Neler yeni

Yeni mesajlar Yeni konular En çok mesaj En çok tepki En çok görüntülenen

Envelope Distort - seçim problemi

stonegolem

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
2 Ara 2010
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Selamlar,

Benim sorum biraz karışık olacak. İhtiyacım olan konuyu rahat izah edebilmek için aşağıdaki resimleri seçtim ve konuyu ona göre anlatıyorum.

Konu:
Bir resmin bir parçasını seçip, başka bir şeklin içine tam olarak yerleştirmek. ("Envelope Distort > Make with Top Object" ile)

1) Photoshop ile düzenlenmiş arkası transparent olan bir "kol" resmim var (resim no:1)
2) Yine Photoshop ile hazırlanmış, sadece çizgiden oluşan içi boş bir de "el" şeklim var (resim no:2)
3) illustrator ile kol resminin hatlarını seçtirip bilekten aşağısını seçim dışı bırakıp seçili kalan el resimini "Envelope Distort" ile el şeklinin(resim 2) içine yerşeştirmek istiyorum.

Karşılaştığım ilk sorun illustratorda arkası transparent olan kol resmimin dış hatlarını bir türlü seçemiyorum. Sanırım bu işlem Photoshop gibi değil.

Burada sizlerle paylaştığım resimler sadece örnek amaçlı, gerçek projemde çok daha karışık yüzlerce şekil olduğu için illustratorda resimleri şekiller teker teker pen tool ile seçmem mümkün olmayacak. Bu nedenle bir şekilde bunların dış hatlarını illustratorda seçebilmem gerekiyor. (photoshop'dan resmin dış hatlarını path olarak oluşturmak ve bunu export etmek işe yarayabilir belki)

resim 1:
armimage.jpg


resim 2
handoutline.jpg


yardım edebilirseniz çok sevinirim.
 

Benzer konular

muhammed008

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
17 Ocak 2009
Mesajlar
99
Tepkime puanı
5
Arkadaşım dediğini yapmak neredeyse imkansız. Neredeyse çünkü yaptığın yolla imkansız :) birincisi yaklaşmak istersen yani benzer sonuca razıysan öncelikle live trace yapacaksın. (renklisi için özel menüsü var. ) çalıştığın program vectör programı orda resim yok tamamen bir ve sıfırdan oluşur. live trace den pixelleri 1 ve sıfıra dönüştürür. ikincisi olarak mesh tool çok ileri bir iş. tavsiyem dışı. üçüncüsü resmi embed edersen belki tamanı içine yerleştirebilirsin. Ve benim tavsiyem. photoshop a git. resmini yerleştirceğin şekile sok ve getir tekrar elin bir koyasını al embedleyip resmi clipping mask uygula . resmin ilk halini 1 px ofsetle ve maskelediğin elin üzerine koy. dışında görünecektir.
 

stonegolem

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
2 Ara 2010
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Öncelikle öneriler için teşekkürler.

Resim ve resmi içine sokmaya çalıştığımız şekil birbirinden çok farklı olduğu için Photoshopdaki standart eğme bükme methodları ile ne yazık ki üst üste gelip eşleşemiyorlar

Photoshop'daki WARP tool'da ara segmentler olmadığı için o da yetersiz kalıyor. Photoshop'daki WARP Tool'un daha gelişmiş bir hali olarak illustartor'daki "Envelope Distort > Make with Mesh" şu ana kaldar aldığım en iyi sonucu veriyor.

Alternatif olarak benzer bir sonucu 3d modelleme animasyon ve render programı olan 3ds Max'de de alabiliyorum. Segmentlere ayrılmış bir plane'e resmi atayıp vektörler ile oynayarak istediğim şekle sokarak ve top view'dan render alarak bu sonuca ulaşmak mümkün oluyor. Aşağıdaki örnekle bunu kısaca göstermek isterim.

3ds max ile yapılmış örnek:
3dsmax.jpg


illustrator'da da bu sonucu "Envelope Distort > Make with Top Object" ile alabiliyorsak da. Resim kare değil de çok açılı bir şekildeyse çevresinde beyazlıklar kalıp yerine oturmuyor.

Alternatif çözüm önerilerinizi bekliyorum.
 
Üst