Php Öğreniyoruz

Php, Asp, Perl, Html - Php Öğreniyoruz Sponsorlu Bağlantılar Merhaba arkadaşlar ilginç bir problemle karşı karşıyayım. bir gecede nuke tabanlı sayfam adres girildiğinde bembeyaz çıkmaya başladı. Herhangi bir hata kodu vermiyor. aynı db yi ve nuke dosyalarını ...

Cevapla
Php Öğreniyoruz
FreeX isimli Üye şimdilik offline konumundadır

FreeX

Hiç Biri / Bursa

Standart
Alt 22-09-2007 #11
Sponsorlu Bağlantılar

Merhaba arkadaşlar ilginç bir problemle karşı karşıyayım. bir gecede nuke tabanlı sayfam adres girildiğinde bembeyaz çıkmaya başladı. Herhangi bir hata kodu vermiyor. aynı db yi ve nuke dosyalarını aynı serverde başka bir isim altında çalıştırdığımda da sorunsuz çalışıyor. Yani www.siteadı.com da bembeyaz çıkarken www.yenisiteadı.com da çalışıyor tabiki yeni yer satın aldım ve aoraya taşıdım.

Yardım Rica....
Bu mesajdan alıntı yap
harmonia isimli Üye şimdilik offline konumundadır

harmonia

Sanat Yn. / Amasya

Standart
Alt 27-10-2007 #12
                             Sponsorlu Bağlantılar
bende ogrenmek istiyorum Php Öğreniyoruz php yii devam ederseniz sevinirim
Bu mesajdan alıntı yap
tamert isimli Üye şimdilik offline konumundadır

tamert

Webmaster / Ankara

Standart
Alt 04-12-2007 #13
oldu daha ilk dersten caselerden if ten başla sor baklım değişken nedir ?

Phpye başlamak isteyen arkadaşlar

size bi yol haritası yapalım
1.Değiken nedir ? ne işe yarar
2. if (koşul) {} nedir ne işe yarar
3. While nedir nasıl yapılır nerelerde işe yarar
4.For (normalde ilk önce for gösterirler ama siz ilk önce while den başlayın şayet ben öğrencilerime öle davranıyorum) nedir ne işe yarar
5.Veri tabanı PHP ilişkisi
6.XML php ilişkisi
7. Doya işlemleri

bu 7 dev adımlar gerisi PHP 2nc kademeye giriyor ama siz if nedir ve değişkeni
if te nasıl kullanırız bi çözün gerisi çorapsöküğü

ilk önce bi anlayalım

PHP açık kaynak bi yazılım dilidir. php ile yapılabilcek en basit örnek sayfadan veri almak olurdu herhalde
<?php 

?>
yukarda gördüğümüz alan ayraçtır .Ayraç içersinde yalnızca PHP kod yapısına uygun kodlar çalışacaktır . başka birşey yaptığımız zaman ya hata yada beyaz sayfa durumu oluşur

Kod yazarken en çok yapılan hatalar işaretleri eksik yada yalnış girmek olcaktır
Çalışmama durumunda bu forumdan bana yazabilirsiniz

Değişkenlere başlaman önce HTTP REQUEST den başlamak istiyorum

sayfadan alıcamız değerler

arkadaşlar şimdi diyelimki elimizde bir index.php var
<html>
<head>

</head>
<body>
</body>
</html>

GET metoduyla bir işlem yapalım

öncelikle GET metodu sayfamızın verdiği değerin ta kendisidir
örnek olarak
index.php?sayfa=ahmet
yukarda gördüğümüz alan ? soru işareti sayfada bir get yapısı olduğuna işarettir ? işaretinden sonra gelen alan sayfa olarak adlandırğım kısım istediğiniz şeyi yazabilirsiniz ben sayfa dedim ama siz atıyorum istek yazabilirsiniz size kalmış burda sayfa olarak adlandırğım get in değeride ahmet
doğal olarak biz bunu almak isteğimiz zaman değiken olarak örneği

$degisken1 = $_GET['sayfa'];

yazdırmak istediğimiz zaman

echo "degisken1";

bu örneği bi yapıp anlamaya çalışalım

sayfada göreceniz yanıt ahmet olacaktır

http://localhost/deneme/index.php yada www.siteadi.com/index.php olan index.php'nize
<?PHP
$degisken1 = $_GET['sayfa'];
echo "degisken1";
?>
ekleyip index.php?sayfa=ahmet yazıp deneye bilirsiniz

birden fazla GET kodu için index.php?sayfa=ahmet&baska=mehmet

& işaretini koymak yeterlidir

işallah güzel anlatabilmişimdir . devam diyorsanız sizi 5 inci adıma kadar götürcem
Bu mesajdan alıntı yap
Standart
Alt 06-12-2007 #14
tamert oncelikle teşekkür ederim..

bu güzel çalışmaları vaktin varsa orneklerle ya da kategorize edilmiş olarak anlatman ve/ya bu konuda bildiğin web sayfaları varsa bizlere yol göstermen mümkün mü?

saygılarımla
Bu mesajdan alıntı yap
sensei01 isimli Üye şimdilik offline konumundadır

sensei01

Grafiker / İstanbul

Standart
Alt 06-12-2007 #15
Selamlar...
Ben Grafik tasarımcısıyım.Fakat tanıdıklara web sitesi tasarımları da yapıyorum.Fakat bir kod bilgim yok.%20 HTML biliyorum.Dreamweaver ve frontpage gibi editörlerle ne verirsen onu alırsın hesabı photoshoptan tasarımları atarak, hızlı açılması için optimize ederek tasarımlar yapıyorum.Domain ve host satıyorum.Kendi reseller server ım var.
Fakat...
normalde sayfayı header footer left falan filan die ayrı ayrı tasarlıyorum.
Benim öğrenmek istediğm bu sayfaları bir sayfaya çağırmak.
include die bi komut var sanırım ama php bilmediğim için beceremedim. Bana dw ile yaptığım html leri kolay yoldan php ye çevirebileceğim, modül ekleyebileceğim, sayfayı oluşturan herhangi bir parçada yaptığım değişiklikleri , anında bulunduğu her yere ulaştırabileceğim, açıkçası kısa yoldan PHP anlatısı Php Öğreniyoruz yapabilir misiniz?
İnternette hep PHP yi kodun temelinden anlatan dersler var. Bende de bu yaştan sonra o kadar virgüllü parentezli bi yabancı dil öğrenecek heves yok açıkçası...
Şimdiden teşekkürler
Bu mesajdan alıntı yap
tamert isimli Üye şimdilik offline konumundadır

tamert

Webmaster / Ankara

Standart
Alt 07-12-2007 #16
<? include "ust.php"; ?>
ust.php sayfaya ekler
; her zaman bir fonksiyonu yada işlevi sonlandırı
eğer bir ayraçta <? ?> yani bunda birden fazla işlev yoksa <? echo "deneme" ?> olarak kullanıla bilir dikkat edtiyseniz ; koymadım fakat
<? echo "1ni yazdırma";
echo "2nc yazdırma";
?>
2 işlevde ; noktalı virgül koymak şartdır
$degisken = "degeri";
yukarda bi değişken tanımladım bu öncelikle değişken dediğim varlık ben yapıyorum.
$tamer = "degeri";
böylede yapabilirim
$tamer = "degeri "; degeri yazan yere istediğim herşeyi yazarım fakatt " bu işareti koyamam dikkat eddiyseniz
""; değer bölümü " tırnak işari ile açılır tırnakla kapanır ""; üçtane " olmaz " işaretinin olması için \" bu şekilde kullanmak lazımdır
değişkenler sayı ile başlamaz , başlasada değeri sadece sayı olmalıdır
$tamer = "123";
$tamer = "deneme";
$1988 = 1988;

çoklu içerikte öneri
$tamer = ("deneme deneme cart curt vs...");
echo "$tamer";dersek ekrana
deneme deneme cart curt vs.. çıkar
$tamer = "merhaba";
$ahmet = $tamer;
echo "$ahmet"; bu kod çalışınca ahmet değişkeni tamer değişkenini çağırır ve ekrana tamer değişkenin değeri yani merhaba girer

biliyorum anlatarak teorikte olmaz mutlaka uygulayınız
Bu mesajdan alıntı yap
tamert isimli Üye şimdilik offline konumundadır

tamert

Webmaster / Ankara

Standart
Alt 07-12-2007 #17
tamert oncelikle teşekkür ederim..

bu güzel çalışmaları vaktin varsa orneklerle ya da kategorize edilmiş olarak anlatman ve/ya bu konuda bildiğin web sayfaları varsa bizlere yol göstermen mümkün mü?

saygılarımla
ilk adım bilgisayarınızı php'ye uyumlu bir platform sağlamak olcaktır.
http://www.wampserver.com/en/
bu adresten yükleyebilirsiniz
henüz yazdığım bi yazı yada makale var ilk deneyimimi burda yapıyorum =) ama vakit buldukça sorunlarınızı çözerim ve yazı göndermeye çalışacağım
Bu mesajdan alıntı yap
HORUS isimli Üye şimdilik offline konumundadır

HORUS

Hiç Biri / İstanbul

Standart
Alt 07-12-2007 #18
eminim buradaki bir çok arkadaşımız bilgilerinizden faydalanmak isteyecektir
Bu mesajdan alıntı yap
Standart
Alt 07-12-2007 #19
coookk isime yaradi Php Öğreniyoruz hizir misali

tesekkurler
Bu mesajdan alıntı yap
lord_lion isimli Üye şimdilik offline konumundadır

lord_lion

Bilg. Teknikeri / Konya

Standart
Alt 07-12-2007 #20
Derslerin devamı olursa çok güzel olacak arkadaşlar.Mesela veri tabanına kayıt php de nasıl olabilir.Yeni başlayanlar için çok küçük kolay bir bilgide verebilirmisiniz?
Bu mesajdan alıntı yap
Cevapla

Tags
ogreniyoruz, php, php ogreniyoruz, php resim kodu, phpsayacayni ip

Kapat
Şifremi Unuttum?