pleksi kazıma gravür oymada çapak kalıyor

CNC - pleksi kazıma gravür oymada çapak kalıyor ...

Cevapla
pleksi kazıma gravür oymada çapak kalıyor
bhfo38 isimli Üye şimdilik offline konumundadır

bhfo38

Hiç Biri / İstanbul

Standart

pleksi kazıma gravür oymada çapak kalıyor

Alt 20-07-2012 #1
Sponsorlu Bağlantılar

mrb arkadaşlar
bende 3 eksenli bir cnc var bu işi kendi kendime yapmaya çalışıyorum .
yani servis yada yardım edecek kime yok .siz yardımcı olursanız sevinirim .
ben garvür oyma yani pleksi kazıma yaptığımda bütün çapaklar pleksinin içinde kalıyor birde onları temizleemeye uğraşıyorum bayağı bir zaman .bu çapakların kalmaması için ne yapabilirm:sweating:
Bu mesajdan alıntı yap
Sponsor Links

Grafikerler.net Reklamları

Erkan DERYA isimli Üye şimdilik offline konumundadır

Erkan DERYA

Bilg. Teknikeri / İstanbul

Standart
Alt 21-07-2012 #2
                             Sponsorlu Bağlantılar
Resim gönderebilirmisin....
Bu mesajdan alıntı yap
bhfo38 isimli Üye şimdilik offline konumundadır

bhfo38

Hiç Biri / İstanbul

Standart
Alt 25-07-2012 #3
şu an elimde hazır resim yok abi ama bıçağın kazıdığı yerde pleksi tortu halinde kalıyor yani olduğu yere yapışıyor farklı bıçak kullandım gene aynı
Bu mesajdan alıntı yap
auctor isimli Üye şimdilik offline konumundadır

auctor

Öğrenci (Diğer) / İstanbul

Standart
Alt 25-07-2012 #4
soğutma sıvısıyla bir dene , umarım ucun pleksi ucudur.
Bu mesajdan alıntı yap
bhfo38 isimli Üye şimdilik offline konumundadır

bhfo38

Hiç Biri / İstanbul

Standart
Alt 25-07-2012 #5
soğutma sıvısı nedir
Bu mesajdan alıntı yap
skarakose isimli Üye şimdilik offline konumundadır

skarakose(44)

Hiç Biri / İstanbul

Standart
Alt 27-07-2012 #6
şu an elimde hazır resim yok abi ama bıçağın kazıdığı yerde pleksi tortu halinde kalıyor yani olduğu yere yapışıyor farklı bıçak kullandım gene aynı
Senin sorunun ucun ısınması olabilir
Bu mesajdan alıntı yap
asiprensasi isimli Üye şimdilik offline konumundadır

asiprensasi

Grafiker / Ankara

Standart
Alt 12-09-2012 #7
gravür işleme, pantoğraf yapımlarında 3 ila 4 mm konik uc kullanmalısınız, kesim yönünü saat yönünün tersine vermelisiniz, soğutmasını sadece hava ile değil ispirto ile karıştırıp yapmalısınız, bu tip uygulamalar 1 ila 2 mm gibi bi derinlikte uygulandığı ve ucumuzunda konik olması sebebiyle sadece uc kısmı sürtünmeye maruz kalacağından ucun ısınma yüzdesi daha çok olacaktır ( eğerki elinizde yedek soğutma hazneniz var ise bu hazneye 10 numara ince yağ koyarak soğutmasını yağ ile verme şansınız var ise iş % 100 pırıl pırıl çıkacaktır) bu yukarıda saymış olduğum işlemleri dikkate aldınız yine sizi tatmin edecek temizlikte bi kazıma olmamışsa, makinanınız orjinini bozmadan işi ikinci kez tekrarlatın kalan çapakları kesinlikle temizleyecektir. saygılarımla
Bu mesajdan alıntı yap
yakari34 isimli Üye şimdilik offline konumundadır

yakari34

Grafiker / Yurtdışı

Standart
Alt 13-09-2012 #8
asiprensasi arkadaşın ( en kötü ihtimalle) 2. kere işin üzerinden geçme tavsiyesi doğru. ben de benzer sorunlarla karşılaştım. edindiğim tecrübelere istinaden bıçağın keskinliği, işleme ve dönüş hızlı ile kesilen malzemenin kalitesi çok önemli. malzeme kalitesine bağlı olarak yüksek devirde ağır işleme yaptığında malzeme eriyip çapakları yapışabilir.aynı şartlarla 2 ayrı akrilik levha kazımada çok farklı sonuçlar çıkabiliyor. bu yüzden deneme-yanılma ile tecrübe etmen gerekiyor. kolay gelsin.
Bu mesajdan alıntı yap
Tanerius isimli Üye şimdilik offline konumundadır

Tanerius

Grafiker / Kocaeli

Standart
Alt 01-09-2015 #9
Arkadaşım, spindel motorun hızını yani kesme hızını ayarlaman gerekiyor. Bunu da yavaşta hızlıya doğru yapmalısın. En iyi kesmeyi şöyle anlayabilirsin; Eğer uçtan çıkan talaş ince ve uçuşan bir talaşsa doğru ayarları yapmışsındır. Genel yapılan hata iş çabuk bitsin diye ilerleme hızı fazla açılıyor, İlerleme hızını da ayarlamalısın. İlerleme hızın uygun olmazsa ucun kestikleri çok ısındığı için tekrar sıvanırlar. İnce yağ veya ispirto soğutma sıvısı olarak kullanılabilir. Basit bir boş Camsil şişesine bu sıvıları koyup püskürtebilirsin. Düzgün kesimler yapmaya başladıktan sonra da kesilen yerlerin parlamasını istiyorsan bunun için basit alev (Hobi) pürmüzleri var fakat profesyonel değilseniz malzemeyi de bozabilirsiniz. Önemli konulardan biri de Şark kurnazlığı olarak biz Türklerin her zaman başvurduğu gibi, malzemeleri ucuzlatmak için her türlü hile-hurda yapılıyor. Plexi diye satılan malzemelerin pek çoğu dönüştürülmüş veya cnc de işlenemeyecek kalitesiz malzemeler halinde satılıyor. Orijinal malzemelerde kesim çok kaliteli oluyor.
Bu mesajdan alıntı yap
Cevapla

Benzer Konular
Konu Konu Bilgileri Forum Cevaplar Son Mesaj
fotoğraflarınıza gravür efekti nob Plugin 1 21-06-2012 17:27:29
Gravür Sanatı N/A8 Resim 3 11-01-2008 19:25:02

Kapat
Şifremi Unuttum?