Neler yeni

Yeni mesajlar Yeni konular En çok mesaj En çok tepki En çok görüntülenen

Photoshopta ışık ve gölge konularını anlatmanız mümkün mü?

Benzer konular

Grafink

Clone Trooper
♾️Grafik Gurusu♾️
Katılım
14 Eyl 2007
Mesajlar
1,209
Tepkime puanı
38
Web sitesi
www.grafink.org
ışık ve gölge, PS de, de, kağıt üzerinde de, aynıdır. Bir tek su altında farklılıklar gösterebilir. Yani bir masa lambası, geçirgenliği olmayan herhangi bir nesne ile deneme ve yanılma yöntemlerini kullanarak ışık ve gölge hakkında merak ettiğiniz herşeyi öğrenebilirsiniz.

Prensipte bir çalışmada gölgeler varsa bunların hepsi aynı veya paralel yöne düşer. Keza yaşadığımız dünyada da böyledir. ışığın geldiği yönün önünde geçirgen olmayan ya da yarı geçirgen olan bir nesne gelirse, o nesnenin gölgesi yine ışığın konumuna göre nesnenin önüne, yanına, çaprazına veya arkasına düşer.

Ancak çalışmada birden farklı ışık kullanılacaksa, bu da kendi içinde tutarlılık göstermelidir...

PS de mesela drop shadow kullanacaksanız, ilgili panelde ışığın açısını ayarlayabileceğiniz bir düğme bulunur. Eğer bu konularda yeteri kadar bilgi sahibi değilseniz, aynı yerdeki "use global light" seçeneğini aktif ederek, PS deki nesnelerin standart ışık kurallarına uygun olarak gölgelendiğini görebilirsiniz. Tabii çalışmadaki shadow uygulanmış tüm nesnelerin ilgili panellerinde "use global ligt" aktif halde olmalıdır.

Bu konuda en iyi pratik yukarıda anlattığım masa lambası ve nesneler ile etkileşim kurarak gerçekleşebilir.

cam, tahta, plastik, renki plastik gibi nesneleri deneyip gözlemleyerek PS deki çalışmalarınızda daha gerçekçi sonuçlar elde edebilirsiniz.
 

emre_ozturk

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
23 May 2009
Mesajlar
435
Tepkime puanı
3
size çok teşekkür ederim. genelde bütün cevaplarım sizden çıkıyor. bununla ilgili bir uygulama yapar mısınz ? ben elma üzerinde deniyorum. önemli olan tabi ki ışık kaynağının nerden geliyor olması ki ona göre ışığın düştüğe yerde yüksek kontrastlar (highlights) ve arka planda kalan ışığı görmeyen kısma ise gölgeler (shadows) düşecektir. fakat önemli olan gölgenin nerde olması gerçekçi bir gölge yapmak ışığın geliş açısına göre gölgeyi nasıl konumlandıracağız. gerçekçi gölgeler ile bir ders hazırlarsanız size minnettar kalacağım. takipçinizim. iyi günler iyi forumlar..
 

creedwar

Kreatif Stratejist
👑Efsanevi Grafiker👑
Katılım
17 Haz 2008
Mesajlar
7,974
Tepkime puanı
104
size çok teşekkür ederim. genelde bütün cevaplarım sizden çıkıyor. bununla ilgili bir uygulama yapar mısınz ? ben elma üzerinde deniyorum. önemli olan tabi ki ışık kaynağının nerden geliyor olması ki ona göre ışığın düştüğe yerde yüksek kontrastlar (highlights) ve arka planda kalan ışığı görmeyen kısma ise gölgeler (shadows) düşecektir. fakat önemli olan gölgenin nerde olması gerçekçi bir gölge yapmak ışığın geliş açısına göre gölgeyi nasıl konumlandıracağız. gerçekçi gölgeler ile bir ders hazırlarsanız size minnettar kalacağım. takipçinizim. iyi günler iyi forumlar..

Gerçekçi gölgeler için yapmanız gerekenler gerçek objeleri kullanarak eskiz yapmanızdan geçer.
 

creedwar

Kreatif Stratejist
👑Efsanevi Grafiker👑
Katılım
17 Haz 2008
Mesajlar
7,974
Tepkime puanı
104
örnek bir ders hazırlayamaz mısınız ?

Hazırlanmış dersler üzerine oturup sırf referans olsun diye tekrardan bir ders hazırlamak hem zaman kaybı hemde aynı şeyleri ısıtıp ısıtıp yemekle aynı şeydir.

İnternet gibi bir veli nimet varken elimizin altında, araştırarak ulaşamadığımız şeylere vakit harcamak, olmayan, yapılmamış veya üzerinde fazla durulmamış çalışmalara yönelmek daha mantıklı.

Google amca > Photoshop ışık ve gölge (Yaklaşık 30.000.000 sonuç bulundu (0,40 saniye)
 

emre_ozturk

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
23 May 2009
Mesajlar
435
Tepkime puanı
3
doğru sölüyorsunuz bu forum sadece google'a yada youtube'a yönlendirmemi yapıyor ben zaten biliyorum google'da bir sürü velinimet olduğunu siz bu konularda tecrübelisiniz ya tecrübenizden faydalanmak istiyoruz yanlış mıyım ?
 

Grafink

Clone Trooper
♾️Grafik Gurusu♾️
Katılım
14 Eyl 2007
Mesajlar
1,209
Tepkime puanı
38
Web sitesi
www.grafink.org
Emre_öztürk kardeşim. Creedwar oldukça güzel söylemiş. Ek olarak istediğin örnek çalışmayı zaten söyledim sana, bir masa lambası ve farklı yapılarda nesneler. Şimdi aslında senin sorduğun soru bir çok arkadaşın farketmediği ama farketmesi gereken bir soru. Sırf bu yüzden soruna ilgi gösteriyorum. Ukala olarak görebilrsin beni, ziyanı yok...

PS de ya da başka programlarda gölge efektini atıp, gölge verdim diye düşünmek oldukça moda. Ancak programlar bize bu araçların yanında bir çok ince ayrıntıyı ayarlayabileceğimiz küçük araçlar da sunuyorlar. Eğer dediğim gibi fiziksel ön çalışmayı yaparsan ancak bu diğer ayarların ne işe yaradığını anlayabilirsin.

Prensip olarak bu tip özel, deneyimlerle kazanılmış bilgilerin kolayca paylaşılmaması gerektiğini düşündüğümden, Bunu mesleğe saygısızlık olarak gördüğümden, istediğin gibi bir çalışmayı ben yapmam.

ama şunu anlamanı isterim ki, sana yazdığım şeyler, balık veren değil balık tutmayı öğretecek şeyler.

yani

1. masa lambası ve nesneler
2. drop shadow altındaki global light işareti.

aslında ihtiyacın olan herşeyi verdim sana. :)

başarılar...
 

Grafink

Clone Trooper
♾️Grafik Gurusu♾️
Katılım
14 Eyl 2007
Mesajlar
1,209
Tepkime puanı
38
Web sitesi
www.grafink.org
Ek olarak, Gölgenin düştüğü yerin doğru olması tek başına gerçekçi görüntüler elde etmeni sağlamaz, gölgeyi sağlayan nesnenin, durduğu yüzey ve duruş açı'sının da doğru ( fizik kuralları kapsamında)olması gerekir. Ancak o zaman bakan göz yapılan işi yadırgamaz be zihin gerçeklik olgusu ile bir ilişki kurabilir...
İşte bu yüzden öncelikle gözlem yapmalısın. Zaten bu gözlemi sindirdiğinde istediğin gibi bir derse ihtiyacın kalmayacak. ve o zaman neden bunu ders şeklinde paylaşmak istemediğimi daha iyi anlayacaksın.
 
Üst