Neler yeni

Yeni mesajlar Yeni konular En çok mesaj En çok tepki En çok görüntülenen

Flasha Yeni Başlayanlar İçin ActionScript ile Basit Örnekler

Ali Emre

👑Efsanevi Grafiker👑
Katılım
30 Tem 2007
Mesajlar
2,141
Tepkime puanı
85
Web sitesi
gncart.com
kütüphanedeki bi movie clipe attachmovie koduyla hareket vermek?

Sahneye bir daire Çizin.İsmini daire_mc koyarak movie clibe dönüştürün.Sonra kütüphanede sağ tıklayarak linkage bölümünde identifier bölümünde daire_mc ismini verin. artık movie klibimiz kod için harekete hazırdır.Sonra ana sahnede birinci frame şu kodları yazalım.

attachMovie("daire_mc", "daire_mc",this.getNextHighestDepth());
daire_mc._x =-2 ;
daire_mc._alpha=-5;




Batma-Çıkma Hareketi

Sahneye bir daire çizin.Seçim aracı(siyah ok) ile seçin.Modify >> Convert to the Seymbol ile Movie clibe dönüştürdükten sonra Properties kısmında instance name ismini daire_mc verin. ve şu kodu birinci frame yazın.


aci = 0;
onEnterFrame = function(){
daire_mc._y = 200 + Math.sin(aci) * 50;
aci += .1;
}



Dönen Batma-Çıkma Hareketi

Sahneye bir daire çizin.Seçim aracı(siyah ok) ile seçin.Modify >> Convert to the Seymbol ile Movie clibe dönüştürdükten sonra Properties kısmında instance name ismini daire_mc verin. ve şu kodu birinci frame yazın.


aci = 0;
merkezX = 270;
merkezY = 200;
acisal = 100;
hiz = .1;

onEnterFrame = function(){
daire_mc._x = merkezX + Math.cos(aci) * acisal;
daire_mc._y = merkezY + Math.sin(aci) * acisal;
aci += hiz;
}





Sahnedeki bir topu acısal olarak rastgele harekett ettirelim.

Yine Sahneye bir daire çizin.Seçim aracı(siyah ok) ile seçin.Modify >> Convert to the Seymbol ile Movie clibe dönüştürdükten sonra Properties kısmında instance name ismini daire_mc verin. ve şu kodu birinci frame yazın.

aciX = 0;
aciY = 0;
merkezX = 270;
merkezY = 200;
dizi = 100;
xhiz = .07;
yhiz = .11;

onEnterFrame = function () {
daire_mc._x = merkezX+Math.sin(aciX)*dizi;
daire_mc._y = merkezY+Math.sin(aciY)*dizi;
aciX += xhiz;
aciY += yhiz;
};

değerleri değiştirip değişik sonuçları gorebilirsiniz.








Sahneye hızlıya başlayan bir dairenin yavaşlayarak durmasını kodla yapalım.

Sahneye bir daire çizin.Seçim aracı(siyah ok) ile seçin.Modify >> Convert to the Seymbol ile Movie clibe dönüştürdükten sonra Properties kısmında instance name ismini daire_mc verin. ve şu kodu birinci frame yazın.

var easing:Number = 0.2;
var hedefX:Number = Stage.width / 2;
var hedefY:Number = Stage.height / 2;
onEnterFrame = function () {
var dikeyx:Number = (hedefX - daire_mc._x) * easing;
var dikeyy:Number = (hedefY - daire_mc._y) * easing;
daire_mc._x += dikeyx;
daire_mc._y += dikeyy;
};






Mouse takip ederken yavaşça duraklayan bir movie clip

Sahneye bir daire çizin.Seçim aracı(siyah ok) ile seçin.Modify >> Convert to the Seymbol ile Movie clibe dönüştürdükten sonra Properties kısmında instance name ismini daire_mc verin. ve şu kodu birinci frame yazın.


var easing:Number = 0.1;
onEnterFrame = function () {
var dikeyx:Number = _xmouse - daire_mc._x;
var dikeyy:Number = _ymouse - daire_mc._y;
daire_mc._x += dikeyx * easing;
daire_mc._y += dikeyy * easing;
};




Mouse hareket ettikçe gölge efekti değişen bir kodlama yapalım.

Sahneye bir yıldız cizip Seçim aracı(siyah ok) ile seçin.Modify >> Convert to the Seymbol ile Movie clibe dönüştürdükten sonra Properties kısmında instance name ismini yildiz_mc verin. ve şu kodu birinci frame yazın.


import flash.filters.DropShadowFilter;
var yildiz_mc:MovieClip;
var yildizFiltresi:DropShadowFilter;
init();
function init() {
yildizFiltresi = new DropShadowFilter();
yildizFiltresi.blurX = 20;
yildizFiltresi.blurY = 20;
}
function onEnterFrame(Void):Void {
var dx:Number = yildiz_mc._x - _xmouse;
var dy:Number = yildiz_mc._y - _ymouse;
yildizFiltresi.angle = Math.atan2(dy, dx) * 180 / Math.PI;
yildizFiltresi.distance = Math.sqrt(dx*dx + dy*dy) * .1;
yildiz.filters = [yildizFiltresi];
}

Kolay Gelsin..
 

Benzer konular

Üst