Paolo Veronese
Adından da anlaşılacağı gibi Verona’da dünyaya gelmiştir. 14 yaşında bir atölyeye girerek eğitim almaya başlamıştır.Venedik’e çok uzak mesafede olmayan Verona’da gerçekleştirdiği ilk çalışmaları genel olarak Tiziano’nun Pesaro Madonnası’nın etkilerini gösterir.
Fakat yaklaşık olarak 1553 yılında, 1588’deki ölümüne değin kesintisiz olarak çalıştığı Venedik’e gelerek burada San Sebastiano Kilisesi’nin tavanı için göz yanılsaması yaratmaya dayanan freskler üzerinde çalışmaya başlamıştır. Ardından Doçlar Sarayı ve Villa Maser’e duvar resimleri yapmıştır. Yaklaşık 1560 tarihli olan Villa Maser freskleri duvarları kaplayan geniş manzaralardan oluşmaktadır. Böylece adeta yapının duvarları ortadan kaldırılmış hissi yaratılmıştır. Bu tür görsel yanılsamalar izleyen dönem resim sanatında giderek daha sık kullanılır olacaktır. Veronese iç mekanlara yaptığı duvar resimleriyle ün kazanmış ve çok sayıda sipariş almaya başlamıştır. Klasik mimarlık yapıtlarından oluşan bir arka fon üzerinde canlı renklerle betimlediği alegorik, dinsel ve tarihsel konulu büyük resimleriyle tanınmıştır. Yanılsamalı manzaralar ve mimari öğelerle yapıların duvarlarının sınırlayıcı etkisi ortadan kaldırılmıştır. Başta Venedik kırsalında yapılan villalar için olmak üzere çeşitli freskler yapmıştır. Aynı zamanda altar panoları ve yağlıboyalar da gerçekleştirmiştir.
Eserin Adı: Christus und der Hauptmann von Kapernaum
Yapım tarihi: 16. Yüzyıl
Orijinal Ebadı: 192 X 297 cm
Tekniği: Tuval Üzeri Yağlıboya
Bulunduğu Yer: Museo del Prado / Madrid - İspanya
Eserin Adı: Christus und die Schriftgelehrten
Yapım tarihi: 1548
Orijinal Ebadı: 236 X 430 cm
Tekniği: Tuval Üzeri Yağlıboya
Bulunduğu Yer: Museo del Prado / Madrid - İspanya
Eserin Adı: Hochzeit zu Kanaa
Yapım tarihi: 16. Yüzyıl
Orijinal Ebadı: 666 X 990 cm
Tekniği: Tuval Üzeri Yağlıboya
Bulunduğu Yer: Musée du Louvre / Paris - Fransa
Adından da anlaşılacağı gibi Verona’da dünyaya gelmiştir. 14 yaşında bir atölyeye girerek eğitim almaya başlamıştır.Venedik’e çok uzak mesafede olmayan Verona’da gerçekleştirdiği ilk çalışmaları genel olarak Tiziano’nun Pesaro Madonnası’nın etkilerini gösterir.
Fakat yaklaşık olarak 1553 yılında, 1588’deki ölümüne değin kesintisiz olarak çalıştığı Venedik’e gelerek burada San Sebastiano Kilisesi’nin tavanı için göz yanılsaması yaratmaya dayanan freskler üzerinde çalışmaya başlamıştır. Ardından Doçlar Sarayı ve Villa Maser’e duvar resimleri yapmıştır. Yaklaşık 1560 tarihli olan Villa Maser freskleri duvarları kaplayan geniş manzaralardan oluşmaktadır. Böylece adeta yapının duvarları ortadan kaldırılmış hissi yaratılmıştır. Bu tür görsel yanılsamalar izleyen dönem resim sanatında giderek daha sık kullanılır olacaktır. Veronese iç mekanlara yaptığı duvar resimleriyle ün kazanmış ve çok sayıda sipariş almaya başlamıştır. Klasik mimarlık yapıtlarından oluşan bir arka fon üzerinde canlı renklerle betimlediği alegorik, dinsel ve tarihsel konulu büyük resimleriyle tanınmıştır. Yanılsamalı manzaralar ve mimari öğelerle yapıların duvarlarının sınırlayıcı etkisi ortadan kaldırılmıştır. Başta Venedik kırsalında yapılan villalar için olmak üzere çeşitli freskler yapmıştır. Aynı zamanda altar panoları ve yağlıboyalar da gerçekleştirmiştir.
Eserin Adı: Christus und der Hauptmann von Kapernaum
Yapım tarihi: 16. Yüzyıl
Orijinal Ebadı: 192 X 297 cm
Tekniği: Tuval Üzeri Yağlıboya
Bulunduğu Yer: Museo del Prado / Madrid - İspanya
Eserin Adı: Christus und die Schriftgelehrten
Yapım tarihi: 1548
Orijinal Ebadı: 236 X 430 cm
Tekniği: Tuval Üzeri Yağlıboya
Bulunduğu Yer: Museo del Prado / Madrid - İspanya
Eserin Adı: Hochzeit zu Kanaa
Yapım tarihi: 16. Yüzyıl
Orijinal Ebadı: 666 X 990 cm
Tekniği: Tuval Üzeri Yağlıboya
Bulunduğu Yer: Musée du Louvre / Paris - Fransa