İllustrator Renk Bulma

Illustrator Soru ve Sorunlarınız - İllustrator Renk Bulma ...

Cevapla
İllustrator Renk Bulma
rhinokurt isimli Üye şimdilik offline konumundadır

rhinokurt

Grafiker / İstanbul

Standart
Alt 28-06-2014 #11
Sponsorlu Bağlantılar

iş 5 renkti 13 renk fazladan var derken 5 renk cmyk+1 pantone demek istiyorsan swatches panelindeki diğer 13 renge fazladan denemez onlar film çıktıda cmyk'a dahil olurlar zaten.


Mesela bir elma illustrasyonu yaptım diyelim. Swatches panelinde 40 tane renk olsun. C5M7Y6K8 C22M12Y61K45 C25M17Y33K6 gibi C M Y K harflerinde rakam olan tam 40 renk olsun. Bunlar fazla renktir 36 sını silelim de geriye 4 renk kalsın denmez. Çünki bu 40 renk zaten film çıktıda 4 renktir.
Bu mesajdan alıntı yap
ozi12551255 isimli Üye şimdilik offline konumundadır

ozi12551255

Grafiker / İzmir

Standart

Seni benden başka kimse anlayamaz.

Alt 28-06-2014 #12
                             Sponsorlu Bağlantılar
Kardeşim öncelikle kolay gelsin. Bu senin yaşadığın problemi sürekli yaşadım iş hayatım boyunca. Öncelikle şunu belirtip öyle geçeyim eğer işin içinde photoshopta yapılmış bir kanal varsa ve hiç içerisine renk girilmediyse oda senin renk kutucukların arasına dahil olur. Fakat bakacağın ilk yer. Tex kutuları ve o renkle tıklanıp oluşturulmuş stray pointleri silmektir. Onlarda renk bilgilerini üzerinde taşır. Ayrıca en önemlisi de bu bazen grafiker çalışırken çalıştığı bazı vektörleri guide haline getirir eğer o vektörlerde stroke ve fill bilgilerinde renk varsa onlarıda göremediğin için silemezsin o yüzden guideları guide olmaktan çıkarıp silmen yada içerdiği bilgileri kontrol etmen gerekiyor.
Bu söylediklerim senin işini çözer.
Saygılarımla.
Mehmet Özgür OLCAY
Çooooookkkk kıdemli grafiker.
Bu mesajdan alıntı yap
mystylex isimli Üye şimdilik offline konumundadır

mystylex

Grafiker / İstanbul

Standart
Alt 04-07-2014 #13
iş 5 renkti 13 renk fazladan var derken 5 renk cmyk+1 pantone demek istiyorsan swatches panelindeki diğer 13 renge fazladan denemez onlar film çıktıda cmyk'a dahil olurlar zaten.


Mesela bir elma illustrasyonu yaptım diyelim. Swatches panelinde 40 tane renk olsun. C5M7Y6K8 C22M12Y61K45 C25M17Y33K6 gibi C M Y K harflerinde rakam olan tam 40 renk olsun. Bunlar fazla renktir 36 sını silelim de geriye 4 renk kalsın denmez. Çünki bu 40 renk zaten film çıktıda 4 renktir.
dostum eyvallah ancak kim dedi sana her iş 4 renk çıkar diye no çok merak ettim İllustrator Renk Bulma ben 13 renk basılan işler bilirim ve o işleri basabilen firmalar saylıdır Türkiye'de...neyse sanırım sen matbaa mantığıyla cevap verdin....o tür ofset baskılarında kafa patlatmaya gerek yok zaten grafikerliğin en kolayı ofset baskı olayıdır zaten...

ben tifdruk baskıdan ya da flexo baskıdan bahsediyorum...eğer biraz bu baskı türleriyle alakadar olan arkadaşlar varsa ne demek istediğimi zaten anlamışlardır...ayrıca film çıkışda yok bu baskı türlerinde vardı ama artık yok direkt olarak dijital işleme yöntemi var plakaya...

neyse ben eğer bu konu hakkında kesin çözüm bulursam buraya yazacağım...
Bu mesajdan alıntı yap
mystylex isimli Üye şimdilik offline konumundadır

mystylex

Grafiker / İstanbul

Standart
Alt 04-07-2014 #14
Kardeşim öncelikle kolay gelsin. Bu senin yaşadığın problemi sürekli yaşadım iş hayatım boyunca. Öncelikle şunu belirtip öyle geçeyim eğer işin içinde photoshopta yapılmış bir kanal varsa ve hiç içerisine renk girilmediyse oda senin renk kutucukların arasına dahil olur. Fakat bakacağın ilk yer. Tex kutuları ve o renkle tıklanıp oluşturulmuş stray pointleri silmektir. Onlarda renk bilgilerini üzerinde taşır. Ayrıca en önemlisi de bu bazen grafiker çalışırken çalıştığı bazı vektörleri guide haline getirir eğer o vektörlerde stroke ve fill bilgilerinde renk varsa onlarıda göremediğin için silemezsin o yüzden guideları guide olmaktan çıkarıp silmen yada içerdiği bilgileri kontrol etmen gerekiyor.
Bu söylediklerim senin işini çözer.
Saygılarımla.
Mehmet Özgür OLCAY
Çooooookkkk kıdemli grafiker.
Kardeşim çok teşekkür ederim sağol bunları yapıyorum ama yine renkler kalıyor fazladan o renkleri ben seperation bölümünde görüyorum tek tek spot renk yaptıktan sonra onlar işin altında kalmış parça pinçik gereksiz şeyler....ama ben diyorum ki onları hemen bulmam lazım...ben 7 sene Freehand kullandım şimdi illustratorde olmaması saçma geliyor bana illaki vardır...

yani olay şu atıyorum renk paletinde mor var ama işe baktığında mor gözükmüyor yani magic wand ile v.s.. seçme imkanın yok çünkü renk piyasada yok ben o mor renk nerede kullanılıyor dediğimde program onu bulmalı....eğer gerçekten böyle birşey yoksa illustratorde çok saçma...
Bu mesajdan alıntı yap
aleebron isimli Üye şimdilik offline konumundadır

aleebron

Grafiker / Adana

Standart
Alt 17-10-2014 #15
Şöyle birşey denedinizmi atıyorum mor rengi swatches panelinizde var evet o renk kullanılıyor sizde bir obje çizin aradığınız renkten objeniz seçiliyken select>same>fiilcolor ile bulamıyormusunuz yani varsa mantık olarak bulması gerekecek ... Eğer bulamıyorsada ayıp ediyor İllustrator Renk Bulma
Bu mesajdan alıntı yap
dgnszgn isimli Üye şimdilik offline konumundadır

dgnszgn

Grafiker / İstanbul

Standart
Alt 10-12-2016 #16
Şöyle birşey denedinizmi atıyorum mor rengi swatches panelinizde var evet o renk kullanılıyor sizde bir obje çizin aradığınız renkten objeniz seçiliyken select>same>fiilcolor ile bulamıyormusunuz yani varsa mantık olarak bulması gerekecek ... Eğer bulamıyorsada ayıp ediyor İllustrator Renk Bulma
Dediğiniz şekildede yapıldığında bulmuyor.
Bu mesajdan alıntı yap
Cevapla

Benzer Konular
Konu Konu Bilgileri Forum Cevaplar Son Mesaj
İllustrator ''Pantone renk sorunu'' nautilusOne Illustrator Soru ve Sorunlarınız 3 04-03-2013 17:23:29
İllustrator,de Renk Tonu (Karışım)Hazırlamak gulli Illustrator Dersleri 2 30-12-2012 22:54:18
İllustrator Rasgele Renk Cübbüş Scripts,i gulli Illustrator Dersleri 0 28-11-2012 21:54:13
renk bulma levolilevoli İllüstrasyon Çalışmaları 0 08-01-2009 09:50:38

Kapat
Şifremi Unuttum?