Macromedia Flash 8 (Ders 6)

Flash - Macromedia Flash 8 (Ders 6) Sponsorlu Bağlantılar Daha önceki derslerde movie clip düğmesini oluşturmuş ve canlandırmıştınız. map.fla dosyasını hazırlarken, animasyonun sürekli olarak döngüyle oynatılmasını engellemek için stop eylemlerini bile kullanmıştınız. Bu uygulamada, düğmelerin kendilerine tıkladığınızda ...

Cevapla
Macromedia Flash 8 (Ders 6)
Hades isimli Üye şimdilik offline konumundadır

Hades

Hiç Biri / Bursa

Standart

Movie Clip Düğmesinin Çalışmasını Sağlamak

Alt 25-08-2007 #11
Sponsorlu Bağlantılar

Daha önceki derslerde movie clip düğmesini oluşturmuş ve canlandırmıştınız. map.fla dosyasını hazırlarken, animasyonun sürekli olarak döngüyle oynatılmasını engellemek için stop eylemlerini bile kullanmıştınız. Bu uygulamada, düğmelerin kendilerine tıkladığınızda bunların uygun şekilde hareket etmesini sağlayacak olan bazı basit eylemler ekleyerek movie clip düğmelerini tamamlayacaksınız. Bu uygulamada da bookstore10.fla dosyasını kullanacaksınız.

1. Kütüphaneyi açın ve movie clip düğmelerini bulun. Movie clip’i düzenleyebilmek için mcSampleChapter düğmesine çift tıklayın.

Oluşturduğunuz düğmelerin önünde sample chapter (örnek bölüm) ve table of contents (içindekiler) yazıları görünmektedir. Bunları kütüphanede bulabilirsiniz. sample chapter düğmesine çift tıklayarak bunu sembol düzenleme modunda açın ve daha önce düğmeyi nasıl oluşturduğunuzu hatırlayın.

2. actions katmanındaki 1 numaralı kareyi seçin ve bir stop(); eylemi ekleyin. 14 ve 25 numaralı kareye de birer stop(); eylemi ekleyin.

1 numaralı kareyi seçin, sonra da Actions panelini maksimum boyutuna getirin ya da açın (F9). Script Assist düğmesine basarak Script Assist’i açın ve Script bölmesine stop(); yazın. Timeline’da 14 numaralı kareyi seçin, F6 tuşuna basarak bir anahtar kare ekleyin, sonra da Script bölmesine stop(); yazın.

25 numaralı karenin üzerindeyken F6 tuşuna basarak actions katmanına yeni bir anahtar kare ekleyin, sonra da Script bölmesine stop(); yazın.

Macromedia Flash 8 (Ders 6)

3. actions katmanındaki _over durumu için play( ); yazın.

actions katmanına, _over ve _down durumlarının üzerine yeni anahtar kareler ekleyin. _over durumuna ait anahtar kareyi seçin ve Action panelindeki Script bölmesine play(); yazın. Bu eylem, oynatım kafasına devam etmesini ve bir sonraki kareyi/kareleri oynatmasını söyler.

_over karesine play(); eylemini e eklemenizin nedeni, Flash’ın, bir movie clip oluşturduğunuzda her bir kare etiketinde duracak şekilde programlanmış olmasıdır. Flash’ın durmasına izin verirseniz, parlaklık tween animasyonu oynatılmaz. Bu nedenle, Flash’a animasyonu oynatmasını söylemeniz gerekir. Kareye play(); eylemini bu nedenle ekliyorsunuz.

4. Oynatım kafasını _down karesine getirin ve actions katmanına play() eylemini ekleyin.

Kullanıcı düğmeye tıkladığında bir parlaklık tween’inin daha gerçekleşmesini istiyorsunuz. Bu nedenle, düğmenin bu kare etiketinde durmasını önlemek için bir play(); eylemine daha ihtiyacınız var.

Macromedia Flash 8 (Ders 6)

actions katmanındaki 15 numaralı kareyi seçip F6 tuşuna basarak buna boş bir anahtar kare ekleyin. Actions panelini açın ve Script bölmesine play(); yazın.

5. Düzenleme çubuğundaki Scene 1’e tıklayarak ana Stage’e geri dönün. 1-4 arasındaki adımları mcToc düğmesi için de tekrarlayın.

1-4 arasındaki adımları diğer movie clip düğmesi için de tekrarlayın. Bu işlemleri tamamladıktan sonra, yine düzenleme çubuğunu kullanarak ana Stage’e geri dönün.

6. FLA dosyasında yaptığınız değişiklikleri kaydedin.

Ana Stage’deyken, File > Save komutunu seçerek dosyanızda yapmış olduğunuz değişiklikleri kaydedin. Dosyayı TechBookstore klasörüne kaydettiğinizden emin olun. Ders 9’da, kullanıcı imleci düğmenin üzerine getirdiğinde ve düğmeden uzaklaştırdığında tetiklenen başka olayları da öğreneceksiniz.
Bu mesajdan alıntı yap
Hades isimli Üye şimdilik offline konumundadır

Hades

Hiç Biri / Bursa

Standart

Script Gezgini’ni ve Raptiyeleri Kullanmak

Alt 25-08-2007 #12
                             Sponsorlu Bağlantılar
Artık FLA dosyanızın birkaç farklı yerine ActionScript kodları eklediğinize göre, belgeye eklediğiniz script’leri bulmak için Script gezginini kullanmayı deneyebilirsiniz. Ne yazık ki, davranışları kullandığınız zaman ActionScript kodlarınızın hepsini aynı yerde tutamazsınız. Bu nedenle, FLA dosyasında ihtiyacınız olduğunda script’lerin nerede olduğunu bulmanıza yardımcı olan bu araçları iyi tanımanız faydalı olur. Script gezgini, belgedeki script’ler arasında dolaşmak için kullanılabilir. Burada FLA dosyanızdaki bütün farklı kod parçaları arasında gezinmenizi sağlayan bir ağaç yapısı bulunur. Kare ve nesne eylemlerinin hepsi, gezginin kodları organize etmek için kullandığı bu ağaç yapısının bir parçası olarak temsil edilir.

Actions panelinde script’leri iğnelemeniz de mümkündür. Script gezgininde bir kod parçasını seçerseniz, raptiye düğmesine tıklayarak ya da Script gezgininde koda çift tıklayarak script’i iğneleyebilirsiniz. Bunu yaptığınızda, kod kendi sekmesi olan açık bir belgeye benzer şekilde, Actions panelinde “açık” kalır.

Macromedia Flash 8 (Ders 6)

Daha sonra yapmanız gereken tek şey, Actions panelinde düzenlemek amacıyla kod parçasına erişmek için sekmeye tıklamaktır. Script raptiyeleri, Script bölmesinin hemen altındaki farklı sekmelere tıklayarak kod parçalarına erişmenizi ve bunları düzenlemenizi kolaylaştırır. Aşağıdaki uygulamada, script iğneleme özelliğini nasıl kullanacağınızı öğreneceksiniz.

1. bookstore10.fla dosyasını kullanarak Actions panelini maksimum boya getirin ya da açın (F9 tuşuna basarak).

Actions paneli açılacaktır. r. Bu panelin sol tarafında Actions araç çubuğu ve Script gezgini, sağ tarafında da Script bölmesi yer alır. Bu iki alanı bir çubuk ayırır ve bu çubuğu kullanarak gerektiğinde bu alanların büyüklüklerini ayarlayabilirsiniz.

2. Script bölmesini ve Script gezginini ayıran çubuğu sürükleyerek Actions panelindeki alanların büyüklüklerini değiştirin.

Çubuğa tıklayıp bunu sürükleyerek Actions panelinin Script gezgini bölümünün büyüklüğünü ayarlayabilirsiniz. Kodları düzenlerken muhtemelen, çubuğun ortasındaki ok düğmesine tıklayıp kapatarak Script gezgini ve Actions araç çubuğu kısımlarını minimum boya getirmek isteyeceksinizdir.

3. Script gezgini maksimum boydayken, mcProductsMenu başlığının altındaki actions: Frame 11 alt başlığına tıklayın.

Bu öğelerin her birine tıkladığınızda, bununla ilişkili kod Script bölmesinde belirir. Script gezginindeki bir öğeye tıkladığınızda, belgenin oynatım kafası seçili script’in bulunduğu kareye gider. Script gezgini, FLA dosyasındaki kodların arasında fazla çaba harcamadan dolaşmanıza yardımcı olur. Düzenlemeniz gereken kodu bulduğunuzda, aşağıdaki adımda olduğu gibi bu script’leri iğneleyebilirsiniz.

Macromedia Flash 8 (Ders 6)

4. Script gezgininde mcProductsMenu başlığı altındaki actions: Frame 11’i seçin ve Script bölmesinin altındaki Pin active script düğmesine tıklayın. Sonra da belgedeki ikinci bir script’i iğnelemeyi deneyin.

Üzerinde raptiye simgesi bulunan Pin active script düğmesine tıkladığınızda, siz iğnelenmiş script’i kapatıncaya kadar kod Actions panelinde kalır. Script gezgininde actions: Frame 11’e tıkladıktan sonra Pin active script düğmesine tıklayın. Stage’de bir script içeren bir kareyi ya da örneği seçtikten sonra Actions panelindeki script sekmesine sağ tıkladığınızda (ya da Mac’te Control tuşunu basılı tutup tıkladığınızda) açılan bağlam menüsünden Pin Script’i seçmeniz de mümkündür. Bu yöntemde, script Actions panelinde iğnelenir ve bunun sonucunda Script bölmesinin altına yeni bir sekmenin
eklendiğini görürsünüz.

Not: Script gezginindeki koda çift tıklayarak da script’i Actions panelinde iğneleyebilirsiniz.

İğnelenmiş bir script’i kapatmak için, iğnelenmiş script’lerden birini, sekmesini kullanarak ya da Script gezgininde seçin. İğnelenmiş script seçili durumdayken düğmedeki raptiyenin görünümü değişir. Bu düğmeye tıkladığınızda, script’in raptiyesi çıkarılır.

5. İğnelediğiniz kod parçalarının script sekmelerine tıklayın.

İğnelenmiş script’ler arasında dolaşmak için Script bölmesinin altındaki script sekmelerini kullanın. Script’ler arasında dolaşmanız FLA dosyasındaki oynatım kafasının hareket etmesine neden olmaz. İğnelenmiş script’ler, Flash belgesinde aradığınız kodu yerleştirmiş olabileceğiniz her yere bakmak zorunda kalmadan, çok daha kolayca bulmanızı sağlar. Farklı örneklere kod yerleştirmek için davranışları kullanıyorsanız, muhtemelen bu aracı çok faydalı bulacaksınız.

Not: Sekmeleri Actions paneline sığmayacak kadar çok iğnelenmiş script’iniz varsa, panelin sağında iki uçlu bir ok belirir. Bu düğmeye tıklarsanız, iğnelenmiş ilave script’leri gösteren bir menü açılır.

Bu uygulamada yaptığınız değişiklikleri kaydetmeniz gerekmiyor. Bu nedenle, bu işlemleri tamamladıktan sonra değişiklikleri kaydetmeden belgeyi kapatın.

Ders 9’da, ActionScript dili ve çalışma şekli hakkında daha fazla bilgi edineceksiniz. ActionScript hakkında ne kadar fazla bilgi sahibi olursanız, Flash 8 uygulamalarınızın o kadar işlevsel olmasını sağlayabilirsiniz.



Bu derste şunları öğrendiniz:

• Bir FLA dosyasındaki Timeline’a ve bir örneğe davranışlar ekledik.
• Bir belgeye eklediğimiz davranışlarda değişiklik yapmayı öğrendik.
• Bir JPEG resmini bir Loader bileşenine yükleyerek temel sunucu etkileşimi oluşturduk.
• ActionScript dilinin temelleri hakkında bilgi edindik.
• Bir SWF dosyasındaki oynatım kafasını kontrol etmek için stop(); eylemleri ekledik.
• Tech Bookstore sitesine yeni bir giriş sayfası (home) düğmesi ekledik.
• Bir düğmeden el şeklindeki imleci kaldırmak için Script Assist’i kullandık.
• Movie clip düğmesinin bir düğme olarak canlandırılması için gereken kodu ekledik.
• Belgemizdeki script’leri bulmak ve düzenlemek için Script gezginini ve iğnelenmiş script’leri nasıl kullanacağımızı öğrendik.
Bu mesajdan alıntı yap
imhoteph isimli Üye şimdilik offline konumundadır

imhoteph

Hiç Biri / Kocaeli

Standart

Tebrikler

Alt 24-03-2008 #13
Bir insan ancak bu kadar detaylı bilgi verebilirdi,gerçekten tebrik ederim.Ellerine ve kollarına sağlık.
Bu mesajdan alıntı yap
Standart
Alt 22-04-2008 #14
açıklamalar çok uzun yaaa insan sıkılıoo bunları okurkenn :S ama yinede saoll Macromedia Flash 8 (Ders 6) eline sağlık
Bu mesajdan alıntı yap
Karanlikmavi isimli Üye şimdilik offline konumundadır

Karanlikmavi

Eğitimci / Ankara

Standart
Alt 10-05-2008 #15
teşekkürler hocam...
Bu mesajdan alıntı yap
Standart
Alt 26-11-2008 #16
abi sen süpersin ya
Bu mesajdan alıntı yap
izge isimli Üye şimdilik offline konumundadır

izge

Öğrenci (Diğer) / Mersin

Standart
Alt 13-08-2010 #17
düzgün,rahat bir kulanım bekliyorsunuz.. (ki bir sır:kullanım görsel hafıza ve sayısal beceri de ister..)yaratıcılığınızı kullanmak istemek,pek tabii.a ma bilgi reklam görüntüleme grafik demek bi yerde ve posterleri de onlar yapar Macromedia Flash 8 (Ders 6)müze kürtaörlerine gelince,onlar bilgi verir..ama insanların istediklerini değil..
Bu mesajdan alıntı yap
alicanbaz isimli Üye şimdilik offline konumundadır

alicanbaz

Hiç Biri / İstanbul

Standart
Alt 11-01-2012 #18
derslerin 9'a kadar devam ediceği bilgisi var 6'da kesilmiş. bi de linkler ölü yenileyebilirmisiniz tşk. elinize sağlık
Bu mesajdan alıntı yap
Cevapla

Tags
actionscript, ders, flash, macromedia, script, tech bookstore, temel etkilesim eklemek

Benzer Konular
Konu Konu Bilgileri Forum Cevaplar Son Mesaj
Macromedia Flash 8 (Ders 1) Hades Flash 54 19-03-2013 11:52:07
Macromedia Flash 8 (Ders 2) Hades Flash 52 15-02-2012 00:11:49
Macromedia Flash 8 (Ders 3) Hades Flash 21 13-08-2010 22:40:03
Macromedia Flash 8 (Ders 5) Hades Flash 23 13-08-2010 22:32:00
Macromedia Flash 8 (Ders 4) Hades Flash 25 04-10-2009 21:37:45

Kapat
Şifremi Unuttum?