Üzgünüm ama hiç bir şeye benzememiş.
O kadar çok yazı, karmakarışık font, altında korku filminden bir parça gibi
neye benzediğinizi epeyce düşündükten sonra bulabildiğim bir fotoğraf.
Lütfen alaylıyım diyen pek çok kişi tanıdım ama hiç biri bu kadar anlamsız birşey yapmadı.
Eğitim almamışsınız tamam ama hiç değilse yol gösterenlere biraz daha düzgün cevap verin.
Bu tür paylaşımlar da bir nevi eğitimdir ama almasını bilene...
Araştırın, elinizde internet var. Yerli yabancı bir çok örneği size sergileyebilecek bir imkan bu.
Ben de ordan burdan bu bilgileri toparlayabildim. Lütfen alaylıyım bahanesinden vazgeçip okuyun biraz.
Alıntıdır.
Afiş Tasarımı Kitle iletişim araçlarından en görkemlisi: Afiş.
Daha çok insana daha az görselle bir şeyler anlatmaya yaradığı için tam bir seyirlik görsel iletişim materyalidir afiş. Az ve öz anlatımın vücut bulduğu bir tanıtım ve duyuru aracıdır. Afişler kitleyle buluşma alanlarına göre iç ve dış mekân afişi olarak iki ana kategoriye ayrılabilir. Seyir süreleri, genellikle iç mekânda daha uzun, dış mekânda daha kısa olarak değerlendirilerek tasarım yapılır. Dünyaca ünlü grafikerler tüm hünerlerini afiş tasarımlarıyla göstermişlerdir.
Afişler malzeme ve baskı teknikleri olarak da farklılık gösterir. Günümüzde baskı tekniklerinin gelişmesi sayesinde afiş tasarımları da özellikle boyut ve renk kalitesi açısından daha özgürleşti. Afiş tasarımlarının yanı sıra dış mekân reklam uygulamalarının da gelişmesiyle tasarım alanları zenginleşti. Araç giydirme, bina giydirme, çeşitli dış ve iç mekân reklam uygulamaları da afiş tasarımının devamı olarak düşünülebilir. Bu tasarımlar artık 3 boyutlu olarak da tasarlanmaktadır.
Hedef kitleye ulaşmanın en kısa yollarından biri fuarlarda kullanılan afişlerdir. Fuar afişleri, örümcek stand, roll-up, çerçeveli ve çerçevesiz afişler, karşılama bankosu gibi çeşitli formatlarda kullanılabilir.
AFİŞ NEDİR? NASIL OLMALIDIR
Afişler, tasarım ve sanat kaygısının eşit ağırlıkta olduğu grafik ürünlerdir.Kübizim,Dışavurumculuk,Art Nouveau,Art Deco,Bauhaus,Uluslar arası Tipografik Stil gibi modern sanat ve tasarım akımlarının çağdaş Afiş dilinin gelişiminde büyük etkisi olmuştur.
1798de Alois Senefelderin taş baskı tekniğini buluşundan sonra geliştirilen renkli taş baskı teknikleri,afişin sanatsal bir yapı kazanmasında önemli bir rol oynamıştır.Çağdaş afiş tasarımının ilk temsilcileri; Jules Cheret ve Henri de Touleouse-Laurrecdir.20.y.yın önemli afiş sanatçıları arasında; Alphonse Mucha,El Lissitzky.Laszlo Moholy-Nagy,Josef Müler-Brockmann,Herbert Matter,Henry Tomaszewski,Jan Lenika,Saul Bass ve Milton Glaseri saymak mümkündür.
Büyük boyutlu dış mekan afişleri,duvar yüzeylerine ve ilan panolarına asılır.İç mekan afişleri ise lobi,salon ve koridorlarda kullanılmak üzere daha küçük boyutlarda hazırlanır.Dış mekan afişlerinin izlenme süresi kısadır.Buna karşın iç mekan afişleri daha uzun süre incelenebilir. Afişin izlenme süresi tasarım,tasarım sürecinde dikkate alınması gereken bir kriterdir.
Afişler Üç Ana Gruba Ayrılır
Reklam Afişleri: Bir ürün ya da hizmeti tanıtan afişlerdir. Beş sektörde yaygın olarak kullanılır.
-Moda
-Endüstri
-Kurumsal reklamcılık
-Gıda
-Turizm
Kültürel Afişler: Festival,seminer,sempozyum,balo,konser,sinema,tiyatro,sergi ve spor gibi kültürel etkinlikleri tanıtan afişler bu gruba girer.
Sosyal Afişler: Sağlık ,ulaşım,sivil savunma,trafik çevre gibi konularda eğitici ve uyarıcı nitelikteki afişlerin yanı sıra, politik bir düşünceyi ya da siyasi bir partiyi tanıtan afişler ise sosyal afişler grubunda yer alır .
AFİŞ TASARIMINDA DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ
Mesaj: Tasarımcı;afiş aracılığıyla vereceği mesajı açıklığa kavuşturmalıdır,verilmek istenen bilgiyi mümkün olduğunca dolaysız bir biçimde aktaracak görsel bir sistem oluşturmalıdır.
Mesaj-İmge Bütünlüğü: Tasarıma temel oluşturan düşüncenin fotoğraf yoluyla mı ,illüstrasyonla mı,yoksa salt tipografi ile mi daha etkili bir biçimde vurgulanacağı araştırılmalı;mizahi,trajik ya da soyut imgelerden hangisinin anlatımı daha güçlendirdiği belirlenmelidir.
Sözel Hiyerarşi: Tasarımcı,afişte yer alan başlık,alt başlık,slogan gibi sözel bilgiler arasında izleyiciyi mesajdaki önem sırasına göre yönlendirecek hiyerarşik bir yapı kurmalıdır.
Farkedilirlik: Bazı afişler yukarıda saydığımız kriterlere uygun gibi görünseler de ,etkisiz ve yavan olabilmektedirler.Böyle bir sonucu engelleyecek tek şey tasarımcının hayal gücüdür..Yaratıcı düşünce ve buluşun hiçbir kuralı yoktur.Buluş ve yaratıcılık içeren her şey ,afiş tasarımını da yansıtılabilir. Çünkü;bir afiş için en önemli kriter fark edilebilmektir.
Afişteki imgelerin düzenlenmesinde şu öneriler yararlı olabilir; 1-Afişteki imge sayısı üç,iki hatta mümkünse bir ile sınırlandırılmalıdır.Başlık yada slogandan oluşan tipografik unsur,fotoğraf ya da illüstrasyon ve zemin(fon) afiş üzerinde üç farklı imge olarak algılanır.
2- Afişteki sözel unsurlar mümkün olduğunca azaltılmalıdır.3,4 ya da 5 sözcükten oluşan başlık ve sloganlar; mesajı daha çabuk iletir. Sözel mesaj on sözcüğün üstüne çıktığında,okuma zorluğu başlar. Amerikan Reklamcılık Enstitüsüne göre; bir dış mekan afişi, ana düşünce ve mesajını en çok altı saniye içinde iletebilmelidir.
3-Fotoğraf ya da illüstrasyon, afiş üzerinde mümkün olduğunca büyük bir ölçekte kullanılmalıdır. İmgeyi bütünüyle göstermek her zaman gerekmeyebilir.
Sözel unsurlar ve imgeler arasında açıklayıcı,destekleyici,yorumlayıcı ya da kontrast oluşturan bir ilişki kurulmalı,yazı ile görüntü birbirini yavan bir şekilde tekrar etmemelidir.
4-Süslü ve dekoratif yazılar yerine okunaklı yazı karakterleri tercih edilmelidir.
5-Renkler geniş yüzeyler halinde kullanılmalı,parlak ve canlı renkler tercih edilmeli ve renkler arasında güçlü kontrastlar oluşturulmalıdır.
Alıntıdır.