Neler yeni

Yeni mesajlar Yeni konular En çok mesaj En çok tepki En çok görüntülenen

3ds Max Banyo

yavuz94

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
30 Ocak 2009
Mesajlar
283
Tepkime puanı
4
Ardakaşlar,kaplama falan pek bilmediğimi için kafama göre yaptım.Bu yüzden modellemeyle ilgili orantısızlık olur,yanlış/eksik modelleme olur.Bu gibi hataları söylerseniz sevinirim. Bir de ışık ve de kaplama ile ilgili önerilerinizi bkliyorum.



Biraz karanlık oldu :)
 

Benzer konular

risenwing

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
15 Mar 2009
Mesajlar
55
Tepkime puanı
2
Biraz ray trace ile oynayabilirsin ışık bir kaç adım daha sıçrayabilir. Modellemeyi bilmiyorum fotoğraf biraz küçük ama materyalleri beğendim. Environment ekleyebilirsin rendere eğer eklemediysen, şu sağ pencereden gelen ışık çok sert ve keskin geliyor. Tebrikler.. Güzel çalışma.:wink:
 

yavuz94

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
30 Ocak 2009
Mesajlar
283
Tepkime puanı
4
Biraz cahilkaldım yorumunuza bazı sorularım olucak bu yüzen :D

-Ray trace ile nasıl oynarım,ışık birkaç adım öteye gtsinle ne kastettiniz? :)

bir de

Environment nedir? Nasıl eklerim ?
Yorumunuz için teşekkür ederim :)
 

hasankolay

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
31 Ocak 2010
Mesajlar
35
Tepkime puanı
1
yavuzcum selam,
Işık ayarlarından önce çok iyi bir kaplama ve render ayarı istiyor bu çalışman.
Environment ayarları ise ortamın ayarlanması için kulanılan bir iletişim kutusudur.Bence öncelik bu değil.
Ama şuradan ulaşabilirsin max menulerinden Rendering -> Environment
Bu ekleyeceğin efektler diğer ayarların kötü ise daha kötü sonuçlara yol açabilir.

Mental ray kullanıyorsun sanırım.Render yaparken Preset combo box dan
mental.ray.no.gi.draft sekmesini seç
 

Gökhan YILMAZ

🏆Pro Tasarımcı🏆
Katılım
20 Ağu 2008
Mesajlar
540
Tepkime puanı
18
Yaş
41
Web sitesi
www.sanatolsun.com
ışıklar yanlış yerde duruyor, tavandaki ışığı gizlemen gerekirdi, klozet üzerine düşen cam çok alcak, ışıklar yanlış yerde olduğu için,gölgeler de yanlış yerde, klozet yanlış modellenmiş, seramikten yapılmış klozet o kadar yamuk olmamalı, çok fazla pürüz var, lavabo dışında ben başka bir modelleme göremiyorum, lavoboyu kendin yaptıysan iyi, lavaboya benzemiş ama , onun dışında, herşey box , kutudan ibaret, ışıkları , kaplamaları, boşver bu aşamada, sadece modellemeni geliştir, sonrası kolay, burda kendin modellediğin düzgün bir küvet görmek isterdim, küvetin yapısı itibariyle zorlanabileceğin düşünüyorum, modelleme bilmeden, ışıklar kaplamalar, bir işe yaramaz, sadece hazır modelleri kaplayan, bir kaç ışık veren kişiden ibaret kalırsın, max 'i bu şekilde kullanan kişilerde kendisine malesef modellemeci, 3D biliyorum diyor, sahneye 3 - 5 model ekle, 4 duvar çek, kapla ışık ver, 3d kullanıyorum de, sence bu şekilde ne kadar başarılı olusun ? sen yeni başladığın için aynı hataya düşme, herşeyi bırak önce modellemeni geliştir, önce her objeyi, en iyi şekilde modellemeyi öğren, sonra kaplama, en son ışıklar, her şeyi aynı anda öğrenmeye çalışırsan, birşeyler eksik kalır, genel de herşey için geçerli, her şeyi aynı anda yapmaya çalışanlar aslında hiç birşey yapamaz, 3 - 5 olaya aynı anda odaklanamazsın, her kafadan bi ses çıkar, sen herkez den öğrenmeye çalıştığın 3 ayrı konu hakkında kendini geliştirmeye çalışırken geldiğin seviyeyi bilemezsin, modellemeni geliştirmek için sadece bu konuyla ilgili işler yap, her şeyi aynı anda yapma, bir taraf mutlaka eksik kalır, sırayla git , bir şey olursa ***den yardım ederim başarılar
 

hasankolay

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
31 Ocak 2010
Mesajlar
35
Tepkime puanı
1
Gökhan kardeşim 12-05-2009 tarihinde "Amatör salon çalışmam" isimli bir çalışmanda şöyle bir açıklama yapmışsın.Bu kadar kısa sürede msn den yardım edecek kadar kendini geliştirdin demek.Yeni başlayanları yalnış yönlendirme kardeşim, kendinde dahil.

12-05-2009
"Bu işde 37 gün 23 saat 16 dk. 24sn lik biri olarak, çalışmada mutlaka eksiklikler görmediğim detaylar var, yorum ve eleştirilerinizi bekliyorum. Çalışma Yarımdır, detaylar yapılacak, şu ana kadar ışık,Modelleme, kaplamalar, gerçekçilik üzerinde durduğum için, bir sahneyle fazla uraşmak istemiyorum, arkadaşlar şu anki durumum için, sonuç değil başlangıç önemli, başını düzgün bilmediğimiz bir konuda sonuçtan düzgün bişey çıkmayacağını düşünen biriyim, aslında hayatımızın her alanı böyle değilmidir ? Başlangıç ve gidişat iyi olursa sonuç iyi olur ! sizden yardımlarınızı, önerilerinizi, tecrübelerinizi, fikirlerinizi,eleştirilerinizi, yorumlarınızı bekliyorum...

Modelleme: 3Ds Max 8
Vray 1.50 Rc
Photoshop CS4

Render: 3000 x 2250 Pixel
Render Süresi: (8 Çekirdek 16 gb Rem) 6dk 18sn

Kaplamalar: Photoshop CS4
Işıklar: Vray 1.50 rc 2 Adet Vray Sun 2 Vrayfun
Modelleme: 3Ds Max ile yapıldı.

Arkadaşlar çok sorunum var ve daha çok çalışmam gerek, fakat asıl sorunum, bir projeyi afaki yapmak (göz hassasiyeti) ile yapmak istemiyorum, ışıkların, kaplamaların, metal krom plastik gibi objelerin gerçek değerlerini bilerek çalışmak istiyorum, daha çok yeniyim ve bu konudada fikir verirseniz mutlu olucam, herkeze başarılar.
sahnedeki hazır nesneler belli (çiçek, kitap, kadeh)
Bu konuda fikri olan herkezi bekliyorum."
 

Gökhan YILMAZ

🏆Pro Tasarımcı🏆
Katılım
20 Ağu 2008
Mesajlar
540
Tepkime puanı
18
Yaş
41
Web sitesi
www.sanatolsun.com
Gökhan kardeşim 12-05-2009 tarihinde "Amatör salon çalışmam" isimli bir çalışmanda şöyle bir açıklama yapmışsın.Bu kadar kısa sürede msn den yardım edecek kadar kendini geliştirdin demek.Yeni başlayanları yalnış yönlendirme kardeşim, kendinde dahil.

12-05-2009
"Bu işde 37 gün 23 saat 16 dk. 24sn lik biri olarak, çalışmada mutlaka eksiklikler görmediğim detaylar var, yorum ve eleştirilerinizi bekliyorum. Çalışma Yarımdır, detaylar yapılacak, şu ana kadar ışık,Modelleme, kaplamalar, gerçekçilik üzerinde durduğum için, bir sahneyle fazla uraşmak istemiyorum, arkadaşlar şu anki durumum için, sonuç değil başlangıç önemli, başını düzgün bilmediğimiz bir konuda sonuçtan düzgün bişey çıkmayacağını düşünen biriyim, aslında hayatımızın her alanı böyle değilmidir ? Başlangıç ve gidişat iyi olursa sonuç iyi olur ! sizden yardımlarınızı, önerilerinizi, tecrübelerinizi, fikirlerinizi,eleştirilerinizi, yorumlarınızı bekliyorum...

Modelleme: 3Ds Max 8
Vray 1.50 Rc
Photoshop CS4

Render: 3000 x 2250 Pixel
Render Süresi: (8 Çekirdek 16 gb Rem) 6dk 18sn

Kaplamalar: Photoshop CS4
Işıklar: Vray 1.50 rc 2 Adet Vray Sun 2 Vrayfun
Modelleme: 3Ds Max ile yapıldı.

Arkadaşlar çok sorunum var ve daha çok çalışmam gerek, fakat asıl sorunum, bir projeyi afaki yapmak (göz hassasiyeti) ile yapmak istemiyorum, ışıkların, kaplamaların, metal krom plastik gibi objelerin gerçek değerlerini bilerek çalışmak istiyorum, daha çok yeniyim ve bu konudada fikir verirseniz mutlu olucam, herkeze başarılar.
sahnedeki hazır nesneler belli (çiçek, kitap, kadeh)
Bu konuda fikri olan herkezi bekliyorum."

[B]hasankolay´isimli üyeden Alıntı [/B]

Arkadaşım sana karşı kırıcı olmamak için kendimi zor tuttum.Fakat artık dayanılmaz oldun.İsterlerse forumdan atsınlar.İçimdekileri azda olsa dökmek istiyorum.
Senin kafa biraz kalın sanırım.Senin elinde ne tuz var, ne yağ var, ne ateş var sen yemek yapmaya kalkıyorsun.Birde Maya gibi bir programla başlamak istiyorsun.
Dostum sen şu Win. içindeki Paint programı ile bir iki karalama yap.Fazla renk kullanma.Aklın daha fazla karışmasın.10 defa aynı şeyi tekrarlıyorsun.Ve değişik platformlarda da tekrarlıyorsun.

"huseyinnss kardeş Link açılmıyor Yardımcı olursan sevinirim" diyorsun.Linke bak linkeee.

10 saat diyorsun.Sen 56 K Dail-Up falanmı kullanıyorsun birader.Al şu adresi indir indireceğini milletin zamanın çalma aklını karıştırma.Buradan nasıl indirecem diyede bir daha sorarsan PC ye de dokunma artık.Yazık...
SoftArchive
-----------------------------------------------------------------------------------
arkadaşım sen neyi ispatlamaya çalışıyorsun bilemem ama, konuşma tarzını değiştirmeni dilerim, senin içinde bu şekilde bir yönlendirmem olucak, diğer konuda bu tarz yazı yazdığın için üzüldüm açıkcası, senin gibi seviyesiz yorum yapanlarda var demekki, sitede yenisin biraz daha zamana ihtiyacın var, umarım yöneticiler sana dur der, kısa sürede bu şekilde kendimi geliştirdim evet, bu konuda sana katılıyorum, yavuz94 ile aramdaki muhabbet gereyi, izlemesi gereken yolu kendisine söylüyorum, msn dende her zaman yardımcı olmaya çalışıyorum, seninde dediğin gibi kısa sürede, kendimi geliştirdim, bu işe ilk başladığımda, bu şekilde bir yol izlemiştim, 7 ay neredeyse yemek yemeden su içmeden, bu programa hakim oldum, benim yazımı buraya eklemişsin ama aslında gerek yoktu, bu sitede ben bu işi öğrenirken kimlere yalvardığımı eleştiri aldığımı zaten beni tanıyanlar biliyor, şimdi zamnda artık sorunum kalmadı, artık sorunu olan insanlara bu programla ilgili yardımcı oluyorum, senin rahatsız eden bir konu varsa sanada yardımcı olabilirim, yanlış yönlendirme konusna gelince, yavuz94 ün karsında benim gibi canlı bir örnekte var, ben bu şekilde bir yol izledim, başarılı oldum, şuanda bu iş ile ilgili işini piyasaya kendi müşterilerim ispatlamış durumdayken, sen benim eski yazımı buraya ekldiğinde ben kendimden gurur duydum şimdi, demekki yönlendirmem yanlış değil, malesef kendini rencide ediyorsun, sende bi konu açarsan sana da bi yönlendirme yapabilirim, msnden yardım edecek seviyede değilim ayrıca 4 ajans 2 tv kanalı, 8 mimarla çalışıyorum,demekki bişeyler öğrenmişim nedersin, egonu sol yanına koyarsan bi süre, msn de yollarsan sana da yardımcı olurum istersen tabi olurmu, ben bu işe başladığımda 15 yaşında adamdan bile bişeyler öğrendim, sen bu işi gözünde fazla büyütüyorsun sanırım, 3d max zor olabilir ama senin bi işe ne kadar zaman ayırdığn önemli, birinin 2 senede öğrendiğini başka biri 3 ayda da öğrenir 6 aydada, 10 senelik 3d ci ol , 2 aylık adamın aptığını yapamaya bilirsin, neyi nasıl öğrendiğinle ilgili bi durum
 
Son düzenleme:

hasankolay

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
31 Ocak 2010
Mesajlar
35
Tepkime puanı
1
Neyse GÖKHAN.
Fazla uzatmayacağım.Bu forumda seninle son diyaloğum bu.En azında aramızda baya fark var buna seviniyorum.
 

yavuz94

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
30 Ocak 2009
Mesajlar
283
Tepkime puanı
4
hasankolay;

Evet,ışıklarda ve de renderde kötüyüm.Kendi kafama göre yaptığım için oldu öyle. O konulara gldim kitabımda , şimdi Gökhan abinin tavsiyesine uyucam. Zten ben de öyle düşünüyordum,o da söyleyince öyle yapıcam. O ayarı yapamam heralde ama söylediğiniz için teşekkürler.

Gökhan abi uzun uzun yazmışsın,ben kısa yazıcam,senin önerilerini küçümseidğim için değil tam tersine önemseyip algıladığımö için kısa olucak;

Abi çok teşekkür ederim,ellerine sağlık vallaha,ben de öyle düşünüyorudum;diyordum acaba kendimi modellemede mi gelliştirsem önce de sonra ışıklara geçsem falan,senin gibbi çalışmalarını çok beğendiğim birsinden de bunu duyunca bu yola yönelmeye karar verdim.

Bu arada o tartışma neden bu kadar büyüdü ki? :S Abim bana msnde yardımcı olab,iyor ayrıca da çalışmalarını ben mükemmel buluyorum,böyle birisiyle konuştuğum için de kendimi şanslı hissediyorum. Ben tartışmaya katılmak istemiyorum ama Gökhan abinin sitedeki çalışmalarıyla seninklilerine baktığım zaman, Ben Gökhan abiminkiler daha kaliteli diyebiliyorum.
 
Üst