Yorumlarınıza Göre Düzenleme Yapacağım.. @ Daire

3D Studio Max - Yorumlarınıza Göre Düzenleme Yapacağım.. @ Daire Sponsorlu Bağlantılar sanırım asıl olay bu "ITERATIONS" damı gizli? ne kadar artırırsak o kadar daha mı etkili oluyor? yalnız 3-4 den sonra uyarı veriyor kullanılabilir alan ile ilgili sıkıtı ne ...

Cevapla
Yorumlarınıza Göre Düzenleme Yapacağım.. @ Daire
mss isimli Üye şimdilik offline konumundadır

mss

Hiç Biri / Ankara

Standart
Alt 10-05-2010 #101
Sponsorlu Bağlantılar

sanırım asıl olay bu "ITERATIONS" damı gizli? ne kadar artırırsak o kadar daha mı etkili oluyor?
yalnız 3-4 den sonra uyarı veriyor kullanılabilir alan ile ilgili sıkıtı ne acaba?
Yorumlarınıza Göre Düzenleme Yapacağım.. @ Daire

OLAYI BULDUM SANIRIM ARTIK BU SEON YORUMUMA CEVAP BEKLİYORUM :

(heyecandan hemen paylaşmak istiyorum yaptıkalrımı sorunlarımı ama sonra araştırınca buluyorum bu seferde bir önceki mesajı editleyemeyince sıkıntı oluyor ama bunuda modelleme yaptıkça çözerim kendi içimde Yorumlarınıza Göre Düzenleme Yapacağım.. @ Daire )

şimdi bu İterations değerini artırdıkça çok daha kaliteli ovalleşme sağlıyor sanırım...

ama bende bu değeri 3-4 den fazla yapınca uyarı verip kapatıyor üstteki uyarıyı kabul edince kapanıyor..

eğer bunu çözebilirsem.. yada belki sen 3 de yeterli dersin bilmiyorum ama bunu çözersem sonra

en bomba kısmınıda buldum Köşelerde sivri olması gereken yerlerde oval.. onlarıda buldum düzeltmeyi Yorumlarınıza Göre Düzenleme Yapacağım.. @ Daire
alt objeden vertex olarak seçip control 1 yapıp, sonra "WEIGHT" değerini artırdıkça sivriliği sağlıyorum sanırım Yorumlarınıza Göre Düzenleme Yapacağım.. @ Daire

tamamen kendim buldum internetten hiç bir ders falan bulamadım... Yorumlarınıza Göre Düzenleme Yapacağım.. @ Daire

yorumlarını bekliyorum.. ona göre son halini vereceğim şuan saat 2 oldu yatayım.. ama bu kadar ilerlemem bile bence kendi adıma mutluluk verici senin sayende..


SAYGILARIMLAA...
Bu mesajdan alıntı yap
sakızlı isimli Üye şimdilik offline konumundadır

sakızlı

Hiç Biri / Konya

Standart
Alt 10-05-2010 #102
                             Sponsorlu Bağlantılar
champer in kullanılış farklılığından doğan değişikilği farketmişsindir.umarım.champer uyguladığında oluşan edgeler ne kadar birbirine yakınsa meshsmoot uygulanığında oralar o denli keskin olur.benim demek istediğim o idi.yani önceden champer uyguladığın yerde oluşan edgeler birbirine daha yakın olmalı idi.o,1,,0,2 gibi..küçük değerler.büyük değerlerde ovalleşir.iterasyon da araya yeni yüzeyler atarak aynı işi görür.ama hertarafa uygular ve bu seferdebirtarafı keskinleştireyim derken diğer taraftan bazı yerler istemedin keskinlikler oluşturabilir.gerekirse eğer yükseltilmeli.1 veya 2 değeri genellikle yeterlidir.
ama sürekli yüzey eklediği için objeyi yüksek iterasyon değri poligona boğar.halbuki modellemenin kuralı en az poligonla en iyi sonuca ulaşmaktır.
küçük değerlerle yapılan champer keskinlik sağladığı gerçeğini göz önünde bulundurarak şunu yapabilirsin.dik olası gereken köşeden ortadaki merkeze doğru giden edgeleri seçip (birini seç loop yap)champer uygula.o zaman diğer taraflar oval kalırken bu köşeler oluşan yeni pozisyonu nedni ile dik kalacaklardır.birde meshsmootun vertex gibi alt menüleri ile şimdilik oynama.o ayrı birşey..vertex poligon gibi ayarlamaları yine editable polyden değiştir.
birde sana bu işi realtime olarak yapmayı söyleyeceğim.yni meshsmoot uyguladığında nasıl görüneceğini champer uygularken yada herhangi bir modifiyer uyguladında aynı anda görebilirsin.
objeye editablepoly uygula..
işlemlerini yapıp meshsmoot uygula.
tekrar editable alt menülerinden birini seç ve modifiyer bölümündeki üstteki açıkır pencerenin hemen altında makara resminnin yanında fareyi üzerine gelirsen görürsün''show and result on/off toggle'' diye birşey var ona tıkla.sen işlemi yaparken mesh smoot anında nasıl olacağını görürsün.bu buton editablepoly den sonra yukarda ne yapmışsan hepsini aynı anda reeltime gösterir. slmlarr

meshsmooth son verdiğim linkte güzel açıklanmış.poligon modelin şekilndeki tutorialler meshsmoot ile nasıl deforme oacağını güzel açıklıyor.çok az kulaktan dolma bir ingilizce ve maxta olan kelieleri tanıman anlaman için yeterli.
Bu mesajdan alıntı yap
mss isimli Üye şimdilik offline konumundadır

mss

Hiç Biri / Ankara

Standart
Alt 10-05-2010 #103
champer in kullanılış farklılığından doğan değişikilği farketmişsindir.umarım.champer uyguladığında oluşan edgeler ne kadar birbirine yakınsa meshsmoot uygulanığında oralar o denli keskin olur.benim demek istediğim o idi.yani önceden champer uyguladığın yerde oluşan edgeler birbirine daha yakın olmalı idi.o,1,,0,2 gibi..küçük değerler.büyük değerlerde ovalleşir.iterasyon da araya yeni yüzeyler atarak aynı işi görür.ama hertarafa uygular ve bu seferdebirtarafı keskinleştireyim derken diğer taraftan bazı yerler istemedin keskinlikler oluşturabilir.gerekirse eğer yükseltilmeli.1 veya 2 değeri genellikle yeterlidir.
ama sürekli yüzey eklediği için objeyi yüksek iterasyon değri poligona boğar.halbuki modellemenin kuralı en az poligonla en iyi sonuca ulaşmaktır.
küçük değerlerle yapılan champer keskinlik sağladığı gerçeğini göz önünde bulundurarak şunu yapabilirsin.dik olası gereken köşeden ortadaki merkeze doğru giden edgeleri seçip (birini seç loop yap)champer uygula.o zaman diğer taraflar oval kalırken bu köşeler oluşan yeni pozisyonu nedni ile dik kalacaklardır.birde meshsmootun vertex gibi alt menüleri ile şimdilik oynama.o ayrı birşey..vertex poligon gibi ayarlamaları yine editable polyden değiştir.
birde sana bu işi realtime olarak yapmayı söyleyeceğim.yni meshsmoot uyguladığında nasıl görüneceğini champer uygularken yada herhangi bir modifiyer uyguladında aynı anda görebilirsin.
objeye editablepoly uygula..
işlemlerini yapıp meshsmoot uygula.
tekrar editable alt menülerinden birini seç ve modifiyer bölümündeki üstteki açıkır pencerenin hemen altında makara resminnin yanında fareyi üzerine gelirsen görürsün''show and result on/off toggle'' diye birşey var ona tıkla.sen işlemi yaparken mesh smoot anında nasıl olacağını görürsün.bu buton editablepoly den sonra yukarda ne yapmışsan hepsini aynı anda reeltime gösterir. slmlarr

meshsmooth son verdiğim linkte güzel açıklanmış.poligon modelin şekilndeki tutorialler meshsmoot ile nasıl deforme oacağını güzel açıklıyor.çok az kulaktan dolma bir ingilizce ve maxta olan kelieleri tanıman anlaman için yeterli.

evet o chemfer ve keskinlik olayını anladım.. hatta şimdi bir box yaptım ve üzerinde deneyerek kontrol ettim..

Chemfer segment sayılarını artırıp aradaki mesafeyi düşük tutmayı deneyince de o şekilde bir keskinlik sağlanmıyor.. ovallik oluyor yine..

Chemfer de iki edge arasındaki mesafe arttıkça meshsmooth da o kadar ovalleşen bir durum oluşuyor..az oluncada daha keskin oluyor...

köşelerdeki yeride anlamakta biraz zorlandım ama şu sanıyorum doğrumudur sayın sakızlı :

köşelerde de şimdi smooth yapınca ovallik veriyor, smooth un verdiği ovallikleri çizimdeki gibi bırakmak yani sivri kalmasını sağlamak için kullanıyoruz bu sefer chemferi..
normalde chemferin kullanılış amacı olarak köşeleri ovalleştirerek köşe dönmesini yarayan bir modifier olarak görüyordum fakat burada da smooth un ovalleştirmelerini sertleştirmek için kullanıyoruz gibi olur.. öylemi ?

düzenlemelerden sonra böyle bir çalışma çıktı :

referans resim :
Yorumlarınıza Göre Düzenleme Yapacağım.. @ Daire

çalışmalarım :

Yorumlarınıza Göre Düzenleme Yapacağım.. @ Daire

Yorumlarınıza Göre Düzenleme Yapacağım.. @ Daire

ama ortadaki o ovalliğin başladığı yerdeki kırışıklıklları düzeltemedim..
orada boolean yapmıştım yuvarlağı ayrıca silindir olarak koymuştum..

orayı plane koyarak düzeltebilriim ama oda ekstra bir iş olur diye düşündüm..
Bu mesajdan alıntı yap
mss isimli Üye şimdilik offline konumundadır

mss

Hiç Biri / Ankara

Standart
Alt 10-05-2010 #104
objeye editablepoly uygula..
işlemlerini yapıp meshsmoot uygula.
tekrar editable alt menülerinden birini seç ve modifiyer bölümündeki üstteki açıkır pencerenin hemen altında makara resminnin yanında fareyi üzerine gelirsen görürsün''show and result on/off toggle'' diye birşey var ona tıkla.sen işlemi yaparken mesh smoot anında nasıl olacağını görürsün.bu buton editablepoly den sonra yukarda ne yapmışsan hepsini aynı anda reeltime gösterir. slmlarr
bu arada bende o seçenek seçiliymiş zaten yani sürekli yapar yapmaz değişiyordu zaten çizim.. ama onun o işe yaradığını bilmiyordum öğrendiim ii oldu teşekkürler...
Bu mesajdan alıntı yap
sakızlı isimli Üye şimdilik offline konumundadır

sakızlı

Hiç Biri / Konya

Standart
Alt 11-05-2010 #105
merhaba mss..
altıgenin köşelerinden merkeze doğru yu anlamışsın.ve yapmışsın.ben kolay anlaşılır diye fazla açıklamamıştım.özür...champer olayının mantığını çözmüşsün..tebrikler..çalışma da ilk çalışmaya göre çok iyi..hatalar var tabii kide ama aynı çalışmayı zannedersem bir hafta sonra tekrar çizsen daha düzgün çizebilirsin.
ortaya niye baloon uyguladın anlayamadım.zaten silindirn ilk oluşturulumunda ortaya gelecek olan bölge segmentleri vardı. oraya negatif yönde bir extrude yada bevel uygulayabilrdin.
baloon yöntemi meshsmooth uygulamasından sonra şekli karmaşık bir hale sokabilir.o yüzden meshsmooth uygulayacağın bir çalışmada uygularken başka yolu varsa o denenmeli.yoksa segmentler meshsmooth ta deformasyon yapmaması doğrultusunda ayarlanmalıdır.nasıl dersen bunu sonraya bırakalım.ama mantık şu..editable poly modifiyerde 4 köşeli poligonlar yerine 3 veya 5,6 veya daha fazla köşeli poligonlar varsa buralarda meshsmooth uygulamasında deforme olması kaçınılmazdır.
bahsttiğim o sende seçili olan özelliğin herzaman açık olması gerekmiyor.çünkü detaylandırırken güçlük çıkarabilir.gerektiğinde açarsan daha iyi olur.
resimle açıklayacaktım ama explorer de bir sorun var herhalde host edemedim.modelson 1 resminde deforme olmuş birtakım yerler var.ortadaki yuvarlak halelerde. orada birbirine bağlı olması gereken vertexler ayrı duruyor. show and result olayını kapat. o bölgeye iyice yaklaş ve vertexleri çekiştir göreceksin.gördükten sonra onları birbirine kaynaştır.onu iki noktayı seçip weld ile değeri artırarak ta yapabilirsin.targetweld ile de yapabilirsin.
targetweldi aç noktaya tıkla farayi takip eden kısa çizgiler çıkacaktır.sonra git kaynaştıracağın ikinci noktaya tıkla tamamdır.
slmlarr
Bu mesajdan alıntı yap
sakızlı isimli Üye şimdilik offline konumundadır

sakızlı

Hiç Biri / Konya

Standart
Alt 11-05-2010 #106
aynı mesaj tekrarı olduğu için sildim.
Bu mesajdan alıntı yap
mss isimli Üye şimdilik offline konumundadır

mss

Hiç Biri / Ankara

Standart
Alt 11-05-2010 #107
merhaba mss..
altıgenin köşelerinden merkeze doğru yu anlamışsın.ve yapmışsın.ben kolay anlaşılır diye fazla açıklamamıştım.özür...champer olayının mantığını çözmüşsün..tebrikler..çalışma da ilk çalışmaya göre çok iyi..hatalar var tabii kide ama aynı çalışmayı zannedersem bir hafta sonra tekrar çizsen daha düzgün çizebilirsin.
ortaya niye baloon uyguladın anlayamadım.zaten silindirn ilk oluşturulumunda ortaya gelecek olan bölge segmentleri vardı. oraya negatif yönde bir extrude yada bevel uygulayabilrdin.
baloon yöntemi meshsmooth uygulamasından sonra şekli karmaşık bir hale sokabilir.o yüzden meshsmooth uygulayacağın bir çalışmada uygularken başka yolu varsa o denenmeli.yoksa segmentler meshsmooth ta deformasyon yapmaması doğrultusunda ayarlanmalıdır.nasıl dersen bunu sonraya bırakalım.ama mantık şu..editable poly modifiyerde 4 köşeli poligonlar yerine 3 veya 5,6 veya daha fazla köşeli poligonlar varsa buralarda meshsmooth uygulamasında deforme olması kaçınılmazdır.
bahsttiğim o sende seçili olan özelliğin herzaman açık olması gerekmiyor.çünkü detaylandırırken güçlük çıkarabilir.gerektiğinde açarsan daha iyi olur.
resimle açıklayacaktım ama explorer de bir sorun var herhalde host edemedim.modelson 1 resminde deforme olmuş birtakım yerler var.ortadaki yuvarlak halelerde. orada birbirine bağlı olması gereken vertexler ayrı duruyor. show and result olayını kapat. o bölgeye iyice yaklaş ve vertexleri çekiştir göreceksin.gördükten sonra onları birbirine kaynaştır.onu iki noktayı seçip weld ile değeri artırarak ta yapabilirsin.targetweld ile de yapabilirsin.
targetweldi aç noktaya tıkla farayi takip eden kısa çizgiler çıkacaktır.sonra git kaynaştıracağın ikinci noktaya tıkla tamamdır.
slmlarr

Teşekkürler sakızlı...
evet o kısımları anladım ve seninde bahsettiğin meshsmooth ve blooend kısmınıda anladım.. evet aslında neden blooend yapmışım onuda anlamadm Yorumlarınıza Göre Düzenleme Yapacağım.. @ Daire haklısın ama yapmış oldum bir kere Yorumlarınıza Göre Düzenleme Yapacağım.. @ Daire

vertexleride elimden geldiğince birleştirdim fakat bir kaç vertex kaldı onlar olmuyor.. anlamadım.. artık bu kadar oldu Yorumlarınıza Göre Düzenleme Yapacağım.. @ Daire

Yorumlarınıza Göre Düzenleme Yapacağım.. @ Daire

oradaki sıkıntıda blooend den oldu.. onu kullanmasam süper olacakmış.. Yorumlarınıza Göre Düzenleme Yapacağım.. @ Daire
Bu mesajdan alıntı yap
mss isimli Üye şimdilik offline konumundadır

mss

Hiç Biri / Ankara

Standart
Alt 11-05-2010 #108
Sanırım notumu alıp yeni bir çalışmaya geçebiliriz Yorumlarınıza Göre Düzenleme Yapacağım.. @ Daire
Bu mesajdan alıntı yap
mss isimli Üye şimdilik offline konumundadır

mss

Hiç Biri / Ankara

Standart
Alt 12-05-2010 #109
Sanırım notumu alıp yeni bir çalışmaya geçebiliriz Yorumlarınıza Göre Düzenleme Yapacağım.. @ Daire
Cam, parlak cisimler modelleme konusunda pek kendime güvenmiyorum mesela..

bunlar size ilham olabilir model seçerken sayın sakızlı...

ayrıca ışık kullanımı ve render alma hakkında ki dersleride bu srıadaki çizimlerimizde konu alabiliriz sayn sakızlı..

merakla bekliyorum sizi...
Bu mesajdan alıntı yap
mss isimli Üye şimdilik offline konumundadır

mss

Hiç Biri / Ankara

Standart
Alt 15-05-2010 #110
sayın sakızlı hayırdır birşey mi oldu?

yoksa bir kusurumuz mu oldu farkında olmadan 3 gün oldu neredeyse yazmayalı buraya.. ama arada giriyorsun foruma görüyorum.. gerçi 1 gündürde hiç girmiyorsn neredeyse..

merak ettim..
Bu mesajdan alıntı yap
Cevapla

Benzer Konular
Konu Konu Bilgileri Forum Cevaplar Son Mesaj
ılk manipülasyon denemem yorumlarınıza... hayrish Serbest Çalışmalar 3 13-10-2008 00:22:53
Logo Yorumlarınıza açık zekice79 Kitap kapağı, broşür, menü vb. 9 27-08-2008 11:12:08
Yorumlarınıza Acık Bır Calısma kanakan38 Kitap kapağı, broşür, menü vb. 4 19-08-2008 18:52:19
yorumlarınıza sunuyorum deryakrcp Karakalem 10 13-05-2008 20:31:40
antetli kağıt yorum yaparsanız ona göre düzenlemeler yapacağım eylul Kitap kapağı, broşür, menü vb. 5 03-04-2008 11:31:38

Kapat
Şifremi Unuttum?