(Dpi değeri ve "image quality"si çok düşürüldüğü için görüntü hayli bozulmuş, rahat algılanmıyor. Halbuki yaklaşık
100 dpi'a indirip boyutlarını da biraz ufaltmak kâfi idi)
HİYERARŞİ / VURGU (KONTRAST) Grafik tasarımın en önemli meselelerinden biri de doz, ölçü ve orandır. Bu konuyu anlamak için kompozisyonu oluşturan parçaları; başrol oyuncusu, yardımcı rollerdekiler ve figuranlar olarak düşünmek çok faydalı olur. Yani algı sıralamasındaki önceliklerine göre tüm parçalar; en üst/aslî unsurdan en ast/talî unsurlara kadar, büyük-küçük, az-çok, düz-dokulu, ince-kalın, ön-arka, yakın-uzak, yatay-dikey, eğri-düzgün, net-bulanık, statik-hareketli, koyu-açık, sıcak-soğuk, canlı-ölü ton gibi zıtlıklarla “algı sıralamasına” tâbi tutulmalıdırlar. Bu çerçevede, ardçılar, öncülerin etkisini zayıflatacak şekilde veya tâli elemanlar aslî öğeleri/vurguları tolere edecek şekilde istiflenmemelidirler.
Algı (önce - sonra) hiyerarşisi: Afiş tasarımlarında; parçadan bütüne, gizliden alenîye, îmadan ifşaya, dolaylıdan doğrudana, azdan çoğa ve slogandan metne doğru bir algı sıralaması söz konusudur. Mesela bir afiş çalışmasında algı sıralaması:
1- Dolaylı / sembolik görsel
2- Slogan / Spot cümle / İsim
3- Açık görseller
4- Alt metinler
5- Jenerik / Amblem / İletişim bilgileri (lansmanı yeni yapılan bir marka değilse)
şeklindedir. (1 ve 2. şıklar, algı önceliğinde bazen eşdeğer de olabilirler).
https://i157.photobucket.com/albums/t...r2_Page_12.jpg https://i157.photobucket.com/albums/t...r2_Page_05.jpg BOŞLUK / MARJ (ESPAS) Eğer tasarım elemanlarının/gruplarının; birleştirilmeleri, kaynaştırılmaları ve kolajlanmaları gerekmiyorsa; birbirlerinden ayırmak, merkezî/aslî öğeye odaklamak ve rahat algı ve okunurluluğu sağlama adına, hem tasarım alanının sınırıyla (kadraj) tüm öğeler arasında;
Devil Movie Poster - Internet Movie Poster Awards Gallery Blood Diamond Movie Poster - Internet Movie Poster Awards Gallery https://impawards.com/2012/dark_knight_rises_ver3.html Righteous Kill Movie Poster #3 - Internet Movie Poster Awards Gallery SAVAŞ ÇEVİK on Vimeo Hem de tüm parçaların/grupların birbirleri arasında makûl oranlarda ve "dengeli" boşluklar (imaj, harf, satır ve sütun aralığı) bırakılmalıdır. Bu çerçevede bir kompozisyon; ne çok sıkışık ve içiçe, ne de hepten dağınık görünmelidir.
Ayrıca siyah gibi karamsal bir renk, yiyecek temalı çalışmalar için pek doğru bir tercih sayılmaz:
McDonald's Sweden: Joke | Ads of the World Esmenta (Escuela de medicina natural, tradicional y alternativa): Burger | Ads of the World https://adsoftheworld.com/media/print/fortune_deli_mayonnaise https://behance.vo.llnwd.net/profiles4/140748/projects/427132/70cdce7f847d6be13a77978f9d0702d1.jpg Grafik kurallarına uyalım, uymayanları uyaralım EFSANE de kullanılan karakter ise, merdivanaltı tabelacı ve dijital baskıcıların -özellikle bir dönem- hemen her çalışmasında muhakkak gördüğümüz, ancak profosyonellerin hiç itibar etmediği niteliksiz bir fonttur. Böylesi konular için,
Helvetica gibi çok sağlam fontların
Rounded varyasyonu kullanılabilir:
https://www.myfonts.com/fonts/adobe/helvetica-rounded/ "Gerçekten sınırımı zorlarsam bir düzine güzel yazı karakteri var diyebilirim. Ben üç tanesinden fazlasını kullanmıyorum." Welcome to Vignelli Associates Top 100 Best, Cool, Most Popular Professional Fonts (In English) | JUST https://www.grafikerler.net/tasarima-baslamadan-once-bilinmesi-gerekenler-t146913.html