Neler yeni

Yeni mesajlar Yeni konular En çok mesaj En çok tepki En çok görüntülenen

3ds Max - bir soru

h.salma

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
29 Ağu 2007
Mesajlar
298
Tepkime puanı
1
Yaş
43
Eskiden camı Diffuse kanalına Reflect/Refract vererek yapıyordum böyle oluyordu.
toplar1vi1.jpg


Şimdi Materyale Raytrace veriyorum böyle oluyor.
toplar2fo5.jpg


ama render'da çok fazla kasıyor ve bazı durumlarda istediğim cam görüntüsünü alamıyorum. Bildiğiniz başka yol var mı? Örneğin camdan bir dondurma kupası yapmak için nasıl bir materyal kullanmalıyım?
 

Moment

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
7 Eki 2007
Mesajlar
23
Tepkime puanı
1
Web sitesi
www.mahmutozpinar.com
canım benim :)

çevre etkilerini iyi düşünmen lazım
sonucta cam ı cam yapan ışıktır
yoksa material de raytrace'i seçtiğinde
reftlect kanalina vereceğin 1,55 lik ışık kırılması zaten su cam ve geçirgen neseneler için kullanılır

buradaki örneklerde kürler birer kupa gibi düsünülemez

küre aslında bardağın sadece dibi gibi çalışabilir.

şöyle özetleyeyim

kutu1

100x100x100

kutu 2
100x100x10

şimdi her ikisine de aynı material i verelim

kutu 1 de ışık kırılması uzun

kutu 2 de ışık kırılması azdır

farkın nedeni ise kutu 2 ışığı daha çabuk geçirir.
 

h.salma

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
29 Ağu 2007
Mesajlar
298
Tepkime puanı
1
Yaş
43
eee hocamız sketchup'a geçince max le ilgilenmez oldu :)
 

mahircelik

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
3 Haz 2007
Mesajlar
26
Tepkime puanı
2
Web sitesi
www.blurlight.com
önce nasıl bir cam oluşturmak istediğine ve senin için render süresinin mi yoksa kalitenin mi önemli olduğuna karar vermen gerekiyor ama standart bir cam oluşturmak için scanline raytrace materyali kullanabilirsin sana parametreler üzerinde daha fazla esneklik sağlar.
Mat: Raytrace
Diffuse: rgb> 0,5,0
Reflect: falloff (frontside üsteki slotun rgb değeri: 238,238,238 altdaki slot için rgb değeri: 15,15,15 (eğer yansımada blur ve ve belirli bir ölçüde bozulma istiyorsan buraya flatmiror attıp blur ve distortion parametlerelerini isteğine göre ayarlayabilirsin) mix cruve da 1 değerine gelen bölüme sağtıklayıp bezier-corner ı aktif hale getir ve yukarı doğru eğimli olucak şeklide eğriyi yükselt) maps slotunun altında reflect değerini 100 ün altında istediğin bir değere taşıyarak yansıma oranını ayarlayabilirsin
index of ref : 1.001
transparancey : 246,246,246...... diğer parametleri de isteğine göre ayarlaman yeterli... standart mat la cam oluşturmak diffuse rgb 0,5,0 için opacitiy: 2 reflection az önce belittiğim parametreleri yükleyeceğin bir fallof veya yanlızca flatmiror atabilirsin yine maps altında reflection değerini 100 ün altında bir değere taşıyarak yansıma değerini ayarlarsın.
 
Son düzenleme:

Gökhan TEKİN

ARTniyetli
👑Efsanevi Grafiker👑
Katılım
2 May 2007
Mesajlar
4,702
Tepkime puanı
74
Merhaba mahir abi teşekkürler bu bilgileri bizimle paylaştığın için, geçenlerde murattan öğrendim yeni çalışmaların varmış doğrusu sabırsızlıkla bizimle paylaşmanı bekliyorum...

Saygılarımla..
 

h.salma

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
29 Ağu 2007
Mesajlar
298
Tepkime puanı
1
Yaş
43
İlginize çok teşekkür ederim...
 
Üst