Neler yeni

Yeni mesajlar Yeni konular En çok mesaj En çok tepki En çok görüntülenen

Deri Sandalye Modelleme

arizek

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
23 Kas 2008
Mesajlar
262
Tepkime puanı
5
sandalye2.jpg



bi 3d çalışmada gördüğüm bi sandalyeydi.. yeni başlayan arkadaşlara polygon ve spline modellemede pratik olabileceğini düşündüm..

öncelikle front penceresindeyken spline araçlardan "line" ile aşşağıdaki gibi bir çizgi atalım..
45743415.jpg


daha sonra aşşağıdaki resmin üst kısmında gözüken vertexleri seçip fillet uygulayalım.. yaklaşık olarak resmin alt kısmındaki gibi bi şekil alsın..
42647323.jpg


ortaya çıkan çizgiyi seçip, shift tuşuna basılı tutarak y ekseninde kopyalayalım..
62608475.jpg


daha sonra iki obje arasına line ile aşşağıdaki gibi yeni bir çizgi atalım.. çizgimizin uçları elimizden geldiğince diğer objelerin çizgi uçlarına yakın olsun..
39431439.jpg


çizdiğimiz çizgiyi yine shifte basılı tutarak x ekseninde aşşağıdaki gibi kopyalayalım..
53099331.jpg


daha sonra çizdiğimiz çizgilerden herhangi birini seçip attach ile diğer objelerle birleştirelim.. bunun için sağ taraftan attact butonuna tıklayıp sıra ile diğer çizgilerin üzerini tıklayalım..
67905118.jpg


şimdi elimizde sadece bir objemiz var.. aşşağıda gördüğünüz resmin üst kısmında seçili olan vertexleri seçelim ve "weld" uygulayalım.. az önce birbirine çok yakın bıraktığımız vertexleri şimdi birleştirmiş olduk.. birleştiğinden emin olmak için herhangi birini tutup sağa sola çekiştirebilirsiniz.. iki çizginin de hareket etmesi lazım..
daha sonra yine orta resimdeki vertexler seçiliyken alt resimdeki hali alacak değerlerde fillet uygulayalım
68294946.jpg


daha sonra objemiz seçiliyken modifiye penceresinde line modunda aşşağıdaki ayarları yapalım..
şimdi objemiz viewport penceresinde ve renderda gözükecek, istediğimiz kalınlıkta ve netlikte..
43273045.jpg


şimdi sahnemizde, aşşağıdaki 1. resimde gözüken şekilde bi plane oluşturalım.. (1x1)
sonra 2. resimdeki gibi üzerinde sağ tıklayıp convert to editable poly seçeneğini tıklayalım..
modifiye penceresinden edge modunu seçelim ve sağ taraftaki edgeyi seçip shift'e basılı tutarak 3 ve 4. resimdeki gibi yeni yüzeyler oluşturalım..
98971480.jpg


daha sonra aşşağıda sol taraftaki gözüken edgeleri seçelim ve sağ taraftaki gibi chamfer uygulayalım.. daha sonra bu objeye turbosmooth uygulayacağımızdan orada daha keskin bir hat oluşmasını sağlayacak..
59714664.jpg


buradan itibaren fazla detaya girmeden yazmam gerekiyo yoksa bu küçücük sandalye sayfalarca sürer :)
az önce uyguladıklarımızı şimdi plane'in diğer tarafına da uygulayalım.. (hatta kopyalayıp direkt karşıya birleştirebilirsiniz de..)
aşşağıdaki görüntüyü elde etmiş olmamız gerekiyo..
51425945.jpg


şimdi plane seçiliyken modifier listten "shell" modifieri seçelim.. değerleri aşşağıdaki görüntüyü yakalayacak şekilde verelim..
(özür dilerim, resimde "skew" modifieri göstermişim.. "shell" olacak..)
34379226.jpg


daha sonra aşşağıda görünen seçili edgeleri seçelim.. bunlar kenarları çevreleyen edgeler.. az sonra turbosmooth uyguladığğımızda daha düzgün hatlar elde etmek için chamfer uygulayacağız..
93646014.jpg


seçili objelere aşşağıdaki görüntüyü yakalayacak şekilde bir chamfer uygulayalım..
23031541.jpg


daha sonra objemize modifier listten "turbo smooth uygulayalım..
30014117.jpg


daha sonra aynı objeyi shifte basılı tutarak aşşağıdaki gibi kopyalayalım..
40245347.jpg


bu işlemden sonra şimdi spline objelerden rectangle alalım ve 1. resimdeki gibi sahneye bi dörtgen çizelim..
sonra üzerinde sağ tuş tıklayıp 2. resimdeki gibi spline a çevirelim..
daha sonra 3. resimdeki gibi tüm vertexleri seçelim ve üzerinde sağ tuş tıklayıp ok ile gösterilen "corner" seçeneğini seçelim..
şimdi çizgilerimiz eğrisel değil de, düz oldu..
98360409.jpg


şimdi dörtgen üzerinde yeni vertexler oluşturmamız gerekiyor..
segment modunda "insert" komutunu kullanarak bunu gerçekleştirebiliriz..
insert butonunu tıkladıktan sonra imleci dörtgenin üzerine getirip tikladiğimizda yeni bi köşemiz oluşacaktır fakat imleci hareket ettirdiğimizde tekrar farklı bir çizgi uzayacaktır.. bunun için aynı yere 2 kere tıklamak düzgün bi köşe oluşturmamız için yeterli olur..
62708389.jpg


şimdi aşağıda 1. resimde görülen ayarlarla yine çizgimizi sahnede ve renderda görünebilen bir obje haline çevirelim..
daha sonra 2. resimdeki gibi x ekseninde hareket ettirip biraz da eğelim..
sonra yeni oluşturduğumuz vertexleri biraz çekerek 3. resimdeki hali almasını sağlayalım..
29553426.jpg


daha sonra yine tüm vertexleri seçelim ve daha önce de yaptığımız gibi tümüne gereken değerde fillet uygulayalım.. aşşağıdaki şekli çıkarmış olduk..
68186545.jpg


önceden bir plane yardımıyla modellediğimiz objelerden birini seçelim ve aşşağıdaki gibi 3 kopya daha oluşturalım.. gerekli uzunluk oynamalarını yapmamız gerekecektir..
62420841.jpg


daha sonra sahnemize aşağıdaki gibi 4 adet silindir yerleştirelim..
79096036.jpg


orta kısımdaki eğik silindirlere de diğer planeden oluşan objelerden birini kopyalayıp aşşağıdaki şekilde ayarlayalım.. sandalyemiz kullanıma hazır :)
61304043.jpg


kolay gelsin :)
sandalye1.jpg
 

TC3D Graphic Design

Kreatif Stratejist
👑Efsanevi Grafiker👑
Katılım
23 Kas 2008
Mesajlar
5,277
Tepkime puanı
208
Konum
https://t.me/pump_upp
Web sitesi
t.me
Arizek bu güzel ders için ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM. +1
Sizden bu çalışmanın filmini koymanızı istiyeceğin sitemize :),
eminim daha anlaşılır olacaktır.
Ellerinize sağlık...
 

arizek

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
23 Kas 2008
Mesajlar
262
Tepkime puanı
5
rica ederim namasteeee..
film derken ?

video ders hazırlamayı kastettiyseniz bilgisayarım iki programı aynı anda birden kaldırmıyo.. o yüzden resimli anlattım..
 

arizek

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
23 Kas 2008
Mesajlar
262
Tepkime puanı
5
valla hafif şartlarda çalışabilecek bi video kayıt programı varsa olabilir ama camtasia ile denediğimde sonuç hüsrandı.. neyse, teşekkürler :)
gökhan teşekkürler..
 

Gökhan YILMAZ

🏆Pro Tasarımcı🏆
Katılım
20 Ağu 2008
Mesajlar
540
Tepkime puanı
18
Yaş
41
Web sitesi
www.sanatolsun.com
arizek bahsettiğin program çok ağır, isim vermim ama 150 Kb lık programlar var, nedemek lafımı olur :) sende az eleştirmedin bizi canıma okudun, yok gölgeler ışıklar kaplamalar, bekliyoruz videonu, ders videosunun içinde, kendinide göster bi kaç atraksiyon yap, reklamın olsun :)
 

arizek

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
23 Kas 2008
Mesajlar
262
Tepkime puanı
5
öyle deme gökhan, ben sadece gözüme hoş gelmeyenleri söylerim.. reklama ne gerek var hem.. ben bu programdan para kazanmıyorum ki.. eğlence için kullanıyorum :)

bahsettiğin küçük programlardan birini buldum sanırım.. eğer sağlıklı çalışırsa bu sandalyeyi değil de, farklı objelerin modellenişini video olarak kaydedebilirim..
 

crazyglad

👑Efsanevi Grafiker👑
Katılım
7 Mar 2008
Mesajlar
4,068
Tepkime puanı
89
Emeğinize sağlık güzel bir ders olmuş..
 

Gökhan YILMAZ

🏆Pro Tasarımcı🏆
Katılım
20 Ağu 2008
Mesajlar
540
Tepkime puanı
18
Yaş
41
Web sitesi
www.sanatolsun.com
biliyorum biliyorum şaka kardeşim, ama bu işi profesyoneliğe dökebilirsin, mesh kullanımı anlatırsan, bilmeyen çok insan öğrenir, biliyorsun en son aşama :) yada senin şu meşjur robotlarından biri üzerinde çalış
 

arizek

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
23 Kas 2008
Mesajlar
262
Tepkime puanı
5
ben saha öğrenme aşamasındayım.. ileride inşallah.. :)
teşekkürler crazyglad
 

muratdirim

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
9 Eyl 2009
Mesajlar
17
Tepkime puanı
0
sandalye.jpg

arizek sonunda yaptım :smile: fakat ben biraz değitşrdim. oturulan deri kısmı ana gövdeye bağlı mesela...
 

arizek

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
23 Kas 2008
Mesajlar
262
Tepkime puanı
5
elinize sağlık.. oldukça güzel görünüyo..

:)
 
Üst