Sayfa Tasarımı nedir neye yarar ?

Temel Tasarım İlkeleri - Sayfa Tasarımı nedir neye yarar ? ...

Cevapla
Sayfa Tasarımı nedir neye yarar ?
mapuskus isimli Üye şimdilik offline konumundadır

mapuskus

Hiç Biri / Osmaniye

Standart

Sayfa Tasarımı nedir neye yarar ?

Alt 01-07-2007 #1
Sponsorlu Bağlantılar

Türkiye de yayınlanan Gazete ve dergiler de çalışan grafikerlerin en büyük sıkıntısıdır bu.. Nasıl ? Grafiker (alaylı yada okullu ) Dergi yada gazeteye tüm bilgi birikimini dökmek için hazırdır.. Derginin kapağı hazırlanır.. ilk syafa , 2.sayfa derken Editör gelir ve "bu ne kardeşim" diyerek grafiker yada tasarımcının hazırladığı sayfayı baştan aşağı değiştirir.. Oysa Bu grafikerin işidir.. Grafiker editörlük yapıyormu , yada yazı işleri müdürlüğü ? işte sorun burada..Ülkemizde panayıra dönmüş gazete ve dergi sayfaalrının tek nedeni katı hiyerarşi ve "ben bilirimcilik"..tir ..zamanla da , ilgililer bilgisiz, bilgililerde ilgisiz kalır .. İşe yaramasını umduğum 4 lü yazı dizisinin iilkini yayınlıyorum.. YAzı Doç.Dr. Erkan Yüksel e aittir.


[COLOR="Red"]SAYFA TASARIMI NEDİR, NEYE YARAR?[/COLOR]

DOÇ. DR. ERKAN YÜKSEL
Bir gazeteyi diğer gazetelerden ayıran görsel özellikler sayfa tasarımı ile ortaya konur. Gazeteye kişilik veren, onu beğenilir ve çekici kılan, okuyucu ile sözsüz iletişimi sağlayan büyük ölçüde sayfa tasarımıdır. Neyin önemli olduğunu okura ilk elden sunan, hangi haberin daha değerli, hangi fotoğrafın daha anlamlı olduğunu belirten de sayfa tasarımıdır.
Gazeteyi haber ve köşe yazılarının monoton yapısından kurtaran ve daha okunabilir hale getiren de yine sayfa tasarımıdır.
Genel olarak gazete ve dergi gibi yayınlarda sayfalarda yer alacak haber, köşe yazısı, fotoğraf ve görsel unsurların düzenlenmesi, karmaşa ve düzensizliğin ortadan kaldırılması anlamına gelen sayfa tasarımı, ayrıca sayfa planı, sayfa düzeni ya da Fransızca kökenli “mizanpaj” karşılığıyla bilinir.
STANDART MI, FARKLI MI?
Aynen bir evin odalarının dekorasyonu gibi, yani bir evde neyin, nereye, nasıl konulacağı gibi bir gazetenin sayfalarında yapılan düzenleme, sayfa tasarımının konusunu oluşturur. Nasıl bir evin farklı odalarının farklı işlevleri varsa, bir gazetenin de farklı içerik ve işlevlere sahip sayfaları vardır. Ancak sayfa tasarımı yalnızca iç mimari anlamına gelmez, binanı tüm mimari özelliklerini de kapsar. Nasıl dışarıdan bakıldığında bir binayı diğerinden ayıran nitelikler mimari unsurlarda toplanırsa, bir gazeteyi görsel yönden farklı kılan niteliklerin de sayfa tasarımına konu olduğu söylenebilir. Sayfa tasarımı, farkı yaratan en belirgin unsurdur.
Aslında çevremizdeki binaların çoğu standart kimi özelliklere sahiptir ve diğerlerinden küçük ayrıntılarla ayrılır. Akılda kalan binalar ise farklı mimari anlayışlarla inşa edilmiş binalardır. Aynı şekilde, gazeteler arasında da benzer niteliklere sahip sayfa yapılarından söz edilebilir. Hatta kimi gazetelerin iç sayfaları birbiriyle karıştırılsa ya da yer değiştirilse, görsel anlamda, gazetelerin isimlerine bakmadan hangisinin hangisine ait olduğunu çıkarmak pek de kolay olmaz. Oysa sayfa tasarımının akılda kalıcı bir şekilde gazetelerin kimlik ve kişiliklerini ortaya koyması gerekir. Bu nedenle sayfa tasarımının “standart” olandan “ayrı” durması arzu edilir.
Standart ya da herkesin kabul ettiği ve beğendiği sayfalar yapmak ve mevcut alışkanlıkları tekrarlamak çoğu zaman bir “zanaat” işi olarak değerlendirilebilir. Çünkü taklit, sayfa tasarımcısının başının ağrımasını engeller ve kimi zaman takdir edilmesini de beraberinde getirir. Oysa farklı şeyler denemek isteyenler için durum farklıdır ve onların bir takım eleştirilere göğüs germesi gerekir.
KİŞİLİK, SAYFA TASARIMINA YANSIR
Bir gazetenin sayfa tasarımı, aynen bir bireyin dış görünüşü ya da kılık kıyafeti gibi de... Gazetenin zarafeti, kimliği ve kişiliği sayfa tasarımına yansır. Kimisi moda yaratır, kimisi modayı takip eder ve kimisi demodedir. Kimisi nasıl giyineceğini bilemez, kimisi yakışanını bulup buluşturur. İyisi, kötüsü, güzeli, çirkini vardır.
Hatta bu durum gazete tercihimizi de etkiler. Çünkü aynen arkadaş seçimindeki gibi arkadaşımızın neyi ne kadar bildiği ve nasıl düşündüğü kadar, nasıl göründüğü de önem taşır. Dolayısıyla bu benzetmeden hareketle, gazete satın alma ya da okuma alışkanlığı ile sayfa tasarımını beğenme durumu arasında yakın bir ilişkinin varlığı ileri sürülebilir. Okuduğumuz gazete, büyük ölçüde sayfa tasarımını da beğendiğimiz gazetedir.
Bu durumu bir boyutuyla yemek alışkanlığı ile ilişkilendirmek de mümkündür. Çünkü bir anlamda sayfa tasarımı, aynen bir lokantada sunulan bir tabak yemek gibidir. Kimi lokantalarda yemekler tabldot usulü; kiminde porselen tabak, gümüş çatal, bıçak ve kaşıklarla sunulur. Gazete sayfa tasarımı da böyledir. Kiminde daha seçkin bir sunum dikkati çekerken, kiminde gelişigüzele varan uygulamalar mevcuttur. Yenilen yemek aynı tencere ya da kazanın yemeği olsa bile sunum farkı, lokanta tercihini, yenilen yemeğin lezzetini ve alınan zevki farklı kılar.
SAYFA TASARIMININ DA MODASI VARDIR
Gazetede kullanılan yazı karakterlerinin ya da fontların ve yazı puntolarının, kullanılan ince, kalın ya da kesik çizgilerin, ikon ya da sembollerin, fotoğrafların yerleşim biçimlerinin hatta verilen açıların, sayfa yapısındaki sütun sayısının, renklerin birer modası vardır. Zaman içinde bunlar belirli bir hızla değişime uğrar. Kimi şeyler daha uzun sürelerde, kimi şeyler ise daha hızlı bir şekilde değişir. Ancak kimi değişmeyen ya da çok zor değişen kimi unsurlardan da söz etmek gereklidir.
Örneğin Türk basınında düz ya da tırnaksız yazı karakterleri ile etli ya da dolgun yazılan gazete isimleri ya da logolar en “alışıldık” karakteristik özelliklerdendir. Manşetteki haberin başlığının da benzer şekilde düz ve dolgun olması neredeyse “şart” gibidir. Sayfalarda en az birkaç fotoğrafın ve haberin bulunması da neredeyse “değişmez” beğeniler arasındadır. Gazetelerin “büyük boy” basılması da bu tür alışkanlıklardandır. Yurt dışında başarılı uygulamaları varken, tabloid ya da yarım boy günlük yaygın gazeteler “her nedense” ülkemizde başarıya ulaşamamıştır.
Sayfa tasarımıyla ilgili beğenilerin nedenlerine inildiğinde karşımıza gazete okurlarının toplumsal özellikleri, beğeni, istek ve alışkanlıkları ile sayfa tasarımcılarının nitelikleri, yöneticilerin anlayış, beğeni ve istekleri çıkmaktadır. Bütün bunlar daha “farklı” tasarımları sınırlayan unsurları oluşturmaktadır.
SAYFA TASARIMI BEDEN DİLİDİR
Aslında sayfa tasarımı, bir gazete için “vazgeçilmez” derecede öneme sahiptir. Gazetenin “konuşma dili”, haber ve köşe yazıları ise; “beden dili”, sayfa tasarımı olarak yorumlanabilir. Ne söylendiğinin yanında, eğer “nasıl söylendiği” de önem taşıyorsa, bu söylenişte sayfa tasarımının önemli bir payı vardır.
Hangi haberin hangisi ile yan yana geldiği, hangi fotoğrafın hangi büyüklükte nereden kullanıldığı, hangi haberin manşetten, hangisinin sürmanşetten verildiği gibi birçok özellik, bu “sözsüz dilin” unsurlarını oluşturur. Kişilikli bir sayfa tasarımında hiçbir şey tesadüfe bırakılmamıştır ve sayfada görülen her şeyin “bilinçli” bir anlamı vardır.
Örneğin gazetedeki manşet haber en önemli olayı okuyucuya sunar. Sürmanşet, daha da önemli haberler için atılır. Hangi haberin daha değerli olduğunu sayfa tasarımı söyler. Bir fotoğraf karesindeki ayrıntılar sayfa tasarımıyla anlam kazanır. Fotoğrafın ne kadar büyük kullanılacağı, sayfanı neresinde duracağı fotoğrafa verilen değeri ve anlamı bildirir. Aynı konudaki haberler aynı sayfada yan yana verilir. Aynı konuda olmayan ancak yan yana verilen haberlerin birbiriyle yaptığı “çağrışım” bir anlam taşır. Daha da ötede kimi haberlere atılan çerçevenin o haberin niteliği ile ilgili bir mesajı vardır. Haberin zeminine verilen renk ile haber içeriği arasında ya da sayfanın geneli bağlamında bir “anlamdan” söz etmek gereklidir. Kullanılan renklerin dili okuyucuya bir mesaj vermektedir. Bütün bunlar ise sayfa tasarımcısının kontrolü ve bilgisi dâhilinde yapılan, gazetenin kişiliğine uygun düzenlemeler olmalıdır.
SADIK OKUR, GAZETESİNİ TANIR
Sonuç olarak gazetelerin sadık okurları üzerinde de durulabilir. Çünkü sadık okurlar, gazetelerin birinci sayfaları önlerine konulup logoları kapatıldığında birçok gazete arasından kendi gazetelerini kolaylıkla bulabilir. Çünkü bir gazetenin sayfa tasarım özellikleri o gazetenin okurları tarafından görünen, tanınan ve bilinen yüzünü oluşturur. Aynen bir kişinin kimlik kartını saklamak gibi “kişilikli” bir gazetenin logosunu kapatmak onun tanınmasını engellemez. Düzenli kurallarla yürütülen “kişilikli” bir sayfa tasarımı, okurun zihninde o gazeteye ilişkin bir yüzün belirmesine ve bir kimliğin ya da kişiliğin yerleşmesine yardımcı olur. Bu anlamda sayfa tasarımcısı, okurun karşısına çıkan yüzün mimarıdır.
Bu mesajdan alıntı yap
Sponsor Links

Grafikerler.net Reklamları

mapuskus isimli Üye şimdilik offline konumundadır

mapuskus

Hiç Biri / Osmaniye

Standart

[b]sayfa Tasariminin “altin” Kurallari-i [/b]

Alt 01-07-2007 #2
                             Sponsorlu Bağlantılar
[COLOR="Red"]DENGE İŞTE BÜTÜN MESELE ....[/COLOR]
Sayfa tasarımında nelere dikkat edilir? Bir tasarımı diğerinden üstün kılan özellikler nelerdir? En iyi sayfa tasarımı hangisidir? Geçen yazımda sayfa tasarımının ne anlama geldiğini vurgulamıştım. Bu yazımda ise sayfa tasarımının bazı “altın” kurallarından söz edeceğim.

Kişisel olarak “en iyi” diyebileceğim sayfalar genellikle muhabir, sayfa editörü, sayfa tasarımcısı ve yayın yönetmeninin birlikte hazırladığı sayfalardır. Doğru başlık, doğru metin ve doğru fotoğraflar genellikle bu uyumlu çalışmanın bir ürünü olarak doğru sayfa tasarımında yer bulur. İyi bir sayfa tasarımında belirli tasarım kuralları ile hareket etmek gerekir. Ancak bu kurallarda en belirleyici unsur, okuyucuyu sürekli göz önünde bulundurmaktan geçer.
Okuyucuların tamamı bir gazeteyi baştan sona okumaz. Ortalama bir okuyucu bir gazeteye yarım saatten az bir süre ayırır. O nedenle örneğin dergi haberlerini, gazete haberlerinden ayırmak gerekir. Çünkü gazetelerdeki haberlerin daha kısa ve öz olması beklenir. Gazete haber dili de dergi haberi dilinden farklıdır. Gazetenin daha anlaşılır ve net ifadeler içermesi istenir. Bunun için genellikle “dili geçmiş zaman” kullanılır. Dergi haberlerinde ise öyküleyici anlatım daha yaygındır ve genellikle geniş zaman ve şimdiki zaman kalıpları tercih edilir. Gazetelerde başlıklar uzun olmamakla birlikte, kısaltma da içermez. Sayfa tasarımı anlamında dergide daha geniş bir özgürlük alanı söz konusu iken, gazetede daha az yerde daha çok şey anlatma derdi vardır. Yer sorununa karşın gazetede de sayfa tasarımı gözü yorucu etkilerden uzak olmalıdır. İyi bir sayfa tasarımı, o sayfaya göz atan okurun dikkatini istediği yöne çekmelidir ve iyi bir sayfa tasarımı, okuyucunun gözlerini sayfada gezdirmesinde yeterli görsel ilgiyi yaratmalıdır.
DENGE SAĞLAMAK
İyi bir sayfa tasarımı ortaya koyabilmek için nelere dikkat edilmelidir? Öncelikle sayfa tasarımının genel yöntem ve ilkelerinden söz edeyim. Bunlardan ilki denge… Sayfa tasarımında simetrik ve asimetrik denge yöntemleri kullanılabilir. Simetrik dengede sayfadaki görsel unsurlar optik merkezden eşit uzaklıkta ve eşit ağırlıktadır. Aynen tahtıravalli oyunundaki gibi bir denge noktasından hareketle sayfanın iki yanındaki unsurların dengede durması beklenir. Peki, sayfa tasarımında denge noktası neresidir?
Optik merkez ya da denge noktası sayfanın üzerinde sağ ve sol üst köşelerden başlayarak alta doğru, çarpı işareti şeklinde sayfanın üzerinde çizilen izafi çizgilerin kesişim noktasının hemen üzeridir. Bu noktadan hareketle sayfanın sağ ve sol, alt ve üst bölümleri arasında bir denge sağlanmaya çalışılır. Örneğin simetrik bir denge oluşturmak için sağ tarafa konulan fotoğraf karşılık, sola da aynı büyüklükte fotoğraf konulur.
Ancak bu simetri durumu sayfa tasarımı adına ciddiyet, dikkat, kesinlik ve katılık duygularını çağrıştırırken, çoğu zaman sayfayı monotonlaştırır ve basmakalıp haline getirir. O nedenle simetri, dikkat edilen, ancak sayfaya hareket kazandırmak adına “dışına” çıkıldığında daha iyi sonuçlar veren bir yöntemdir.
Sayfanın simetri durumunu bozmanın ve sayfayı monotonluktan kurtarmanın önemli bir yöntemi zıtlıktır. Sayfaya hareket kazandırmayı amaçlayan zıtlık, büyük fotoğrafa karşılık, küçük fotoğraf kullanarak, düzgün ya da yamuk çerçeveler atarak yaratılır. Koyu ya da bold stil ile normal stil, sağa blok ile sola blok, büyük harf ile küçük harf zıtlık yaratan unsurlar arasındadır. Ancak sayfada yoğun bir zıtlık, hareket kazandırmanın ötesinde bir anlam taşır. O da karmaşa yaratır. Onun için zıtlığın “dozunu” iyi ayarlamak gerekir.
Kişisel olarak, simetri durumundan pek de rahatsızlık duymam. Ancak sayfada sağlanan simetriyi bozmak ve sayfaya denge kazandırmak adına bir fotoğrafın ya da çerçeveli haberin çapraz ya da açılı konulması ile asimetriyi yakalamanın daha uygun olduğunu düşürüm.
Sayfadaki dengenin sağlanması adına da gözümle bir tartı mekanizması kurarım. Sayfadaki haber metinleri dışındaki her bir görsel unsuru; örneğin fotoğraf, tablo, koyu ve iri puntolu yazıları, ara başlıkları vesaire, hepsini sayfanın üzerine asılmış farklı değerlerdeki ağırlıklar olarak gözümün önüne getiririm. Sayfanın ortasındaki denge noktasından tartarak, sayfadaki dengenin ne tarafa kaydığını bulmaya ve onu orta noktada dengelemeye çalışırım. Sonra da aynen terazinin kefelerini dengelemek gibi sayfadaki ağırlıkları dengelemeye çalışırım. En sonunda ise, sayfadaki hareket unsurlarına dikkat ederim. Hareket sağlayan, simetriyi bozan unsurlar bu anlamda ön plana çıkar. Böylece sayfa hem dengeli, hem de hareketli hale gelir.
GÖZÜN KAYDIĞI NOKTA
Sayfa tasarımında dikkat edilmesi gereken bir diğer nokta da sayfanın odak noktasıdır. O da sayfaya bakıldığında gözün nereye kaydığını bize gösterir. Sayfanın başlangıcını belirleyen odak noktası, hangi unsurların önemli olduğunu vurgular. Göze ilk çarpan unsurlara işaret eden odak noktası, büyük fotoğraflar ya da iri başlıklar olabilir. Burada dikkat edilmesi gereken şey, gerçekten de tasarımcının o fotoğraf ya da başlığa o derece ilgi çekmek isteyip istemediğidir.
Haberin giriş cümlesinin ilk harfinin büyük ya da belirgin yazılmasının anlamı da okunmaya nereden başlanılacağını göstermesi açısından önemlidir. Haber başlangıçlarına konulan sembol, çizgi ya da benzeri işaretler de okuyucuya “gel haberi buradan başlayarak oku” mesajını verir. Kimi zaman da muhabir isimlerinin yazılışı ya da stili bu türde bir etki yaratmak amacıyla kullanılır.
Bir sayfa tasarımında hangi unsurların “bağırdığı” ve hangi unsurların sesinin kısık kaldığı sayfanın dengelenmesi adına önemli bir kontrol mekanizmasıdır. Sayfadaki her bir unsurun “ahenkle ses çıkarması” beklenir. Örneğin bir alt başlık, ana başlıktan fazla ya da ana başlık kadar “bağırmamalı”, yani ön plana çıkmamalı, onun kadar yer kaplamamalı, aynı koyulukta ve ağırlıkta olmamalıdır. Sayfadaki diğer unsurların da “göze batma” derecelerinin aynı uyumu yansıtması gereklidir. Haber unsurlarını arka plana iten hiçbir şey sayfada ön plana çıkarılmamalıdır. Bir fotoğraf, yanındaki başka bir fotoğrafın algısını öldürmemeli ya da eskitmemelidir. Bu nedenle de gazetede çok sayfada küçük fotoğrafa yer vermek yerine en anlamlı fotoğrafı, bu anlamı en iyi yansıtacak şekilde yayımlamak en doğru karar olacaktır.
UYUM VE BİR ÖRNEKLİLİK
Kişisel olarak tasarımda en çok dikkat ettiğim ilkelerden birisi de uyumdur. Sayfada kullanılan font, stil ve renklerin birbiri ile uyumlu olması gerekir. Bu uyum yoksa, tasarım başarılı değildir. Belirli sayıda font, stil ve renk kullanmak sayfayı sade kılar. Bu anlamdaki “zenginlik”, karmaşadan başka bir şey değildir. O nedenle en iyi tasarım, en sade olandır. Çünkü sadelik, en kolay iletişimin kurulmasını ve en doğru mesajın verilmesini sağlar. Dikkatin dağılmasını önler. Çarpıcı ya da “zengin” bir tasarım ise biçimsel olarak ilgi çekici olsa da iletilmek istenen mesajı gölgeler. İyi düzenlenmiş bir sayfa, okuyucusuna düzen ve organizasyon duygusu vermeli, ortak bir kişiliği yansıtmalıdır.
Aynı tasarım ilkelerinin yayının tamamında uygulanması ise “bütünlük” anlamına gelir. Sayfalar arasında “ailesel” olarak bir benzerlik, bağlılık, bütünlük bulunmalıdır. Her sayfada farklı bir yöntem izlenmemelidir. Aynı kişilik özellikleri devam ettirilmeli; aynı tasarım modeli ya da kalıbı bir sonraki sayıda da sürdürülmelidir.
Bu anlamda örneğin başlıklarda standart bir font kullanılabilir. Manşet haber için ayrı, üç sütunu aşan başlıklar için ayrı, iki sütun ve altındaki başlıklar için ayrı ancak mümkünse aynı aileden fontlar kullanılabilir. Haber ile köşe yazılarının fontlarının ayrı olmasında da yarar vardır. Buradaki en temel şudur: Bir kural belirlendikten sonra her yerde aynı kural işletilmelidir. Başka bir deyişle, tüm benzer unsurlar aynı yapıda olmalıdır.
Bu mesajdan alıntı yap
designed by ofa isimli Üye şimdilik offline konumundadır

designed by ofa(30)

Bilg. Teknikeri / Samsun

Standart
Alt 01-07-2007 #3
Teşekkürler mapuskus bu konuya uzun uzun değinmen iyi oldu yeni başlayan arkadaşlar için oldukça faydalı olacağına inanıyorum. Güzel bölümler var içerisinde...
Bu mesajdan alıntı yap
Hatice ÇAVDAR isimli Üye şimdilik offline konumundadır

Hatice ÇAVDAR

Kargacık Burgacık

Grafiker / İstanbul

Standart
Alt 01-07-2007 #4
güzel bir konu teşekkürler emeğine sağlık...

Yaşam Hakkına Saygı

“ Bilim ve sanat, bir kuşun iki kanadı gibidir. Bu iki kanadı kullanabilen toplumlar uçar ve özgür olurlar.
Uçamayanlar ise tavuk olur...
"Tavuk toplum", önüne atılan bir avuç yemi gagalarken, arkadan yumurtalarının alındığının farkında bile olmaz!"
DARWİN


Tanrım beni baştan yarat yoksa durur durur merak ederim...

Bu mesajdan alıntı yap
belqin isimli Üye şimdilik offline konumundadır

belqin

Grafiker / İstanbul

Standart
Alt 01-07-2007 #5
emeğine sağlık makuspus Sayfa Tasarımı nedir neye yarar ?
önemli bilgiler... Ayrıca başlıklar çok güzel.
-KİŞİLİK, SAYFA TASARIMINA YANSIR
-SAYFA TASARIMININ DA MODASI VARDIR
-SADIK OKUR, GAZETESİNİ TANIR
Bu mesajdan alıntı yap
Bahtınur YILDIZ isimli Üye şimdilik offline konumundadır

Bahtınur YILDIZ(33)

Grafiker / Tekirdağ

Standart
Alt 02-07-2007 #6
çok teşekkürler çok güzel bilgiler toplamışsın..Sayfa Tasarımı nedir neye yarar ?
Bu mesajdan alıntı yap
Standart
Alt 13-07-2007 #7
emegine sağlık gerçekten faydalı bilgiler içeriyor
Bu mesajdan alıntı yap
mapuskus isimli Üye şimdilik offline konumundadır

mapuskus

Hiç Biri / Osmaniye

Standart
Alt 13-07-2007 #8
emegine sağlık gerçekten faydalı bilgiler içeriyor
teşekkür ederim.. sayfa tasarımına dikkat etmeyen gazeteleri almıyorum.. ama yayın ilkesini beğenmesemde x gazetisinin abonesiyim ve inanın tasarım ve grafikerlik açısından işine önem veren tek gazete.. isim veremiyorum..ZA ten anlayan anladı.. Sayfa Tasarımı nedir neye yarar ?
Bu mesajdan alıntı yap
Standart
Alt 09-08-2007 #9
teşekkürler mapuskus emğine sağlık
Bu mesajdan alıntı yap
N/A isimli Üye şimdilik offline konumundadır

N/A(48)

Forumdan Uzaklaştırıldı

Standart
Alt 09-08-2007 #10
wayyy üstadım eline saglık böle kaltileli bilğiler için :}
Bu mesajdan alıntı yap
Sponsor Links

Grafikerler.net Reklamları

Cevapla

Tags
sayfa tasarimi nedir, sayfa tasarimi, mizanpaj, simetrik nedir

Benzer Konular
Konu Konu Bilgileri Forum Cevaplar Son Mesaj
Pleksiglas nedir. Ne işe yarar. VolkanTEKiN Grafik Sözlük 12 19-06-2012 16:52:24
Pantograf nedir. Ne işe yarar. VolkanTEKiN Grafik Sözlük 2 18-08-2011 12:31:35
TP nedir? Nasıl verilir? Ne işe yarar? Hezarfen Forum Hakkında 21 17-08-2009 10:48:54
Sayfa Tasarımı krafftli Kitap kapağı, broşür, menü vb. 17 07-12-2007 22:30:09
BIOS nedir-ne işe yarar graphic00 Donanım Rehberi 0 28-06-2007 19:55:20

Kapat
Şifremi Unuttum?