Çok net cevaplayayım size bunu. Dünyada kaliteli hizmet veren, markalaşmış firmalar veya kuruluşların tamamı, hedef kitlesine göre pazarlama, reklam ve tasarım yapar. Reklamcılık olmasın; markalaşmış bir mimarın gece kondu tasarımı yaptığını gördüğünüzü iddia ediyorsanız veya üst düzey bir iş adamının/kadınının örn: Güler Sabancı veya Mehmet Ali Yalçındağ(YandexTR CEO'su) gidip şırdancıdan kağıt üstü şırdan yediğini kastediyorsanız ben tartışmayı burada sonlandırıyorum. (ki) Siz bilgi kadar değerli ve gücü anlatan bir paylaşımın forumundan bahsediyorsunuz." Bu zaten sizin bilgiye olan perspektifinizi de bir anlamda gözler önüne seriyor?
Mercedes ile Kia'yı kıyaslamak gibi... Kia'ya zengin binmiyor mu? Evet biniyordur. Kia'ya sorsan, her renkten müşterisi vardır ama oran nedir?. Bilgi alışverişi de olsa, ürün de olsa, hizmet de olsa, kaliteli, doğru ve yönlendirmeci bir tasarıma sahip forum burada son kullanıcının tereddütsüz hoşuna gidecektir. İletişim tasarımında hedef kitleye olan saygıyı temsil etmektedir. Adamın 250bin üyesi varsa, kitle bir şey talep etmiyorsa site operatörlerinden, bu kullanıcıyla(hedef kitle) alakalı değil de nedir?
Her yıl kristale ve kırmızıya iş yapan ve her yıl ödül alan birisi olarak. EVET, forumun tasarımı belirli bir hedef kitleye hitap ediyor. Yurtdışı forumların tasarımına bakarsanız artık bullet-in'den tamamen uzaklaştığını görüyoruz ve oradaki autherların tamamının ödül almış, kreatif olarak müthiş işler ürettiğini görürsünüz. Sadece UI değerlendirmiyorum. Logosundan, tipografisine kadar... Tasarımla, hedef kitle argümanına ,"alaksız" yorumu yapan birisine soracak sorum olamaz. Size kolay gelsin.
Öncelikle şunu belirteyim asla hedef kitle ve hizmet/ürün kalitesi arasındaki bağlantının alakasız olduğunu savunmadım.
Bilakis bunun bilincinde bir eğitim aldım. (Önyargı kalkanınızı indirmenizi öneririm)
Ürün ve hizmet kalitesi olarak bakarsak oldukça mantıklı bir yaklaşım bu. Yenilik ya da güncelleme süreklilik amaçlanıyorsa her kurum için zorunludur.
Objektif olmak gerekirse evet güncelleme gerekiyor olabilir. Doğru..
Yalnız tarafınızdan yapılan kıyaslamanın, site tasarımı ile kullanıcı (bilgi) kalitesi üzerine olması..
O zaman bunu bir denkleme dökelim; Şuan tasarımımız oldukça vasat dolayısıyla kullanıcılar olarak biz de öyleyiz!..
Bir hafta içerisinde tasarımımız oldukça güncel ve donanımını arttırmış olacak ve dolayısıyla biz de oldukça üst düzey bilgiye sahip olmuş olacağız?!..
(Ha! tasarım güncellendikten sonra teşrif ederseniz belki bilgimize bilgi katabilirsiniz, bu açıdan düşünmemiştim hiç
)
Özetlemek gerekirse, bu platformun güncelleme gereksinimi benim bilgi düzeyimi belirleyemez..
Eğer öyle olsaydı arçelikte logosunu güncellerken "Ey hedef kitlem! beni aşağı çektiğiniz gerekeçsiyle kendimi yeniliyorum" mesajı vermiş olurdu..
Ve ne gariptir ki her yıl kristale ve kırmızıya iş yapan ve her yıl ödül alan birisi olarak eleştiriyle aşağılama arasındaki ince çizgiyi ayıramıyor olmanız.
Neden bu tarz platformları kullanmadığınızı hep merak ederdim, şimdi anlamış oldum. Çok mersi..
Şu dip notu da geçmeden edemeyeceğim, bilgi tasarıma ya da platforma bakmaz, bilgi her alanda her ortamda her çukurda yada tepede aktarılmalıdır.
Eğerki buna istinaden burada bilgi aktarımı yapmıyorsanız, üzgünüm bizim size ihtiyacımız yok!
Ve son olarak sizi kendi bilgisizliğimle muhatab bıraktığım için..... ımm düşündüm de özür dilemem gerekmiyor, eminim bu sizin için de ilginç bir tecrübe olmuştur..
Size de bol gülücüklü bir gece dilerim..