Ne yapmalıyım

Grafik Tasarımcıların Soru ve Sorunları - Ne yapmalıyım Sponsorlu Bağlantılar Arkadaşlar ben uzun zamandan beri bu çizim yazım model programlarıyla uğraşıyorum.Ama şimdi benim önümde iki yol var.Ya Teknik ressam olacam ya da Bu baskı matbaa makinelerini öğrenip grafiker ...

Cevapla
Ne yapmalıyım
kintaro isimli Üye şimdilik offline konumundadır

kintaro

Ressam / Antalya

Standart

Ne yapmalıyım

Alt 15-03-2013 #1
Sponsorlu Bağlantılar

Arkadaşlar ben uzun zamandan beri bu çizim yazım model programlarıyla uğraşıyorum.Ama şimdi benim önümde iki yol var.Ya Teknik ressam olacam ya da Bu baskı matbaa makinelerini öğrenip grafiker olmaya çalışacam.Bunları adam gibi öğreten bi kurs murs bişey yok mudur.Adam ilan asmış autocad çıkdısı alacak eleman aranıyor diye gidiyosun görüşüyosun.Çıkdı almayı bilmedikden sonra evde istediğin kadar pinekle sen enayisin arkadaş diyolar adama sanki.Nedir bu canım işin hikmeti,şimdi matbaaya girsek 13-15 yaşında çocuk gibi çilemi çekecez illa elin adamından bişey öğrenecez diye bu yaşdan sonra ,yoksa beyefendi bir reklamcı, afişcimi arıycaz.Ben istiyorum ki bunun bir kursu olsun.Orda bu makinelerin nasıl kullanıldığını göstersinler,direk olaya yoğunlaşalım yani.yoksa gidipde baskı öğrenecez diye elin adamının oyuncağı maskarası olmayalım diyorum.Çünkü hiç bişey bilmiyoz.Etimizi kasaba, kemiğide adamamı verecez bu saatten sonra.Hani kaç yıldır uğraşıyoz.Bi işe yarasın istiyorum bi yerde efendi gibi çalışmak istiyorum.Nasıl ekmek yeriz bu grafiklik işinden.İlla baskı offset bilmemiz şartmı.Bende her şey var ayıptır söylemesi.auyocadle uğraştım phosohopla uğraştım.3ds maxla uğraştım.Ne yapacaz dostlar ne olacak bu işlerin sonu.Memlekette oyun ve sinema sektörü varmıdır acaba karakter modelleme işine mi girsek.yoksa teknik ressam mı olsam.Yani yaşadığım şehirde varya matbaacı reklamcıdan başka bir dalga yok.Autocad öğreniyon hava civa.grafikerde neymiş diyo millet.böyle köy gibi yerlerde yaşayan benim gibi bu dediğim sahalarda iş bulmak ve kendini geliştirmek için büyük şehremi göçmek zorunda.Galiba öyle.arkadaşlar biraz dramatik gibi oldu yazım ama anlaşılır olsun diye bu uslüple yazdım cevaplarsanız sevinirm.Bu yazdıklarımın çoğu arkadaşında ortak meselesi olduğunu bilerek yazdım birazda.Herkese iyi çalışmalar.
Bu mesajdan alıntı yap
Sponsor Links

Grafikerler.net Reklamları

yazarcizer isimli Üye şimdilik offline konumundadır

yazarcizer

Grafiker / Kocaeli

Standart
Alt 15-03-2013 #2
                             Sponsorlu Bağlantılar
“Mücahede olmadan mukaşefe olmaz.”
(Muhyiddin İbn-i Arabi)
“Bir işte ancak, kendini tüm gücü ve ruhuyla adayanlar ustalaşabilirler. Üstat olmak tüm benliğinize mal olur.”
(Albert Einstein)

Arac
Türkiye'de Grafik Tasarım - Bilgilendirmedir / 1 - YouTube

7. Bir işte en iyi olmak için ne kadar süreye ihtiyaç var?
Yurt dışında yapılan birkaç araştırmada, kendi alanında çok iyi olan insanların, mesleklerinde bu ustalık seviyesine ulaşmadan önce en az 10.000 saat sırf o işe odaklı yaşadıklarını ortaya çıkarmıştır. Normal mesai saatleriyle yaklaşık beş yılı bulan bir süredir bu.
8. Yeni bir alanda kariyer yapıyorum, çok şey veriyorum ama geri dönüş alamıyorum. Yanlış yolda mıyım, acele mi ediyorum?
Yeni bir alanda kariyer yapıyorsanız, hayatınızın yaklaşık 10 yılını gözden çıkarmalısınız. ilk yıl 10 verseniz de, bir alabilirsiniz. İkinci yıl, yine 10 verirseniz, bu defa iki geri dönüş alırsınız. Üçüncü yıl 10 vermeye devam ederseniz, üç alırsız.
Aradaki farklar aslında boşa gitmez, o alanda başarılı olunca, bir noktadan sonra bir verip on almaya başlayabilirsiniz. bu konuda akademik araştırmalar olmasa da, inanıyorum ki, bir insan 10 yıl oyunca bir alanda sürekli çaba gösterirse, o alanda gelebileceği yer, o kişinin o alandaki kapasitesini yeterince gösterir.
MÜMİN SEKMAN - Makale : Mümin Sekman başarıyla ilgili sorularınızı cevapladı!

Bilgisiz, altyapısız kişiler, ellerindeki araçları da ancak bildikleri kadar kullanabiliyorlar. Sennett, iyi bir zanaatkârın yetişmesi için yaklaşık on bin saatlik bir deneyime gereksinim olduğunu söylüyor. Türkiye’de bu süre, birkaç aylık kurslarla karşılanmaya çalışılıyor. Sonuç olarak nicelik artıyor, ama nitelik azalıyor.
http://www.gennaration.com.tr/manset...is-uretilemez/

Tasarım özgürlüğü, canınızın istediği renk ve biçimleri canınızın istediği gibi yerleştirmek değildir. Tasarım çalışması zaten işin gerektirdiği yüzlerce unsurla sınırlanmıştır. Müşterinin verdiği işle ilgili bilgilerin içinde durmaktadır bu sınırlar. Ve tasarımcı, rakipleriyle aynı sınırlara uyarak, onlardan farklı bir sonuç elde etmeye çalışmaktadır.
http://www.ortakpayda.com/articles.php?ID=1336
Türkçe Fontlar hakkında

Eğer yaptığın işin tarihini, teorisini, kitabiyatını bilmiyorsan veya bilme gereği duymuyorsan, ileride seni tanıma gereği duymayacaklardır. Senin aman aman kabiliyetlerin bir noktadan sonra tıkanacaktır ve sen felç olacaksındır. Kıpırdayamacaksındır. Yenilenemeyeceksindir. Yok olacaksındır. Çünkü teoriden yoksun olan pratik, aksak yürür ve kof kalır.
Her sanatın, kendine has kurallar sistemi olduğu gibi bir de bilimsel, tarihsel ve felsefi boyutu vardır. Çıkış noktaları, çıkış nedenleri, etkileri, kahramanları vardır. Sanatçı, kendisine bu sistematik içerisinde bir yer bulur. Kendisini bazı akımların, sanatçıların kategorisi dışında tutan özgün sanatçının durduğu yerin bile, izah edilebilir ve ilişkilindirilebilir bir söylemi vardır.
40ikindi.com / Yazarlar -> Fatih zkafa: Teoriden N'aber?

Bizim kamu kurumlarımızın amblem ve logolarının kendilerine özgü bir tarzı olduğunu daha önce yazmıştım. Bir zamanlar İhap Hulusi’nin tasarladığı birçok naif çalışmadan sonra; İhap Hulusi ve çağdaşlarının henüz olgunlaşmamış eserleri, Tanzimat ve Meşrutiyet dönemi Fransa esintileri, Osmanlı dönemi hat ve halk sanatı etkileri, mahallemizdeki Şen Kasap ve Karadeniz Pidecisi yorumları, Bektaşi figürleri ve kilim desenleri, Avrupa ve Amerika’dan 60-70 yıl önceki örnekler, yine dışarıdan gelen askeri ve dini görsel üretimlerin etkileri, yeni bilgisayar teknolojilerinin yarattığı pejmürdelik, bir türlü özümseyemediğimiz yeni alfabemiz ve bunlar gibi birbiriyle ilgisiz birçok yerden gayri iradi, bilinçsiz ve ilginç bir biçimde beslenen, daha da önemlisi bu karmaşık yapının sürekli birbirine öykünerek geliştirdiği kötü alışkanlıklarla oluşan bir tuhaflıklar karmaşası... Hani “Şöyle tuhaf bir çalışma yapalım.” dense becerilemeyecek türden... “Kitch” bile demeye dilim varmıyor, o da ayrı bir kategori çünkü... Bu amblem ve logoların, sanki “ilkokuldayken resmi iyi olan” kurum memurlarına yaptırılıyormuş gibi bir havaları vardır. Ve daha da vahimi, bu üretim ortamı o kadar özgür ki, ülkedeki başka hiçbir meslek erbabının bu kadar ilkesiz, kuralsız, kıstassız ve pervasızca “icra-yı faaliyet”te bulunabileceğini sanmam. Hatta “meslek”ten olmayanların da “içeri”ye sızabilecekleri ve bu kadar cüretkar olabilecekleri bir başka “disiplin” herhalde yoktur.
A. SELIM TUNCER | DIYALOG: | O ampül kırılıp yerini ideografik bir simgeye terk etmeden...

Kişisel olarak iyi bir animasyon yapabilmek için ne tür bir alt yapı gerekir? Sadece program bilmenin bu işe etkisi nedir?
Klasik animasyon tekniklerini bilmesi gerekiyor. Bu işin okuluna gitmek gerekir. İyi bir eğitim almayan birinin iyi bir animasyon yapması çok zor, ama imkansız diyemeyiz. Kısacası program bir araç. Basit bir çuval animasyonu ya da top animasyonu için bile animasyon tekniklerini iyi bilmek lazım.
Sanalkurs.net Blog » Bir Görsel Efekt Ustası: Muzaffer Korkut
Untitled Document

Amerika’da stüdyolar ve stüdyolarda görev alan pek çok insan uzun yıllardır bu sektörün içinde oldukları için herkes farklı bir alanda uzmanlaşmış durumda. Animasyonun daha tam olarak yerleşmediği yerlerde ya da şirketlerde animatörden modelleme, efekt ya da tasarım yapması beklenebilirken, burada herkes kendi yaptığı işten sorumlu. Bu da çalışanların yaptıkları işi daha iyi, daha güzel kıvama getirebilmeleri imkanını yaratıyor.
Turkish Journal - Onur Yeldan: “Animasyon, altn an yayor”
Onur Yeldan | character animation and more

Amerika'da sizden spesifik bir alanda uzmanlaşmanız bekleniyor. Benim alanım "efekt animasyonu". Her türlü ateş, su, patlama, duman gibi efektleri simulasyonlar yardımıyla sıfırdan yaratıyorum.
Avatar’daki Türk, Coşku Özdemir - Hürriyet
Cosku Ozdemir

Günümüzde generalist diye bir kavram çıkarttılar. Bunun doğru olmadığına inanıyorum. Uzmanlık bir alanda olmazsa ilgilendikleri bütün alanlarda eksik kalırlar. Bütün departmanlarla ilgili fikir sahibi olsunlar, fakat ben hepsi olacağım demek yanlış. Eksik kalırlar. Çok zaman istiyor.
http://www.bilisimdergisi.org/pdfind...df/120-127.pdf

Büyük yapım 3D animasyon filmlerinde kaç kişilik ekipler çalışıyor? - UZMANTV
http://www.youtube.com/user/ilmvisualfx
Bu mesajdan alıntı yap
Cevapla

Benzer Konular
Konu Konu Bilgileri Forum Cevaplar Son Mesaj
Ne yapmalıyım? bogurtlenlicay Grafik Tasarımcıların Soru ve Sorunları 32 12-03-2013 12:40:17
Ne yapmalıyım ? serkan3458 Grafik Tasarımcıların Soru ve Sorunları 1 31-07-2012 10:58:33
şimdi ben ne yapmalıyım? sekodenizli Temel Tasarım İlkeleri 9 15-05-2012 17:31:45
Ne yapmalıyım ? resuL* Grafik Tabletler ile ilgili soru ve sorunlarınız. 5 03-12-2010 22:07:19
Ne yapmalıyım? hgdesignr Graficafe 7 07-07-2010 21:44:42

Kapat
Şifremi Unuttum?