Blg
🌱Yeni Üye🌱
Selamlar;
Grafik tabletimi ilk aldığımda ne yapacağımı bilmediğim için biraz tedirgin olmuştum. Kesinlikle kâğıda çizmek gibi değildi ve ilk başlarda el - göz koordinasyonunu yakalamak için biraz uğraşmam gerekti. O zamanlar (3 sene önce) internette bu tarz çizimlerle ilgili yeterince kaynak ders bulunmuyordu ve ben beğendiğim sanatçıların tasarımlarını taklit etmek için uğraşsam da uzun bir süre olumlu sonuç alamadım.
Bu yüzden, tabletle çizim yapmaya başlayacak arkadaşlara naçizane bazı önerilerde bulunmak istiyorum. O zamanlar aklıma gelen soruları cevaplayarak ilerleyeceğim.
1-) Hangi tableti almalıyım?
Eğer dijital çizim & boyama ile ilk defa tanışıyorsanız, çok pahalı bir tablet almanıza gerek yok. Wacom'un Bamboo serisi ya da UC-Logic'in başlangıç seviyesindeki tabletleri işinizi rahatlıkla görür. Eğer çalışma alanınız büyük değilse, büyük bir tablet almayın. A5 ölçüsünde bir tablet kesinlikle yeterli olacaktır.
İşletim sisteminizle tabletinizin uyumlu olmasına dikkat edin. UC-Logic'in WP8060 modelini aldığımda XP 64-bit işletim sistemini kullanıyordum ve lisanslı ürün olduğu için kafama göre değiştirme ihtimalim yoktu. Driver problemi yüzünden yaşadığım kabusları tahmin edebilirsiniz.
Tablet'inizin tüm parçalarının sağlıklı ve fonksiyonel bir şekilde çalışacağına emin olduktan sonra alın. Örneğin ben, tabletle gelen mouse' u hiçbir zaman kullanamadım. Yine sürücü problemlerinden ötürü tablet üzerindeki kısa yollardan ve ekstra programlardan da tam anlamıyla istifade edebilmek mümkün olmadı. Bunlara çok dikkat edin.
2-) Hangi programı kullanmalıyım?
Açıkcası, neredeyse hiçkimse lisanslı program kullanmadığı için bu soru biraz işlevini yitirmiş gibi görünüyor. İstediğiniz programı kullanabilirsiniz. Tabii, kullandığınız programın tablet desteği olması gerekiyor. İmlecin kaleminizle beraber hareket etmesi, tabletinizin çalıştığını / desteklendiğini göstermez. Tabletinizin asıl özelliği olan "basınç" ayarlarının düzgün olarak çalışması gerekir.
Bildiğim kadarıyla yeni tabletler işletim sistemleri ile uyumlu olduğu için sürücü problemi yaşanmıyor. Üstelik grafik programlarının hemen hemen hepsi, yeni versiyonlarında default olarak tablet desteği veriyorlar. Ben Adobe'un Photoshop programını tercih ediyorum fakat GIMP, Corel Painter, Corel Paintshop gibi programları da tercih edebilirsiniz.
3-) Ekrana bakarak çizim yapamıyorum. Ne yapmam gerekir?
El-göz koordinasyonu, kişisel yeteneklere bağlı olarak değişebilen bir problem o yüzden bunu aşmak için belirli bir yöntemim yok. Ben 2-3 günde kullanmaya alıştım ama solak olduğum için tableti, tıpkı kâğıt gibi yan çevirmeden kullanmaya alışmak biraz zamanımı aldı. (Neyse ki CS4'te çalışma alanını döndürme özelliği geldi de, çok elzem durumlarda kıvranmaktan kurtulduk.)
Ne olursa olsun, tablete değil ekrana bakın. Bu en önemli kural. Bir süre sonra içgüdüsel olarak ekranda çizdiğiniz alan ile kaleminiz ortak noktada buluşacak. Bisiklete binmeyi öğrenmek gibi, bir anda öğreniyorsunuz. (Hatta çoğu kişi kalemi eline alır almaz, yapabildiğini fark ediyor.)
4-) Çizmeye nasıl başlayacağım?
Çok hevesli olduğunuzu tahmin ediyorum fakat daha iyi sonuçlar almak için biraz sabırlı olun ve çizimlerinize temel şekillerle başlayın.
İlk birkaç gün kusursuz yuvarlaklar, kareler üçgenler ve zigzagsız bir düz çizgi için uğraşabilirsiniz. Günde yarım saatinizi ayırsanız, bu alıştırmalarla 1 haftada bütün çizim yeteneğinizi tablet ile dijital ortama aktarabilirsiniz.
5-) İyi çizim yapamam ama kendimi geliştirmek istiyorum, ne yapmam gerekir?
Bunun için yapmanız gereken bir çok şey var. Ama en önemlisi "idealizminizden" kurtulmanızdır. Başkalarının çok iyi çalışmalarını kendinize örnek alıp, boşuna hevesinizi kırmayın. Birçok kişi için iyi işler, en başta amaçlarını belirlemek için motive ediciymiş gibi görünse de daha sonra, hedefe ulaşılamayınca yaşanan hayal kırıklığının boyutunu büyütmekten başka bir işe yaramaz.
Başkalarının yetenekleri ve sınırları sizi zannettiğiniz kadar etkilemiyor, sadece onların "tarzından" hoşlandığınız için kendinize örnek almak istiyorsunuz. Başlangıç aşaması bu esinlenme için pek iyi değil. Çalışmaya başladığınızda onları bir kenara bırakın ve kendi yapabileceklerinize odaklanın.
6-) Teoride herşey güzel, ama biraz pratiğe dökebilir misin?
Tabii.
Kural 1: Foto-referans kullanmayın. Bu sizi tembelleştirir, hayal gücünüzü kısıtlar ve aslında kendinizi kandırırsınız. Ben de çoğu zaman çizim yaparken, zamandan kazanmak için fotoreferans kullanıyorum ama kesinlikle önerdiğim birşey değil. Neden?
Nasıl ki, ortaokulda kopya kâğıdı üzerinden çizmek kimse için birşey ifade etmiyorsa, gerçek sanatçılar için de foto-referansla çizilen resimler pek birşey ifade etmez.
Bu size geçici olarak tatmin duygusu sağlayacağı için motivasyonunuz zedelenir ve kendinizi kandırmaya devam ederek, gelişmenizi yavaşlatırsınız.
Anatomik detaylar, ışık, perspektif gibi ileri seviye konular için fotoğraflardan yardım almak kötü değildir. Ama onları background layerına koyup üzerinden birebir olarak çizerseniz, emin olun hiçbirşey elde edemezsiniz.
Kural 2: Gerçeklerle yüzleşin.
Niyetim kimseyi üzmek değil ama bütün Türk forumlarda olduğu gibi burada da yapıcı eleştirinin ne olduğuna dair bir kavram karmaşası yaşandığını düşünüyorum. İyi olmayan işler beğeniliyor ve bunun için beğeninin kişisel olması bahanesi ardına saklanılıyor. Bir tasarımcının yaptığı işin "iyi olmadığı" gerçeğiyle yüzleşememesi, onun felaketi demektir.
Yaptığımız işte beğeni standartları için "kişisel" diye birşey yok. Kafamızı kumdan çıkardığımızda büyük bir hayranlıkla yüzleşeceğimiz "profesyonel" bir dünya var. Bu iş için okullar, akademiler kuruluyor. İnsanlar yüzyıllardır gelişen ve belli bir doygunluğa uğraşmış standartlar üzerinden eğitim görüyor. Eğer konu sanatın ve beğenilerin kişisel olması ise, yarattıklarımız ve hayal dünyamızın sınırları için kişisellik var. Standartlar için yok. Bu ayrımı asla unutmayın.
Demek istediğim, "ben perspektifi takmıyorum arkadaş" diyemezsiniz
Genelde yurt dışından örnek veririm ama bu sefer Türkiye'den iki örneğim var; birincisi Kerem Beyit ikincisi İsmail Kemal Çiftçioğlu... Bu isimlerin yaptığı işlere bakın ve gerçeklerle yüzleşebilirseniz geleceğiniz nokta ile tanışın.
Bu isimlerin çok büyük ihtimalle çizim yetenekleri vardı ve bunun üzerine giderek bulundukları noktaya geldiler. Eğer sizin de çizim yeteneğiniz varsa, yeterince çalışma ile onlar kadarını hatta onlardan daha iyisini de yapabilirsiniz. Eğer çizim yeteneğiniz yoksa, çalışma ile bir yere kadar gelebileceğiniz gerçeği ile yüzleşin. Hiçbir zaman tabir-i caizse "bu iş için yaratılmış" biriyle yarışamazsınız ama bu onları örnek almanızı ve onlar gibi olmak için çalışmanızı engellemez. Gidebileceğiniz en son noktaya kadar gidin. Olmuyorsa, tasarımın başka alanlarını deneyin.
İlle çizmek zorunda değilsiniz, 3D programları kullanabilir, grafik tasarımla uğraşabilir hatta geleneksel el sanatlarına yönelebilirsiniz.
Kural 3: Hatalarınızla yüzleşin.
Bir çok hatanız olabilir. Işık ve gölgelendirmeyi bilmiyor, anatomiden anlamıyor hatta referanssız çizim yapamıyor olabilirsiniz. Ama bu hataların üzerine gitmedikçe gelişemezsiniz.
Hatalarınızı nasıl düzeltebileceğinizi görmek için en iyi yol, başka çizimleri inceleme ve video derslerdir. Gnomon gibi okulların Digital Inking, Penciling ve Coloring üzerine çok iyi dersleri var. Eğer ingilizce bilmediğiniz için izlemek istemiyorsanız, saçmalamayın İnanın, dil ile ilgili en ufacık bir tereddüt size koskoca bir zaman kaybı olarak geri dönecek. Adamın ne söylediğini anlamasanız da, izleyin!
HATA YAPMAKTAN KORKMAYIN. 3 senedir, arada sırada başka şeylere yönelsem de çizim yapıyorum ve çizimlerim hâlâ mükemmel olmaktan çok uzak. Ama hatalarımı benimsiyor ve onları düzeltmek için uğraşıyorum.
7-) Elimde sadece, Photoshop'un default Brush'ları var. Yeni brush'lar indirmem gerekir mi?
Hayır. Hazır Brush sizi kısıtlar ve tekniğinize zarar verir. Photoshop'ın varsayılan fırçaları çizim yapmanız için idealdir. Sadece siz nasıl yapacağınızı şimdilik bilmiyorsunuz. Bunun için çok detaylı bir ders hazırlamak gerekebilir ama birkaç ipucu vermeye çalışacağım.
Nasıl bir fırçaya ihtiyacınız olduğu, ne çizmek istediğinize bağlı olarak değişir.
Pastel ile çizilmiş doğa manzarası, seksi hatlara sahip bir çizgi roman karakteri ya da pastel renklerle boyanmış yağlı boya görünümlü bir portre...
Çizmek istediğiniz şeyin tarzına karar verdikten sonra, kullanacağınız araçları seçin.
Eğer çizeceğiniz şey, çizgi romanlarda olduğu gibi sınır çizgisi (border) içermiyorsa, doğallığı yakalamak için Airbrush yöntemini tercih etmelisiniz. Tabletiniz'le beraber default olarak gelen kalem airbrush değildir ama öyleymiş gibi kullanabilirsiniz.
Opacity ve Flow değeri düşürülmüş yumuşak kenarlı bir standart fırçanın F5 ile özelliklerine girerek Airbrush seçeneğini işaretliyip, yaratacağınız etkinin daha gerçekçi olmasını sağlayabilirsiniz.
Kademeli renk geçişleri için ayrı ayrı layer'larda çalışıp, birleşme noktalarında doğal sonuçlar elde etmek için Blending seçeneklerini kullanabilirsiniz.
Çalışırken, renk seçiminde işinizi kolaylaştırmak için Foreground ve Background renklerine aynı rengin açık / koyu tonlarını yerleştirebilir ve F5 ile fırça özelliklerine girdikten sonra Color Dynamics kısmından Pen Pressure'ı seçerek basınca göre değişiklik gösteren renklerle boyama yapabilirsiniz. (Örneğin hafif çizerken açık renk, bastırınca koyu renk gibi...)
Photoshop'ın kısa yollarını kullanarak işinizi kolaylaştırabilirsiniz. Örneğin, göz çiziyorsunuz ve dış çeperleri koyu mavi, içi ise açık mavi, beyaz ve yeşil olacak. Bir fotoğraf ya da önceden hazırladığınız renk paletini, çizim yaptığınız alana kopyalayıp "İ" tuşu ile damlalık yardımıyla istediğiniz rengi seçip, "B" tuşu ile tekrar fırçanıza, dolayısı ile boyamanıza dönebilirsiniz.
Eğer, gerçekçi bir etki elde etmek istiyorsanız sadece Brush'lara güvenemezsiniz. Vermek istediğiniz dokuyu içeren texture'ları boyama yaptığınız alanın üzerine yedirerek aradığınız gerçekçilik hissine kavuşabilirsiniz.
Gerçekçi bir çizim yapmak istiyorum fakat çok uzun sürdüğü için sıkılıp çalışmamı yarıda kesiyorum. Nasıl hız kazanabilirim?
Pratik, hızlanmak ve çizgilerinizi daha "kararlı" hale getirmek için vazgeçilmezdir ama hiçbir zaman istediğiniz kadar iyi ve hızlı olamayacaksınız. İyi bir çalışma için optimum süre 5-7 saattir ve daha kısa sürede yaparsanız yeterince "iyi" olmaz.
Bu nedenle zamanı akılcı kullanmalısınız. Bir resmi, bir oturuşta bitirmenize gerek yok. Sabırlı olun. Her bölümde ince ince, detaylı olarak, yeterince zaman ayırarak çalışın.
Bir resime uzun süre bakarsanız, gözünüz alışacağı için hatalarını algılayamazsınız. O yüzden resime ara vermek çok iyidir. Sıkıldığınız anda bırakın ve başka şeylerle ilgilenin.
Hem hızlı çalışmanız hem de hatalarınızın minimum seviyede kalması gerekiyorsa, en iyi yöntem yüksek çözünürlükle çalışmaktır. Yüksek çüzünürlükte yaptığınız boyamayı, küçülttükten sonra bir çok hatanın kendiliğinden kaybolduğunu göreceksiniz. (Anatomi, ışıklandırma ya da perspektif gibi temel hatalardan bahsetmiyorum tabii ki...)
9-) Ben Speed Painting (Pratik yöntemlerle çizilen taslaklar) yapmak istiyorum. Bunun tekniği nedir?
En önemli tekniği, silgi kullanmamaktır. Hatalarınızı, yeni formlara dönüştürerek çalışmanızı geliştirirsiniz. Eğer, yeterince profesyonelseniz çok kısa sürede (Maksimum 1 saat) ortaya muhteşem bir konsept çalışması çıkacaktır. Eğer değilseniz, hatalarınız mutlaka olacak fakat vermek istediğiniz fikri kolayca yansıtabilirsiniz. Bunun için Mattepainting.org, CGSociety ve yine Gnomon tutoriallarını öneriyorum.
Ya da çok kısa sürede bir karakter taslağı yaratmak istiyorsunuz. Çözüm yine aynı...
Aşağıda 20 dakikada çizilen bir örneği göreceksiniz.
10) Ne yaparsam yapayım, yaptığım işi beğenmiyorum. Bu normal mi?
Çok normal. Tersi, belli bir seviyenin üzerinde değilseniz (mesela ünlü bir çizer, ressam veya illüstratör) budalalık olur. Başlangıçta bir kenara bırakmanızı söylediğim idealizminiz, tecrübe kazandıktan sonra size çok şey katacaktır. Yaptığınız işleri, gereğinden fazla aşağılamadığınız sürece, beğenmemeniz tamamen normaldir. Bu noktada megalomanlık ya da yetersizlik kompleksinden etkilenmeden, objektif bir görüşe sahip olmak isterseniz profesyonellerden yardım isteyin. Herhangi birine sormak ve onun beğenisini kazanmak, çizimin evrensel değeri açısından inanın hiçbir şey ifade etmez.
Ben de aynı yollardan geçtiğim ve bu soruların cevapları için bir çok kaynak araştırdığım için, hepsini bir araya toplayarak sizlere de yardımcı olmaya çalıştım. Umarım işe yarar.
Herkese iyi çizimler
Grafik tabletimi ilk aldığımda ne yapacağımı bilmediğim için biraz tedirgin olmuştum. Kesinlikle kâğıda çizmek gibi değildi ve ilk başlarda el - göz koordinasyonunu yakalamak için biraz uğraşmam gerekti. O zamanlar (3 sene önce) internette bu tarz çizimlerle ilgili yeterince kaynak ders bulunmuyordu ve ben beğendiğim sanatçıların tasarımlarını taklit etmek için uğraşsam da uzun bir süre olumlu sonuç alamadım.
Bu yüzden, tabletle çizim yapmaya başlayacak arkadaşlara naçizane bazı önerilerde bulunmak istiyorum. O zamanlar aklıma gelen soruları cevaplayarak ilerleyeceğim.
1-) Hangi tableti almalıyım?
Eğer dijital çizim & boyama ile ilk defa tanışıyorsanız, çok pahalı bir tablet almanıza gerek yok. Wacom'un Bamboo serisi ya da UC-Logic'in başlangıç seviyesindeki tabletleri işinizi rahatlıkla görür. Eğer çalışma alanınız büyük değilse, büyük bir tablet almayın. A5 ölçüsünde bir tablet kesinlikle yeterli olacaktır.
İşletim sisteminizle tabletinizin uyumlu olmasına dikkat edin. UC-Logic'in WP8060 modelini aldığımda XP 64-bit işletim sistemini kullanıyordum ve lisanslı ürün olduğu için kafama göre değiştirme ihtimalim yoktu. Driver problemi yüzünden yaşadığım kabusları tahmin edebilirsiniz.
Tablet'inizin tüm parçalarının sağlıklı ve fonksiyonel bir şekilde çalışacağına emin olduktan sonra alın. Örneğin ben, tabletle gelen mouse' u hiçbir zaman kullanamadım. Yine sürücü problemlerinden ötürü tablet üzerindeki kısa yollardan ve ekstra programlardan da tam anlamıyla istifade edebilmek mümkün olmadı. Bunlara çok dikkat edin.
2-) Hangi programı kullanmalıyım?
Açıkcası, neredeyse hiçkimse lisanslı program kullanmadığı için bu soru biraz işlevini yitirmiş gibi görünüyor. İstediğiniz programı kullanabilirsiniz. Tabii, kullandığınız programın tablet desteği olması gerekiyor. İmlecin kaleminizle beraber hareket etmesi, tabletinizin çalıştığını / desteklendiğini göstermez. Tabletinizin asıl özelliği olan "basınç" ayarlarının düzgün olarak çalışması gerekir.
Bildiğim kadarıyla yeni tabletler işletim sistemleri ile uyumlu olduğu için sürücü problemi yaşanmıyor. Üstelik grafik programlarının hemen hemen hepsi, yeni versiyonlarında default olarak tablet desteği veriyorlar. Ben Adobe'un Photoshop programını tercih ediyorum fakat GIMP, Corel Painter, Corel Paintshop gibi programları da tercih edebilirsiniz.
3-) Ekrana bakarak çizim yapamıyorum. Ne yapmam gerekir?
El-göz koordinasyonu, kişisel yeteneklere bağlı olarak değişebilen bir problem o yüzden bunu aşmak için belirli bir yöntemim yok. Ben 2-3 günde kullanmaya alıştım ama solak olduğum için tableti, tıpkı kâğıt gibi yan çevirmeden kullanmaya alışmak biraz zamanımı aldı. (Neyse ki CS4'te çalışma alanını döndürme özelliği geldi de, çok elzem durumlarda kıvranmaktan kurtulduk.)
Ne olursa olsun, tablete değil ekrana bakın. Bu en önemli kural. Bir süre sonra içgüdüsel olarak ekranda çizdiğiniz alan ile kaleminiz ortak noktada buluşacak. Bisiklete binmeyi öğrenmek gibi, bir anda öğreniyorsunuz. (Hatta çoğu kişi kalemi eline alır almaz, yapabildiğini fark ediyor.)
4-) Çizmeye nasıl başlayacağım?
Çok hevesli olduğunuzu tahmin ediyorum fakat daha iyi sonuçlar almak için biraz sabırlı olun ve çizimlerinize temel şekillerle başlayın.
İlk birkaç gün kusursuz yuvarlaklar, kareler üçgenler ve zigzagsız bir düz çizgi için uğraşabilirsiniz. Günde yarım saatinizi ayırsanız, bu alıştırmalarla 1 haftada bütün çizim yeteneğinizi tablet ile dijital ortama aktarabilirsiniz.
5-) İyi çizim yapamam ama kendimi geliştirmek istiyorum, ne yapmam gerekir?
Bunun için yapmanız gereken bir çok şey var. Ama en önemlisi "idealizminizden" kurtulmanızdır. Başkalarının çok iyi çalışmalarını kendinize örnek alıp, boşuna hevesinizi kırmayın. Birçok kişi için iyi işler, en başta amaçlarını belirlemek için motive ediciymiş gibi görünse de daha sonra, hedefe ulaşılamayınca yaşanan hayal kırıklığının boyutunu büyütmekten başka bir işe yaramaz.
Başkalarının yetenekleri ve sınırları sizi zannettiğiniz kadar etkilemiyor, sadece onların "tarzından" hoşlandığınız için kendinize örnek almak istiyorsunuz. Başlangıç aşaması bu esinlenme için pek iyi değil. Çalışmaya başladığınızda onları bir kenara bırakın ve kendi yapabileceklerinize odaklanın.
6-) Teoride herşey güzel, ama biraz pratiğe dökebilir misin?
Tabii.
Kural 1: Foto-referans kullanmayın. Bu sizi tembelleştirir, hayal gücünüzü kısıtlar ve aslında kendinizi kandırırsınız. Ben de çoğu zaman çizim yaparken, zamandan kazanmak için fotoreferans kullanıyorum ama kesinlikle önerdiğim birşey değil. Neden?
Nasıl ki, ortaokulda kopya kâğıdı üzerinden çizmek kimse için birşey ifade etmiyorsa, gerçek sanatçılar için de foto-referansla çizilen resimler pek birşey ifade etmez.
Bu size geçici olarak tatmin duygusu sağlayacağı için motivasyonunuz zedelenir ve kendinizi kandırmaya devam ederek, gelişmenizi yavaşlatırsınız.
Anatomik detaylar, ışık, perspektif gibi ileri seviye konular için fotoğraflardan yardım almak kötü değildir. Ama onları background layerına koyup üzerinden birebir olarak çizerseniz, emin olun hiçbirşey elde edemezsiniz.
Kural 2: Gerçeklerle yüzleşin.
Niyetim kimseyi üzmek değil ama bütün Türk forumlarda olduğu gibi burada da yapıcı eleştirinin ne olduğuna dair bir kavram karmaşası yaşandığını düşünüyorum. İyi olmayan işler beğeniliyor ve bunun için beğeninin kişisel olması bahanesi ardına saklanılıyor. Bir tasarımcının yaptığı işin "iyi olmadığı" gerçeğiyle yüzleşememesi, onun felaketi demektir.
Yaptığımız işte beğeni standartları için "kişisel" diye birşey yok. Kafamızı kumdan çıkardığımızda büyük bir hayranlıkla yüzleşeceğimiz "profesyonel" bir dünya var. Bu iş için okullar, akademiler kuruluyor. İnsanlar yüzyıllardır gelişen ve belli bir doygunluğa uğraşmış standartlar üzerinden eğitim görüyor. Eğer konu sanatın ve beğenilerin kişisel olması ise, yarattıklarımız ve hayal dünyamızın sınırları için kişisellik var. Standartlar için yok. Bu ayrımı asla unutmayın.
Demek istediğim, "ben perspektifi takmıyorum arkadaş" diyemezsiniz
Genelde yurt dışından örnek veririm ama bu sefer Türkiye'den iki örneğim var; birincisi Kerem Beyit ikincisi İsmail Kemal Çiftçioğlu... Bu isimlerin yaptığı işlere bakın ve gerçeklerle yüzleşebilirseniz geleceğiniz nokta ile tanışın.
Bu isimlerin çok büyük ihtimalle çizim yetenekleri vardı ve bunun üzerine giderek bulundukları noktaya geldiler. Eğer sizin de çizim yeteneğiniz varsa, yeterince çalışma ile onlar kadarını hatta onlardan daha iyisini de yapabilirsiniz. Eğer çizim yeteneğiniz yoksa, çalışma ile bir yere kadar gelebileceğiniz gerçeği ile yüzleşin. Hiçbir zaman tabir-i caizse "bu iş için yaratılmış" biriyle yarışamazsınız ama bu onları örnek almanızı ve onlar gibi olmak için çalışmanızı engellemez. Gidebileceğiniz en son noktaya kadar gidin. Olmuyorsa, tasarımın başka alanlarını deneyin.
İlle çizmek zorunda değilsiniz, 3D programları kullanabilir, grafik tasarımla uğraşabilir hatta geleneksel el sanatlarına yönelebilirsiniz.
Kural 3: Hatalarınızla yüzleşin.
Bir çok hatanız olabilir. Işık ve gölgelendirmeyi bilmiyor, anatomiden anlamıyor hatta referanssız çizim yapamıyor olabilirsiniz. Ama bu hataların üzerine gitmedikçe gelişemezsiniz.
Hatalarınızı nasıl düzeltebileceğinizi görmek için en iyi yol, başka çizimleri inceleme ve video derslerdir. Gnomon gibi okulların Digital Inking, Penciling ve Coloring üzerine çok iyi dersleri var. Eğer ingilizce bilmediğiniz için izlemek istemiyorsanız, saçmalamayın İnanın, dil ile ilgili en ufacık bir tereddüt size koskoca bir zaman kaybı olarak geri dönecek. Adamın ne söylediğini anlamasanız da, izleyin!
HATA YAPMAKTAN KORKMAYIN. 3 senedir, arada sırada başka şeylere yönelsem de çizim yapıyorum ve çizimlerim hâlâ mükemmel olmaktan çok uzak. Ama hatalarımı benimsiyor ve onları düzeltmek için uğraşıyorum.
7-) Elimde sadece, Photoshop'un default Brush'ları var. Yeni brush'lar indirmem gerekir mi?
Hayır. Hazır Brush sizi kısıtlar ve tekniğinize zarar verir. Photoshop'ın varsayılan fırçaları çizim yapmanız için idealdir. Sadece siz nasıl yapacağınızı şimdilik bilmiyorsunuz. Bunun için çok detaylı bir ders hazırlamak gerekebilir ama birkaç ipucu vermeye çalışacağım.
Nasıl bir fırçaya ihtiyacınız olduğu, ne çizmek istediğinize bağlı olarak değişir.
Pastel ile çizilmiş doğa manzarası, seksi hatlara sahip bir çizgi roman karakteri ya da pastel renklerle boyanmış yağlı boya görünümlü bir portre...
Çizmek istediğiniz şeyin tarzına karar verdikten sonra, kullanacağınız araçları seçin.
Eğer çizeceğiniz şey, çizgi romanlarda olduğu gibi sınır çizgisi (border) içermiyorsa, doğallığı yakalamak için Airbrush yöntemini tercih etmelisiniz. Tabletiniz'le beraber default olarak gelen kalem airbrush değildir ama öyleymiş gibi kullanabilirsiniz.
Opacity ve Flow değeri düşürülmüş yumuşak kenarlı bir standart fırçanın F5 ile özelliklerine girerek Airbrush seçeneğini işaretliyip, yaratacağınız etkinin daha gerçekçi olmasını sağlayabilirsiniz.
Kademeli renk geçişleri için ayrı ayrı layer'larda çalışıp, birleşme noktalarında doğal sonuçlar elde etmek için Blending seçeneklerini kullanabilirsiniz.
Çalışırken, renk seçiminde işinizi kolaylaştırmak için Foreground ve Background renklerine aynı rengin açık / koyu tonlarını yerleştirebilir ve F5 ile fırça özelliklerine girdikten sonra Color Dynamics kısmından Pen Pressure'ı seçerek basınca göre değişiklik gösteren renklerle boyama yapabilirsiniz. (Örneğin hafif çizerken açık renk, bastırınca koyu renk gibi...)
Photoshop'ın kısa yollarını kullanarak işinizi kolaylaştırabilirsiniz. Örneğin, göz çiziyorsunuz ve dış çeperleri koyu mavi, içi ise açık mavi, beyaz ve yeşil olacak. Bir fotoğraf ya da önceden hazırladığınız renk paletini, çizim yaptığınız alana kopyalayıp "İ" tuşu ile damlalık yardımıyla istediğiniz rengi seçip, "B" tuşu ile tekrar fırçanıza, dolayısı ile boyamanıza dönebilirsiniz.
Eğer, gerçekçi bir etki elde etmek istiyorsanız sadece Brush'lara güvenemezsiniz. Vermek istediğiniz dokuyu içeren texture'ları boyama yaptığınız alanın üzerine yedirerek aradığınız gerçekçilik hissine kavuşabilirsiniz.
Gerçekçi bir çizim yapmak istiyorum fakat çok uzun sürdüğü için sıkılıp çalışmamı yarıda kesiyorum. Nasıl hız kazanabilirim?
Pratik, hızlanmak ve çizgilerinizi daha "kararlı" hale getirmek için vazgeçilmezdir ama hiçbir zaman istediğiniz kadar iyi ve hızlı olamayacaksınız. İyi bir çalışma için optimum süre 5-7 saattir ve daha kısa sürede yaparsanız yeterince "iyi" olmaz.
Bu nedenle zamanı akılcı kullanmalısınız. Bir resmi, bir oturuşta bitirmenize gerek yok. Sabırlı olun. Her bölümde ince ince, detaylı olarak, yeterince zaman ayırarak çalışın.
Bir resime uzun süre bakarsanız, gözünüz alışacağı için hatalarını algılayamazsınız. O yüzden resime ara vermek çok iyidir. Sıkıldığınız anda bırakın ve başka şeylerle ilgilenin.
Hem hızlı çalışmanız hem de hatalarınızın minimum seviyede kalması gerekiyorsa, en iyi yöntem yüksek çözünürlükle çalışmaktır. Yüksek çüzünürlükte yaptığınız boyamayı, küçülttükten sonra bir çok hatanın kendiliğinden kaybolduğunu göreceksiniz. (Anatomi, ışıklandırma ya da perspektif gibi temel hatalardan bahsetmiyorum tabii ki...)
9-) Ben Speed Painting (Pratik yöntemlerle çizilen taslaklar) yapmak istiyorum. Bunun tekniği nedir?
En önemli tekniği, silgi kullanmamaktır. Hatalarınızı, yeni formlara dönüştürerek çalışmanızı geliştirirsiniz. Eğer, yeterince profesyonelseniz çok kısa sürede (Maksimum 1 saat) ortaya muhteşem bir konsept çalışması çıkacaktır. Eğer değilseniz, hatalarınız mutlaka olacak fakat vermek istediğiniz fikri kolayca yansıtabilirsiniz. Bunun için Mattepainting.org, CGSociety ve yine Gnomon tutoriallarını öneriyorum.
Ya da çok kısa sürede bir karakter taslağı yaratmak istiyorsunuz. Çözüm yine aynı...
Aşağıda 20 dakikada çizilen bir örneği göreceksiniz.
10) Ne yaparsam yapayım, yaptığım işi beğenmiyorum. Bu normal mi?
Çok normal. Tersi, belli bir seviyenin üzerinde değilseniz (mesela ünlü bir çizer, ressam veya illüstratör) budalalık olur. Başlangıçta bir kenara bırakmanızı söylediğim idealizminiz, tecrübe kazandıktan sonra size çok şey katacaktır. Yaptığınız işleri, gereğinden fazla aşağılamadığınız sürece, beğenmemeniz tamamen normaldir. Bu noktada megalomanlık ya da yetersizlik kompleksinden etkilenmeden, objektif bir görüşe sahip olmak isterseniz profesyonellerden yardım isteyin. Herhangi birine sormak ve onun beğenisini kazanmak, çizimin evrensel değeri açısından inanın hiçbir şey ifade etmez.
Ben de aynı yollardan geçtiğim ve bu soruların cevapları için bir çok kaynak araştırdığım için, hepsini bir araya toplayarak sizlere de yardımcı olmaya çalıştım. Umarım işe yarar.
Herkese iyi çizimler
Son düzenleme: