Neler yeni

Yeni mesajlar Yeni konular En çok mesaj En çok tepki En çok görüntülenen

3D Çiğdem karakteri ve organik modelleme üzerine

ahuramazda

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
21 Haz 2008
Mesajlar
186
Tepkime puanı
13
Merhaba arkadaşlar ;

Organik modelleme için gelen istek üzerine birşeyler karalamak istiyorum. Başta belirtmekte fayda var; bende ne sihir var ne keramet !!! Sadece programlar çok iyi ...


3D programlara ilginiz varsa ve henüz yolun başındaysanız lütfen , lütfen , lütfen organik modelleme için kafa yormayın. Zira organik modelleme en son ilgilenmeniz gereken konudur !

Önce basit parçaları , sonra komplike parçaları modellemekle uğraşın ... Örneğin bardağı modellemek kolaydır ama bir ssati parçalarıyla modellemek ona göre daha zordur ... Araba modellemek sabır ister ...

Bunlarla bol bol pratik yapın, sert yüzeye sahip cisimler üzerinde ne kadar çok poligon hakimiyeti kurarsanız size faydası olacaktır.

Modelleme bittikten sonra ışık ve dokuya geçin ... Eskiden doku dosyalarına ulaşmak zorken şimdilerde Hazreti google bile yetiyor ... Işık için standart bir ayar yok, sahnenin durumuna göre çoğu zaman 1 ışık bile yeterliyken çoğu sahnelerde bu sayı baya artabiliyor ...

Işık ve doku konusunda kendinizi geliştirdiğinizde render aşamasına geçebiliriz ... Hangi programı kullanıyorsunuz bilmiyorum ama ben render motorları içerisinde vray ve maxwell render motorlarını beğeniyorum ...

"Hangi render motoru daha iyi" diye bir şey yok, ayarlar düzgün yapıldıktan sonra hepside aynı sonucu veriyor ... Ha kullanım konusunda hangisi kolay derseniz benim şahsi bir tercihim var ... ama yanlış yönlendirme olmasın diye bana kalsın ismi :)

Sonuç olarak hangi 3d programında kendinizi rahat hissediyorsanız onu kullanın, çevrenizde "la bu süper program" demelerine de kulak asmayın ... Sizin beceriniz ve ustalığınız en rahat ettiğiniz programla takdir alır ...

Aynı anda birden fazla program öğrenmeye kesinlikle kalkışmayın !!!! Herşey sırasıyla ve zamanla ... Ben bile 8 senedir bu işleri yapmama karşın hala öğrenmeye devam ediyorum ...

şimdi gelelim asıl konuya ... Organik modelleme ... en son düzey ...

Bu kısım ustalar için ... Acemiyseniz okumanıza gerek yok ...

Organik modellemede kaplama için ;

GTX ekran kartınız varsa mari programını , HD ekran kartınız kartınız varsa zbrush programını kullanmanızı tavsiye ederim. Zira mari HD ekran kartlarının çoğunu şu an desteklemiyor ...

Kaplamalar konusunda Mari programı harbi harbi iyi ... Avatar filmi başarısı için iyi bir örnek sanırsam ...

Zbrush'dan daha mı iyi peki ?? Kesinlikle hayır, benzer iş yapmalarına karşın farklı amaçlar için kullanılan farklı iki program bunlar sadece ...

Ben genelde kaplamalar için zbrush tercih ediyorum, 3DSK sitesinin arşivinde istediğim yüzeyle ilgili hayli büyük bir arşiv var. Bu arşive ücretli ulaşılabiliyor; ücret ödemek istemezseniz arşivin büyük kısmı internetten anti-yasal biçimde paylaşılmış. Nerden bulurum diye mesaj atmayın, cevaplamam bile :)

Zbrush'a lowpoly gönderdiğim modelin poligon düzeyini 7'ye kadar artırıyorum ( max'de render alsan pat diye program kapanır ram yetmez ) ...

en son düzeye çektiğim model üzerinde resimle çalışma çok gerçekçi sonuçlar veriyor ... Bazen fotoğraflarda ki ışık farkları problem olabiliyor ... lakin zbrush'ın boya ve etki düzeyleriyle oynayınca bu farklar sorun bile olmadan mükemmel derecede kapatılabiliyor ... Digital tutors'da bununla ilgili bir örnek ders bile var ...

Kaplamanız kadar önemli olan bir konu da ışık ...

58b73950.jpg


Yukarıda ki örneğe bakalım ... Sahnemde 3 adet ışık var ... Kırmızı, açık sarı ve beyaz ... Kırmızı ve açık sarıyı sağlı sollu yerleştirdim ... Beyaz ışık ise envoriement'de ...

1nci modelde ışıkların tüm güçleri açık ... Ne kadar sırıtmış değil mi ... 2nci modelde açık sarı yayan ışığın gücünü neredeyse %20 sine kadar azalttım, kırmızıyı ise %60'ına kadar küçülttüm ... Sonuç daha iyi oldu ...

3ncü modelde ise açık sarı ışığı kemik rendine yakın bir renge getirdim ve gücünü biraz daha artırdım ... Kırmızı ışığın rengini biraz daha hafif bir renge aldım ... Sonuç daha başarılı ...


Render konusuna gelince, ayarlarımı anlatmak istemiyrum. Zira yazının buraya kadar olan kısmının hepsi genel bir anlatımdı, sahneye özel bir şey yoktu ...

Her sahne için hep aynı render ayarı kullanamayız ... Vray'da area render ile lanchoz filtrelerini genelde tercih ediyorum ...

İşin doğrusu bol bol pratik isteyen bir konu bu ... Bi şekilde kafayı yorarsanız iyi sonuçlara kolayca ulaşabilirsiniz ...

Sunum aşamasında ise mutlaka ps'ye atıyorum ... İnsan teni için vibrance, hue/saturation/color balance komutları bulunmaz nimet ... render ne kadar kötü olursa olsun, bu komut-lar- ile mükemmel sonuçlar almak mümkün ...

Sonuç olarak ... Organik modellemede 3ds max ve maya kıstas değil ... Hazır programlarda var ve vücudun her parçasıyla istediğiniz gibi oynayabiliyorsunuz ... ha etik mi bu ? tartışılır ...

Ben yapılan işte haticeye değil, neticeye bakan bir toplumda yaşıyorum ...

kararınızı verirken bunu göz öününde mutlaka bulundurun ...
 

Benzer konular

ZxxxE

👑Efsanevi Grafiker👑
Katılım
5 Eyl 2007
Mesajlar
2,395
Tepkime puanı
40
Açıklama için teşekkürler ...
 

grafist

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
17 Ocak 2008
Mesajlar
455
Tepkime puanı
18
Yaş
38
Web sitesi
www.dilemek.net
Hocam affınıza sığınarak 3d max ile modellediğim lowpoly bi karakteri zbrusha ve photoshop (obj) uygun olacak şekilde nasıl exportlarım? Bununla ilgili bir yazı bir döküman ya da bir video linki paylaşabilmeniz mümkün müdür? Hz. Google her ne kadar bunları çok iyi bilse de biz amatörler ne yazıp da nasıl aratacağımızı bilemiyoruz.

Şimdiden teşekkürler.
 

ahuramazda

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
21 Haz 2008
Mesajlar
186
Tepkime puanı
13
Hocam affınıza sığınarak 3d max ile modellediğim lowpoly bi karakteri zbrusha ve photoshop (obj) uygun olacak şekilde nasıl exportlarım? Bununla ilgili bir yazı bir döküman ya da bir video linki paylaşabilmeniz mümkün müdür? Hz. Google her ne kadar bunları çok iyi bilse de biz amatörler ne yazıp da nasıl aratacağımızı bilemiyoruz.

Şimdiden teşekkürler.


photoshop'da 3d boyama ölüm be üstad ... bende i7 var, kasıldıkça kasılıyor makine ....

3dsmax'dan zbrush'a obj export dersi :
https://www.youtube.com/watch?v=dPMXSQeLym0

Not: kadın export ederken alt tarafta preset seçeneğini işaretlermiyor, halbu ki orada zbrush'ı seçse daha az poligon ve daha az hafıza tutacak ...
 

grafist

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
17 Ocak 2008
Mesajlar
455
Tepkime puanı
18
Yaş
38
Web sitesi
www.dilemek.net
Hocam paylaşım için çok teşekkür ederim.
Photoshop için bilgisayarımın konfigürasyonu iyidir. Hazır obj dosyalarında 300 dpi çözünürlükte çalışırken sorun yaşamıyordum. Yine de elinizde bununla iligli bir döküman varsa çok sevinirim.
 

creedwar

Kreatif Stratejist
👑Efsanevi Grafiker👑
Katılım
17 Haz 2008
Mesajlar
7,974
Tepkime puanı
104
Bilgiler için teşekkürler.
 

ahuramazda

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
21 Haz 2008
Mesajlar
186
Tepkime puanı
13
Hocam paylaşım için çok teşekkür ederim.
Photoshop için bilgisayarımın konfigürasyonu iyidir. Hazır obj dosyalarında 300 dpi çözünürlükte çalışırken sorun yaşamıyordum. Yine de elinizde bununla iligli bir döküman varsa çok sevinirim.

300 dpi rgb için değil cmyk içindir, kastetdiğim aslında bu değildi ... zira 3ds max, maya, zbrush gibi programlardan ps'ye modeli obj olarak atarken 72 dpi rgb olarak atıyorsunuz ...

doküman konusunda digital tutors ve gnomon dvd lerini öneririm ... uzun zamandır arşivlerini yapıyorum ve neredeyse çoğu eğitimleri elimde var ... torrent tarzında sizde bulabilirsiniz internette, baya faydası dokunacaktır ...

saygılar ...
 

Rhapsody34

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
11 Tem 2012
Mesajlar
81
Tepkime puanı
0
Bu 3d olayına daima hayranımdır.. eline emeğine sağlık.
 
Üst