Neler yeni

Yeni mesajlar Yeni konular En çok mesaj En çok tepki En çok görüntülenen

sorum işverenlere

grafipek

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
10 Eki 2007
Mesajlar
142
Tepkime puanı
0
slm herkese..
bu konuyu burda açtım çünkü sorum işverenleredir...
ben matbaada iş arıyorum fakat matbaa deneyimim yokve matbaa deneyimi gerçekten kazanmak istiyorum..... başvurduğum bana yakın olan bir iki matbaada hep aynı soru oldu : '' matbaa deneyimi arıyoruz'' [/B]fakat sorum şimdi size "herkes tecrübe istiyor ve kimse tecrübesiz eleman alıp çalıştırmıyor. Eğer böyle devam ederse tecrübesizler nasıl tecrübe kazanacak? Bunun çözümü yok mudur?"

lütfen bana biri bu sorunun cevabını versin.. cevabını gerçekten çok merak ediyorum.. bu deneyim denen olay gökten zembiile mi inecek acaba.....
 

Benzer konular

aynur.ry

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
30 Ara 2008
Mesajlar
115
Tepkime puanı
2
bence çok tartışılacak bir konu.ben meslk lisesinde grafik üzerine okuyorum bu sene staj yapıyorum.İşverenlerin açınsndan bakarsak tecrubesiz eleman onlar için gerçekten sorun çünkü işveren aldığı bir işi sorunsuz olarak teslim etmek ister.yapabileceklerinin en iyisini ister elemnlarından..tecrubesiz eleman onlar için ayak altında dolanan bi tehlike yani bu açıdan işverenleri suçlayamam.Ama eğer bir meslkte tecrube kazanıp o mesleğe sahip olmak ilerde o meslekten para kazanmak istiyosan senin fedakarlık yapman lazm yani işveren tacrubesiz elemana para vermek istemez yada çok az verir .Çünkü sana işi öğreticek olan işveren ve artı üstüne para vermek onlar için çok mantıklı bişi değil.Oyüzden senin isverene gidip bir ay veya daha fazla ücretsiz çalışşmak istiyorum falan demen lazım bence Bu arada mesleğe yavaş yavaş giriş yapmış olursn...Ama tabiki ben en kötü tarafından bakıyorum eğer şanslıysan herşey olabilir...
 

irm.art

Kreatif Stratejist
👑Efsanevi Grafiker👑
Katılım
11 Eyl 2008
Mesajlar
5,655
Tepkime puanı
111
maalesef bu önüne geçilmesi çok zor bir mantelize. İşverenlerin çoğu para veriyorum ve istediğim gibi de sömürürüm mantığı güdüyorlar. Bana şuan için en makul çözümü öğrenebilme kapasitenize göre çalışma günü,haftası, ayı neyse bunun oluru onu ayarlayın ve o süre zarfında ücretsiz çalışmayı teklif edin. Ama ücretsiz çalışıyorsunuz diyede yemeğinizi yolunuzu vb. bir şekilde almalısınız ve kendinizi sömürtmeyiniz. Ne yazkki iyi niyeti kötüye kullananlar var ...
 

Safari

♾️Grafik Gurusu♾️
Katılım
4 Ağu 2008
Mesajlar
1,846
Tepkime puanı
74
Merhaba Grafipek
söyledikleriniz mantıklı.. Nasıl tecrübe kazanacak tecrübesizler..
Mesela çalıştığım yerde yeni eleman ihtiyacımız oluştu. Tecrübesiz elemanlar yeni lise mezunları aradık.
Arayanların %80i %90'ı benim maddi sorunum yok para ikinci planda diyor.
İşveren gözüyle baktığımızda para sorun değil deniyor ama kişi evli yada bakmakla yükümlü olduğu kişilerin giderini karşılamak zorunda olduğundan bir süre sonra duygusallık işin içine girip zam yapılması gerekiyor bunu daha önce yaşadıklarından buna ihtimal verilmiyor.
3 yeni eleman alındı 0'dan herşeyi biz öğretiyoruz. Artık müşterilere cevap verecek kıvama geldiler/geliyorlar.
Bu elemanlarda bekar ve bakmakla yükümlü olduğu birileri olmadığından tercih edildi.
İşveren sadece anı değil sonrasını da düşünüyor bence..
Bir de istanbul'da yoğunlukla seçim öncesi işler daha sıkı ve bu bir artı iken sorunsuz iş teslim etmekte önemli. Matbaa'nın eksisi demiyeyim de olumsuz olan bir yanı da iş yanlış basılıyorsa bunun maliyeti birilerine yansıtılıyor. Yanlış basılan işi kilosu 20 kuruştan satılıyor oysaki kağıdın 1 m2'si 200 küsür kuruş..
 

drykrcl

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
19 Haz 2008
Mesajlar
15
Tepkime puanı
0
Katlıoyrum grafipek arkadaşa çünkü ben o problemi hala yaşıyorum ve su anda bedavaya çalışıyorum diyebilirim. 2 yıllık üniversite diplomam hiçbir işe yaramıyor en büyük problemimiz olan deneyimi kazanmak için neler yapmamız gerektiğini söyleyen yok bu soruna bir an önce bir çözm bulunması gerekiyor bencede....
 

antitasarim

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
17 Şub 2008
Mesajlar
147
Tepkime puanı
3
"na sar et méne o'lura ca lis se nind éol urr"
bu özlü sözden anlaşılacağı gibi çalışmak çalışmak ve daha çok çalışmak lazım. Sabırla tecrübe convertleyeceksiniz.
 

émmst

👑Efsanevi Grafiker👑
Katılım
18 Ara 2008
Mesajlar
3,326
Tepkime puanı
60
Yaş
38
Sabredip napıcaklar evde tecrübe mi bekliyecekler. Söylediğiniz sey çok alakasız.
Konuyu açan arkadaşım; Grafiker Safari arkadaşımın bahsetmiş olduğu gibi parasız yada cuzzi rakamla bir matbaa ile anlaşıp işi öğrenene kadar çalışıcaksın. Ben staj yerimdem reveransla gitmiştim matbaaya işi öğrenene kadar belli bir ücretle çalıştım daha sonra normal ücrete döndüm. iş verenler açısından bakarsan da onlarda getirisi olan birine iyi bir ücret vermek istiyorlar. Ama tabiki de kötü bi durum.
 

creedwar

Kreatif Stratejist
👑Efsanevi Grafiker👑
Katılım
17 Haz 2008
Mesajlar
7,974
Tepkime puanı
104
Senin söylediğinde sabretmek değilmidir?
 

émmst

👑Efsanevi Grafiker👑
Katılım
18 Ara 2008
Mesajlar
3,326
Tepkime puanı
60
Yaş
38
Bir öneri ya da çözüm sunmamış benimki de sabretmek ama öğrenerek.
 

creedwar

Kreatif Stratejist
👑Efsanevi Grafiker👑
Katılım
17 Haz 2008
Mesajlar
7,974
Tepkime puanı
104
:p peki öyle olsun..
 

Safari

♾️Grafik Gurusu♾️
Katılım
4 Ağu 2008
Mesajlar
1,846
Tepkime puanı
74
Sabredip napıcaklar evde tecrübe mi bekliyecekler. Söylediğiniz sey çok alakasız.
Konuyu açan arkadaşım; Grafiker Safari arkadaşımın bahsetmiş olduğu gibi parasız yada cuzzi rakamla bir matbaa ile anlaşıp işi öğrenene kadar çalışıcaksın. Ben staj yerimdem reveransla gitmiştim matbaaya işi öğrenene kadar belli bir ücretle çalıştım daha sonra normal ücrete döndüm. iş verenler açısından bakarsan da onlarda getirisi olan birine iyi bir ücret vermek istiyorlar. Ama tabiki de kötü bi durum.

Sözlerime katılan birini görmek çok güzel.
Bu iş, hele de istanbul'da bu sektör diğer yerlere göre çok farklı uyanık olan kazanıyor burda.
Sadece bir program bilen yada çat pat birşeyler yapanlar bile yüksek meblağda iş alıyor. Bunun çok örneklerini gördüm/görüyorum.
Sadece tek bir logoya 2000 YTL ücret istiyen birileri de var.
8 sayfalık bir gazete hazırlamış Corel Draw'da görmek bile istemezsiniz. Okumak bile bi hüner haberleri.
Bu işteki tecrübe bi anda olmuyor, bir yılda olmuyor.. Sorunlarla karşılaştıkca tecrübe ediniyorsun.
 

grafipek

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
10 Eki 2007
Mesajlar
142
Tepkime puanı
0
evt bakalım öle teklif götürcem inş yol yemek parasını verseler razıyım...
valla sabır nereye kadar 2 senedir sabrediyorum... işe bak ya btn grafik prog biliyorsun, tasarım az çok biliyosun ama deneyim yok diye işe almıyolar... ben bu olaydan bişey anlamıyorum valla...bir işveren çıkıp cevaplasın bölece benim gibi düşünen herkes rahat eder...
 

Safari

♾️Grafik Gurusu♾️
Katılım
4 Ağu 2008
Mesajlar
1,846
Tepkime puanı
74
Pendik'te bi kaç tanıdığım da iş arıyor inş. bulursun
 

grafipek

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
10 Eki 2007
Mesajlar
142
Tepkime puanı
0
hmm kim, nerde? valla birkaç bana yakın matbaaya gttim grşmeye olmadı.....
bu arada drykrcl arkadaşa kesinlikle katılıyorummm...
 

daks

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
22 Ara 2008
Mesajlar
18
Tepkime puanı
0
Arkadaşlar merhaba,
Ben bursada bir ajansin vermiş olduğu ilanı okudum ilan şöyle idi.

Yetiştirilmek üzere bay, bayan grafikerler aranıyor....

Bu ilanı okuduktan sonra arkadaşım oraya baş vurdu ve ajans sahibi şunları sordu...

Freehand biliyormusun?
Photoshop biliyormusun?
Corel biliyormusun?
Eğer bilmiyorsan olmaz dediler.

Yav zaten bunların hepsini öğrenmiş olan insan kendini bi şekilde yetiştirmiş sayılmazmı?

oraya başvuran arkadaşım erkek ve biz öğrendikki iş yeri sahibi bayan arıyormuş ve çalışanların %80' i bayan iş yeri sahibide erkek...

Konu ile bi alakası varmı bilmiyorum ama böyle tiplerde patron...
 

grafipek

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
10 Eki 2007
Mesajlar
142
Tepkime puanı
0
yani bencede grafik programlarını bilenler az ya da çok yetiştirmiştir kendini... ben araştırmayı çok severim devamlı yenilikleri, çıkan yayınları takip edrim...
benim de şuan çalıştığım patronlar hep erkekti hiç bayana rastlamadım..
 

creedwar

Kreatif Stratejist
👑Efsanevi Grafiker👑
Katılım
17 Haz 2008
Mesajlar
7,974
Tepkime puanı
104
evt bakalım öle teklif götürcem inş yol yemek parasını verseler razıyım...
valla sabır nereye kadar 2 senedir sabrediyorum... işe bak ya btn grafik prog biliyorsun, tasarım az çok biliyosun ama deneyim yok diye işe almıyolar... ben bu olaydan bişey anlamıyorum valla...bir işveren çıkıp cevaplasın bölece benim gibi düşünen herkes rahat eder...

Eski kurt Matbaacılar biz daha grafik nedir bilmezken elde yapılan grafik çalışmalarıyla işlerini götürürlermiş..Sabır, çekilen onca eziyetten sonra zamanla erdeme dönüşür ustalık alınırmış..
Matbaa da basılan işin geri dönüşü olmaz..Acemiliğinizi atmak için bir reklam ajansında şansınızı deneyin..Matbaada yapılan işin geri dönüşü olmaz..

yani bencede grafik programlarını bilenler az ya da çok yetiştirmiştir kendini... ben araştırmayı çok severim devamlı yenilikleri, çıkan yayınları takip edrim...
benim de şuan çalıştığım patronlar hep erkekti hiç bayana rastlamadım..

Grafikle ilgileniyorsanız araştırmayı, gözlemlemeyi ve sık sık eskiz yapmayı unutmayın...
 

serap anıl

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
7 Mar 2008
Mesajlar
30
Tepkime puanı
0
Sevgili Grafipek, seni anlıyorum,haklısında. Grafikerlik yapmak ayrı bişeydir,matbaa grafikerliği ayrı bir şey.Matbaa grafikerliğinde tecrübe ararlar çünkü bir matbaa grafikerinin çok şey bilmesi gerekir.Çünkü matbaa grafikeri yaptığı işi sonuna kadar takip etmek zorundadır.Basılan iş pek çok kademedengeçer.Filmciden,klişeciden,makinacıdan,davetiye toptancısından,basan ustadan,paketleyen elemandan...Çat kapı gelen müşteriye cevap verebilmekten,çalan teldeki müşteriyi haklı olduğu durumda idare edebilmekten,gelen müşterinin seviyesine göre hareket edebilmekten vs vs vs daha bisürü şey.. Matbaa grafikerliğinde tecrübeli olmak istiyorsan,baskı makinasının nasıl çalıştığını öğreniceksin, (ben gestetner kullanmasını öğrendim ustanın birine kızdığım için),filmcilere cevap verecek kadar film hakkında bilgi sahibi olacaksın, paket yapmayı öğreneceksin, kağıt ve davetiyecilerin iskontosunu öğreneceksin, matbaaya giren kağıdın ruloysa hemen açılması gerektiğini öğreneceksin, artık kağıtların ustalar tarafından el altından satılıp satılmadığını öğreneceksin, gelen müşteriye patronuna daha çok kazandırmak için ya 2 renk daha güzel duruyo tek renkten yada ama adeti yükseltinki birim fiyatı size daha ekonomik gelir size laflarını öğreniceksin.Yıllarca matbaa sektöründe çalıştığım için biliyorum, matbaa grafikerliğinde patronun istediği şeyler şunlardır:Baskıya işi çabuk versin(çünkü usta otursada çalışsada parasını alır)Gelen müşteriye adet ve renk arttırma konusunda yönlendirme yapsın,hatalı iş çıkarmasın (üstteki kağıt fiyatlarından bahseden arkadaş çok doğru söylüyor) zarar ettirmesin. Kısaca çok seri olmanız beklenir. Kalıp sayısını arttırmanız gerekir, hatalı baskıya sebep olma oranınız minimumun altında olmalıdır.
Gelelim ana meseleye tüm bunları öğrenmem için bir matbaada çalışmam gerekir ama tecrübem yok diye almıyolarki dediğini duyar gibi oluyorum. Yılma,kendine güven,aslında tecrübe kazanmaya başlamışsın fakat farkında değilsin."lütfen bana biri bu sorunun cevabını versin.. cevabını gerçekten çok merak ediyorum.. bu deneyim denen olay gökten zembiile mi inecek acaba..."demişsin ya; tecrübe kazanmaya başlamışsın, gökten zembille inmez gerçekten. Hırslı ve dişli ol unutmaki iş istediğin matbaacı da mutlaka tecrübeli değilsin seni işe alamam lafını duyup geri dönmüştür ilk yıllarında. Oda oturup eminim senin şu an düşündüklerini çok düşünmüştür. Ama yılmamış demekki, bugün o bir matbaacı... Tavsiyem, iş ararken küçük çaplı matbaalara yönelmen...
 

émmst

👑Efsanevi Grafiker👑
Katılım
18 Ara 2008
Mesajlar
3,326
Tepkime puanı
60
Yaş
38
Serap Anıl yazısı;

Bu işe yeni başlayanlar için çok doğru bir açıklama gerçekten..Şahsım adına teşekkurler. Bu yazıyı dikkate alarak bile tecrübe kazanabilirsiniz arkadaşlar.
 
Üst