Yorumlarınıza Göre Düzenleme Yapacağım.. @ Daire

3D Studio Max - Yorumlarınıza Göre Düzenleme Yapacağım.. @ Daire Sponsorlu Bağlantılar Bir sorum daha olacak bunlara ek olarak.. sizin dediğiniz gibi : bir silindir oluştur. high segment 1 cap segment 3 side 12 bir plane oluşturdum. ve sonra 12 ...

Cevapla
Yorumlarınıza Göre Düzenleme Yapacağım.. @ Daire
mss isimli Üye şimdilik offline konumundadır

mss

Hiç Biri / Ankara

Standart
Alt 07-05-2010 #91
Sponsorlu Bağlantılar

Bir sorum daha olacak bunlara ek olarak..

sizin dediğiniz gibi :

bir silindir oluştur.
high segment 1
cap segment 3
side 12

bir plane oluşturdum.
ve sonra 12 segmetin o uçlarını line ile birleştirerek altıgeni oluşturdum mavi olan..
Yorumlarınıza Göre Düzenleme Yapacağım.. @ Daire

bundan sonrada arc larla bu şekilde sarı rengteki yıldızı oluştrdum ama "start new shape" i kapatarak yaptım..
Yorumlarınıza Göre Düzenleme Yapacağım.. @ Daire

ama edit ploy yapınca yıldızın çizgileri kayboluyor..


daha önce bu kayboluşu, kapanmamış bir şekle edit poly deyince oluyordu sonra açık olan ucu bulup vertex den kapatınca oluyordu.. ama bunlara baktım açık bir yerde yok..

neden böyle oluyor..


ve bu arada silindir ile sakızlı senin kastettiğin yöntem böylemiydi?

böyle çok kolay oldu birde edit poly deyip extude yapabilsem.. :/
Bu mesajdan alıntı yap
sakızlı isimli Üye şimdilik offline konumundadır

sakızlı

Hiç Biri / Konya

Standart
Alt 08-05-2010 #92
                             Sponsorlu Bağlantılar
sevgili mss..sorunlarının çoğu programı çok fazla tanımadığından oluyor.max çizim yaparken herşey ilk hali gibi kalmaz.özellikle oval ayrıntı içeren nesneler sonradan meshsmooth yada turbosmoot gibi araçlarla yuuşatma işlemine tabii tutulur.senin üçgen oluyor dediğn kısımlar bu smooth işleminden sonra oval görünümü verir.bence temel aldığın
autocad şeklini incele oradan getirdiğin şekil köşeli olsun.yani vertexler corner olsun,o zaman max ta o fazladan oluşan edgeler de olmayacaktır.corner olmayıp kollarla eğriselleştirilebilen vertekler olursa program otomatik olarak yüzey örüldüğünde oralara edgeler ekleyip yumşatmak isteyecektir.çünkü yumuşatmanın özünde zaten bu yatar .senin yaptığın gibi edge artırma yoluna gitmek..
.yani senin ovalleştirmek üçgen görünümden kurtarmak için oluşturduğun edgeler gereksiz.orada tek yada ihtiyaçsa iki sıra edge işi görür.tabii sonradan meshsmooth uygularsan.
Editable/Edit Poly Bölüm:2 , 3dsmax
Editable/Edit Poly Bölüm:1 , 3dsmax
http://www.onnovanbraam.com/index.php?tutorials/
birde bunları incele ve google den editablepoly modifiyerini arattır.arayüzü konusunda daha çok bilgilen.çünkü buradan sana yardımcı olabilmem için biraz daha arayüz konusuna hakim olman gerekiyor.eğer böyle yapmazsan kaplumbağa gibi ilerleriz. daha çok zamanda daha az şey öğreniyor oluruz.
edgeleri fazlalıklarını silebilirsin.edgeyi seç..loop yap ve klavyeden enterin üstündeki geri tuşunabas.silinir.yada menüden reove kutusu ile..arta kalan vertekleri de normal del ile sil.
birde çok hata yapacağını bildiğim için geri alma sayısını artır istersen.max ta 20 kez eri alabilmek default olarak gelir.preferans bölümünden bu geri alma sayısını artır.benimki mesala 100 de..
Bu mesajdan alıntı yap
mss isimli Üye şimdilik offline konumundadır

mss

Hiç Biri / Ankara

Standart
Alt 08-05-2010 #93
sevgili mss..sorunlarının çoğu programı çok fazla tanımadığından oluyor.max çizim yaparken herşey ilk hali gibi kalmaz.özellikle oval ayrıntı içeren nesneler sonradan meshsmooth yada turbosmoot gibi araçlarla yuuşatma işlemine tabii tutulur.senin üçgen oluyor dediğn kısımlar bu smooth işleminden sonra oval görünümü verir.bence temel aldığın
autocad şeklini incele oradan getirdiğin şekil köşeli olsun.yani vertexler corner olsun,o zaman max ta o fazladan oluşan edgeler de olmayacaktır.corner olmayıp kollarla eğriselleştirilebilen vertekler olursa program otomatik olarak yüzey örüldüğünde oralara edgeler ekleyip yumşatmak isteyecektir.çünkü yumuşatmanın özünde zaten bu yatar .senin yaptığın gibi edge artırma yoluna gitmek..
.yani senin ovalleştirmek üçgen görünümden kurtarmak için oluşturduğun edgeler gereksiz.orada tek yada ihtiyaçsa iki sıra edge işi görür.tabii sonradan meshsmooth uygularsan.
Editable/Edit Poly Bölüm:2 , 3dsmax
Editable/Edit Poly Bölüm:1 , 3dsmax
bir site daha vardı yarın onu da bulursam vereyim.
birde bunları incele ve google den editablepoly modifiyerini arattır.arayüzü konusunda daha çok bilgilen.çünkü buradan sana yardımcı olabilmem için biraz daha arayüz konusuna hakim olman gerekiyor.eğer böyle yapmazsan kaplumbağa gibi ilerleriz. daha çok zamanda daha az şey öğreniyor oluruz.
edgeleri fazlalıklarını silebilirsin.edgeyi seç..loop yap ve klavyeden enterin üstündeki geri tuşunabas.silinir.yada menüden reove kutusu ile..arta kalan vertekleri de normal del ile sil.
birde çok hata yapacağını bildiğim için geri alma sayısını artır istersen.max ta 20 kez eri alabilmek default olarak gelir.preferans bölümünden bu geri alma sayısını artır.benimki mesala 100 de..
tamamdır sayın sakızlı..
bu verdiğiniz dersi inceleyip biraz da edit poly üzerine yoğunlaşayım..

umarım olur..
bu arada sonradan sorduğum bir soru vardı, edit poly deyince kayboluyor diye.. on nasıl çözebilirim? yoksa oda mı bu derslerde saklı?
Bu mesajdan alıntı yap
sakızlı isimli Üye şimdilik offline konumundadır

sakızlı

Hiç Biri / Konya

Standart
Alt 08-05-2010 #94
pardon onu unuttum.silindirin kendini kullanacaksın.üzerine line geçmeyeceksin.ek bilgi olarak...kaybolması çizdiğin şekil kapalı bir eğri oluşturmuyor ondan.vertexlerin tümnü seç ve weld uygula.

önce şunu yap herhalde onu bilmiyorsun.
top görünümünde referans resim abatında bir plane çiz.
materyal kısmından bitmap ile plane üzerine resmini at.
silindiri bu şekil üzerinde oluştur.yani referans resmin sahnende olsun.
silindiri oluştur.editable poly yaptıktan sonra.alt+x yap silindir şeffaflaşır.alt tarafı görerek.silindiri girinti ve çıkıntı olacak şakilde referans resme göre düzenle. şeffaf görünümden çıkmak çiçn yine alt +x
Bu mesajdan alıntı yap
mss isimli Üye şimdilik offline konumundadır

mss

Hiç Biri / Ankara

Standart
Alt 08-05-2010 #95
pardon onu unuttum.silindirin kendini kullanacaksın.üzerine line geçmeyeceksin.ek bilgi olarak...kaybolması çizdiğin şekil kapalı bir eğri oluşturmuyor ondan.vertexlerin tümnü seç ve weld uygula.

sakızlı harikasın.. çok teşekkür ederim.. neredeyse birçok ders tekrar izlemiştim ama hiçbirinde bu konu ile ilgili birşey yok..

Çok teşekkür ederim. sayende bunuda öğrenmiş ve notlarım arasına eklemiş oldum sayende.



önce şunu yap herhalde onu bilmiyorsun.
top görünümünde referans resim abatında bir plane çiz.
materyal kısmından bitmap ile plane üzerine resmini at.
silindiri bu şekil üzerinde oluştur.yani referans resmin sahnende olsun.
silindiri oluştur.editable poly yaptıktan sonra.alt+x yap silindir şeffaflaşır.alt tarafı görerek.silindiri girinti ve çıkıntı olacak şakilde referans resme göre düzenle. şeffaf görünümden çıkmak çiçn yine alt +x
bunuda bilmiyordum harika ötesi bir fikir gerçekten.. çok da mantıklı..

sayende çok şey öğreniyorum.. daha fazla araştırıp seni daha az yormaya çalışacağım sakızlı.. hemde hızlı ilerlemiş oluruz inşallah..
SONSUZ teşekkürler...
Bu mesajdan alıntı yap
sakızlı isimli Üye şimdilik offline konumundadır

sakızlı

Hiç Biri / Konya

Standart
Alt 08-05-2010 #96
Onno van Braam - Tutorials burayı unutma daha teferruatlı..slmlar
Bu mesajdan alıntı yap
mss isimli Üye şimdilik offline konumundadır

mss

Hiç Biri / Ankara

Standart
Alt 08-05-2010 #97
Onno van Braam - Tutorials burayı unutma daha teferruatlı..slmlar
teşekkür ederimmm
Bu mesajdan alıntı yap
mss isimli Üye şimdilik offline konumundadır

mss

Hiç Biri / Ankara

Standart
Alt 08-05-2010 #98
Şimdi sanırım modelleme tamam gibi değil mi? bahseetiğin önemli noktalara dikkat ettim..

meshsmooth yapacağım sanırım şimdi değil mi?

ve üstte verdiğin yerleride inceledim sonuncuyuda incelemeye devam ediyorum..


Yorumlarınıza Göre Düzenleme Yapacağım.. @ Daire

Yorumlarınıza Göre Düzenleme Yapacağım.. @ Daire

Yorumlarınıza Göre Düzenleme Yapacağım.. @ Daire

umarım olmuştur...
Bu mesajdan alıntı yap
sakızlı isimli Üye şimdilik offline konumundadır

sakızlı

Hiç Biri / Konya

Standart
Alt 09-05-2010 #99
slmlarr.
ortadaki çukurlaşan yerin başlangıcındaki segmentlere ve en çukur yerdeki segmentlere de loop ederek champer uygula..referansta oralar keskin duruyor.ben öyle görüyorum.bu arada gayet güzel..yukarıdakini yaptıktan sonra meshsmooth uygula.muhtemelen şimdi sivri duran altıgenin köşeleri ovalleşecektir.orda birşey daha yapacaksın.onu da sen çöz.anlaman açısından yani.belkide daha önce champer ettiğin yerlerde de az ovalleşme göreceksin.onun nedenini ve çözümü de sana ait..bulursan bu çalışma amacına erişecektir..tekrar slm..
Bu mesajdan alıntı yap
mss isimli Üye şimdilik offline konumundadır

mss

Hiç Biri / Ankara

Standart
Alt 09-05-2010 #100
slmlarr.
ortadaki çukurlaşan yerin başlangıcındaki segmentlere ve en çukur yerdeki segmentlere de loop ederek champer uygula..referansta oralar keskin duruyor.ben öyle görüyorum.bu arada gayet güzel..yukarıdakini yaptıktan sonra meshsmooth uygula.muhtemelen şimdi sivri duran altıgenin köşeleri ovalleşecektir.orda birşey daha yapacaksın.onu da sen çöz.anlaman açısından yani.belkide daha önce champer ettiğin yerlerde de az ovalleşme göreceksin.onun nedenini ve çözümü de sana ait..bulursan bu çalışma amacına erişecektir..tekrar slm..
merhabalar...


öncelikle bir hata daha buldum ki oda şu içteki çember gibi olan kısım varya, en dıştan içeri doğru gelecek olursak yıldızdan sonra çember geliyorya, o çemberin en dışı biraz yüksek atmış orasını indirdim aşağı ayarladım..

çemberin içe gömülen orta yerini yaptım chemfer ile daha keskin bir görüntü elde etmiş oldum tesbitin doğru yani..


yalnız meshsmooth uyulayamadım.. seçiyorum çizimi meshsmooth yapıyorumçok alakasız birşey oluyor.. yani komple tüm şekilin köşelerine uyguluyor meshsmooth u ozamanda top gibi bişi çıkıyor..
bahsettiğin ve bilmemi istediğin yer burası sanırım, (chemfer uyguladığımız yerlerde de bir şeyler olabilir onuda sen bul dediğin kısım) burası sanırım değil mi?

BURADA Kİ SORUNUDA SANIRIM MESHSMOOTH ALT OBJELERDE VERTEX VE EDGELER VAR VERTEXLERİ OYNATARAK DÜZENLEYEBİLİYORUM ŞEKLİ... bu sanırım değil mi?

ayrıca gerek varsa eğer tabi,
internette meshsmooth ile ilgili ders bulmaya çalışıyorum eğer sende bulabilrsen ben haletmeden sorunumu link verebilirsen sevinirim..

Ama sanırım kaptım gibi? Yorumlarınıza Göre Düzenleme Yapacağım.. @ Daire)



@@@@@

biraz uğraştım o vertexlerle flan şu kadar düzeltebildim üstten gözüken yer düzeltilmiş yer..

yalnız dalgalı olan yerlrde falan bazı düzlük yerler falnda ovalleşmiş.. onlar nede ki acaba fazla geldiği içinmi meshsmooth..

Yorumlarınıza Göre Düzenleme Yapacağım.. @ Daire

Yorumlarınıza Göre Düzenleme Yapacağım.. @ Daire

ve bu üçüncü resimde de göründüğü gibi ovalleşmeisni beklediğim yerler yine kıtır kıtır yani tam oval durmuyor gibi..
Yorumlarınıza Göre Düzenleme Yapacağım.. @ Daire
Bu mesajdan alıntı yap
Cevapla

Benzer Konular
Konu Konu Bilgileri Forum Cevaplar Son Mesaj
ılk manipülasyon denemem yorumlarınıza... hayrish Serbest Çalışmalar 3 13-10-2008 00:22:53
Logo Yorumlarınıza açık zekice79 Kitap kapağı, broşür, menü vb. 9 27-08-2008 11:12:08
Yorumlarınıza Acık Bır Calısma kanakan38 Kitap kapağı, broşür, menü vb. 4 19-08-2008 18:52:19
yorumlarınıza sunuyorum deryakrcp Karakalem 10 13-05-2008 20:31:40
antetli kağıt yorum yaparsanız ona göre düzenlemeler yapacağım eylul Kitap kapağı, broşür, menü vb. 5 03-04-2008 11:31:38

Kapat
Şifremi Unuttum?