Neler yeni

Yeni mesajlar Yeni konular En çok mesaj En çok tepki En çok görüntülenen

Flash içinde android çalıştırma

and61

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
21 Ocak 2013
Mesajlar
8
Tepkime puanı
0
merhaba arkadaşlar benim sorum şu flash cs5.5 sürümünde android için uygulamalar yazabiliyoruz fakat ben bu uygulamanın içine android kodlarını (java kodları) eklemek istiyorum yardımcı olursanız memnun olurum
 

Benzer konular

genura

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
7 Kas 2007
Mesajlar
31
Tepkime puanı
0
Adobe Air ile uygulama denemelerim olmuştu, uzman değilim bu konuda ama...
"Java Kodu eklemek istiyorum" bu kısmı anlamadım ? Pek alakada kuramadım...Tam olarak yapmak istediğiniz nedir ?
 

and61

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
21 Ocak 2013
Mesajlar
8
Tepkime puanı
0
Adobe Air ile uygulama denemelerim olmuştu, uzman değilim bu konuda ama...
"Java Kodu eklemek istiyorum" bu kısmı anlamadım ? Pek alakada kuramadım...Tam olarak yapmak istediğiniz nedir ?

aslında java kodundan kastım şuydu. mesela eclipse de uygulama yazarken örneğin sesimi kaydedip daha sonra çalmak (record audio) için java kodu yazıyorduk bunu flash içinde nasıl yapabilirim kastım buydu biraz araştırdım çözüm yolları buldum fakat ac3 e hakim olmadığımdan hep tıkanıyorum
 

genura

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
7 Kas 2007
Mesajlar
31
Tepkime puanı
0
Air ve Java ayrı platformlar olduğu için alaka kuramadığımdan sordum , ama şimdi konuyu anlatınca daha netleşti olay.

Java bilgin belli bir seviyede ise, AS3 sana pekte zor gelmeyecektir diye tahmin ediyorum, AS3'ü OOP üzerinden incelersen sanırım söylemeye çalıştığım şeyi daha net anlarsın.

AS3 ile ilgili genel önyargı; sadece frame'lere kod yazmak olarak görüldüğü için, insanlara antipatik gelebiliyor.
Yani konu air de uyglama geliştirmekse AS3 bilgi artışı zaten kaçınılmaz.

Konuya dönersek, şöyle bir link buldum belki bir fikir verebilir...
link
 

and61

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
21 Ocak 2013
Mesajlar
8
Tepkime puanı
0
Air ve Java ayrı platformlar olduğu için alaka kuramadığımdan sordum , ama şimdi konuyu anlatınca daha netleşti olay.

Java bilgin belli bir seviyede ise, AS3 sana pekte zor gelmeyecektir diye tahmin ediyorum, AS3'ü OOP üzerinden incelersen sanırım söylemeye çalıştığım şeyi daha net anlarsın.

AS3 ile ilgili genel önyargı; sadece frame'lere kod yazmak olarak görüldüğü için, insanlara antipatik gelebiliyor.
Yani konu air de uyglama geliştirmekse AS3 bilgi artışı zaten kaçınılmaz.

Konuya dönersek, şöyle bir link buldum belki bir fikir verebilir...
link

cevabınız için teşekkürler şöyle bir kod buldum fakat şu hatayı veriyor

1083: Söz dizimi hatası: package öğesi beklenmiyor. package kısmını sildiğimde de bu hatayı alıyorum.
1114: Genel nitelik yalnızca paket içerisinde kullanılabilir.

Kod:
package  {
          import flash.display.Sprite;
          import flash.media.Microphone;
          import flash.media.Sound;
          import flash.media.SoundChannel;
          import flash.events.MouseEvent;
          import flash.events.SampleDataEvent;
          import flash.utils.ByteArray;
          import flash.events.Event;
          import flash.media.SoundMixer;
          import flash.media.AudioPlaybackMode;
 
          public class RecTest extends Sprite {
 
                    var mic:Microphone;
                    var s:Sound;
                    var sc:SoundChannel;
                    var nowRecording:Boolean = false;
                    var nowPlaying:Boolean = false;
                    var recordedBytes:ByteArray;
 
                    public function RecTest() {
 
                              SoundMixer.audioPlaybackMode = AudioPlaybackMode.MEDIA;
 
                              mic = Microphone.getMicrophone();
                              mic.rate = 44;
                              mic.gain = 70;
                              mic.setSilenceLevel(0);
 
                              s = new Sound();
 
                              recordedBytes = new ByteArray();
 
                               recorder.addEventListener(MouseEvent.CLICK, record);
                               player.addEventListener(MouseEvent.CLICK, playBack);
                    }
					
 
 
                    function record(e:MouseEvent) {
                              if (!nowRecording) {
                                        trace("recording");
                                        recordedBytes.clear();
                                        mic.addEventListener(SampleDataEvent.SAMPLE_DATA, getMicAudio);
                                        nowRecording = true;
                              } else {
                                        trace("recording stopped");
                                        mic.removeEventListener(SampleDataEvent.SAMPLE_DATA, getMicAudio);
                                        nowRecording = false;
                              }
                    }
 
                    function getMicAudio(e:SampleDataEvent) {
                              recordedBytes.writeBytes(e.data);
                    }
 
                    function playBack(e:MouseEvent) {
                              if (!nowPlaying) {
                                        trace("playing");
                                        recordedBytes.position = 0;
                                        s.addEventListener(SampleDataEvent.SAMPLE_DATA, playAudio);
                                        sc = s.play();
                                        sc.addEventListener(Event.SOUND_COMPLETE, stopPlayback, false, 0, true);
                                        nowPlaying = true;
                              } else {
                                        sc.stop();
                                        stopPlayback();
                              }
                    }
 
                    function stopPlayback(e:Event=null) {
                              trace("playing stopped");
                              s.removeEventListener(SampleDataEvent.SAMPLE_DATA, playAudio);
                              nowPlaying = false;
                    }
 
                    function playAudio(e:SampleDataEvent) {
                              for (var i:int = 0; i < 8092 && recordedBytes.bytesAvailable > 0; i++) {
                                        var sample:Number = recordedBytes.readFloat();
                                        e.data.writeFloat(sample);
                                        e.data.writeFloat(sample);
                              }
                    }
          }
 
}
 

and61

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
21 Ocak 2013
Mesajlar
8
Tepkime puanı
0
cevabınız için teşekkürler şöyle bir kod buldum fakat şu hatayı veriyor

1083: Söz dizimi hatası: package öğesi beklenmiyor. package kısmını sildiğimde de bu hatayı alıyorum.
1114: Genel nitelik yalnızca paket içerisinde kullanılabilir.

Kod:
package  {
          import flash.display.Sprite;
          import flash.media.Microphone;
          import flash.media.Sound;
          import flash.media.SoundChannel;
          import flash.events.MouseEvent;
          import flash.events.SampleDataEvent;
          import flash.utils.ByteArray;
          import flash.events.Event;
          import flash.media.SoundMixer;
          import flash.media.AudioPlaybackMode;
 
          public class RecTest extends Sprite {
 
                    var mic:Microphone;
                    var s:Sound;
                    var sc:SoundChannel;
                    var nowRecording:Boolean = false;
                    var nowPlaying:Boolean = false;
                    var recordedBytes:ByteArray;
 
                    public function RecTest() {
 
                              SoundMixer.audioPlaybackMode = AudioPlaybackMode.MEDIA;
 
                              mic = Microphone.getMicrophone();
                              mic.rate = 44;
                              mic.gain = 70;
                              mic.setSilenceLevel(0);
 
                              s = new Sound();
 
                              recordedBytes = new ByteArray();
 
                               recorder.addEventListener(MouseEvent.CLICK, record);
                               player.addEventListener(MouseEvent.CLICK, playBack);
                    }
					
 
 
                    function record(e:MouseEvent) {
                              if (!nowRecording) {
                                        trace("recording");
                                        recordedBytes.clear();
                                        mic.addEventListener(SampleDataEvent.SAMPLE_DATA, getMicAudio);
                                        nowRecording = true;
                              } else {
                                        trace("recording stopped");
                                        mic.removeEventListener(SampleDataEvent.SAMPLE_DATA, getMicAudio);
                                        nowRecording = false;
                              }
                    }
 
                    function getMicAudio(e:SampleDataEvent) {
                              recordedBytes.writeBytes(e.data);
                    }
 
                    function playBack(e:MouseEvent) {
                              if (!nowPlaying) {
                                        trace("playing");
                                        recordedBytes.position = 0;
                                        s.addEventListener(SampleDataEvent.SAMPLE_DATA, playAudio);
                                        sc = s.play();
                                        sc.addEventListener(Event.SOUND_COMPLETE, stopPlayback, false, 0, true);
                                        nowPlaying = true;
                              } else {
                                        sc.stop();
                                        stopPlayback();
                              }
                    }
 
                    function stopPlayback(e:Event=null) {
                              trace("playing stopped");
                              s.removeEventListener(SampleDataEvent.SAMPLE_DATA, playAudio);
                              nowPlaying = false;
                    }
 
                    function playAudio(e:SampleDataEvent) {
                              for (var i:int = 0; i < 8092 && recordedBytes.bytesAvailable > 0; i++) {
                                        var sample:Number = recordedBytes.readFloat();
                                        e.data.writeFloat(sample);
                                        e.data.writeFloat(sample);
                              }
                    }
          }
 
}
 

genura

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
7 Kas 2007
Mesajlar
31
Tepkime puanı
0
package ile başlayan bu kod bloğu bir class'tır...
bu class 'ı *.as olarak kaydetmeniz gerekir;

Bu class için tam olarak yapmanız gerekene gelirsek;
"RecTest.as " dosyası olarak kaydetmeniz gerekir. Ardından farklı bir class ile bu class'a erişim sağlayabilirsiniz. Ve ya *.fla dosyası içinde main/ana class olarak çalıştırabilirsiniz.
Ben şahsen main class olarak çalıştırdım.

Java gibi düşünün...OOP nimetleri yani.

Karmaşık geldiyse Ek te gönderdiğim dosyayı inceleyebilirsiniz.


not: air anroid uyglaması olarak kaydettim, CS6'da. CTRL+ENTER yaptğınızda air'in simülatör penceresi açılacaktır, (pc microphone'nundan sesi alıyor)record'A basarsanız sesinizi kaydeder, playe basarsanızda çalar. Tabiki herhangi bir cihazda test etme şansım olmadı. Pc ortamındaki simülatörden bahsediyorum.., Fakat herhangi bir cihazda da çalışacaktır diye düşünüyorum.

edit: Şimdi biraz class'ı inceledim, bu air için kullanılan package lere pek benzemiyor, yani air için kullanılacak package ler farklı olabilir ...dediğim gibi bu konuda çok bir deneyimim yok, cihazda çalışmazsada bilin ki buna benzer bir durumdur.... Ama Flasta veya air'Da classlarla çalışma pratikte anlattığım gibidir, ek'te gönderdiğim gibi diyelim. kolay gelsin.
 
Son düzenleme:

and61

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
21 Ocak 2013
Mesajlar
8
Tepkime puanı
0
cevap için teşekkür ederim attığınız dosyayı çalıştırıyorum fakat 3 yerde hata veriyor neyse biraz daha araştırmam gerekiyor. attığınız yorumlar için tekrar teşekkür ederim
 

genura

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
7 Kas 2007
Mesajlar
31
Tepkime puanı
0
rica ederim,
bu sefer içinde swf 'side dahil az önce pc nin farklı yerlerinde tekrar derlediğim dosyanın yeni halini gönderiyorum.
Bende sorunsuz çalışıyor;
--Flash CS6 kurulu --
ek

not: dosyayı direk açtıktan sonra, File>publish setting e girip, en sağ en üstte, target alanında "Air 3.2 for Android" seçili olduğundan emin olunuz. hatalar ondandır muhtemelen.
 

and61

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
21 Ocak 2013
Mesajlar
8
Tepkime puanı
0
Teşekkür ederim çalıştı aslında cs5.5 sürümünde çalışır diye tahmin ediyordum 6 yı indirince sorun kalmadı. Peki bu kaydettiğimiz sesin tonunu değiştirebilir miyiz yani daha ince veya daha kalın yapabilir miyiz
 

genura

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
7 Kas 2007
Mesajlar
31
Tepkime puanı
0
r.ederim,
ses efektleri üzerine google'a "as3 sound effects" diye yazarak ulaştığım bir örnek var;
link
Bu örnek işinize yarar mı bilemiyorum,...
AS3 ve OOP ye hakimiyetinizi biraz daha arttırırsanız, bu örneği işletebilirsiniz...
Air ile çalışırken sorun çıkarır mı bilemiyorum, ama çıkarmaz gibi duruyor çünkü kendi sınıf kütüphanesini vermişler...tabi yinede denemek lazım.
kolay gelsin.
 

and61

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
21 Ocak 2013
Mesajlar
8
Tepkime puanı
0
teşekkür ederim ilgilendiğiniz için, dediğiniz gibi biraz daha üzerinde çalışmam lazım
:)
 
Üst