Selam,
1- FreeHand MX programını açalım.
2- FreeHand programında yeni bir dosya açmak için File > New komutunu verelim.
3- Açılan dosya üzerinde ölçüsü önceden belirlenmiş bir geometrik çizimi oluşturmak için ( kare, dörtgen vb. ) Toolls > Rectangle (R) aletini alalım.
4- Bıçağımızı oluşturmak için bize gerekli olan çizimin bir parçasını Rectangle aletiyle oluşturalım.
5- Çizimi oluşturduktan sonra köşelerine eğim vermek için Window > Object paletine gidelim.
6- Object paletinin alt sağ kısmında yer alan " Corners " bölümüne eğer " Uniform " seçeneği işaretli ise vereceğimiz eğim değeri oluşturduğumuz geometrik formun dört köşesine eşit oranda uygulanır.
Örnek : Eğim değerini 5 olarak girdiğimizde geometrik formun dört köşesi de dışa doğru 5 değer eğim alır.
7- Eğer Corners > Uniform seçeneğini kaldırırsak köşe eğim değerlerini manuel olarak seçenekli gireceğiniz yeni bir bölüm açılır. Bu bölüme her bir köşe için ayrı değer girebilirsiniz. Hatta açılan bu bölümde bulunan köşe kilitlerini açarsanız yatay ve düşey olarak ayrı eğim değerleri bile girebilirsiniz. Bu da bir seçenek... Değerlendirmesi size bağlı.
8- Eğer bu yöntemi uygulamak yerine kutu veya herhangi bir çalışmanın bıçak izini Tools > Pen (P) aletini kullanarak oluşturduysanız, çizimin köşelerini bu yöntemi kullanarak eğemezsiniz. O zaman devreye tümüyle manuel göz kararı yine " Pen " aletini kullanarak atayacağınız noktalarla kendi köşe eğim şeklini oluşturmak kalır ki bunu da o şekilde oluşturabilirsiniz.
Bilgilerinize,
Saygılar...