Neler yeni

Yeni mesajlar Yeni konular En çok mesaj En çok tepki En çok görüntülenen

Illustrator'de Mesh Tool Aracımız, Tanımı ve Kullanım Şekli

Imperatore34

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
7 Mar 2008
Mesajlar
454
Tepkime puanı
21
Tekrar Merhaba arkadaşlar, bu konu Illustrator programının en önemli araçlarından biri olan MESH TOOL üzerine açılmıştır. Size faydalı olacağını umarak hazırladım.. Şimdi Konumuza geçelim.

Öncelikle ''Mesh tool'' aracımızı bir tanıyalım..

Mesh tool : Çizdiğimiz objelere serbest ışık, gölgelendirme vermek için kullanılan bir araçtır.

Mesh_Too_arac_paletil_jng.png

Resim 1 - Araç paleti üzerinde mesh tool ikonu

Araç Paletimizde eyedroper ile symbol sprayer tool’un arasındaki tool’umuz Mesh, mesh point’lerimizi el ile eklemek için kullanılır. Eğer el ile değil de program’ın mesh pointleri otomatik eklemesini istiyorsak o zaman çizdiğimiz obje selection tool (v) ile seçili iken; Object menüsünden ‘’Create Gradient Mesh’’ seçeneğini tıklarız. Bu seçeneği tıkladığımızda küçük bir ayar penceresi açılır. Burada Row ve Column (Yatay ve dikey) olarak ekleyeceğimiz mesh pointlerin sayısını belirleriz. Bu ayar penceresinde aynı zamanda ‘’Apperiance’’ seçeneğini tıkladığımızda karşımıza 3 adet seçenek çıkar : ‘’Flat’’ , ‘’On Center’’ ve ‘’To Edge’’ seçenekleri mesh noktalarımızı düz mü, objenin tam ortasına mı yoksa kenarına mı atacağımızı belirleyeme yarar. Penceremizde en alt bölümdeki Highlight seçeneği ise ekleyeceğimiz mesh point’lerin parlaklığını belirlemek için kullanılır. Pencerede bulunan ‘’preview’’ seçenegini tıkladığımızda eklemiş oldugumuz mesh pointlerin önizlemesini görüntüleyebilir, daha sonra ‘’Ok’’e tıkladığımızda mesh pointlerimizi ekler, Cancel ile işlemi iptal edebiliriz.

Mesh_Anlatim_Create_jng.png

Resim 2 - Objemiz seçili halde iken Object menüsünden ‘’Create Gradient Mesh’’ komutunun verilmesi

Mesh_Anlatim_Pencere_jng.png

Resim 3 - ‘’Create Gradient Mesh’’ komutunu verdikten sonra açılan ayar penceresi ve bu penceredeki ayarların Preview’i (Önizlemesi)

Mesh_uygulama_Renk_jng.png

Resim 4 - Mesh pointlerimizden istediğimiz vektörel noktayı (Anchor Point) ''Direct selection tool (A)'' ile veya ''Lasso tool (Q)'' ile seçerek üzerine istediğimiz bir rengi uyguluyoruz. Böylece istediğimiz Mesh noktasına Renk geçişi verebiliyoruz. Birden fazla nokta seçmek veya seçimi iptal etmek için 'Shift' tuşuna basılı tutarak ''Direct Selection Tool (A)'' veya ''Lasso Tool (Q)'' ile nokta seçimimizi yapabilir veya seçili halde olan nokta veya noktaları seçimden çıkartabiliriz. Programın diğer renk geçiş araçlarından olan ‘’Gradient’’ te sadece 2 adet geçişli renk seçeneği ( Linear ve Radial ) bulunurken, Mesh ile yapılmış renk geçişlerinde herhangi bir sınırlama yoktur. Istediğimiz gibi mesh ile renk geçişi verebiliriz. Ayrıca mesh noktalarımızın yanındaki ‘’Handle’’ler ile noktamızı
dilediğimiz yere taşıyabilir ve döndürebiliriz, bu şekilde üzerinde istediğimiz gibi oynama yapabiliriz.

Şimdiye kadar gördüğümüz Object menüsünden mesh noktası atama özelliğiydi. Düzgün bir objeye bu şekilde mesh noktası ekleyebilirsiniz, ancak mesh noktamızı object menüsünden değil de elle atamak istiyorsak o zaman araç paletimizdeki ‘’Mesh tool’’ bizleri bekliyor. Çizdiğimiz ve bir renk verdiğimiz objenin istediğimiz herhangi bir yerine Mesh tool ile mesh point atayabiliriz. Atadığımız Mesh pointleri silmek isterseniz Mesh tool imlecini Mesh noktasının üzerine getirip 'ALT' tuşuna bastığınızda imlecin yanında (-) eksi işareti göreceksiniz. Bu halde iken noktaya tıkladığınızda mesh noktanızı silebilirsiniz. Ancak burda hatırlatmamız gereken önemli bir not var. Anlatımın başında ‘’Bir renk verdiğimiz obje’’ye mesh point atayabiliriz diye belirtmiştim. Bunun sebebi Renk atanmamış içi boş bir çizgisel objeye mesh noktası atayamıyor olmanız. Objemizin dolgu rengi olmak zorunda. Ancak tam bu noktada tekrar önemli bir hatırlatma yapalım. Objemizin tek bir dolgu rengi olmak zorunda. Yani üzerine ‘’Gradient’’ ile geçişli renk verdiğimiz çok renkli bir objenin üzerine mesh point atılamaz. Bunu yaparsanız Objeniz renk özelliğini kaybeder, simsiyah olur ve mesh noktalarına müdahale edip renk atasanız bile çalışmaz.

Mesh tool ile karşılaşacağınız en büyük problem, düzgün olmayan ve çok kenarlı veya çok eğimi olan objelere mesh point eklerken mesh pointlerinin obje üzerine düzgün olarak gelmemesi. (Aşağıda soldaki eğimi çok olan obje gibi) Bu gibi durumlarda obje üzerindeki
eğim ne kadar fazla olursa atadığımız mesh noktaları veoluşan çizgiler o kadar bozuk ve karmaşık gelecektir. Elbette Handle’lar ile oynayarak çizgilerimizi düzeltmemiz mümkün ama çok eğimi olan objelerde bu düzeltme işlemini de ancak belli bir yere kadar yapabilirsiniz. Bunun çözümü ise Öncelikle düzgün bir obje çizmek ve üzerine en az 1 Row ve 1 Column’lu bir mesh atamak. Daha sonra bu objemizin kenarlarındaki handle’lar ile oynayıp objeyi çizeceğimiz o eğimli objeye dönüştürmek. Bu şekilde Mesh düzgün çalışacaktır ve daha önce düzgün objeye düzgün mesh atıldığı için biz bu objeyi ne kadar eğimli hale getirirsek getirelim, mesh noktaları o verdiğimiz eğim doğrultusunda hareket edecek ve anlamsız bozulma ve karmaşık çizgiler oluşmayacaktır.

Önemli bir not daha ekleyecek olursak, mesh tool atanmış bir objeye Anchor point eklemek veya çıkarmak istiyorsak bunu Pen tool aracının yanındaki Add Anchor Point tool
ile yapamayız. Mesh atanmış objelere sadece mesh tool ile Anchor point ekleyebilir veya çıkarabiliriz.
 

Imperatore34

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
7 Mar 2008
Mesajlar
454
Tepkime puanı
21
Mesh_Sorunu_jng.png

Resim 5 - Eğimli bir objeye (Solda) atanmış ve karmaşık olarak gelmiş Mesh pointler ile, düzgün bir objeye (sağda) atanmış mesh pointleri.

TAMAMINI MESH TOOL ILE YAPTIĞIM ÖRNEK BİR İKİ ÇALIŞMA
Mazda_RX8_Education.jpg

YAMAHA_Motorcycle.jpg
 

delikarga

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
16 Ocak 2008
Mesajlar
400
Tepkime puanı
15
anlatımın güzel ancak çalışmalarında birkaç hata var. mazda çalışmanda aracın yansıması yanlış. kapıların üzerindeki yansımalar eğreti duruyor, depo kapağıda öyle. plakanın gölgesi çok olmuş. ama genel olarak güzel çalışma. motor çalışmanda gölge olmamış. birde deponun kıvrımları tam oturmamış. emeğine sağlık, iyi çalışmalar
 

Imperatore34

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
7 Mar 2008
Mesajlar
454
Tepkime puanı
21
anlatımın güzel ancak çalışmalarında birkaç hata var. mazda çalışmanda aracın yansıması yanlış. kapıların üzerindeki yansımalar eğreti duruyor, depo kapağıda öyle. plakanın gölgesi çok olmuş. ama genel olarak güzel çalışma. motor çalışmanda gölge olmamış. birde deponun kıvrımları tam oturmamış. emeğine sağlık, iyi çalışmalar

Tşkrler yorum için.. Koyduğum 2 çalışma öğrencilik zamanımda mesh'i yeni yeni kullanmaya başladığımda yaptığım 2 çalışma, o yüzden üzerlerinde birçok hata var. Ama en azından mesh tool'un işleyişi hakkında fikir verir diye örnek olarak koydum.. Mesh ile yaptığım yeni çalışmalarımı da siteye eklemeye çalışıorum, birkaç tane ekledim, inş. ekliyeceğim daha.. Tekrar tşkrler..

:iloveyou:
 

kasta095

👑Efsanevi Grafiker👑
Katılım
23 Mar 2008
Mesajlar
4,835
Tepkime puanı
173
yararlı bilgi için teşekkür ederim.. ama keşke Mash Tool ilgili daha detayli anlatım yapsaydınız... daha çok görsel eklemelisiniz...

saygılar
 

Imperatore34

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
7 Mar 2008
Mesajlar
454
Tepkime puanı
21
yararlı bilgi için teşekkür ederim.. ama keşke Mash Tool ilgili daha detayli anlatım yapsaydınız... daha çok görsel eklemelisiniz...

saygılar


İlerleyen zamanlarda bu konu altında konuyu genişletmeye çalışıcam inş. video hazırlama olanağım olsa tutorial yapmayı düşünüyorum ama vakit bulamıyorum :)
 

Imperatore34

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
7 Mar 2008
Mesajlar
454
Tepkime puanı
21
Chopper_Vector_by_Imperatore34.jpg


Tamamını Illustrator CS3'teki mesh tool ile yaptığım yeni çalışmalarımdan biri
 

enstantane53

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
14 Eki 2008
Mesajlar
435
Tepkime puanı
7
mesh tool harika bir araç gerçekten.. kolayca harika şeyler üretmemizi sağlıyor bence.

anlatım için teşekkür ederim
 

Imperatore34

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
7 Mar 2008
Mesajlar
454
Tepkime puanı
21
güzel paylaşım bu kadar iyi bi paylaşımın yapan kişinin kuralları bilmesi lazım flood yapıyorsunuz yoneticilerimiz cok kızacak size lütfen dikkat

https://www.grafikerler.net/forum-kurallari-mutlaka-okuyunuz-t48.html#post84

Üzgünüm, flood ne demek bilmiyorum gerçekten inanın şimdi google'den baktım ''Flood nedir?'' diye.. Daha önce yazmış oldugum bir mesajın altına tekrar mesaj yazmak demek sanırım, google'dan öğrendiğim kadarıyla öyle.

Eğer yanlış ise yardımcı olursanız sevinirim, sonuçta bilmemek ayıp değil dimi ? :worried:
 

enstantane53

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
14 Eki 2008
Mesajlar
435
Tepkime puanı
7
arkadaşım bilmemek ayıp değil tabi, ama kuralları okumamak ayıp :):)
 

Rüzgar ALPASLAN

🏆Pro Tasarımcı🏆
Katılım
7 Ocak 2009
Mesajlar
731
Tepkime puanı
14
evet dğru öğrenmişsiniz öğrendiğiniz halde aynısını yapmışsınız biraz daha dikkat lütfen
 

Imperatore34

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
7 Mar 2008
Mesajlar
454
Tepkime puanı
21
evet dğru öğrenmişsiniz öğrendiğiniz halde aynısını yapmışsınız biraz daha dikkat lütfen

Aynısını tekrar yapmadım :worried:

Siz beni uyardıktan sonra ben Google'a bakıp öğrendim zaten flood'un ne demek oldugunu, daha sonra forum kurallarını okudum. ondan sonra özür diledim. Tekrar yapmam zaten anladığım bir hatayı,

lütfen.. :)
 

karantina

♾️Grafik Gurusu♾️
Katılım
11 Ocak 2008
Mesajlar
1,021
Tepkime puanı
60
Web sitesi
deryademir83.blogspot.com
Bu başlığı daha yeni görüyorum eve gidinde uygulamalı yapacağım.Paylaşım ve anlatım için çok teşekkürler.Grafik dalıyla amatör olarak ilgilenenler,özellikle illustrationı merak edenler için mesh tool sihirli bir değnek gibi.Umarım daha ayrıntılı öğrenebiliriz.
 
Üst