Neler yeni

Yeni mesajlar Yeni konular En çok mesaj En çok tepki En çok görüntülenen

Dikkatimizi çekmek için yarışan yüzlerce, hatta binlerce marka var ve bu, markaların kendilerini görsel olarak farklılaştırmaları gerektiği anlamına geliyor. Bu farklılaşma, markanın zihnimizde ayırt edici bir resmini oluşturmak için birlikte çalışan bir dizi unsur olan marka kimliği tasarımı ile elde edilir. Marka kimliği tasarımı, üniformalar, araç grafikleri, kartvizitler, ürün ambalajları, reklam panosu reklamları ve kahve kupaları ve diğer teminatlardan fotoğraf stiline ve yazı tipi seçimine kadar her şeyi içerebilir.

Hayatınız üzerinde bir tür etki yapmış birini düşündüğünüzde, muhtemelen neye benzediğini hayal edebilirsiniz. Aynı şey markalar için de geçerli. Ve bir logo, bir markanın yüzü gibi davranır ve insanların onunla bağlantı kurmasına ve onu hatırlamasına izin verir. Bu nedenle logo tasarımının amacı, insanların bir ürün, şirket veya hizmetle ilgili deneyimlerini düşündüklerinde kolayca hayal edebilecekleri bir şey yaratmak olmalıdır.

Bir şeye baktığımızda okumadan önce şekil ve renk görürüz. Ancak bu, dikkatimizi çekmemiz için yeterliyse okumaya başlarız. Tasarımcıların işi, bir markanın özünü, kalıcı olması en muhtemel şekil ve renge damıtmaktır.

Logo tasarımının 10 altın kuralı


01. Temeli yapın

iyi-logo-tasarimcisi-olmanin-sirlari.jpg

Mercedes ve Woolmark'ınki gibi logolar, şirketleri için paha biçilmez varlıklar haline geldi.

Tasarımcı olmanın en ilginç yanlarından biri, her projede yeni şeyler öğrenmenizdir. Her müşteri farklıdır ve aynı meslekte bile insanlar işlerini farklı şekillerde yaparlar. Logo tasarımı bazı temel çalışmalarla başlamalıdır. Müşteriyi ve ürününü tanımak, en güçlü tasarım yönünü seçmenize yardımcı olacak ve daha sonra logo tasarımınız üzerinde fikir birliğine varmayı kolaylaştıracaktır.

Müşterinize neden var olduklarını sorduğunuzdan emin olun. Ne yapıyorlar ve nasıl yapıyorlar? Onları diğer markalardan farklı kılan nedir? Kimin için oradalar ve en çok neye değer veriyorlar? Bu sorulardan bazıları gereksiz olacak kadar basit görünebilir, ancak yanıtlaması zor olabilir ve müşterilerinizin işletmeleri hakkında daha fazla soruya yol açacaktır. Bir projenin bu ilk aşamasında keşfettikleriniz, logo tasarımınızı geliştirmeye başladığınızda pazarı kaçırmamanıza gerçekten yardımcı olabilir.



02. Eskiz defteriyle başlayın

Martijn Rijven Firefox.jpg

Wolff Olins tarafından görevlendirilen Martijn Rijven'in Firefox maskotlarının çizimleri

Günümüzde mevcut olan pek çok dijital araçla, bir logo tasarımı oluşturmak için doğrudan bilgisayarınıza gitmeyi düşünebilirsiniz, ancak bir eskiz defteri kullanmak size gözlerinizi parlak şekilde aydınlatılmış piksellerin parıltısından uzak tutma ve daha da önemlisi tasarım fikirlerini kaydetme şansı verir. daha hızlı ve özgürce. Hiçbir dijital arayüz olmadan, keşfetmek için tam bir özgürlüğe sahipsiniz ve gece kaybetmek istemediğiniz bir fikirle uyanırsanız, başucunuzun yanında bir kalem ve kağıt hala onu alt etmenin en iyi yoludur. .

Eskiz yapmak, şekilleri tam olarak istediğiniz yere yerleştirmeyi kolaylaştırır - daha sonra işaretlerinizi dijitalleştirmek için her zaman zamanınız olacaktır (daha fazla tavsiye için çizim ipuçlarımıza bakın). Bir işareti dijitalleştirmeden önce müşterilere tasarım fikirlerini anlatırken bazı eskizleri paylaşmak da faydalı olabilir. Bu, yazı tiplerinin ve renklerin dikkati dağılmadan sonucu görselleştirmelerini kolaylaştırabilir ve bu da bazen müşterilerin tüm bir fikri reddetmesine neden olabilir.

Yine de en iyi fikirlerinizi çok fazla paylaşmayın.



03. Siyah beyaz başlayın


apple-logo-degisim-tarihleri.jpg

Apple logosunun iç detayı yıllar içinde değişti, ancak silueti kaldı.

Yukarıda bahsettiğimiz gibi, renk markalaşmanın önemli bir parçasıdır, ancak bazen dikkati dağıtabilir ve müşterinin logonun temel konseptini düşünmesini zorlaştırabilir. Rengi sürecin daha sonralarına bırakmak, genellikle değiştirilmesi çok daha kolay olan bir öğe yerine logo tasarımınızın fikrine odaklanmanıza izin verebilir.

Kötü bir fikri ilginç bir paletle kurtarmak imkansızdır, ancak rengi ne olursa olsun iyi bir fikir yine de iyi olacaktır. Herhangi bir iyi bilinen sembolü resmederseniz, çoğu durumda paletten önceki formu düşünürsünüz. Bir elma ısırığı, üç paralel şerit, yatay bir çizgide birbirine bağlı dört daire veya başka bir şey olsun, en önemli olan çizgiler, şekiller ve fikrin kendisidir.



04. Tasarımınızın alakalı olduğundan emin olun

Grafik-tasariminda-uyumun-önemi.jpg

Pentagram'ın kurucusu Alan Fletcher, 1989'da V&A logosunu yarattı (Resim kredisi: V&A)

Bir logo tasarımı, temsil ettiği fikirler, değerler ve faaliyetlerle ilgili olmalıdır. Zarif bir yazı tipi, üst düzey bir restorana çocuk odasından daha çok yakışacaktır. Aynı şekilde, bir floresan pembe ve sarı paleti muhtemelen mesajınızın erkek emeklilerle etkileşime geçmesine yardımcı olmayacaktır. Ve sektörden bağımsız olarak, bir gamalı haçla herhangi bir benzerlik taşıyan bir işaret işlemek işe yaramayacaktır.

Bunları biliyorsunuz ve oldukça açık görünebilirler, ancak uygunluk bundan daha derine iner. Belirli bir tasarımın ardındaki mantığınız ne kadar uygunsa, fikri müşteriye satmak o kadar kolay olacaktır (ve bu, bir projenin en zorlu kısmı olabilir. Unutmayın, tasarımcılar sadece tasarlamazlar. Onlar da satarlar).



05. Hatırlaması kolay bir tasarım yaratın

logo-tasariminda-dikkat edileceklerjpg.jpg

Anton Stankowski'nin 1974 Deutsche bankası logosu (İmaj kredisi: Deutsche Bank)

İyi bir logo tasarımı akılda kalıcıdır ve diğer markaların dikkatleri için rekabet etmesine rağmen bir markanın potansiyel müşterinin zihninde kalmasını sağlar. Bu nasıl sağlanabilir? Sadelik burada parolanız olmalıdır. Gerçekten basit bir logo, genellikle çok kısa bir bakışla hatırlanabilir; bu, aşırı ayrıntılı bir tasarımla mümkün değildir.

Bir markanın bir konsepte odaklanması gerekir; tek bir 'hikaye' üzerine. Çoğu durumda bu, tarayıcı çubuğundaki bir web sitesi simgesinden bir binadaki tabelalara kadar farklı boyutlarda ve çeşitli uygulamalarda çalışabilmesi için karmaşık olmayan bir forma sahip olması gerektiği anlamına gelir.



06. Farklı olmaya çalışın

Tate-Logosu.jpg
Wolff Olins'in 1999 Tate logosu, Tate'in Birleşik Krallık'taki dört galerisini birleştirdi.

Bir markanın rakiplerinin hepsi aynı tipografik stili, aynı tür paleti veya marka adının soluna yerleştirilmiş bir sembolü kullanıyorsa, bu, müşterinizi birbirine karıştırmak yerine farklı kılmak için mükemmel bir fırsattır. Farklı bir şey yapmak logo tasarımınızın öne çıkmasına gerçekten yardımcı olabilir.

Piyasadaki bu kadar çok benzerlik, mutlaka işinizin daha kolay hale geldiği anlamına gelmez. Etraflarında gördükleri bir trendi yakalamak için genellikle cesur bir müşteri gerekir. Bununla birlikte, tasarım portföyünüzde hayal gücünüzü göstermek, istediğiniz türde müşteriyi çekmenin iyi bir yoludur ve konseptinizin uygunluğunu göstermek, tüm endişeleri gidermenize yardımcı olabilir.



07. Daha geniş marka kimliğini düşünün

marka-kimligi-olusturma.jpg

Wolff Olins, 2006 yılında hem logosunda hem de pazarlama başlıklarında kullanılmak üzere Macmillan kanser desteği için ısmarlama bir yazı tipi oluşturdu.

Genellikle bir logoyu mutlak izolasyonda görmeyiz. Genellikle bir web sitesi, poster, kartvizit, uygulama simgesi veya diğer her türlü destek ve uygulama bağlamında sunulur. Müşteri sunumu, potansiyel müşteriler tarafından görüldüğünde logonun nasıl göründüğünü göstermek için ilgili temas noktalarını içermelidir. Bu biraz, bir çıkmaza saplanıp kalmanıza benzer – geri adım atmanıza, daha büyük resme bakmanıza, nerede olduğunuzu ve neyle çevrili olduğunuzu görmenize yardımcı olabilir.

Tasarım açısından, büyük resim, logo tasarımınızın üzerinde görünebileceği her potansiyel öğedir. Logo orada olmadığında da kimliğin nasıl çalıştığını her zaman düşünün. Son derece önemli olsa da, bir sembol ancak şu ana kadar bir kimlik alabilir. Tutarlı görseller elde etmenin bir yolu, logonuz için ısmarlama bir yazı tipi oluşturmaktır. Bu yazı tipi daha sonra pazarlama başlıklarında da kullanılabilir.



08. Çok gerçekçi olmayın

logo-tasarımın-incelikleri.jpg
Penguin ve Shell logoları, temsil ettikleri şirket türleri hakkında hiçbir ipucu vermiyor.

Bir logonun bir şirketin ne yaptığını göstermesi gerekmez; aslında, olmaması genellikle daha iyidir. Daha soyut işaretler genellikle daha kalıcıdır. Tarihsel olarak fabrikanızı ya da aile tarafından işletilen bir işletme olsaydı, belki bir hanedan arması gösterirdiniz, ancak semboller ne yaptığınızı göstermez. Bunun yerine, kim olduğunuzu açıkça ortaya koyuyorlar. Halkın gözünde markanın anlamı, şirketin yaptıkları ile markanın şekli ve rengi arasında çağrışımlar oluşturulabildiğinde sonradan eklenmektedir.



09. Sembollerin önemli olmadığını unutmayın


logo-tasariminda-semboller.jpg
Johnson Banks'in eğimli çatısı 'h' ile barınak için kullandığı 2004 işareti, konut yardım kuruluşunun yeniden konumlandırılmasına yardımcı oldu (son zamanlarda yeniden tasarlanmış olmasına rağmen)

Bir logonun her zaman bir sembol olması gerekmez. Özellikle şirket adı benzersiz olduğunda, ısmarlama bir kelime işareti işe yarayabilir – sadece Google, Mobil veya Pirelli'yi düşünün. Odak sadece harfler üzerinde olduğu için tasarım yeteneğini aşırıya kaçmaya çalışmayın. Okunabilirlik, herhangi bir kelime işaretinin anahtarıdır ve sunumlarınız, tasarımlarınızın büyük ve küçük her boyutta nasıl çalıştığını göstermelidir.

Tabii ki, kelimeler bazen çok küçük uygulamalarda çalışmayabilir, bu nedenle varyasyonlar gerekebilir. Bu, logo işaretinden bir harf kaldırmak ve aynı rengi kullanmak kadar basit olabilir veya her iki parçanın da bulunduğu bir logo kilidi yerine ikincil bir tasarım öğesi (önce kelime işareti, ikinci sembol) olarak kullanılabilecek bir sembol içerebilir. yan yana gösterilmiştir.



10. İnsanları gülümsetin

logo-tasarım-amazon.jpg
2000 yılında tasarlanan Turner Duckworth'un Amazon markası, A'dan Z'ye gizli bir gülümsemeyle nüktedanlık katıyor.

Son olarak, logo tasarımınıza biraz zeka katmak, işinizi daha eğlenceli hale getirmekle kalmaz, aynı zamanda müşterinizin daha başarılı olmasına yardımcı olabilir. Her marka veya her sektör için uygun değil (silah üreticileri ve tütün firmaları için kesinlikle mantıklı değil, ancak bu tür şirketlerle çalışmayı seçip seçmemeniz başka bir şey). Bununla birlikte, biraz daha az çekişmeli hukuk ve finans sektörleri, havasız ve steril markalaşma ile tanımlanan şirketlerle doludur. Bu tür müşterilerin kimliklerine biraz mizah eklemek, onları ayırmaya yardımcı olabilir.

Ulaşılması gereken bir denge var. Çok ileri giderseniz, potansiyel müşterileri yabancılaştırma riskini alırsınız. Bununla birlikte, şirket ne olursa olsun, insanlar insanlarla iş yapar, bu nedenle işinizin insani, duygusal bir yanı her zaman bir alaka düzeyine sahip olacaktır.
 

Benzer konular

Üst