Temel Tasarim

Temel Tasarım İlkeleri - Temel Tasarim ...

Cevapla
Temel Tasarim
graf isimli Üye şimdilik offline konumundadır

graf

Sanat Yn. / İstanbul

Standart
Alt 03-06-2007 #11
Sponsorlu Bağlantılar

Merhaba Cahit Bey ışık ve gölge ile anlatımınız son derece net.bende bir öğrenci olarak aldığım bilgileri sizlerle paylaşmak isterim.İlk başta sormamız gerken bir soru olduğunu düşünüyorum grafiğin tarihi nereden geliyor belirli dönemler var bu dönemleri bilmenin faydalı olacağını düşünüyorum ve Art Decodan başlamadk istiyorum şu anki böneme bakarsak postmodern bir anlayış sürülüyor modernizmde nasıl bir tutum izliyordu?bunlar akılda kalıcı soru işartlri bırakıyor....ART DECO
Makine çağının ihtişamı ile başlamıştır.
art Deco estetik bir duyguyu anlatır dekoratif süslemelerle klasik modernizmin sentezidir.
ART DECO ikinci dünya savaşı arasında mimari mobilya giyim ve grafik sanatları alanları üzerinde evrensel bir etkisi oldu ART DECO bir gerileme değil çağdaş isteklere karşı duyulan bir sorumluluktur.Asimetrikten çok geometrik,çizgisellikten çok köşelidir.ART DECO’nun etkilendiği yerler ise ART NEUVEAU Rus Balesinden Kuzey Amerika ve Astek Kızılderili sanatların hatta Bauhausenin bazı yönlerinden etkilenmişlerdir.Bu dönemde ki olumlu gelişmeler ise fotoğrafın foto montajın ve illüstrasyona geçilmesi büyük bir önem göstermiştir
Tasarımcıları:A.M Cassandre, Paul Colin, Jean Carlu ,Charles Loupot ve Lonetto Cappıcllo gibi Fransız ünlü reklam afişçileri bu dönemde dillerini halka yaydılar.
Bu mesajdan alıntı yap
Cahit GÜLDEN isimli Üye şimdilik offline konumundadır

Cahit GÜLDEN(54)

Eğitimci Grafiker

Grafiker / İstanbul

Standart

Renk Ve IŞik İlİŞkİsİ

Alt 07-06-2007 #12
                             Sponsorlu Bağlantılar
Temel Tasarim

RENK TEORİSİ
Işık ve ışığın renkleri
Bir yaz günü öğleden sonra kırda olduğunuzu düşünün. Toprak ıslak; yağmur yeni yağmış ve güneş batı yönünde ufka inerken hala pırıl pırıl. Gökyüzünün açık, berrak, masmavi bir bölümünde olağanüstü güzel bir renk kuşağı gökkuşağı görülüyor.
Uzaklarda hala yağmur yağıyor. Bildiğiniz gibi yağmur damlalarına güneş ışınları geldiği zaman, damlalar milyonlarca cam prizma gibi ışığı gökkuşağının altı rengine ayrıştırır.
İki yüzyıl kadar önce Isaac Newton gökkuşağı dediğimiz bu doğa olayını kendi evinin içinde gerçekleştirdi. Tam olarak karanlık bir odaya kapanıp içeriye küçük bir delikten tek bir güneş ışınına eşdeğer ince bir ışık demeti sızmasını sağladı. Sonra da bu ışığı bir prizmadan üçgen biçimli bir cam çubuk geçirerek beyaz ışığı güneş tayfı (spektrum) renklerine ayırmayı başardı
Spektrum (tayf) renkleri
Macenta
Kırmızı
Sarı
Yeşil
Siyan mavisi
Koyu mavi
Yıllar sonra fizikçi Young da Newton'ın yaptığı deneyin tersini gerçekleştirdi. Newton ışığı tayfın altı rengine ayırmıştı. Young ise ışığı yeniden oluşturdu. Tayfın altı renginin birer ışınını bir perdede birbiri üzerine düşerek beyaz ışığı elde etti.
Çeşitli koyu, yoğun renklerin birbirleriyle karışınca daha açık bir renk oluşturmaları şeklindeki bu fiziksel doğa olayını daha iyi anlayabilmek için bu renklerin ışık renkleri olduğunu hatırlamalısınız. Bunlar doğal ışığın özelliklerini taşıyan ışık ışınlarıdır. Bu nedenle de, iki ışık birbirine eklenince tabii olarak daha parlak, daha ışıklı açık bir ışık rengi ortaya çıkar. Örneğin yeşil ışıkla kırmızı ışığı birbirine karıştırırsanız, onlardan daha ışıklı bir renk olan sarı ışık rengini elde edersiniz.
Young önemli bir başka ışık özelliğini daha kanıtladı. Renkli lambalarla yaptığı deneylerde uyguladığı eleme yöntemleriyle tayfın altı renginin yine aynı tayfta yer alan üç temel renge indirgenebileceğini gösterdi. Sadece kırmızı, yeşil ve koyu mavi renklerle beyaz ışığın elde edilebileceğini buldu Ayrıca bu üç rengi ikişer ikişer karıştırarak diğer üç rengi, yani: siyan mavisi, macenta kırmızısı ve sarı renkleri elde edebileceğimizi anladı. Young bu deneyle birincil ve ikincil renkleri belirlemiş oldu.
Temel Tasarim
Bu mesajdan alıntı yap
belqin isimli Üye şimdilik offline konumundadır

belqin

Grafiker / İstanbul

Standart
Alt 07-06-2007 #13
Çok teşekkürler çok güzel bir yazı, okumak zevkli oldu.

Newton ve Young'a da teşekkürler.. Temel Tasarim
Bu mesajdan alıntı yap
Hatice ÇAVDAR isimli Üye şimdilik offline konumundadır

Hatice ÇAVDAR

Kargacık Burgacık

Grafiker / İstanbul

Standart
Alt 08-06-2007 #14
güzel bilgiler vermişsiniz arkadaşlar teşekkürler...
Bu mesajdan alıntı yap
Standart
Alt 10-06-2007 #15
bilgiler çok güzel ellerine sağlık arkadaşım...
Bu mesajdan alıntı yap
GEB isimli Üye şimdilik offline konumundadır

GEB

Öğrenci (Grafik) / Edirne

Standart
Alt 12-06-2007 #16
teşekkür ederim bende yazıyı keyifle okudum.
Paylaşım için teşekkürler, yazıyı keyifle okudum. Devamını da bekliyor olacağım Temel Tasarim
Bu mesajdan alıntı yap
asu isimli Üye şimdilik offline konumundadır

asu

Ressam / Kocaeli

Standart
Alt 13-06-2007 #17
gençler harikasınız teşekkürler.
Bu mesajdan alıntı yap
Cahit GÜLDEN isimli Üye şimdilik offline konumundadır

Cahit GÜLDEN(54)

Eğitimci Grafiker

Grafiker / İstanbul

Standart
Alt 16-06-2007 #18
Temel Tasarim


Birinci bölümde rengin meydana gelişi ve renkli görme üzerine kısa bir giriş yapmıştık: 2. bölümde ise rengin dönüşümünü inceleyeceğiz:

1. bölüme rengin fiziksel yapısı diyebiliriz yani renk ışık ilişkisi. 2 Bölümde yani pigment renklerinde ise rengin taklit edilmesini sağlayan kimyasal özellikleri üzerinde duracağız. Rengin bu özelliği sanatsal resim ve matbaacılıkta çok önemli bir yer tutar. Pigment dediğimiz madde. boyaya rengini veren çok küçük boyutta parçacıklardır ve ışıktan farklı olarak karışım özellikleri gösterirler. Işık ana renklerinde yeşil ana renk iken, boya renk sisteminde ara renktir. Boya renk sisteminde sarı ana renk iken ışık renk sisteminde bir karışım yani ara renktir.
Renk sistemlerini incelediğimizde iki ana renk karışım sentezi olduğunu görmekteyiz; "Eklemeli sentez, Çıkarmalı sentez" Işık renk sisteminde renkler karıştığı zaman, karışıma ışık eklendiği için eklemeli sentez denir, yani iki renk ışınının karışımından daha ışıklı üçüncü bir renk elde edilir. Boya renklerinin karışımında ise karışımdan ışık çıktığı için bu sentezlemeye çıkarmalı sentez denir. Üç ana renk ışığı karşımından beyaz elde edilirken, üç ana boya renginin karışımından siyaha yakın koyu bir renk elde edilir.
Bu mesajdan alıntı yap
Gökhan TEKİN isimli Üye şimdilik offline konumundadır

Gökhan TEKİN

ARTniyetli

Fotoğrafçı / Bursa

Standart
Alt 16-06-2007 #19
Abi çok sağol çok mükemmel konular bunlar..
Bu mesajdan alıntı yap
graphblues isimli Üye şimdilik offline konumundadır

graphblues(31)

Hiç Biri / Antalya

Standart
Alt 16-06-2007 #20
teşekkürler çok faydalı eğitim anlatımı
Bu mesajdan alıntı yap
Cevapla

Tags
art deco nedir, boyutlu pigment boya, cizgi, degisken tekrar, doku ve tasarim, eklemeli sentez, gorsel bicimleme nedir, grafik tasarım, grafiker renk kusagi, grafikerler forumu, hacim, leke, mobilya tarihi, pigment, tasarim, temel, temel tasar, temel tasarim, temel tasarim ilkeleri, temel tasarim nedir, temel tasarım, temel tasarım ilkeleri, yon hiyerarsisi tasarim

LinkBacks (?)
Gönderen For Type Tarih
Untitled document This thread Refback 13-06-2008 19:31:40

Benzer Konular
Konu Konu Bilgileri Forum Cevaplar Son Mesaj
Temel renkler almigo Baskı Öncesi 0 26-11-2008 17:22:51
Fotoğrafın Temel Kavramları.. Sonay Görkem Fotoğrafçılık 3 22-09-2008 09:41:48
İnsan olmanın temel malzemesi Mehmet NAS Graficafe 2 10-07-2008 20:46:01
temel tasarım ilkeleri N/A Temel Tasarım İlkeleri 6 08-10-2007 15:36:03

Kapat
Şifremi Unuttum?