Koltuk Yapimi BÖlÜm 1 (modelleme)

3D Studio Max - Koltuk Yapimi BÖlÜm 1 (modelleme) ...

Cevapla
Koltuk Yapimi BÖlÜm 1 (modelleme)
TimuRRendeR isimli Üye şimdilik offline konumundadır

TimuRRendeR

Grafiker / Sakarya

Standart
Alt 23-04-2008 #1
Sponsorlu Bağlantılar

Arkadaşlar zaman buldukça belirli aralıklarla 3DS MAX ile ilgili bazı dökümanlar yayınlayıcam. Bu ilk dökümanımızda Poligon modelleme tekniği ile koltuk yapıcaz. Dersimizin ilk bölümü modelleme ikinci bölümü kaplama ve bileşenleri ve üçüncü bölümünde ışık ve render ayarlarına geçicez.Daha sonraki zamanlarda da ileri modelleme teknikleri ve daha profosyonel ışık ve render ayarları kullanarak daha etkileyici ve gerçekçi sahneler yapıcaz.

1.BÖLÜM MODELLEME:

Not: Bu ders 3DS MAX 9 programında hazırlanmıştır.Döküman tarafımdan hazırlanmış olup sadece www.grafikerler.net adresinde yayınlanacaktır.

Koltuk Yapimi BÖlÜm 1 (modelleme)

1-Yukarıdaki resimde de görüldüğü üzere 3DS MAX programının inc ölçü birimini cm olarak değiştiriyoruz.Bunun amacı yapacağımız çalışmanın nizami ölçülerde olmasıını sağlamak.

Koltuk Yapimi BÖlÜm 1 (modelleme)

2-Creat menüsünden bir box oluşturuyoruz ve verilen parametreler doğrultusunda büyüklük değerlerini ve segment değerlerini veriyoruz.Segment cismi oluşturan kafes sistemidir sayısının fazla olması cisim üzerinde daha etkin değişmeleri yapabilmemizi sağlar tabiki bu oranda bilgisayarımız biraz daha ter dökecektir.

Koltuk Yapimi BÖlÜm 1 (modelleme)

3- 3DS max uzayının bize sunmuş olduğu modifier menüsünden ençok kullanılanlar arasında olan FFD 4x4x4 ayarını aktif hale getiriyoruz.Yukarıda görüldüğü gibi sistem tel kafes halinde sarılacaktır.Control Pointse tıklayarak move aktif iken noktalara müdehale edebiliriz.

Koltuk Yapimi BÖlÜm 1 (modelleme)

4-Yan görünüş ekranlarınıda kullanarak yukarıdaki şekli yakalamaya çalışalım.
"Y" yönünde aşağı ve "X" yönünde noktaları sola çekiyoruz.Sonuçta perspektif ekranda bu görüntü olacak.

Koltuk Yapimi BÖlÜm 1 (modelleme)

5-Aşağıdaki şekildede gördüğümüz gibi koltuğumuzun yan kısmını oluşturacak olan ktunun alt kısmındaki noktalarını (ortada kalan 2 nokta ve arkasındakiler) yukarı doğru çekiyoruz.

Koltuk Yapimi BÖlÜm 1 (modelleme)

6-Evet sırada en delikanlı modifier huzurlarınızda EDİT MESH. Edit meshi aktif hale getiriyoruz.

Koltuk Yapimi BÖlÜm 1 (modelleme)

Edit Mesh: Model yüzeyinde değişikler yapmamızı sağlayan geniş bir ayar yelpazesine sahip olan bir modifier ayarıdır.

7-Buraya dikkat.Aşağıdaki uygulamada cismimizin hepsini poligon modunda seçim set ıd numarasını 1 veriyoruz. Yanındaki resimde de görüldüğü gibi seçimlerimizi yaptıktan sonra set ıd numarasını 2 olarak belirliyoruz.Bu farklı yüzeyler kumaş ve ahşap olarak kaplanacak.

Koltuk Yapimi BÖlÜm 1 (modelleme)

8-Seçtiğimiz yüzeyleri daha sonra ayrı ayrı seçerek extrude değerlerini 1cm veya 2cm girerek yükseltiyoruz. Bunun amacı kumaş ve ahşap arasındaki yükseklik farkını göstermek.Değerler ve işlem sırası aşağıdaki gibidir.

Koltuk Yapimi BÖlÜm 1 (modelleme)

9-Yükseklik farklarını belirledikten sonra oluşan köşeleri daha yuvarlak hatlara dönüştürmek için örnek olarak kumaşın üst tarafta kalan ahşap tarafından sıkıştırılmış izlenimini vermesi amacıyla Mesh Smooth modifierını uyguluyoruz ve yumuşatma derecesini 2 yaptığımızda koltuğumuzun yan kısmı birmiş oluyor.
Aşağıda son şeklini görüyoruz.

Koltuk Yapimi BÖlÜm 1 (modelleme)

10-Evet sıra geldi koltuğumuza oturcağımız yere.Bundan sonra yapacaklarımızın sırası koltuğumuzun yan parçasını yapacaklarımızla aynı.Aşağıdada gösterildiği gibi verilen parametreler ışığında yeni bir kutu oluşturuyoruz.

Koltuk Yapimi BÖlÜm 1 (modelleme)

11- İlk vermiş olduğumuz FFD 4x4x4 modiferını bu kutu içinde veriyoruz ve gösterilen noktaları gösterilen yönde çekiyoruz.

Koltuk Yapimi BÖlÜm 1 (modelleme)

12-FFD 4x4x4 işlemi bittikten sonra yine EDİT MESH kullanarak tüm cismi seçiyoruz ve set ıd 1 numarasını veriyoruz.

Koltuk Yapimi BÖlÜm 1 (modelleme)

13-Kutunun ön kısmında bulunan poligonları aşağıdaki gibi 3 sıra halinde seçerek set ıd numarası 2 olarak tanımlıyoruz.

Koltuk Yapimi BÖlÜm 1 (modelleme)

14- Son olrak set ıd 1 ve set ıd 2 değerlerini verdikten sonra yan kutuya uyguladığımız Mesh Smooth ayarını bu kutuyada uyarlayarak yumuşatma derecesini 2 olarak atıyoruz.

Koltuk Yapimi BÖlÜm 1 (modelleme)

15-Koltuğumuzun yan tarafını oluşturacak olan kutuyu SHIFT tuşuna basılı tutarak çekiyoruz ve oluşan yeni kopyayı diğer tarafa göz kararı ile yerleştiriyoruz.Kilitleme yani SNAP sistemini ilerki derslerde değinecem.

Koltuk Yapimi BÖlÜm 1 (modelleme)

16-Sıra geldi son parçamıza yaslanacağımız yer için yeni bir kutu oluşturuyoruz.

Koltuk Yapimi BÖlÜm 1 (modelleme)

Genişlik:15 cm Derinlik:60 cm Yükseklik: 60 cm Segmentler: 10
FFD 4x4x4 kullanarakta üst ve alt noktaları biraz içeri çekiyoruz.

17- Rotate ile yaslanma yerini arkaya doğru eğiyoruz.

Koltuk Yapimi BÖlÜm 1 (modelleme)

18-Aynı diğer kutularda yaptığımız gibi EDİT MESH'i aktif ahle getirerek poligon seçim seviyesinde tüm kutuyu seçip set ıd numarasını 1 üst taraftaki poligonları seçerekte set ıd numarasını 2 olarak tanımlıyoruz.

Koltuk Yapimi BÖlÜm 1 (modelleme)

19- Son parçamızada Mesh Smooth modifierını verdikten sonra yumuşatma derecesini 2 olarak tanımlıyoruz.

20- Aşağıda son resimde de görüldüğü gibi 4 kutuyu FFD 4x4x4, Edit Mesh ve Mesh Smooth değiştiricileriyle koltuğa çevirdik.

Koltuk Yapimi BÖlÜm 1 (modelleme)

Ders ile ilgili tüm soru görüş ve önerilerinizi ister bu bölüm dahilinde isterseniz özel mesaj ile iletebilirsiniz. Teşekkürler.

28 Nisan Pazartesi koltuğumuzu kaplama bileşenleri oluşturarak kaplıyacaz.
Bu mesajdan alıntı yap
Sponsor Links

Grafikerler.net Reklamları

TimuRRendeR isimli Üye şimdilik offline konumundadır

TimuRRendeR

Grafiker / Sakarya

Standart
Alt 04-05-2008 #2
                             Sponsorlu Bağlantılar
Şehir dışında olduğumdan dolayı söz vermiş olduğum tarihte kaplama dersini yayınlayamadaığım için özürdilerim. 1.Bölüm olan modelleme ile ilgili soruda gelmediğine göre bu akşam kaplama dersini açarım.Teşekkürler.
Bu mesajdan alıntı yap
Gökhan TEKİN isimli Üye şimdilik offline konumundadır

Gökhan TEKİN

ARTniyetli

Fotoğrafçı / Bursa

Standart
Alt 04-05-2008 #3
Teşekkürler timur bilmeyen arkadaşlara çok güzel kaynak olmuş . Devamını bekliyoruz doğrusu..
Bu mesajdan alıntı yap
Ali Emre isimli Üye şimdilik offline konumundadır

Ali Emre(27)

Webmaster / İzmir

Standart
Alt 04-05-2008 #4
Haikaten ya ufaktan ufaktan bizi bilgilendirdiğin için çok teşekkür ederim.
Bu mesajdan alıntı yap
bmreklam isimli Üye şimdilik offline konumundadır

bmreklam

Grafiker / İstanbul

Standart
Alt 16-05-2008 #5
3d ye başlayan biri için gerçekten çok ii bir anlatım çok saolll fakat bişi sorucam ben koltuğu yaptım ama deişik açılardan göremiom bunu nasıl yapıoruzzzz:s
Bu mesajdan alıntı yap
serapmavisi isimli Üye şimdilik offline konumundadır

serapmavisi

Öğrenci (Diğer) / İstanbul

Standart
Alt 17-05-2008 #6
paylaşım için çok tesekkur ederım...yararlı bır kaynak olacakKoltuk Yapimi BÖlÜm 1 (modelleme))
Bu mesajdan alıntı yap
yakup6522 isimli Üye şimdilik offline konumundadır

yakup6522

Grafiker / İstanbul

Standart
Alt 25-06-2008 #7
güzel bi anlatım ve ders olmuş teşekkürler.
Bu mesajdan alıntı yap
namasteeee isimli Üye şimdilik offline konumundadır

namasteeee

Hiç Biri / İstanbul

Standart
Alt 24-06-2009 #8
Arkadaşlar zaman buldukça belirli aralıklarla 3DS MAX ile ilgili bazı dökümanlar yayınlayıcam. Bu ilk dökümanımızda Poligon modelleme tekniği ile koltuk yapıcaz. Dersimizin ilk bölümü modelleme ikinci bölümü kaplama ve bileşenleri ve üçüncü bölümünde ışık ve render ayarlarına geçicez.Daha sonraki zamanlarda da ileri modelleme teknikleri ve daha profosyonel ışık ve render ayarları kullanarak daha etkileyici ve gerçekçi sahneler yapıcaz.

1.BÖLÜM MODELLEME:

Not: Bu ders 3DS MAX 9 programında hazırlanmıştır.Döküman tarafımdan hazırlanmış olup sadece Grafikerler.net - Türkiyenin Büyük Grafiker Topluluğu - Grafik - Tasarım - Sanat adresinde yayınlanacaktır.

Koltuk Yapimi BÖlÜm 1 (modelleme)

1-Yukarıdaki resimde de görüldüğü üzere 3DS MAX programının inc ölçü birimini cm olarak değiştiriyoruz.Bunun amacı yapacağımız çalışmanın nizami ölçülerde olmasıını sağlamak.

Koltuk Yapimi BÖlÜm 1 (modelleme)

2-Creat menüsünden bir box oluşturuyoruz ve verilen parametreler doğrultusunda büyüklük değerlerini ve segment değerlerini veriyoruz.Segment cismi oluşturan kafes sistemidir sayısının fazla olması cisim üzerinde daha etkin değişmeleri yapabilmemizi sağlar tabiki bu oranda bilgisayarımız biraz daha ter dökecektir.

Koltuk Yapimi BÖlÜm 1 (modelleme)

3- 3DS max uzayının bize sunmuş olduğu modifier menüsünden ençok kullanılanlar arasında olan FFD 4x4x4 ayarını aktif hale getiriyoruz.Yukarıda görüldüğü gibi sistem tel kafes halinde sarılacaktır.Control Pointse tıklayarak move aktif iken noktalara müdehale edebiliriz.

Koltuk Yapimi BÖlÜm 1 (modelleme)

4-Yan görünüş ekranlarınıda kullanarak yukarıdaki şekli yakalamaya çalışalım.
"Y" yönünde aşağı ve "X" yönünde noktaları sola çekiyoruz.Sonuçta perspektif ekranda bu görüntü olacak.

Koltuk Yapimi BÖlÜm 1 (modelleme)

5-Aşağıdaki şekildede gördüğümüz gibi koltuğumuzun yan kısmını oluşturacak olan ktunun alt kısmındaki noktalarını (ortada kalan 2 nokta ve arkasındakiler) yukarı doğru çekiyoruz.

Koltuk Yapimi BÖlÜm 1 (modelleme)

6-Evet sırada en delikanlı modifier huzurlarınızda EDİT MESH. Edit meshi aktif hale getiriyoruz.

Koltuk Yapimi BÖlÜm 1 (modelleme)

Edit Mesh: Model yüzeyinde değişikler yapmamızı sağlayan geniş bir ayar yelpazesine sahip olan bir modifier ayarıdır.

7-Buraya dikkat.Aşağıdaki uygulamada cismimizin hepsini poligon modunda seçim set ıd numarasını 1 veriyoruz. Yanındaki resimde de görüldüğü gibi seçimlerimizi yaptıktan sonra set ıd numarasını 2 olarak belirliyoruz.Bu farklı yüzeyler kumaş ve ahşap olarak kaplanacak.

Koltuk Yapimi BÖlÜm 1 (modelleme)

8-Seçtiğimiz yüzeyleri daha sonra ayrı ayrı seçerek extrude değerlerini 1cm veya 2cm girerek yükseltiyoruz. Bunun amacı kumaş ve ahşap arasındaki yükseklik farkını göstermek.Değerler ve işlem sırası aşağıdaki gibidir.

Koltuk Yapimi BÖlÜm 1 (modelleme)

9-Yükseklik farklarını belirledikten sonra oluşan köşeleri daha yuvarlak hatlara dönüştürmek için örnek olarak kumaşın üst tarafta kalan ahşap tarafından sıkıştırılmış izlenimini vermesi amacıyla Mesh Smooth modifierını uyguluyoruz ve yumuşatma derecesini 2 yaptığımızda koltuğumuzun yan kısmı birmiş oluyor.
Aşağıda son şeklini görüyoruz.

Koltuk Yapimi BÖlÜm 1 (modelleme)

10-Evet sıra geldi koltuğumuza oturcağımız yere.Bundan sonra yapacaklarımızın sırası koltuğumuzun yan parçasını yapacaklarımızla aynı.Aşağıdada gösterildiği gibi verilen parametreler ışığında yeni bir kutu oluşturuyoruz.

Koltuk Yapimi BÖlÜm 1 (modelleme)

11- İlk vermiş olduğumuz FFD 4x4x4 modiferını bu kutu içinde veriyoruz ve gösterilen noktaları gösterilen yönde çekiyoruz.

Koltuk Yapimi BÖlÜm 1 (modelleme)

12-FFD 4x4x4 işlemi bittikten sonra yine EDİT MESH kullanarak tüm cismi seçiyoruz ve set ıd 1 numarasını veriyoruz.

Koltuk Yapimi BÖlÜm 1 (modelleme)

13-Kutunun ön kısmında bulunan poligonları aşağıdaki gibi 3 sıra halinde seçerek set ıd numarası 2 olarak tanımlıyoruz.

Koltuk Yapimi BÖlÜm 1 (modelleme)

14- Son olrak set ıd 1 ve set ıd 2 değerlerini verdikten sonra yan kutuya uyguladığımız Mesh Smooth ayarını bu kutuyada uyarlayarak yumuşatma derecesini 2 olarak atıyoruz.

Koltuk Yapimi BÖlÜm 1 (modelleme)

15-Koltuğumuzun yan tarafını oluşturacak olan kutuyu SHIFT tuşuna basılı tutarak çekiyoruz ve oluşan yeni kopyayı diğer tarafa göz kararı ile yerleştiriyoruz.Kilitleme yani SNAP sistemini ilerki derslerde değinecem.

Koltuk Yapimi BÖlÜm 1 (modelleme)

16-Sıra geldi son parçamıza yaslanacağımız yer için yeni bir kutu oluşturuyoruz.

Koltuk Yapimi BÖlÜm 1 (modelleme)

Genişlik:15 cm Derinlik:60 cm Yükseklik: 60 cm Segmentler: 10
FFD 4x4x4 kullanarakta üst ve alt noktaları biraz içeri çekiyoruz.

17- Rotate ile yaslanma yerini arkaya doğru eğiyoruz.

Koltuk Yapimi BÖlÜm 1 (modelleme)

18-Aynı diğer kutularda yaptığımız gibi EDİT MESH'i aktif ahle getirerek poligon seçim seviyesinde tüm kutuyu seçip set ıd numarasını 1 üst taraftaki poligonları seçerekte set ıd numarasını 2 olarak tanımlıyoruz.

Koltuk Yapimi BÖlÜm 1 (modelleme)

19- Son parçamızada Mesh Smooth modifierını verdikten sonra yumuşatma derecesini 2 olarak tanımlıyoruz.

20- Aşağıda son resimde de görüldüğü gibi 4 kutuyu FFD 4x4x4, Edit Mesh ve Mesh Smooth değiştiricileriyle koltuğa çevirdik.

Koltuk Yapimi BÖlÜm 1 (modelleme)

Ders ile ilgili tüm soru görüş ve önerilerinizi ister bu bölüm dahilinde isterseniz özel mesaj ile iletebilirsiniz. Teşekkürler.

28 Nisan Pazartesi koltuğumuzu kaplama bileşenleri oluşturarak kaplıyacaz.
teşekkürederim arkadaşım...
Bu mesajdan alıntı yap
mertbey_ isimli Üye şimdilik offline konumundadır

mertbey_

Grafiker / İstanbul

Standart
Alt 03-03-2010 #9
hocammm bana bu sekılde daha fazzla model gonderırmısın ..gercekten zevkle yaptım koltugu...msn adresımı versem maıllerden alablrmıym senden ogrencek cok seyım var ya ...********* adıl Levent
Bu mesajdan alıntı yap
sakızlı isimli Üye şimdilik offline konumundadır

sakızlı

Hiç Biri / Konya

Standart
Alt 05-03-2010 #10
eline sağlık arkadaşım.üşenmeden hazırlamışsın.slmlar
Bu mesajdan alıntı yap
Sponsor Links

Grafikerler.net Reklamları

Cevapla

Tags
3d max

Benzer Konular
Konu Konu Bilgileri Forum Cevaplar Son Mesaj
3d Max Polygon Modelleme N/A5 3D Studio Max 2 24-06-2009 09:04:35
Koltuk Yapimi BÖlÜm 2 (kaplama) TimuRRendeR 3D Studio Max 5 19-03-2009 12:03:25
Makina modelleme çalışmam musty3ds 3D Studio Max 3 03-12-2008 15:00:22

Kapat
Şifremi Unuttum?