakin kisa yollari ezberlemiyin diye...türkce program kullanmak mantiksiz bence tavsiye etmem...
arkadaslara katiliyommmm
Bu mesajdan alıntı yap
ersinsun isimli Üye şimdilik offline konumundadır

ersinsun

Forumdan Uzaklaştırıldı

Standart
Alt 29-04-2008 #8
programın türkçe olmasına bende karşıyım ben yannız türkçelerini ne işe yaradıklarını merak ediyorum tutorial gibi yani
Bu mesajdan alıntı yap
offernissim isimli Üye şimdilik offline konumundadır

offernissim(30)

Grafiker / İstanbul

Standart
Alt 30-04-2008 #9
bu tar programları türkçe kullanmak tabiki yanlış ama arkadaş öğrenmek için istediğinden soruyor türkçe açıklamaları olunca öğrenme daha hızlı gelişmekte olduğu kesin şu da var bazı menülerin türkçe açılımları saçma sapan bir şey çıkarıyor ortaya asıl anlamlarından farklı bir yerlere taşıyor genel olarakta anlamlar bellidir sıralamalar genelde aynıdır fazla zorlancağını düşünmüyorum deneyerek ve araştırarak öğrenmen senin açından daha iyi olur sen merak ettiklerini yazarsan yardımcı oluruz
Bu mesajdan alıntı yap
feylosoft isimli Üye şimdilik offline konumundadır

feylosoft

Hiç Biri / İzmir

Standart
Alt 30-04-2008 #10
bu tar programları türkçe kullanmak tabiki yanlış ama arkadaş öğrenmek için istediğinden soruyor türkçe açıklamaları olunca öğrenme daha hızlı gelişmekte olduğu kesin şu da var bazı menülerin türkçe açılımları saçma sapan bir şey çıkarıyor ortaya asıl anlamlarından farklı bir yerlere taşıyor genel olarakta anlamlar bellidir sıralamalar genelde aynıdır fazla zorlancağını düşünmüyorum deneyerek ve araştırarak öğrenmen senin açından daha iyi olur sen merak ettiklerini yazarsan yardımcı oluruz
Programları türkçe kullanmak yanlış değil arkadaşlar sadece Hiç ingilizcesini bilmeden tutorial ve bazı güncel gelişmeleri takip etmek zor.
Açıkca bundan önceki işyerimde tüm programlar lisanslı ve türkçeydi ki bunların fiyatları daha ucuz. Başta biraz zorlandığımı itiraf etmeliyim. Fakat yıllardır tam olarak anlamadığım biraz ezbere yaptığım bir çok ayrıntıyıda böylelikle öğrendim ilk başta zor gibi geliyor ama birden çok kolaylaşıyor. Ama aynı programın ing ve Türkçesini kullanmak zorunda kalınca bayağı da kafam karıştı.

Bir örnek veriyim. İllustratorde object altında bulunan expand; düz türkçe karşılığı genişletme menüde böyle yer alıyor, ama günlük kullanımında efekt ve filtrelerin tranform etkilerinin düzleştirilmesi tek parça haline getirilmesi için bu deyimi kullanırmısınız? Sanırım hayır. Benim hocam diyebileceğim biri çökertme derdi bunun için. Düzleştirmede denilebilir. Mesela burda karmaşa ortaya çıkıyor.

Ya da stroke karşılığının kontür olması bir çok programda bence yanlış. Neden? çünkü kontür bir nesneyi çevreleyen sınırlayan çizgidir. Ama strokenin karşılığı çizgidir. Çizgi tek başına da yer alabilir. Bu da aklımı karıştırmıştı. Sanırım Türkçeleştirirken daha dikkatli olmak da lazım. O kesin bir şey.

Şöyle diyeyim gerçek anlamda bu işin altyapısının Türkiyede oluşabilmesi için Türkçe kullanmak şart yoksa biz yıllarca daha iş alanımızda kendimizi geliştirme yerine ingilizce sözcüklerin anlamlarını arar dururuz. Özellikle ilk kez kullandığınız bir menünün türkçe olması hiç yardımsız olayı çözmenizi sağlayabiliyor. Ama işte o tutorialleride bizim öz dilimizde kendimizin hazırlaması gerekiyor.
Bu mesajdan alıntı yap
Sponsor Links

Grafikerler.net Reklamları

Cevapla

Tags
illustrator menulerinin turkce

Benzer Konular
Konu Konu Bilgileri Forum Cevaplar Son Mesaj
adobe flash cs3 kullanım klavuzu E-BOOK (türkçe) + interaktif (türkçe) yildiz.enes Flash 84 08-02-2013 15:59:31
illustrator e-kitap kullanım klavuzu (türkçe) yildiz.enes Illustrator 98 31-03-2012 19:56:08
adobe indesing kullanım klavuzu E-BOOK (türkçe) + internetten interaktif (türkçe) yildiz.enes InDesign 33 11-02-2012 19:44:17
Cad / Cam / Cnc Ne demek? Açılımları nedir ? Gökhan TEKİN CNC 3 09-02-2012 16:41:40

Kapat
Şifremi Unuttum?