swatches problemi

Illustrator - swatches problemi Sponsorlu Bağlantılar arkadaşlar hepinize kolay gelsin. çok basit iki sorum olacak. freehanddan illustratöre geçmeye çalışanlardanım. freehandde swactchesde örneğin 100(veya 1000 olsun) şekilde,çizimde kullandığımız rengi değiştirdiğimizde o rengi kullanan tüm şekiller ...

Cevapla
swatches problemi
Standart

swatches problemi

Alt 17-05-2008 #1
Sponsorlu Bağlantılar

arkadaşlar hepinize kolay gelsin. çok basit iki sorum olacak. freehanddan illustratöre geçmeye çalışanlardanım. freehandde swactchesde örneğin 100(veya 1000 olsun) şekilde,çizimde kullandığımız rengi değiştirdiğimizde o rengi kullanan tüm şekiller etkileniyor ve böylece o kadar çizimin, şeklin rengini değiştirmek zorunda kalmıyorduk. illustratörde bunu nasıl yaparız? ikinci sorum daha basit; arrange olayı. freehandde ctrl+üst ok veya alt ok. ctrl+shif+üst ok falan. illustratorde kısayol olarak ctrl+], ctrl+[ falan verilmiş. bu parantezleri kısayol olarak klavyenin hangi tuşuna basıp çıkaracaz. kısayolu freehanddeki gibi atayacaktım ama orjinal kullanması en iyisi bi soruyum dedim. yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
Bu mesajdan alıntı yap
Sponsor Links

Grafikerler.net Reklamları

ömf_yildiz isimli Üye şimdilik offline konumundadır

ömf_yildiz

Öğrenci (Grafik) / Bursa

Standart
Alt 17-05-2008 #2
                             Sponsorlu Bağlantılar
ilk dediğini sihirli değnekle yapabilirsin.(siyak okun altındaki)
ikinci dediğini freehand bilmediğim için birşey diyemicem.
Bu mesajdan alıntı yap
yildiz.enes isimli Üye şimdilik offline konumundadır

yildiz.enes(24)

Forumdan Uzaklaştırıldı

Standart
Alt 17-05-2008 #3
ilk dediğini yukarda arkadaş zaten anlatmış.
2. dediğini ise (tam anlamadım ama) anladığım kadarıyla kısayol tuşunu değiştirmek istiyorsun
kısayol tuşlarını PC de Alt+shift+Ctrl+K ile değiştirebilirsin.
Bu mesajdan alıntı yap
Standart
Alt 17-05-2008 #4
arkadaşlar yardımlarınız için teşekkküler. öncelikle ilkinden başlıyayım açıkçası o okla yapamadım veya tam olarak derdimi anlatamadım. sihirli okla aynı rengi seçiyor ama mesela aynı tonda kırmızıysa tüm kırmızıları seçiyor. derdimi anlatamadım diye düşünüyorum ve tekrar ayrıntılı anlatıyım. freehandde örneğin bir katalog çalışması yaptığımda diyelimki sayfa üstünde standar 100m 100y renginde bir çizgimiz var. freehandda bu çizgilere dokunmaya bile gerek kalmadan sadece ordaki rengi değiştirdiğimde, o çizgiler o rengi kullandığı için hepsinin rengi otomatik olarak değişiyor.(ne güzel swatches problemi) ama illustratorde yapamadım. anlatımınız için tşk. ama o oku nasıl kullanacaz ayrıntılı açıklarsan çok iyi olur. ikinci sorum kısayol değiştirme değil, sadece arrange kullanmak için sürekli menüden giriş yapmak çok yavaşlatıyor. kısayolu "[" (köşeli parantez) olarak verilmiş ve köşeli parantezi nasıl kullanacam yani köşeli parantez sadece 8 ve 9un üzerinde altgr ile çıkan bi simge. "["simgesi hangi tuşu temsil ediyor onu öğrenmek istiyorum sadece. kusura bakmayın biraz uzun oldu. şimdiden teşekkür ederim
Bu mesajdan alıntı yap
ADAMINbiri isimli Üye şimdilik offline konumundadır

ADAMINbiri

Grafiker / İstanbul

Standart
Alt 20-05-2008 #5
arkadaşlar yardımlarınız için teşekkküler. öncelikle ilkinden başlıyayım açıkçası o okla yapamadım veya tam olarak derdimi anlatamadım. sihirli okla aynı rengi seçiyor ama mesela aynı tonda kırmızıysa tüm kırmızıları seçiyor. derdimi anlatamadım diye düşünüyorum ve tekrar ayrıntılı anlatıyım. freehandde örneğin bir katalog çalışması yaptığımda diyelimki sayfa üstünde standar 100m 100y renginde bir çizgimiz var. freehandda bu çizgilere dokunmaya bile gerek kalmadan sadece ordaki rengi değiştirdiğimde, o çizgiler o rengi kullandığı için hepsinin rengi otomatik olarak değişiyor.(ne güzel swatches problemi) ama illustratorde yapamadım. anlatımınız için tşk. ama o oku nasıl kullanacaz ayrıntılı açıklarsan çok iyi olur. ikinci sorum kısayol değiştirme değil, sadece arrange kullanmak için sürekli menüden giriş yapmak çok yavaşlatıyor. kısayolu "[" (köşeli parantez) olarak verilmiş ve köşeli parantezi nasıl kullanacam yani köşeli parantez sadece 8 ve 9un üzerinde altgr ile çıkan bi simge. "["simgesi hangi tuşu temsil ediyor onu öğrenmek istiyorum sadece. kusura bakmayın biraz uzun oldu. şimdiden teşekkür ederim
eğer anladığım doğru ise şöyle yapabilirsin...

birinci adım..
swatch panelindeki değiştirmek istediğin renge iki kere tıklıyorsun ve karşına yeni bir panel geliyor..

swatches problemi

ikinci adım..

istediğin rengi veriyorsun ve şekillere hiç dokunmadan renk değişiyor..

swatches problemi



bir diğer sorun ise şöyle halledilebilir...

birinci adım..

illustrator da standart gelen arrange kestirme komutları

swatches problemi

ikinci adım..
edit/keybord shortcuts a giriyoruz..

swatches problemi

üçüncü adım..
karşımıza gelen panelden menü command sı seçiyoruz..

swatches problemi

dördüncü adım..
burdan istediğimiz kısa yolları giriyoruz...

swatches problemi

sonuç...
şekilde görüldüğü gibi kısa yollarımız istediğimiz şekilde değişti...

swatches problemi

saygılar...
Bu mesajdan alıntı yap
Standart
Alt 21-05-2008 #6
of of of. abi naptın sen ya. cevap bekliyordum da bu kadarını beklemiyordum açıkcası. çok teşekkür ederim ADAMINbiri. o kadar zahmet ettmişsin resimlerle falan açıklamışsın gerçekten çok sağol.
Bu mesajdan alıntı yap
josef29 isimli Üye şimdilik offline konumundadır

josef29

Hiç Biri / İstanbul

Standart
Alt 31-05-2008 #7
slm gerçekten hoş bi anlatım ama yeni bir döküman açtıgımızda beraberinde bir sürü renk geliyor yani kendi kullandıgı dosyadaki renkleri görebilcemiz fazladan renkleri iptal edecek bişey varmı swatc menüsünde teşekkürler
Bu mesajdan alıntı yap
ADAMINbiri isimli Üye şimdilik offline konumundadır

ADAMINbiri

Grafiker / İstanbul

Standart
Alt 02-06-2008 #8
Fazladan renkleri iptal etmek tabiki var... hatta daha kolaylık sağlayan şeyleride var...

İlk olarak... şu anki temp ile belgenizi açtığınızda sizinde bahsettiğiniz gibi onlarca renk otomatik olarak swatch paneline geliyor... bunu önlemenin yolu şudur... swatch panelinin üstündeki sağ oka tıklayarak Select All Unused diyoruz.. bu şekilde paneldeki tüm renkleri seçmiş oluyoruz... sonra yine aynı yerde Delete Swatch diyoruz... Panelimizde sadece siyah, beyaz ve regisration renkler kalıyor..

İşin içinde kullandığımız renkleri panelde görmek istiyorsak yine ayni oktan, Add used colors diyoruz...

Ek olarak;
Eğer belgemizi her açtığımızda sadece istediğimiz renklerin gelmesini istiyorsak.. örneğin 100 C, 100 M, 100 Y, 100 K... Yani bu dört rengi ve Registrationu... bunun için yapmamız gerekende bir defaya mahsus swatch Panelimize sadece bu renkleri bırakıyoruz ve Belgemizi A4 veya isteğe bağlı bir ölçü yapıp File/Save As yapıyoruz...
Nereye Kaydedeceğimize gelince, Macintosh lar için, Library/Application Support/Adobe/Adobe İllustrator Cs3/New document profiles ten, Basic CMYK.ai belgesinin üzerine değiştir diyerek kaydediyoruz... Bundan sonra açacağımız bütün belgelerimizde sadece bu belirlediğin renkler olacaktır...

Eğer bu yeni belgeyi nereye kaydedeceğimizi bulamıyorsak şöyle bir pratik yol izleyebiliriz... New dedikten sonra New Document Profil yazan yerden Browse yi seçip Basic Cmyk.ai belgesinin nerde olduğunu öğrenebiliriz... sonra save as diyerek oraya kaydedebiliriz...

umarım anlatabilmişimdir... saygılar
Bu mesajdan alıntı yap
Hande DEMİR isimli Üye şimdilik offline konumundadır

Hande DEMİR(43)

Grafiker

Standart
Alt 02-06-2008 #9
umarım anlatabilmişimdir... saygılar
hem de çok güzel anlatmışsınız. teşekkür ederiz bilgiler için.
Bu mesajdan alıntı yap
Cevapla

Tags
problemi, swatches

Benzer Konular
Konu Konu Bilgileri Forum Cevaplar Son Mesaj
indesignda 2 renk alma nasl, swatches attaa InDesign 2 16-05-2008 14:06:12
font problemi designground Fontlar 0 06-02-2008 16:18:14

Kapat
Şifremi Unuttum?