Temel Tasarim

Temel Tasarım İlkeleri - Temel Tasarim ...

Cevapla
Temel Tasarim
mervisshh isimli Üye şimdilik offline konumundadır

mervisshh

Öğrenci (Grafik) / İstanbul

Standart
Alt 10-12-2009 #91
Sponsorlu Bağlantılar

teşekkürlerrr..
Bu mesajdan alıntı yap
phtgrapher isimli Üye şimdilik offline konumundadır

phtgrapher

Fotoğrafçı / Yurtdışı

Standart

arkadaslar indesing cs4 te actigim fotograflar

Alt 27-01-2010 #92
                             Sponsorlu Bağlantılar
actigim fotograflar pixellesiyor ve sayfaya oturrugumda goruntu bozulmasina neden oluyor ne yapmam gerekiyor
Bu mesajdan alıntı yap
phtgrapher isimli Üye şimdilik offline konumundadır

phtgrapher

Fotoğrafçı / Yurtdışı

Standart
Alt 27-01-2010 #93
yardimci olursaniz sevinirim.
Bu mesajdan alıntı yap
termi53 isimli Üye şimdilik offline konumundadır

termi53

Öğrenci (Diğer) / İzmir

Standart
Alt 07-02-2010 #94
hocam paylaşımlar çok güzel fakat alanımız görsellik olduğundan bu konuların görsellerle birlikte pdf dökümanları var mı ordan indirirsek daha yararlı bir kaynak olur.Saygılar...
Bu mesajdan alıntı yap
tyrael20 isimli Üye şimdilik offline konumundadır

tyrael20

Öğrenci (Grafik) / Ankara

Standart
Alt 10-02-2010 #95
Merhaba arkadaşlar : Bu forumda görsel sanatların önemli bir alanı olan GRAFİK TASARIM ile ilgili dilimiz
döndüğünce faydalı bilgiler vermeye çalışacağız. Bunlardan en önemlisi daha doğrusu, tüm görsel sanatları
ilgilendiren (Resim, Heykel, Mimari, Grafik, El sanatları vb) temel ilkelerden söz edeceğim.


TEMEL TASARIM NEDİR?

Bir görsel çalışma oluşturulurken farkında olarak veya olmayarak bir takım kurallardan, ilkelerden ve araçlardan yararlanılır
bunları iki ana başlık altında toplayabiliriz.
KOMPOZİSYON ve BİÇİMLENDİRME

1- BİÇİMLENDİRME ARAÇLARI:
Bir görsellik içinde yeralan ve algılayabildiğimiz tüm fiziksel elemanlardır,
Bunlar:
a) Çizgi
b) Leke
c) Doku
d) Renk
e) Hacim, ışık-gölge
f) Perspektif
g) Siyah-beyaz

2- KOMPOZİSYON ARAÇLARI:
Bir görsel içinde yer alan fiziksel elemanların düzenlenme kurallarının tamamıdır.
Bunlar:
a) Uygunluk
b) Birlik
c) Egemenlik
d) Zıtlık
e) Denge
f) Tekrar
g) Yön
h) Ölçü
i) Aralık
j) Değer
k) Hareket
l) Hiyerarşi

Herhangi bir görsellik oluşturulurken faydalandığımız somut ve soyut elemanları geniş bir şekilde
dilim döndüğünce anlatmaya çalışacağım:

İLK KONUMUZ ÇİZGİ:

Çizgiyi, birbiri ardına sıralanmış değişik yönlerdeki sınır belirleyici hat olarak tanımlayabiliriz.
Doğru ise iki nokta arasındaki en kısa yol veya iki düzlemin kesiştiği yerdir. Çizgi en temel görsel
biçimlendirme ögesidir. Tüm biçimsel elemanları bölgesel olarak birbirinden ayırarak en basit anlamda
bir görseli oluşturur. Görsel sanatlar alanında en fazla kullanılan kontrolü en zor bir o kadarda olmazsa
olmazlarındandır çizgi, Hareketi, yönü, kalınlığı, rengi, dokusu, vardır. Her biçimi belli anlamlar ifade
etmektedir. Aşağıda çizginin önemli biçimleri ve özelliklerini anlatmaya çalıştım.

Çizgi Biçimleri :
a)Düz çizgiler.
b)Kalınlaşan, incelen çizgiler.
c)Kavisli çizgiler.
d)Kırık çizgiler.
e)Hafif titreşimler gösteren çizgiler.
f)Kesik çizgiler.

Çizgilerin Birbirleriyle Olan İlişkisi :
Paralel Çizgiler :
a.Eşit ağırlıklı, eş kalınlıklı, düz paralel çizgiler.
b.Değişiki aralıklı, değişik kalınlıklı düz paralel çizgiler.
c.Dairesel paralel çizgiler (eş aralıklı, değişik aralıklı, eş kalınlıklı, değişik kalınlıklı).
d.Kısa paralel çizgi demetleri.
Biribirini Kesen Çizgiler :
a.Birbirini kesen doğru ve eğri parçaları.
b.Birbirini kesen dairesel çizgiler.
c.Birbirini kesen kalın- ince, sık - seyrek çizgiler.
d.Birbirini kesen kısa çizgi demetleri.
Yaklaşan - Uzaklaşan Çizgiler :

Bağımlı Çizgiler :
a.Formlarını kuşatan çizgiler.

b.Formların iç yapılarını belirleyen çizgiler.
Dolaylı Çizgiler : Olmayan bir eksen etrafında, birbirleriyle ilişkili düzenlemelerle oluşan çizgiler.
Sanatın çizgiyle başladığı bir gerçek. Yani nokta, onu başlangıç kabul eden bir mesafe boyutunda uzandığı
zaman çizgi meydana gelir. Çizgi, hareket ederek ve sınırlayarak meydana getirdiği biçimden başka; gerektiği
kadar ve düzenli kullanıldığında doğal olarak ritmi de sağlar. En önemli özelliği kütle veya somut biçimi
gösterebilmesidir. Çizgi, bir noktanın hareket durumu olarak tarif edilebildiği gibi, uzunluk ve genişliği
olan şekil olarak da tanımlanabilir ve ayrıca formlar arasındaki devamlılık olarak da belirtilebilir. Çizgi,
biçim ve plânların kenarlarını tanımlar ve plân yüzeyin etkisini açık seçik belli eder.
Kapalı olan veya olmayan bütün şekilleri çizgiler yaratır. Çizgilerin mümkün olan bütün düzenleri, kafamızda
düşündüklerimizin ortaya çıkması ve anlatılabilmesi için en uygun yoldur.
Çizgilerin kalınlıklarının değişimi ve benzeri farklı teknik ve hileler kompozisyonun yapısını kuvvetlendirmek
için yararlıdır. Kısacası çizgi, formun bütün ifadelerinde kesin olarak egemendir; etkilidir ve bir kompozisyonun
tümünde çizgi başlangıç noktasıdır.
Çizgi, bir plânın konturlarını veya bir hacmin sınırlarını çizerek "BİÇİM"i meydana getirir. Bir objenin formunu
tanımlama ve onu bilmemizde biçim temeldir, esastır. Formu ve onun zeminden ayrılıp görsel bir kontrast oluşturması,
formun biçimini algılamamıza bağlıdır. Mimaride mekanı çevreleyen plânlar (döşeme, duvarlar ve tavan), bir mekan
örtüsü içinde açılışlar (pencereler, kapılar), bina formlarının siluet biçimleri hep çizgi ifadeleridir.
Çizgiden plâna geçerken iki paralel çizgi bir plânı görsel olarak tanımlar; bilinen görsel ilişkileri, aralarında gerilmiş bir mambran etkisi verebilir.
Çizgiler birbirlerine yaklaştıkça plân etkisi artar ve bir seri paralel çizgilerin tekrarı, plân algısını daha da kuvvetlendirir.
Çizgisel elemanlar ufak ölçeklerde çizgiler; hacim, plân yüzeyler ve kenarların bağlantısını kurar. Binaların kolon, kiriş, kapı, pencere vb. strüktürel iskeletinde mafsallar ve birleşim yerleri olabilir. Ayrıca cepheye de dokusal bir karakter verir.
Bazen mekanı sınırlayan elemanlar, güneş ışığını kontrol amaçlı elemanlar pergola vb. gibi çizgisel karakterdedir.

(GÖRSEL SANAT EĞİTİMİ VE MEKAN - FORM, Prof. Dr. Lâtife GÜRER).

mümkün olduğu kadar fazla konuyu takip ederek sizleri sıkmadan temel tasar ilkelerini anlatmaya çalışacağım.
sonraki konu LEKE


Prof.dr.Hasan EFE yı tanıyomusun sen
Bu mesajdan alıntı yap
özgüll isimli Üye şimdilik offline konumundadır

özgüll

Hiç Biri / İstanbul

Standart
Alt 20-03-2010 #96
Her grafikerin bilmesi gereken temel bilgiler. Teşekkürler hocam. Temel Tasarim
Bu mesajdan alıntı yap
shedesign isimli Üye şimdilik offline konumundadır

shedesign

Grafiker / Hatay

Standart
Alt 21-03-2010 #97
Denge ve birlik konusu eksik kalmış sanırım..o da benden olsun.. teşekkürler


Denge;
Dengeyi, asimetrik ve simetrik olmak üzere iki farklı açıda kurgulayabiliyoruz. Simetrik denge ile kurulmuş kompozisyonlardaki öğeler, birbirleriyle dikey ve yatay olarak veya köşegensel olarak birbirine paralellik gösterirler. İnsanı düşünün, anatomik olarak ortadan dikey olarak iki eşit parçaya ayırdığımızda sol ve sağ tarafta birbirinin aynısı kollar ve bacaklar, yüze gelince gözler, kulaklar birbiriyle eşit uzaklıktadırlar. Kompozisyonlarda da simetrik denge bu şekilde kurgulanır.

Simetrik denge izleyicinin gözünde estetik bir etki bıraktığı gibi, süreli yayınların tasarımlarında tekrarlanması, sıkıcı olabilir. Hani ilk ip baskı yaptığımız dönemleri hatırlarsak, ipi renk renk boyayıp, sonra kağıt üzerine yerleştirdikten sonra kağıdı ortadan ikiye katladığımızda ortaya çıkan baskı simetrik bir baskıdır. Tasarımda simetrik denge, göze estetik anlamda hoş gelebilir, fakat süreli yayınlarda sayfa tasarımında tekrarlanarak kullanılması sıkıcı bir etki yaratabilir. Resmiyetin, otoritenin vurgulana*cağı tasarımlarda tercih edilir. Diğer yandan simetri dürüst*lüğün, saygınlığın psikolojik simgesi olarak değerlendirebiliriz.
Asimetrik denge ise birbirine benzemeyen görsel öğeler arasında dinamik bir düzen sağlar Simet*rik dengede olduğu gibi asimetrik dengede de bir optik ağırlık merkezi vardır. Fakat bu merkez geometrik merkezden farklı bir konumdadır. Tamamıyla gözün estetik açıdan belirlediği bir merkezdir bu. Asimetride, büyük yazı küçük yazıyı, büyük görsel öğe küçük görsel öğeyi ezer ancak sayfada yine de bü*tünlük hakimdir.
Ben kendi tasarımlarımda resmi, ciddi bir imaj için simetriyi; dinamik, çağdaş bir imaj için asimetriyi tercih ederim, simetri de düzen ve kural, asi*metride rastlantı ve keyfilik bulurum. Simetrik tasarımı katı ve sınırlılığı, asimetri ise hayatı, eğlenceyi sembolize eder.
Bu mesajdan alıntı yap
sunayumit isimli Üye şimdilik offline konumundadır

sunayumit

Grafiker / İzmir

Standart
Alt 06-04-2010 #98
Teşekürler
Bu mesajdan alıntı yap
afidanci66 isimli Üye şimdilik offline konumundadır

afidanci66

Grafiker / İzmir

Standart
Alt 10-07-2010 #99
Onca güzel bilgiler bizlerin çalışmalarına ışık olacaktır. Ancak Cahit hoca'nın bana göre daha fazla bizleri bilgilendirmesi gereken maddesi ;PERSPEKTİF...
Bazen çok güzel çalışmalarda oluşturulan bazı nesnelerin dengesiz olarak üç boyutlu hale getirildiğini görüyorum. Perpektif oluşturmanın bildiğim kadarı ile 3 yolu var. Bu 3 farklı açı ile perspektif oluşturma konusunu hocam biraz açarsa bizlerin hataları daha açık görmemizi sağlayabileceğine inanıyorum. 30dereceye 30 derece, 15 dereceye 41 derece ve 0 dereceye 51 derece olarak hatırlıyorum ama eminde değilim. Aslında Cahit hoca'dan bu konuda da bir kaç yazı eklemesini rica etsek ayıp olmaz sanırım.
Bu mesajdan alıntı yap
termi53 isimli Üye şimdilik offline konumundadır

termi53

Öğrenci (Diğer) / İzmir

Standart
Alt 24-07-2010 #100
arkadaşlar daha önce sormuştum ama bu yararlı dökümanın pdf şeklinde formatı var mı varsa yararlı olacak...şimdiden teşekkürler.
Bu mesajdan alıntı yap
Cevapla

Tags
art deco nedir, boyutlu pigment boya, cizgi, degisken tekrar, doku ve tasarim, eklemeli sentez, gorsel bicimleme nedir, grafik tasarım, grafiker renk kusagi, grafikerler forumu, hacim, leke, mobilya tarihi, pigment, tasarim, temel, temel tasar, temel tasarim, temel tasarim ilkeleri, temel tasarim nedir, temel tasarım, temel tasarım ilkeleri, yon hiyerarsisi tasarim

LinkBacks (?)
Gönderen For Type Tarih
Untitled document This thread Refback 13-06-2008 19:31:40

Benzer Konular
Konu Konu Bilgileri Forum Cevaplar Son Mesaj
Temel renkler almigo Baskı Öncesi 0 26-11-2008 17:22:51
Fotoğrafın Temel Kavramları.. Sonay Görkem Fotoğrafçılık 3 22-09-2008 09:41:48
İnsan olmanın temel malzemesi Mehmet NAS Graficafe 2 10-07-2008 20:46:01
temel tasarım ilkeleri N/A Temel Tasarım İlkeleri 6 08-10-2007 15:36:03

Kapat
Şifremi Unuttum?