Mesleğime Saygımı Yitirmek Üzereyim :(

Grafik Tasarımcıların Soru ve Sorunları - Mesleğime Saygımı Yitirmek Üzereyim :( ...

Cevapla
Mesleğime Saygımı Yitirmek Üzereyim :(
sanat isimli Üye şimdilik offline konumundadır

sanat(48)

Grafiker / Erzincan

Standart
Alt 25-09-2012 #281
Sponsorlu Bağlantılar

Arkadaşlar ben de mesleğine saygı duyan,disiplinli çalışacak ,uyumlu grafiker arıyorum.Ücret iyi,sigorta ,kalacak yer de sağlıyorum ama maalesef iş başvurusu yok .Erzincan uzak diyorlar.
Bu mesajdan alıntı yap
Abdullahhate isimli Üye şimdilik offline konumundadır

Abdullahhate

Grafiker / İstanbul

Standart
Alt 25-09-2012 #282
                             Sponsorlu Bağlantılar
Arkadaşlar ben de mesleğine saygı duyan,disiplinli çalışacak ,uyumlu grafiker arıyorum.Ücret iyi,sigorta ,kalacak yer de sağlıyorum ama maalesef iş başvurusu yok .Erzincan uzak diyorlar.
insanların yaşadıkları yerlerdeki yerleşik hayatlarını bırakıp bilmedikleri bir şirkete güvenerek gitmeleri zor bu çok doğal. helede herkesin böyle ağzı yanarken biyerlerde dahada zor. Mesella siz üstünüze alınmayın ama disiplinli çalışacak diyolar tuvalette 5 dakika fazla durursan senden rapor bekliyolar içeride ne yaptın o kadar süre diye, disiplinli çalışacak diyolar esnek çalışma saatleri diye sömürüp sömürüp üstünede bir gıdım mesai vermiyolar doğal olarak bunlara maruz kalan grafikerler güvenip başka şehirlere hiç gitmiyorlar. Dediim gibi üzerinize alnmayın ben örneklendirdim.
Bu mesajdan alıntı yap
valentino isimli Üye şimdilik offline konumundadır

valentino(35)

Grafiker / İstanbul

Standart
Alt 26-09-2012 #283
Ayrıca merak ettiğim şey şu o verilen ilanlarda grafik tasarım yanına web flash css v.s gibi programlama dillerinide ekleyen firmalar gerçekten başvuru yapmayıp es geçiyorum merak ediyorum o tarz elemanlar varda bizmi çok geride kaldık bu kadar donanımlı bolca eleman varmı piyasada ? Ya da buralarada grafik baskı sektörü programları kısmında bilgili olan kişiler başvuruyor e napalım diyip istedikleri şartlardan vazmı geçiyor bu firmalar ? Mesleğime Saygımı Yitirmek Üzereyim :(
Bu mesajdan alıntı yap
Abdullahhate isimli Üye şimdilik offline konumundadır

Abdullahhate

Grafiker / İstanbul

Standart
Alt 26-09-2012 #284
Ayrıca merak ettiğim şey şu o verilen ilanlarda grafik tasarım yanına web flash css v.s gibi programlama dillerinide ekleyen firmalar gerçekten başvuru yapmayıp es geçiyorum merak ediyorum o tarz elemanlar varda bizmi çok geride kaldık bu kadar donanımlı bolca eleman varmı piyasada ? Ya da buralarada grafik baskı sektörü programları kısmında bilgili olan kişiler başvuruyor e napalım diyip istedikleri şartlardan vazmı geçiyor bu firmalar ? Mesleğime Saygımı Yitirmek Üzereyim :(
aynen kardeşim onu bende anlayabilmiş değilim. Bende direk es geçiyordum o ilanları. Ama artık tüm grafikerlik ilanlarını es geçeceğim görünen o...
Bu mesajdan alıntı yap
muhendisane isimli Üye şimdilik offline konumundadır

muhendisane

Öğrenci (Diğer) / İstanbul

Standart
Alt 26-09-2012 #285
Ayrıca merak ettiğim şey şu o verilen ilanlarda grafik tasarım yanına web flash css v.s gibi programlama dillerinide ekleyen firmalar gerçekten başvuru yapmayıp es geçiyorum merak ediyorum o tarz elemanlar varda bizmi çok geride kaldık bu kadar donanımlı bolca eleman varmı piyasada ? Ya da buralarada grafik baskı sektörü programları kısmında bilgili olan kişiler başvuruyor e napalım diyip istedikleri şartlardan vazmı geçiyor bu firmalar ? Mesleğime Saygımı Yitirmek Üzereyim :(
GRAFİK TASARIMCI KİM DEĞİLDİR?
- Corel Draw ve Photoshop operatörü değildir.
- Web master, coder, yazılımcı ve bilgisayar mühendisi değildir.(Grafik bölümlerinde programlama dersleri yoktur. Tasarımcının yazılım dillerini öğrenmek zorunda kalmasıyla, mesela bir daireyi grafik programlarında çizmekten vazgeçip, kod yazarak oluşturmaya çalışması arasında hiçbir fark yoktur!)
- Bilgisayar teknik servis elemanı değildir.
- 3D modelleme uzmanı değildir.
- Matbaa ustası değildir.
- Dijital baskı makineleri kullanıcısı ve operatörü değildir.
- Tabelacı, montaj ve kaynak ustası değildir.
- Elektronikçi ve led tabelacı değildir.
- Metin yazarı ve dizgici değildir.
- Sekreter, muhasebeci, çaycı, ofis boy, meydancı, şu, bu hiç değildir!
- Yazılımcı, tabelacı/kaynakçı, operatör veya tümden vasıfsız olduğu halde kendisini tasarımcı olarak lanse eden haramzâdelerin ve bu tipleri istihdam eden sözde akıllı işverenlerin istilasına uğrayan grafik tasarım sektöründe oluşan görsel kirlilik; “göz bulandırıcı” seviyelere inmiştir artık. Sektördeki denetimsizlik ve başıboşluğu fırsat bilen bu sonradan görmeler, gerçek tasarımcılarla haksız rekabete girmekte, yanısıra müşterilerin bilgisizliğini de alabildiğine istismar etmekte ve her seferinde tasarım facialarına da imza atmaktadırlar(işinin ehli olmayan hiç bir kimse, akıllı bir adamdan bir tek kuruş bile kazanamaz halbuki. Yani insanların çoğunun gerçekten aklı başında olsaydı, düzenbazlar takımı bir an olsun tutunamazdı ama boş kafalı yığınlarla nerede). Bu çirkin tabloda, körlerle sağırların güzelce geçinip gitmesinden başka bir şey görünmemektedir.

“Kitleleri yöneten güç akıl, mantık ve muhakemeden çok hayaller, ucuz duygular, günübirlik çocuksu heveslerdi çoğu kere. Zekayı değil, vasat şeyleri baş tacı etmek, vasat değerleri baskın değerler mertebesine yükseltmek başlıca karakterlerini oluşturuyordu. “Düşünme ve muhakemeye çok az yetenekli oldukları halde, kitleler, eylem ve harekete oldukça yetenekli” görünmekteydiler. Bu şekilde bir toplumun/medeniyetin içi çürüyünce, kitleler onun kof bedenine tekmeyi vurmaktan çekinmiyor, ‘çoğunluğun kör kuvveti tarihin biricik felsefesi haline’ geliyordu. Kitleler değişik yol ve yönlerden kendilerine telkin edilen ‘paketlenmiş’ bakış açısı, zevk alma biçimleri, beğeni seviyeleri neyse onların dışında yeni ve farklı şeylere sahip olmada son derece yeteneksizdiler. Böylece bir kolektif bilinç meydana geliyor, ‘kitleler tek bir vücut haline gelip, zihniyetin tekleşmesi kanununa’ uyuyorlardı. Sonuç malum: “Tarihte görülüyor ki, toplumun çelik zırhı konumunda olan ahlaki ve manevi kuvvetler, etkilerini kaybettikleri zaman, büyük bir isabetle kendilerine barbar denilen bu bilinçsiz ve hayvani kalabalıkların eliyle o toplumun yıkıntılarının üstüne tüy dikilir.”
Bayağılığın dayanılmaz hafifliği

“Öne çıkan bu iki kesim, gelişimin ve doğruların önündeki güç odakları konumundalar. Kavrama zorluğu çekenler; felsefe, bilim ve sanat gibi tasarımı besleyen ve zenginleştiren farklı disiplinlerin kuramsal altyapısında eksikliği bulunanlar. Buna rağmen, iyi niyetli bir çabayla çoğu zaman anlamak için mücadele eden, ancak anlamak için bilmek ve çaba göstermek gerektiğini fark edemeyen, mevki gibi bir üstünlüğü olmayan, diğer yandan sayıca fazla oldukları için hâkim güç olabilen, niteliksiz, avam çoğunluk. Bu kesimin zararı, “cahil cesareti” ile etik dışı üretimlerde bulunarak hızla yayılıyor olmaları.
Suistimal edenler ise; felsefeyi, bilimi ve sanatı “kişisel” doğrularını desteklemek için okuyan, tarafsızlığını kaybetmiş, reklam ve sanatı, sanat ve tasarımı, tasarım ve reklamı karıştırarak, şahsi üretimlerini meşru gösterebilmek için, “kavrama zorluğu çekenlerin” cahilliğini fırsat bilip üste çıkan, sömüren ve yanlı bir altyapıya neden olan, aslında altyapısızlık üzerine, kendi “şahsi üstyapısını” inşa eden, gücünü mevkisinden alan, ister istemez kötü niyetli sayılabilecek azınlık.”

GENNARATION – Ömer Durmaz: Kavramsal düşünmeden özgün iş üretilemez

- Grafik tasarımcıyı, tıpkı çok işlevli İsviçre çakısı gibi kullanmak isteyen sözde uyanık işverenlere gelince:
http://bradholland.net/content/portf...al/image20.jpg

Grafik tasarımın, illüstrasyon, 2D ve 3D animasyon gibi sanatlarla, temel sanat eğitimi noktasında benzerlikleri ve ortak yanları olsa da, tümü farklı eğitim süreçlerine ve teknik becerilere ihtiyaç duyan ayrı ayrı disiplinlerdir aslında.
En başta, çizgiye bile şöyle böyle hakimiyet kurabilmek için bile yıllarca çalışmak gerektiğini; yanısıra, suluboya, yağlıboya, akrilik, pastel veya dijital boyama gibi farklı farklı teknik uzmanlıkların olduğunu da söylemeliyiz. Mesela Alex Ross, suluboya tekniğinde uzmanlaşmış bir ustadır:
Spider-Man 2 Opening Title Sequence - YouTube

Dahası; iki boyutlu illüstrasyon sanatı, figüratif/realist, cartoon/animatik, stilize/abstrak ve bilimsel/technical illüstrasyon olmak üzere kendi içinde bile alt disiplinlere ayrılır.
İbrahim Ergüden: İLLÜSTRASYON SANATINA ve İLLÜSTRATÖRE DAİR

ve bu sanatın bir türevi gibi görünen çizgi romancılık bile, esaslı bir sinema/kurgu bilgisi gerektiren daha farklı ve çok ciddi sabır gerektiren zor bir iştir aslında:
"Asla, ama asla iki dakikada hapşırır gibi çırpıştırılan bir şey değildi karikatür ve çizgi roman; o eğri büğrü çizgilerin ardında adanmış hayatlar vardı. Sokakları unutması gerekiyordu yeteneğine tutsak çizgi roman sanatçısının; bitmek bilmiyordu iş. Tam o haftanın (ya da günün) çizgilerini teslim ettim rahatladım derken, aklına bir sonraki günün (ya da haftanın) sorumluluğu geliyor ve huzur falan kalmıyordu.
Mozart'ın bestelerine, Yahya Kemal'in, Nazım'ın şiirlerine (hatta budalalık katsayın müsaitse) Picasso'nun resimlerine baktığında "bunu ben de yapabilirim" duygusuna kapılırsın. Beatles'ın besteleri de bu duyguyu verir insana; çünkü yalındır. Karikatür de aynı duyguyu verir; o kadar az şey vardır ki orada, sanatçı mürekkebi savurmuş, kağıdın üzerinde karikatür hasıl olmuş sanırsın.
Yok mu sahiden böyle yapanlar? Olmaz olur mu? Sürüyle.
Yıllarca çöp adamlar çizerek toplumun bu konudaki cehaletini istismar eden bir yığın şarlatanla paylaşmak zorunda kaldım dergi ve gazete sayfalarını. Onlar gerçekten de iki sigara arasında berbatın berbatı şeyler çiziktiriyor, ama toplumun genel ahmaklığıyla atbaşı bir koşutluk içinde oldukları için gerçek sanatçıya göre daha kolay kabul görüyorlardı."

http://www.derkenar.com/necdetsen/no...kada-cizersin/
Suat Gönülay (1) - Necdet Şen - Derkenar

Hattâ 2D konsept tasarımcılık(sinema ve dijital oyun sektörü için) işi bile, character(karakter), creature(yaratık), costume(kostüm), environment(ortam), prop(eşya-dekor), vehicle(taşıt) ve mecha/robot design olmak üzere, 6-7 farklı başlıkta değerlendirilen bir uzmanlıktır:
Jim Martin Design - Artwork

Mesela, Lord of the Rings yaratıklarını sadece geleneksel malzemeyle tasarlayan John Howe:
http://img-fan.theonering.net/rolozo...s/howe/eow.jpg
Eowyn vs. The Nazgul - YouTube

Star Wars: The Phantom Menace bölümünün ilginç taşıtlarını marker kalemler kullanarak tasarlayan ve 3D uzmanlarına havale eden Doug Chiang:
Star Wars Episode II: Wedgie 'Em Out Webisode - YouTube
Star Wars Episode I: Thousands Of Things Webisode - YouTube

ile Tron Legacy’nin futuristik taşıtlarını çizen Daniel Simon bu ustalardandır:
http://digitaldomain.com/projects/1
http://youtu.be/zLsvx0OcLPY

Bu çerçevede, Transformers serisinin baş robot tasarımcısı ve sanat yönetmenlerinden Ben Procter da şunları söylemiş:
"Ben sadece robotların siluetini çiziyor, anatomisini iki boyutlu olarak tasarlıyor ve dijital boyama yapıyordum. Cehaletim nedeniyle, robotun içinde bacakta kullanmak için bir parçadan iki adet istiyordum ama meğer onlardan arabada bir tane olurmuş. Doğrusu ne biliyordum, ne de aldırıyordum. Bu da beni, tasarımlar, araba parçalarının heykelvari özellikleri ve onları bir doku olarak kullanmak ve işin gerçekçi yanıyla ilgili kaygı duymama konusunda özgür kıldı. Tabii bu oyuncakları yapmak zorunda olanlarla filmdeki transformasyonları düşünmek durumunda olan insanlar için sorun oluşturuyordu. Ama bu konuya girersek, gerçekten güzel görünen ve doğru mimariye sahip robotlar yapacak zamanımız olmayacağını biliyorduk. Bizim hedefimiz yönetmenin hoşuna gidecek kadar güzel olan şeyler yapmaktı. Dürüst olmak gerekirse, onun nasıl dönüşeceğini bulmak bir başkasının sorunuydu”
http://www.benprocter.com/storage/ol...ronhide_XL.jpg

Minority Report için farklı bir Lexus tasarlayan Harald Belker da:
http://www.haraldbelker.com/images/overlays/veh10.jpg
Harald Belker, Kaenon Product Designer, on Film Design - YouTube
Eskiz yapmak için hangi yazılımı kullanıyorsunuz?
"Marker ve airbrush tipi şeyleri kullanmayı iki yıl önce bıraktım. Elle çizip, tarayıp Photoshop'ta boyuyorum. Orada bırakıyorum. 3 boyutlu model yapan harika adamlarım var. Çizimleri alıp modelini yapıyorlar. Tüm yaptığım eskiz yapmak ve değişiklikleri yapmak. Birkaç görünüş çıkarıyorum ve gerisini onlara bırakıyorum. Bilgisayar oyunlarında da böyle çalışırsın. Görünüşlere karar veriyorum: ön, arka, yan vesaire ve üç boyutlu model yaptırıyorum. Üç boyutlu modellemenin yaratıcı olduğunu düşünmüyorum. Vaktimi iyi olduğum şeyle kullanıyorum. Kaybedecek vaktim yok!"

(Bu röportajından yıllar sonra, artık Sketch Up kullanmaya başladığını öğrenmiş olduk)
Hollywood artist Harald Belker discusses SketchUp - YouTube

Yukarıdakiler gibi realist konsept tasarımcılarından farklı bir grup olarak Carter Goodrich ve Peter De Seve ise, sadece karakalem, kuruboya veya suluboya kullanarak, bazı Disney, Pixar ve Dreamworks yapımları için cartoon/animatik stilde karakterler tasarlamış ustalardandır:
http://4.bp.blogspot.com/-zkOw20H4t6...ScratonIce.jpg
http://www.hornetinc.com/data/direct...eage_07_lg.jpg
http://www.hornetinc.com/data/direct...eage_03_lg.jpg
Peter de Sève interview, "'Ice Age' to the Digital Age: The 3D Animation Art of Blue Sky Studios" - YouTube
Character Design Animators - YouTube

Belker’in de değindiği gibi; ne böylesi konsept tasarımcılar 3D modellemeyle, ne de 3D sanatçıları illüstrasyon veya grafik tasarım sanatıyla uğraşır:
Jonathan Freisler - Home
James Tottman - FX Artist / TD

Bu çerçevede, sektör dergileri bile kategoriktir:
// 2DArtist Magazine | Welcome to our Magazine //

Zaten üç boyutlu görselleştirme sanatı dahi, modelleme, karakter animasyonu, aydınlatma, efekt ve kompozisyon olmak üzere ayrı ayrı disiplinlere ayrılmış çok geniş bir alandır.
http://digitaldomain.com/projects/20
The Visual Effects of "Transformers: Dark of the Moon" Part 1 - YouTube
The Visual Effects of "Transformers: Dark of the Moon" Part 2 - YouTube
{title}*|*Weta Digital
Death Fall - Bringing the Gods to Life
Hugo garners 11 Oscar noms – here’s why
Justin van der Lek - VFX Showreel 2011 on Vimeo
Showreel

ve linklerdeki kalitelerde birkaç dakikalık bir 3D animasyonu tek başına kotarabilecek seviyeye ulaşmak için koca bir ömür bile yetmeyebilir:
Ice Age 4 - First Look Teaser | HQ - YouTube
Ice Age 4 Trailer # 2 - YouTube
'Tangled' Trailer HD - YouTube
Tangled: "Reluctant Alliance" - Movie Clip - YouTube
Brave Teaser - YouTube
New Brave Trailer | Official Disney Pixar 2012 Trailer | HD - YouTube
King Kong (3/10) Movie CLIP - Kong Battles the T-Rexes (2005) HD - YouTube
Diablo III -- Black Soulstone - Trailer and Cinematic from BlizzCon 2011 - YouTube
King Kong (4/10) Movie CLIP - Kong Rescues Ann (2005) HD - YouTube
Spiderman 2 ending - YouTube
Assassin's Creed Brotherhood - E3 2010 - Trailer CGI - YouTube
Assassins Creed 3 Revelations | OFFICIAL E3 teaser trailer (2011) Woodkid - Iron - YouTube
Assassin's Creed 3 - E3 Official Trailer [UK] - YouTube

“Amerika’da stüdyolar ve stüdyolarda görev alan pek çok insan uzun yıllardır bu sektörün içinde oldukları için herkes farklı bir alanda uzmanlaşmış durumda. Animasyonun daha tam olarak yerleşmediği yerlerde ya da şirketlerde animatörden modelleme, efekt ya da tasarım yapması beklenebilirken, burada herkes kendi yaptığı işten sorumlu. Bu da çalışanların yaptıkları işi daha iyi, daha güzel kıvama getirebilmeleri imkanını yaratıyor.”
Turkish Journal - Onur Yeldan: “Animasyon, altn an yayor”

“Amerika'da sizden spesifik bir alanda uzmanlaşmanız bekleniyor. Benim alanım "efekt animasyonu". Her türlü ateş, su, patlama, duman gibi efektleri simulasyonlar yardımıyla sıfırdan yaratıyorum.”
Avatar’daki Türk, Coşku Özdemir - Hürriyet
http://coskuozdemir.com/

Yapımlara katkıda bulunan farklı disiplinlerden yüzlerce sanatçı ve tasarımcının ismini, 3-5 dakika sabrederseniz animasyonların jeneriklerinden öğrenebilirsiniz.
Tabi, böyle acemice ve üstünkörü tasarlanmış biçimleri, rasgele kıpırdatma işine animasyon diyebilmek için kör olmak lâzım:
KELOĞLAN MATEMATİK ÜLKESİNDE -1 SINIF EĞİTİMİ - YouTube
manga ve vega iz bırakanlar unutulmaz - YouTube

Ayrıca 2D animasyonların, karakter tasarımcıları, ara ressamları, temiz çizgicileri(clean up), renklendirmecileri ve background ressamları da hep ayrı ayrı sanatçılardır:
The Making Of The Prince of Egypt (199Mesleğime Saygımı Yitirmek Üzereyim :( Behind The Scenes Part 2/3 - YouTube
Hattâ iki boyutlu animasyonlar, uzunca bir süredir 3D unsurların da kullanıldığı gayet komplike bir iş haline gelmiş, Katzenberg’in de dediği gibi, adeta tra-digital(geleneksel+dijital) bir yapıya evrilmiştir.
The Making of Spirit: Stallion of the Cimarron - Part 1 of 2 - YouTube
The Prince Of Egypt- Part 2 - YouTube
http://youtu.be/hV83PkIE0sg
Disney's Tarzan Son of Man 720p HD - YouTube

Kurumsal kimlik, süreli yayın, web/interaktif ve ambalaj tasarımı gibi alt disiplinlere ayrılan grafik tasarımda da durum pek farklı değildir. Sadece şu ambalaj tasarımının bile ne kadar dallı budaklı bir iş olduğunu uzmanlarına sorarak öğrenebilirsiniz. Gerçi Türkiye için lüks ama, batıda sadece -çok zor bir iş olan- logo tasarımları yaparak geçimini sağlayan tasarımcılar bile mevcuttur:
Logo Design Portfolio | Logomotive, a Custom Logo Design Company
Ambigrams, Logos, Word Art: The Work of John Langdon
Siah Design - Graphic Design Specializing in Branding and Identity
Sean Heisler | Logo Design

Bırakın, sadece kaligrafi çalışmaları yapan tasarımcılar da pek çoktur:
Commemorative & Memorial Plaques, Slate and Stone Carving, Calligraphy. The Lettering and Calligraphy Studio, Wales, UK.

Ve grafik animasyon(motion graphic) sanatı da, çoktandır masaüstü yayıncılıktan ayrı bir ihtisas sahası olarak kendi normlarını teşekkül ettirmiştir:
"Movie Production Intro Logos Part-2" in HIGH DEFINITION - 2011 - YouTube
Pixar and Wall-e Intro in HD - YouTube
The new Warner Bros. Pictures/New Line Cinema logo + Warner Bros. Pictures goes black and white! - YouTube
MARVEL Intro Logo - HD - YouTube
Casino Royale (2006) — Art of the Title
Hollow Man (2000) — Art of the Title
I, Robot (2004) — Art of the Title
The Pacific (2010) — Art of the Title
2011 Emmy Nominations for Main Title Design — Art of the Title

Emin olun ki profosyonel işletmelerin yöneticileri gerizekalı falan değildir; eğer on kişinin işini, aynı sürat ve kalitede yapabilecek birini bulabilselerdi muhakkak istihdam ederlerdi. Yani böylesi işverenlerin tüm beklentilerine, “vasat bir kalitede” cevap verebilen bir eleman bulunacak olsa bile, hem işleri tek başına kotarmaya 7/24 çalışsa bile asla yetişemeyecek, hem de bedavacılardan yana münbit bir memleket olan Türkiye'de hak ettiği ücreti verebilecek bir işyerini asla bulamayacaktır. Tabi bunun yanında, üç beş ay oyalanıp da dikiş tutturamayınca derhal başka bir sahaya atlayan, "bir çok şeyden pek de bir şey bilmediği" halde, kendi kendine yakıştırdığı etiketlerin ardı arkası kesilmeyen ve müşterileri haksız/anlamsız beklentiler içine sokarak kafalamaya çalışan kerameti kendinden menkul tiplerin ciddiye alınacak bir tarafları elbette yoktur.

Son olarak, bir grafik tasarımcı, mesleğiyle alakası olmayan işleri yapmaya, on tane program öğrenmek veya yüz tane imajı dekupe etmek gibi angaryaları yüklenmeye asla mecbur değildir. Böyle birbirinden farklı işçilikler için aşağıda bahsedeceğimiz operatör ve ara elemanlardan istihdam edilmelidir. Yeri gelir, bir logo veya tipografik çalışmanın taşa veya betona işlenmesi bile gerekebilir(mezar taşlarındaki tipografik problemler!). Bu durumda, tasarımcının çekici ve keskiyi alıp taşın başına geçmesi beklenemez ya!
http://www.ieuanreeslettering.co.uk/...ancarving2.jpg
http://www.ieuanreeslettering.co.uk/.../sglatysFS.jpg

Uzun lafın kısası; bu işler ekip işidir:
Blizzcon 2011 Diablo 3 - Making of The Black Soulstone Cinematic Panel - YouTube
Vestel - Somalia | Making-of on Vimeo
Seagulls Fly | Site of Seagulls Fly – animation, retouching, illustration, concept art, cgi, web and interactivity

İbrahim Ergüden: GRAFİK TASARIM ve TASARIMCIYA DAİR
Bu mesajdan alıntı yap
muhendisane isimli Üye şimdilik offline konumundadır

muhendisane

Öğrenci (Diğer) / İstanbul

Standart
Alt 26-09-2012 #286
(düzeltme düzeltme)
Bu mesajdan alıntı yap
mavi_genc isimli Üye şimdilik offline konumundadır

mavi_genc

Grafiker / Osmaniye

Standart
Alt 27-09-2012 #287
grazy golda katılıyorum. arkadaşa tavsiyem sudur. çalıştığın firmalarla sözleşme yaparsanız ne paranız kalır nede sigortasız çalışırsınız. Sözleşmesiz hiçbir işyerinde çalışmam. hem kendi hakkımı korurum hemde işyerinin. böylelikle hem ben magdur olmam hemde işyeri. Profesyonellik bunu gösterir. profesyonel olmayanda sıkıntı çeker...
Bu mesajdan alıntı yap
kaizenx isimli Üye şimdilik offline konumundadır

kaizenx

Grafiker / İstanbul

Standart
Alt 18-10-2012 #288
şuanda konfeksiyondaki ortacı 800 tl maaş alırken kalkıp ta grafikere 750-800 tl vermeleri çok sinir bozucu (tecrübeyle sabittir).. gidişat hiç iyi değil...
Bu mesajdan alıntı yap
Majestic isimli Üye şimdilik offline konumundadır

Majestic(31)

İzmir Grafiker

Grafiker / İzmir

Standart
Alt 31-10-2012 #289
tüm bu okuduklarımın ve karşıt görüşte yer alan arkadaşların gerçekten şaka yaptığını düşünüyorum yahu bu ülkede catia gibi bi programla motor tasarlayan bir makina mühendisinin bile aldığı para 2500 tl iken siz hangi 3d 4d programını öğrenmekten bahsediyorsunuz bu ülkedeki hangi web tasarımcı baskıya iş gönderecek kadar grafik tasarım biliyor yada hangi grafik tasarımcı sıfırdan bir web sitesi yazacak kadar kodlama biliyor biraz mantıklı olun yahu web tasarımı yapan adam mı kaldı bu ülkede herkes hazır templateleri editleyip web tasarımcısı olduğunu idda ediyor proje bazlı çalışan kalifiye personel çok az ve bu personellerin bu ülkede hakkıyla çalışabileceği şirket yok malesef bu kapitalist süreçte de olmayacak ha bu yaz yaşadığım ilginç bir diyalogdan bahsetmek isterim ilginç bir şekilde 40-50 yaşlarında bir adamla tanışma imkanım oldu adam türk amerikada nasada profesörmüş ailesiyle beraber amerikada yaşıyorlar öğrenciyken gitmiş uzun yıllar nasada çalıştıktan sonra eşiyle diyorlarki türkiyeye kesin dönüş yapalım imkanları orada değerlendirelim ülkemize faydamız dokunsun ve türkiyedeki ünlü holdinglerin bir kaçıyla görüşmeler yapıyor bunlardan bir tanesi adamla çalışmak isteyip tüm yönetim kurulunu bir araya getirerek toplantı düzenliyorlar adama belli şartlar sunuyorlar vs vs adam sırf ülkesinde olmak için hepsine eyvallah diyor ta ki önüne şu maddeyi çıkana kadar "3 ay deneme süremiz var" ismini vermek istemediğim holding çok bilindik bir holding velhasıl nasadan gelecek olan adama bile seni 3 ay deneyeceğiz dersen bu adam sizin tüm sülalenize küfretse yeridir. Mesleğime Saygımı Yitirmek Üzereyim :( özetle bu benim bizzat duyduğum bir olay ve şaşırmıyorum sadece bir kere daha söylüyorum burası Türkiye Herşey Olur....artık bu konuda birşey yapamayacağımız için bla bla bla modunda konuşmanın çok yersiz olduğu kanaatindeyim.

''Farklı Düşün, Farklı Kal...''
NGrafik Katalog

Bu mesajdan alıntı yap
EsPriTüeL isimli Üye şimdilik offline konumundadır

EsPriTüeL

Grafiker / İstanbul

Standart
Alt 31-10-2012 #290
Malesef bu sorunlar artık bir çok sektör de var. Çok kurumsal yerlerde bile bu sorunlar olabiliyor. Merak etmeyin yakın zamanda çok iyi bir ofis açacam. Hepinizi yanıma alırım Mesleğime Saygımı Yitirmek Üzereyim :(
Bu mesajdan alıntı yap
Cevapla

Tags
grafiker, grafikerlik meslegi, nazmiye gülol

Benzer Konular
Konu Konu Bilgileri Forum Cevaplar Son Mesaj
Mesleğime zarar veren kimdir? Nüket HOTALI Anketler 61 18-04-2012 11:56:53

Kapat
Şifremi Unuttum?