TeyipOdası

3D Studio Max - TeyipOdası Sponsorlu Bağlantılar...

Cevapla
TeyipOdası
semaedis isimli Üye şimdilik offline konumundadır

semaedis

Hiç Biri / İstanbul

Standart

TeyipOdası

Alt 06-07-2011 #1
Sponsorlu Bağlantılar

TeyipOdası
Bu mesajdan alıntı yap
Sponsor Links

Grafikerler.net Reklamları

semaedis isimli Üye şimdilik offline konumundadır

semaedis

Hiç Biri / İstanbul

Standart
Alt 06-07-2011 #2
                             Sponsorlu Bağlantılar
Yorumlarınızı bekliyorum arkadaşlar.
Bu mesajdan alıntı yap
MuratCelik isimli Üye şimdilik offline konumundadır

MuratCelik

Generalist

Hiç Biri / İstanbul

Standart
Alt 06-07-2011 #3
güzel çalışma olmuş sema TeyipOdası eline sağlık...
Bu mesajdan alıntı yap
MehmetRecepOzdemir isimli Üye şimdilik offline konumundadır

MehmetRecepOzdemir

Sanat Yn. / İstanbul

Standart
Alt 06-07-2011 #4
Öncelikle emeğinize sağlık fikir çok hoş
Gözüme çarpan bitakım olumsuzlukları söylemek istiyorum müsadenizle

-Duvar kaplamaları biraz zayıf olmuş gibi.UV lerini açtınızmı bilmiyorum ama texturelerde sündürmeler var buda duvarı çok soluk gösteriyor.Bundan ziyade duvarların UV lerini açıp ona göre kaplama atmanız daha sağlıklı sonuçlar verecektir.Birde kaplamalarda mutlaka bump map kullanmanızı tavsiye ederim bu daha gerçekçi görünüm sağlayacaktır.

-Bakıldığında sahnenin ışık kaynağı belli olmuyor.Dışarıya bir gece manzarası vermişsiniz,içerisi ise aydınlık buraya kadar bir sorun yok ancak ışıklar nerden yayılıyor?Duvardaki ızgara tarzı nesneler eğer bir ışık modülüyse bence bunun belli edecek noktalar seçin.Mesela temsilende olsa sahnede kullandığınız ışık haricinde birde ızgaraların içine ışık yerleştirin.Vray kullanıyorsanız vray light işinizi görecektir ancak kesinlikle invisible seçeneğini işaretlemeyin.Değeri düşük olabilir ancak mutlaka ışık kaynağı görünmeli bence..

-Yukarda yazdığım ışık kurallarına bağlı olarak şunu eklemek istiyorum.Hiçbir oda bu şekilde aydınlanmaz.Başınızı kaldırın ve bulunduğunuz odada tavanın köşelerine bakın.En köşeden başlayıp ışığın,ışık kaynağına doğru koyudan açığa doğru değiştiğini göreceksiniz.Bunu söylememdeki sebep iç mekan ışıklandırmalarında hiçbir zaman ambiant ışığı kullanmayınız.Işık kaynağını belli edin ve ışığı hep bu kaynaktan yayın.Eksik kalan,loş kısımlara görünmez,düşük değerde ışıklar kullanabilirsiniz.

-Kamera açısı çok yanlış biçimde yerleştirilmiş.Biraz fazla kamera focus uygulamışsınız anlaşılan TeyipOdası Kamera açını bu tip iç mekanlarda insan gözü boylarında olursa daha iyi olur.yani herhanbi bir insan bir insan bacağı boyunda olmadığı sürece bu açıdan odayı göremez.Tavanın ve zeminin ne kadar çok açıkta kaldığına dikkat edin dediğimi daha iyi anlayacaksınız.

-Birde nacizane fikrim sahne kompozisyonu üzerinde fazla durunuz.Örneğin bu çalışmada bütün kolonları duvar kenarına itmiş odanın ortası çok boş kalmış ve kamera açısını çok geriden belirlemişsiniz.Bana kalırsa sahnenizde shift+f seçeneğiyle kamera kadrajını açarak kullanmanız.Sahne kadrajınız kompozisyonunuzun en önemli parçasıdır..

Herşey çok güzel olacak TeyipOdası
Başarılar dilerim..
Bu mesajdan alıntı yap
semaedis isimli Üye şimdilik offline konumundadır

semaedis

Hiç Biri / İstanbul

Standart
Alt 07-07-2011 #5
teşekkürler...
Bu mesajdan alıntı yap
bobmarley1910 isimli Üye şimdilik offline konumundadır

bobmarley1910

Hiç Biri / Ankara

Standart
Alt 19-07-2011 #6
Öncelikle eline sağlık sade ve hoş bir çalışma olmuş..
modellemeler gayet başarılı...
kaplamalar ve ışıklarda bazı sıkıntılar göze çarpıyor..duvardaki grafitiler fazla büyük olmuş ve sanki duvarın üstünde başka bir texture varmış gibi görünüyor..duvarın içine direk grafitileri kaplasaydın daha gerçekçi olurdu..bunun için kaplamalarda ''mix'' i kullanabilirsin.
zemine yanasıyan ışık sanırım tavandaki ızgaralardan geliyor..ızgara kısmındaki beyazlığı photoshopta oynama yaparak parlatabilirsin...ayrıca zemin kaplaması hiç olmamış böyle bir odaya yakışacak bir kaplama yaparsan çok daha iyi olur...
gözüme çarpanlar bunlar..kolay gelsin..
Bu mesajdan alıntı yap
semaedis isimli Üye şimdilik offline konumundadır

semaedis

Hiç Biri / İstanbul

Standart
Alt 20-07-2011 #7
teşekkürler...
Bu mesajdan alıntı yap
drawsever isimli Üye şimdilik offline konumundadır

drawsever(41)

Hiç Biri / Mersin

Standart
Alt 23-07-2011 #8
özellikle pencereli duvardaki kaplamada sorun belirgin görünüyor. aynı şekilde tavana da kaplama yapmışsınız sanırım. arkadaşların dediği gibi uvw map kullanarak ve materyalin bump değerlerini uygun bir ayara getirerek kaplamaları daha gerçekçi gösterebilirsiniz.

onun haricinde ışık ayarları güzel olmuş. elinize sağlık...
Bu mesajdan alıntı yap
semaedis isimli Üye şimdilik offline konumundadır

semaedis

Hiç Biri / İstanbul

Standart
Alt 23-07-2011 #9
teşekkür ederim...
Bu mesajdan alıntı yap
Cevapla

Kapat
Şifremi Unuttum?