indesign programı olmadan dergi boyutunu nasıl ayarlayabilirim ?

Photoshop Soru ve Sorunlarınız - indesign programı olmadan dergi boyutunu nasıl ayarlayabilirim ? Sponsorlu Bağlantılar arkadaşlar sitede paylaşımda bulunup yararım olmadan hemen yardım istemek istemezdim ama mecbur kaldım photoshop cs5 kullanıyorum acemiyim diyebilirim derdimi anlatıcak kadar bilgim var sayfa tasarımları filan yapıyorum ödevler ...

Cevapla
indesign programı olmadan dergi boyutunu nasıl ayarlayabilirim ?
ebuss isimli Üye şimdilik offline konumundadır

ebuss

Öğrenci (Diğer) / İstanbul

Standart

indesign programı olmadan dergi boyutunu nasıl ayarlayabilirim ?

Alt 30-04-2012 #1
Sponsorlu Bağlantılar

arkadaşlar sitede paylaşımda bulunup yararım olmadan hemen yardım istemek istemezdim ama mecbur kaldım

photoshop cs5 kullanıyorum acemiyim diyebilirim derdimi anlatıcak kadar bilgim var sayfa tasarımları filan yapıyorum ödevler vs. için

ilk defa başıma bi dergi işi çıktı sayfa tasarımlarını yaptım yazılarımı hazırladım ama indesign diye bi program varmış heralde herkes dergi boyutunu onunla ayarlıyor .. benim zamanım çok az hemen dergiye yazılarını yazıp boyunu ayarlayıp matbaaya vermem lazım

bu indesign prog. olmadan cs5 te nasıl ayarlayabilirim sayfa boyutlarını ?

a4 kağıdından biraz daha büyük olsun istiyorum sitede araştırdığım kadarıyla boşluk filanda bırakılıyomuş heralde...
ve özellikle tavsiye edebileceğiniz bi boyut varmı bilen bi arkadaşım bana yardımcı olabilir mi acaba

( konuyu indesign bölümüne açmıştım ama yanlış yere açmış olmalıyım ki hiç cevap gelmedi bide burayı denemek istedim çünkü çok az zamanım kaldı boyutları ayarlayıp yazıları yazmam gerekiyor hemen :// )
Bu mesajdan alıntı yap
Sponsor Links

Grafikerler.net Reklamları

Hugareva isimli Üye şimdilik offline konumundadır

Hugareva

Grafiker / Ankara

Standart
Alt 30-04-2012 #2
                             Sponsorlu Bağlantılar
Dış kenarlardan 1 cm , derginin ortasına gelecek taraf içinse 1.5 cm verirsen baskıda hiç bir sıkıntın olmaz bence. Bende tüm tasarımlarımda ps kullanıyorum illa indesign olacak diye bi kural yok
Bu mesajdan alıntı yap
ebuss isimli Üye şimdilik offline konumundadır

ebuss

Öğrenci (Diğer) / İstanbul

Standart
Alt 02-05-2012 #3
teşekkürler dediğiniz gibi 1 - 1,5 cm bırakıcam ..
dediğim gibi a4 ten biraz daha büyük olsun istiyorum bu boyutta hazır kağıt var mı c4 filan seçenekler var... yoksa şu file > nev > international paper den hazır olarak değilde ordaki ayarları değiştirerek sayfa boyutunu kendim mi belirlemem gerekir

sorum çok acemice biliyorum ama bu boyut konusunda endişeliyim daha önce denemedim bi kere yapsam devamı gelicek ama ..... :/
Bu mesajdan alıntı yap
ebuss isimli Üye şimdilik offline konumundadır

ebuss

Öğrenci (Diğer) / İstanbul

Standart
Alt 03-05-2012 #4
ben sorunu çözdüm sayılır tek bi şey hariç
sayfanın ortasına gelicek kısımdan 1,5 cm bırakın boşluk dediniz ya hani...
her tarafından 1 cm bırakabiliyorum cs5 te anca öyle ayarlayabildim
çünkü bıraktığım boşlukların cm si yazmıyo bende 1 er cm büyük sayfa boyutu açıp ortaladım sayfa tasarımını kenarlerda eşit 1 er cm boşluk olmuş oldu bi problem olur mu acaba 1 cm olması
Bu mesajdan alıntı yap
Freelens isimli Üye şimdilik offline konumundadır

Freelens

Grafiker / Yurtdışı

Standart
Alt 03-05-2012 #5
Sorunun pesindeki hevesin icin yaziyorum.
Photoshopta dergi hazirlanmaz. O fotograf duzenleme programidir

Ama yaptim desen dahi. verecegim olculer senin tasariminin hepsini bozabilirde.

Dergiyi istedigin boyutta yapabilirsin orjinallik katmak icin.

Dergideki standart olculer A-4, A-5, A-3 gibi, bunlar uretilen kagit ve baski makinasinin ebatlarina gore fire kagit vermedigi icin kullanilan olculerdir.
Ama sen kagit giderse gitsin ben orjinal bir sey istiyorum diyorsan, istedgin olculeri kullanabilirsin

21x21 cm calisitigin bir dergi dusunursen

Derginin ortasina 25,4 cm bosluk ver, sag , sol ust ve al taraflarina 12,7 cm bosluk ver.

Bu standartmidir dersen, degildir. Ama senin basilacak isinin kesim rizikosunu ve goruntu guzelligini bozmaz.

21x21 ebaqt degilde farkli bir ebat verisem bu olculer gecerlimidir dersen. Evet kullanabilirsi.
Daha kolay bir mantikla sunu yap ortaya 3 cm ara veriyorsan kenarlara 1,5 cm bosluk ver.
Yani orta bosluklar ikiye bolununce kenar bosuklarla ayni cm degeri alir.

Eger calistigin dergi veya kitap kalinsa olculeri daha genis yapabilirsin. Mesala 0rtayi 4 cm verip kenarlardaki payi 2 cm ye dusurebilirsin. Bu dergiyi daha bir okunur kilar.

Calismalarinda tasma varsa (hani su zemin resimler sayfayi tam kapliyor cinsinden) o zaman sayfalarina 3 cm tasma payi ver.

Tasma payini site icinde arastir bulursun

Iyi calismalar
Bu mesajdan alıntı yap
ebuss isimli Üye şimdilik offline konumundadır

ebuss

Öğrenci (Diğer) / İstanbul

Standart
Alt 03-05-2012 #6
taşma payına baktım yazdıklarınızı bir bir uygulamaya çalışıyorum bile üzerinde çalışmaya başladım indesign programı olmadan dergi boyutunu nasıl ayarlayabilirim ?
gerçekten zaman ayırdığınız için çok teşekkür ederim indesign programı olmadan dergi boyutunu nasıl ayarlayabilirim ?
Bu mesajdan alıntı yap
Cevapla

Benzer Konular
Konu Konu Bilgileri Forum Cevaplar Son Mesaj
indesign programı olmadan dergi ölçülerini nasıl ayarlayabilirim ? ebuss InDesign 6 03-05-2012 17:02:07
indesign dergi spectacle InDesign Soru ve Sorunlarınız 2 11-10-2010 15:59:01
fotografta görüntüde kalite kaybı olmadan boyutunu nasıl degiştire biliriz epalo Photoshop Soru ve Sorunlarınız 3 05-11-2009 11:09:36
Dergi ve gazete için bilinmesi gereken program nedir? EcreWeb Temel Tasarım İlkeleri 5 08-07-2009 08:40:54
Katalog ve Dergi için hangi program patraclos Kitap kapağı, broşür, menü vb. 6 15-08-2008 23:52:08

Kapat
Şifremi Unuttum?