Yorumlarınıza Göre Düzenleme Yapacağım.. @ Daire

3D Studio Max - Yorumlarınıza Göre Düzenleme Yapacağım.. @ Daire ...

Cevapla
Yorumlarınıza Göre Düzenleme Yapacağım.. @ Daire
sakızlı isimli Üye şimdilik offline konumundadır

sakızlı

Hiç Biri / Konya

Standart
Alt 12-04-2010 #41
Sponsorlu Bağlantılar

en son halinde çok başarılı gözüküyor eline sağlık...
ben 3D max mi yoksa cinema 4D hangisi öğreneceğimi kararsız kaldım Mac kullanıyorum ama 3D max daha popüler o yüzden kararsız kaldım yine sizce hangisi program olsun?
merhabalar...bence en fazla kaynak 3d max programının olduğu için max ı tercih etmeni tavsiye ederim.istediğin hertürlü yardım ve desteği her an bulabileceğin bir program.bence böyle olması önemli.neticede hepsi aynı işi görmek için hazırlanmış programlar.
birde cinema 4d kullanan bazı kişilerin yakınmalarını gördüm internette...lokal eksen diye bir olay yokmuş.yani uzay ekseninde çalışabiliyormuşsun ama objenin kendi ekseninde çalışılmıyormuş.eğer böyleyse ,yani bu yakınan kişiler programın yabancısı değil ise bu eksiklik gerçekten büyük sıkıntı yaratır. slmlar...



mss arkadaşım sende hata olarak bir tek raytrace atadığın malzeme vray tarafından tesbit hatalı tesbit edilmiş.raytrace yi vray tanımaz.sadece o materyali vray a çevirebilirsin.diğerlerini çevirmek için acele etme..tabii ki vray la render alacaksan kendi canından, kendi kanından materyallerle daha iyi çalışır.ama bu demek değil ki default materyaller ile çok kötü çıkar.sadece materyal atanmamış olmasın.hiçbir materyal atamazsan renklerin birbirine karışma sorunu ortaya çıkar.slmlar
Bu mesajdan alıntı yap
mss isimli Üye şimdilik offline konumundadır

mss

Hiç Biri / Ankara

Standart
Alt 12-04-2010 #42
                             Sponsorlu Bağlantılar
Flood uyarısı aldığım için arka arkaya bir mesaj içinde yazıyorum umarım karışıklık olmaz sakızlı...

merhabalar...bence en fazla kaynak 3d max programının olduğu için max ı tercih etmeni tavsiye ederim.istediğin hertürlü yardım ve desteği her an bulabileceğin bir program.bence böyle olması önemli.neticede hepsi aynı işi görmek için hazırlanmış programlar.
birde cinema 4d kullanan bazı kişilerin yakınmalarını gördüm internette...lokal eksen diye bir olay yokmuş.yani uzay ekseninde çalışabiliyormuşsun ama objenin kendi ekseninde çalışılmıyormuş.eğer böyleyse ,yani bu yakınan kişiler programın yabancısı değil ise bu eksiklik gerçekten büyük sıkıntı yaratır. slmlar...



mss arkadaşım sende hata olarak bir tek raytrace atadığın malzeme vray tarafından tesbit hatalı tesbit edilmiş.raytrace yi vray tanımaz.sadece o materyali vray a çevirebilirsin.diğerlerini çevirmek için acele etme..tabii ki vray la render alacaksan kendi canından, kendi kanından materyallerle daha iyi çalışır.ama bu demek değil ki default materyaller ile çok kötü çıkar.sadece materyal atanmamış olmasın.hiçbir materyal atamazsan renklerin birbirine karışma sorunu ortaya çıkar.slmlar
sevgili sakızlı,

diğer ondan sonra yolladığım mesajlarla da ilgili yorumunu bekliyordum açıkcası...


bu mesajlar 37. mesaın son kısmı ve 38. mesaj... (bu çalışmayı mental ray ile bitirmeye karar verdim.. biran önce bu şekilde bitirelim dedim. yeni çalışmamda yada yeni kat larda vray kullanırım..)
üstteki numalarını verdiğim mesajlara cevap verebilirsen sevinirm..

bu arada birde bu mesajdaki ilk renderda salon olan yerde TV nin olduğu yerdeki falan parkelere bakarsan belli bir yerinde açık renkli olmuş diğer kısmı koyu olmuş bu neden ? görüntüyü bozuyor gibi sanki?

saygılar

ayrıca....

aslında her ikisinide artırsan iyi olur.renderer bölümünden samle seçeneklerini artır.birde yan tarafındaki box yazan yeri cutman roll diye ayarla.fg ayarlarında bounce diye bir bölüm var onuda 2 veye 3 gibi bir seviyeye al birde öyle dene.birde bu çalışmalar sadece render çıktısı ile sunulmuyor genelde..bende oraya saplanıp kalmıştım bir ara....

Sakızlı şimdi bu konuda bulunan tüm söylediklerini falan bir 3DsMAX defteri ayarladım, ona yazıyorum da bu kısmı atlamışım...

yalnız box yazan yerde cutman roll diye bişi yok ama onun yerine şunlar var : Gauss, Triangle, Mitchell, Lanczos var..

bunlardan hangisini seçyim box yerin?

birde FG ayarlarında Bounce değide Diffuce Bounce var sanırım o değil mi kastetttiğin?


saygılarımla...

bu arada istediğin projede burada Yorumlarınıza Göre Düzenleme Yapacağım.. @ Daire

http://rapidshare.com/files/375082189/proje.dwg.html

benim yaptıığım proje.. hem sende yapınca banada ilham olur.. burada paylaşırsın falan Yorumlarınıza Göre Düzenleme Yapacağım.. @ Daire

saygılar abi..
Bu mesajdan alıntı yap
sakızlı isimli Üye şimdilik offline konumundadır

sakızlı

Hiç Biri / Konya

Standart
Alt 12-04-2010 #43
arkadaşım ..ne oldu dediklerimden sonra da mı olmadı.gene mi siyah görünüyor.niye vazgeçtin.anlamadım.bence aslında sarı değilde mavi tona çalar bir ışık var gibi..benim göz zevkime göre fena değil.kendi kendine hiçbirşey yapmadan yansıma yapan bir obje olmaz.mutlaka materyal atamış olman gerekir.yada hazır obje ise kendinden gelmiştir.onun materyaline bakmak için...materyal editörden boş bir slota tıkla.sonra materyal yazan yerse bir damlalık işareti var.ona tıkla ve hangi objenin materyaline bakmak istiyorsan o objeye tıkla.materyal editörde o objenin materyali ortaya çıkar.
sonuç olarak senin beğenmen önemli.merdiven kaplamaları görünmüyor.ona da bir materyal atarsın herhalde. color ve bright ayarları ile oynama yapacağını da düşünerek karar ver.
son renderini görmek istiyorum.yani vazgeçmeyie karar verdiren renderi..birde siyah çıkan bir obje varsa onun materyal kısmının görüntüsünü..materyalinin hangisi olduğunu bilmiyorsan yukarda söylediğim damlalıkla bulabilirsin..slmlar..
Bu mesajdan alıntı yap
mss isimli Üye şimdilik offline konumundadır

mss

Hiç Biri / Ankara

Standart
Alt 12-04-2010 #44
arkadaşım ..ne oldu dediklerimden sonra da mı olmadı.gene mi siyah görünüyor.niye vazgeçtin.anlamadım.bence aslında sarı değilde mavi tona çalar bir ışık var gibi..benim göz zevkime göre fena değil.kendi kendine hiçbirşey yapmadan yansıma yapan bir obje olmaz.mutlaka materyal atamış olman gerekir.yada hazır obje ise kendinden gelmiştir.onun materyaline bakmak için...materyal editörden boş bir slota tıkla.sonra materyal yazan yerse bir damlalık işareti var.ona tıkla ve hangi objenin materyaline bakmak istiyorsan o objeye tıkla.materyal editörde o objenin materyali ortaya çıkar.
sonuç olarak senin beğenmen önemli.merdiven kaplamaları görünmüyor.ona da bir materyal atarsın herhalde. color ve bright ayarları ile oynama yapacağını da düşünerek karar ver.
son renderini görmek istiyorum.yani vazgeçmeyie karar verdiren renderi..birde siyah çıkan bir obje varsa onun materyal kısmının görüntüsünü..materyalinin hangisi olduğunu bilmiyorsan yukarda söylediğim damlalıkla bulabilirsin..slmlar..


Abi yani baktım materyal bölümüne hepsi sıfırlanmış gibiydi slotlar..
sonra bir duvara bir vray materyal atatım render aldım yine bir kaç mesaj çnceki gibi siyah beyaz çıktı.. anlamadım olayı. yani vray materyal atayıncada öyle oldu.. o yüzden bari dedim en baştan temiz temiz bir kat yaaprken vray ile yapayım dedim...


diğer konu ise o otomatik dediğim parlama hakkında dediğin gibi baktım abi bu arada materyal görmeyide öğrendim sayende, baktım abi o general map kısındaki herşey açık.. sanırım otomatik yapmış..
dolayısıylada reflect falanda açılmışş

sağol abi onuda öğrendim sayende..



diğer bir konu abi üstteki mesajımda sana 2-3 soru daha editleyip ekledim flood olmasın die oraya ekledim.

birde son konuda sana proje koydum abi üstte..
kolay gelsin abi..
Bu mesajdan alıntı yap
mss isimli Üye şimdilik offline konumundadır

mss

Hiç Biri / Ankara

Standart
Alt 12-04-2010 #45
bugün son yorumlarını alabilseydim bitirmeyi düşünüyordum ama kısmet olmadı sanırm.. neyse sağlık olsun...
Bu mesajdan alıntı yap
sakızlı isimli Üye şimdilik offline konumundadır

sakızlı

Hiç Biri / Konya

Standart
Alt 12-04-2010 #46
mss kardeş..vray materyal atayıpta vrayla render almışsan simsiyah çıkması mümkün değil..yanlış anlama ama vray materyal atayıpta mentalray da render almış olmayasın.senin karıştırdığın bir yer var ama neresi anlayamadım.vray normal olarak sorunsuz çalışıyordur herhalde..temiz bir sayfada vrayla render alınca herşey normal mi.yani sadece senin projende mi sorun çıkıyor. bu iş in bende bugün çözüleceğini düşünmüştüm.
proje içnde ayrıca teşekkür ederim.bakalımnasıl birşey çıkacak ortaya.

ben yarın küçük bir video hazırlamaya çalışayı sana.bakalım becerebilekmiyim.gerçi mikrofon bozuk ama sessiz de anlşılacak birşeyler yaparım herhalde.bu senin iş ulusal görev haline geldi..slmlar
Bu mesajdan alıntı yap
mss isimli Üye şimdilik offline konumundadır

mss

Hiç Biri / Ankara

Dosya18
Alt 13-04-2010 #47
mss kardeş..vray materyal atayıpta vrayla render almışsan simsiyah çıkması mümkün değil..yanlış anlama ama vray materyal atayıpta mentalray da render almış olmayasın.senin karıştırdığın bir yer var ama neresi anlayamadım.vray normal olarak sorunsuz çalışıyordur herhalde..temiz bir sayfada vrayla render alınca herşey normal mi.yani sadece senin projende mi sorun çıkıyor. bu iş in bende bugün çözüleceğini düşünmüştüm.
proje içnde ayrıca teşekkür ederim.bakalımnasıl birşey çıkacak ortaya.

ben yarın küçük bir video hazırlamaya çalışayı sana.bakalım becerebilekmiyim.gerçi mikrofon bozuk ama sessiz de anlşılacak birşeyler yaparım herhalde.bu senin iş ulusal görev haline geldi..slmlar
:rofl: sayız sakızlı abi :smile: :angel:

süper olur gerçekten bana yol göstermiş olur.. benim bilmem gereken ne varas videoda ele alabilirsin..
şimdiden teşekkür ederim...


şimdi asıl konuya gelelim... :

ben vaz geçtim şimdilik Vray dan Yorumlarınıza Göre Düzenleme Yapacağım.. @ Daire
en azından bu kat için artık mentalray den render alayım diyorum..
o yüzden bir kaç sorum var cevaplamanı istediğim ...


Yorumlarınıza Göre Düzenleme Yapacağım.. @ Daire1: 1.SORU :

aslında her ikisinide artırsan iyi olur.renderer bölümünden samle seçeneklerini artır.birde yan tarafındaki box yazan yeri cutman roll diye ayarla.fg ayarlarında bounce diye bir bölüm var onuda 2 veye 3 gibi bir seviyeye al birde öyle dene.birde bu çalışmalar sadece render çıktısı ile sunulmuyor genelde..bende oraya saplanıp kalmıştım bir ara....
sayın sakızlı, üstteki kısmı atlamışım, yeni gördüm;
bir kaç sorun var bu konuda :
BOX yazan yerde "cutman roll" diye bişi yok ama onun yerine şunlar var : "Gauss, Triangle, Mitchell, Lanczos" var..

bunlardan hangisini seçyim box yerin?

birde FG ayarlarında "Bounce" değide "Diffuce Bounce" var sanırım o değil mi kastetttiğin?

BU RENDERLER :

MENTAL RAY
RENDER SÜRESİ 5 DK
KALİTE : DRAFT



Yorumlarınıza Göre Düzenleme Yapacağım.. @ Daire1: 2.SORU :

Sizce bu renderler başarılı mı? bu şekilde devam edeyim?

Yorumlarınıza Göre Düzenleme Yapacağım.. @ Daire

Yorumlarınıza Göre Düzenleme Yapacağım.. @ Daire

Yorumlarınıza Göre Düzenleme Yapacağım.. @ Daire

Yorumlarınıza Göre Düzenleme Yapacağım.. @ Daire

Yorumlarınıza Göre Düzenleme Yapacağım.. @ Daire



BUNLARDA PHOTOSHOP'LU HALLERİ :

Yorumlarınıza Göre Düzenleme Yapacağım.. @ Daire

Yorumlarınıza Göre Düzenleme Yapacağım.. @ Daire

Yorumlarınıza Göre Düzenleme Yapacağım.. @ Daire

Yorumlarınıza Göre Düzenleme Yapacağım.. @ Daire


Photoshop da baya iyiyim. çok eskiden beri kullanıyorum..

Photoshoplu halleri benim çok hoşuma gitti Yorumlarınıza Göre Düzenleme Yapacağım.. @ Daire Yorumlarınıza Göre Düzenleme Yapacağım.. @ Daire1: :angel:


sizler neler düşünüyorsunuz?

BU RENDERLER :

MENTAL RAY
RENDER SÜRESİ 5 DK
KALİTE : DRAFT

Eğer güzel ise değişikliğe gerek yok ise high renderlerini alayım ?
SAYGILARIMLA..
Bu mesajdan alıntı yap
sakızlı isimli Üye şimdilik offline konumundadır

sakızlı

Hiç Biri / Konya

Standart
Alt 13-04-2010 #48
valla açıkçası benimde hoşuma gitti.bence de güzel. biraz hassas ayarlarla destekleyelim.sana dedim ya herşey render çıktısı ile kalmaz diye. bunu sadece sen değil bütün 3d ile çalışanlar böyle yapar.ama tabii bazıları sadece fotoshop a boğuyor.%80 fotoshop .o da işin cılkının çıkması demektir.ayarlar senin dediğin yerlerde.doğru.bounce ışığın çarpma sekme katsayısıdır.buda render süresünü artırır.samble değerleri piksellerin örnekleme oranıdır.o da render süresini artırır.box yazan yeri mitchell e ayarlayabilirsin.
yalnız video vray a yönelik ve sadece bu projeyi halledebilmen için yapmıştım.yani bir kısmını gece yapmaya çalıştım.birazdan da devamını yaparım..senin bilmediklerinin tümünü göstermem zor tabii... heh hee bu bir video ile olmaz değilimi..dersler genellikle bazı şeylerin bilindiği kabulu ile anlatılır.biliyorsun.iki bilinmeyenli denklem çözümü öğretilirken tek bilinmeyenli denklem çözümünün bilindiği varsayıldığı gibi...ben senin bu örnekte nerede olduğunu bilmiyorum oyüzden anlayamadığın biryer olursa sorarsın. slmlar
Bu mesajdan alıntı yap
mss isimli Üye şimdilik offline konumundadır

mss

Hiç Biri / Ankara

Standart
Alt 13-04-2010 #49
Slmlar Sayın Sakızlı ;

Öncelikle şunu dün yazmaıy unutmuşum onu belirteyim :

RENDER MOTORU : Mental Ray
RENDER SÜRESİ : 5 dk
KALİTE : Draft

Haklısın abi fazlada phtoshop a boğup orjinalliğide kaçırmaya gerek yok.. çok haklısın..

Beğendiğine inan çok sevindim.. Yorumlarınıza Göre Düzenleme Yapacağım.. @ Daire en sonunda becerebildim sanırm mutlu oldum Yorumlarınıza Göre Düzenleme Yapacağım.. @ Daire

evet ince ayarlarla destekleyelim iyice güzellik katalım.. ve buna göre de ve yeni öğrendiklerim ışığında diğer katlara geçeyim..

o iki ayarı dediğin giib yaparım abi..
Birde kaliteyi de high yapayım..

ışık konumu falan iyi mi?
ben ışığı o cepheye bilerek aldımki bize yakın açıdaki zemin ile bina arasına gölge girsinki zeminle binayı ayırt etmek koly olsun diye..

Başka birşey yapmaya gerek varmı abi?

saygılar...
Bu mesajdan alıntı yap
sakızlı isimli Üye şimdilik offline konumundadır

sakızlı

Hiç Biri / Konya

Standart
Alt 13-04-2010 #50
meraba mss...
daylight gölgelerinin sert ve koyu geçişlerini önlesek nasıl olur diyorum.bir dene istersen.çünkü karanlık kalmış.şimdi daylight ayarlarına gir.orada shadow bölümünde smotless ve samles değerleri var.ismi doğru yazmamış olabilirim.ama iki seçenek var zaten.smotless kısmını 50 ye kadar çıkar.samples kısmını da 100 e kadar çıkar.rakamlar değişebilir.
burada şunu yapıyoruz.smotless ile gölgeyi yumuşatıyoruz.samples seçeneği ile de bu bölgelerde oluşması muhtemel karıncalanmayı önlüyoruz.beki gölgeyi de biraz kısabilirsin.gerek kalırsa yani slmlar
Bu mesajdan alıntı yap
Cevapla

Benzer Konular
Konu Konu Bilgileri Forum Cevaplar Son Mesaj
ılk manipülasyon denemem yorumlarınıza... hayrish Serbest Çalışmalar 3 13-10-2008 00:22:53
Logo Yorumlarınıza açık zekice79 Kitap kapağı, broşür, menü vb. 9 27-08-2008 11:12:08
Yorumlarınıza Acık Bır Calısma kanakan38 Kitap kapağı, broşür, menü vb. 4 19-08-2008 18:52:19
yorumlarınıza sunuyorum deryakrcp Karakalem 10 13-05-2008 20:31:40
antetli kağıt yorum yaparsanız ona göre düzenlemeler yapacağım eylul Kitap kapağı, broşür, menü vb. 5 03-04-2008 11:31:38

Kapat
Şifremi Unuttum?