Neler yeni

Yeni mesajlar Yeni konular En çok mesaj En çok tepki En çok görüntülenen

Corel Draw hassasiyet sorunu

Asaf Sirin

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
25 Mar 2009
Mesajlar
25
Tepkime puanı
0
Yaklaşik 20 mikron civarında fark var cizimlerde.

Sorunu tekrarlamak için

a. yatay düz 0 açı ile 500 mm uzunluğunda çizgi yapın
b. 500 mm radiuslu daire yapın
c. çizgini transformation tool'dan 15 derece açı ile 0,0 koordinat referansa göre çevirin

Sonuc - daire radiusu 500 mm ve çizginin uzunluğu da 500 mm olmalarına ramen aralarında 10-20 mikrona yakın açık var. Tools->Options->Edit->Drawing precision 5 ve ya 6 decimal position'na değiştirmek sorunu çözmedi.

Mühtemelen, Corel Draw matematik çekirdeğinde yuvarlama yapılıyor ki hassas çizimlerde soruna yol açabilir.

Corel versyonu X3 . Benzer konu corel sitesinde açılmış fakat bir çözüm ortada yok.
Rectangle size not correct - CorelDRAW.com

Saygılarımla
 

Benzer konular

Onur KARADAĞLI

👑Efsanevi Grafiker👑
Katılım
17 Eyl 2007
Mesajlar
2,439
Tepkime puanı
110
Bilgi için teşekkürler.. Ancak ilginçtir ki 15º açıda sıkıntı varken 30º - 45º - 60º açılarda bu sorun oluşmuyor 75º açıda tekrar sorun var... :D

Ve çizgimiz açılı şekilde dönmeye başladığında 500mm den 482 mm kadar ebatta oynama oluyor.. Sorunda burdan kaynaklanıyor..

Çizgilerin çevrilmesi durumunda ebatlar büyüyor veya küçülüyor..
 

Asaf Sirin

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
25 Mar 2009
Mesajlar
25
Tepkime puanı
0
Aslında, bendeki sorun tekrarlanıyor. Hatanın aynı ebatlarda olduğunu tam soyleyemem fakat 0 dan başlayarak her 15-er dereceli açıda (90 bakmadım) bu hata var. Sizde mühtemelen Tools->Options->Edit->Drawing precision değeri düşük olabilir ve ya Corel'in diger versyonu . 500 - 482 = 18 mm çok büyük rakam, bu kadar hatanın olmaması gerekiyor. Object Properties den çizginin ölçülerini (delta x delta y) kullanıb hipotenuzu hesablayınca olması gereken ölçüden fark yaklaşık 3-7 mıkron civarında. Daire objenin gerekenden ne kadar saptığını su ana kadar hesaplamadım. Ama onun da yuvarlamadan etkilendiğini söylemek mümkün.


Saygılarımla
 

Onur KARADAĞLI

👑Efsanevi Grafiker👑
Katılım
17 Eyl 2007
Mesajlar
2,439
Tepkime puanı
110
Aslında, bendeki sorun tekrarlanıyor. Hatanın aynı ebatlarda olduğunu tam soyleyemem fakat 0 dan başlayarak her 15-er dereceli açıda (90 bakmadım) bu hata var. Sizde mühtemelen Tools->Options->Edit->Drawing precision değeri düşük olabilir ve ya Corel'in diger versyonu . 500 - 482 = 18 mm çok büyük rakam, bu kadar hatanın olmaması gerekiyor. Object Properties den çizginin ölçülerini (delta x delta y) kullanıb hipotenuzu hesablayınca olması gereken ölçüden fark yaklaşık 3-7 mıkron civarında. Daire objenin gerekenden ne kadar saptığını su ana kadar hesaplamadım. Ama onun da yuvarlamadan etkilendiğini söylemek mümkün.


Saygılarımla

Bana sorun daireden kaynaklı gelmedi.. gözle görünür bir ölçü değişmesi var ortada buda editlenen (çevrilen cizgide oluşuyor) sorunu çözmek için sebebi bulmak gerek.. Umarım buluruz..

İyi forumlar..
 

Xmen62

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
9 Tem 2008
Mesajlar
129
Tepkime puanı
1
Enteresan bir sapma ben de farklı bir açıdan araştırdım.
Photoshop tan Corel e çizim aktarınca;





beterin beteri var gibi bişe :smile:

Bildiğim bir şey daha var Corel de bir 500 mm daire çizin derce yerine +15 yazıp tekrar 500 mm lik daire ölçünüze bir bakın.

Corel in dairelerinde var problem.

Merak edip Autocad 2007 den *.EPS aktardığım daireyi Corel de çevirdim onda da sapma var.

Demek ki sadece Corel değil hassasiyet sorunu olan :smile:
 
Son düzenleme:

Asaf Sirin

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
25 Mar 2009
Mesajlar
25
Tepkime puanı
0
Daierde sapmanın olçmesi için aşağıdaki yontemi kullanmak olur :

500 mm lik daire çizib 0 açı 510 mm çizgi. çizgini orneğin 45 derece açı ile çevirdikden sonra vektor kesme aleti ile daire dışına çıkan fazlasını kesin. Sonra object properties den delta x ve delta y değerlerini alıb (çizgi daire ile kesişen yerde sınırlı olmalıdır yanı daırenın o yerdeki olan radius değerine eşit) gerçek radiusu hesablayın.

Acaba diyorum ekrana taşıma hassasiyetinde bnir sapma var mı ki gercek vektor ölçülerinde o kadar değil? Yani şu directx ve ya opengl in ekrana çizim taşıma algoritmalarında.
 
Üst