kasta095
👑Efsanevi Grafiker👑
- Katılım
- 23 Mar 2008
- Mesajlar
- 4,835
- Tepkime puanı
- 173
1. Çizime başlarken 600*800 px ölçüsünde boş bir sayfa açıyoruz. Çalışmamız için belli renk tonları belirliyoruz. Eskiz kullanmadan öylesine karlamaya başlıyoruz. Renk tonu belirledikten sonra yuvarlak brush ile çizim yapıyoruz.
2. Daha sonra Smudge Tool kullanarak renk geçişlerini daha yumuşak yapıyoruz. Çizgilerle göz çevrisinde daha belirgin olmasını sağılıyorum.
3. Bu adımda gölgeleri oluşturacağız. İlk önce Hard Brush kullanarak daha sonra Sponge Brush uyguluyoruz. Brush özeliklerle Angle aktif olmalı ve eğim değiştirmeniz lazım. Keskin yerlerin yumuşaması için Smudge Tool (brush gibi aynı şekil olacak) kullanıyoruz.
4. Brush sünger şekliyle yaklaşık 1 px kadar göz üzerinde çalışıyoruz. Renk tonu kızıl… Brush özeliklerini resim üzerinde görebilirsiniz.
5. Göz üzerinde çalışmaya devam ediyoruz. Çok küçük detayları görmek için yaklaşık %400 kadar Zoom yapıyoruz. Gözaltında Opacity düşük turuncu renk tonu ile ışıltı efekti veriyoruz. Blending Mode Linear Dodge ile üst gözkapağı altlarına gölge şekli veriyoruz. Gözbebeği üst kısmında sünger fırça ile beyaz rengi kullanarak daha belirli bir ışıltı efekti veriyoruz (Blending Mode – Linear Dodge)
6. Şimdi fon ve yastık kaldı. Bu durumda ışığın yönünü beliriyoruz. Sol üst tarafından ışık gelecek buda gölgenin sağ alt tarafta olması gerektiğini belirler. Arka zemini boyamak için Hard Brush kullanıyoruz. Efekt vermek içinse opacity düşürüyoruz. Kedimizin üst tarafında açık renk kullandık ama kenarında koyu renk… Bu arka fonumuza derinlik kazandırdı.
7. Daha sonra kedimizin üzerinde noktalı Brush kullanarak tüylere efekt veriyoruz. Işık olan yerlerde Blending Mode fırça için Linear Dodge kullanıyoruz. Gölge yerleri içinse Linear Burn kullanıyoruz.
8. Ağız ve burun kısmı için pembe renk tonu kullanıyoruz. Bu işlem daha gerçek bir görünüm veriyor. Çünkü orda daha az tüy olduğu için deri gözükür. Blending Mode Overlay
9. Kaş ve bıyık yapımına geldik. Bunun için de Overlay seçenek kullanabiliriz.
10. Koyu ve açık renk kullanarak biraz daha tüy ekliyoruz.
2. Daha sonra Smudge Tool kullanarak renk geçişlerini daha yumuşak yapıyoruz. Çizgilerle göz çevrisinde daha belirgin olmasını sağılıyorum.
3. Bu adımda gölgeleri oluşturacağız. İlk önce Hard Brush kullanarak daha sonra Sponge Brush uyguluyoruz. Brush özeliklerle Angle aktif olmalı ve eğim değiştirmeniz lazım. Keskin yerlerin yumuşaması için Smudge Tool (brush gibi aynı şekil olacak) kullanıyoruz.
4. Brush sünger şekliyle yaklaşık 1 px kadar göz üzerinde çalışıyoruz. Renk tonu kızıl… Brush özeliklerini resim üzerinde görebilirsiniz.
5. Göz üzerinde çalışmaya devam ediyoruz. Çok küçük detayları görmek için yaklaşık %400 kadar Zoom yapıyoruz. Gözaltında Opacity düşük turuncu renk tonu ile ışıltı efekti veriyoruz. Blending Mode Linear Dodge ile üst gözkapağı altlarına gölge şekli veriyoruz. Gözbebeği üst kısmında sünger fırça ile beyaz rengi kullanarak daha belirli bir ışıltı efekti veriyoruz (Blending Mode – Linear Dodge)
6. Şimdi fon ve yastık kaldı. Bu durumda ışığın yönünü beliriyoruz. Sol üst tarafından ışık gelecek buda gölgenin sağ alt tarafta olması gerektiğini belirler. Arka zemini boyamak için Hard Brush kullanıyoruz. Efekt vermek içinse opacity düşürüyoruz. Kedimizin üst tarafında açık renk kullandık ama kenarında koyu renk… Bu arka fonumuza derinlik kazandırdı.
7. Daha sonra kedimizin üzerinde noktalı Brush kullanarak tüylere efekt veriyoruz. Işık olan yerlerde Blending Mode fırça için Linear Dodge kullanıyoruz. Gölge yerleri içinse Linear Burn kullanıyoruz.
8. Ağız ve burun kısmı için pembe renk tonu kullanıyoruz. Bu işlem daha gerçek bir görünüm veriyor. Çünkü orda daha az tüy olduğu için deri gözükür. Blending Mode Overlay
9. Kaş ve bıyık yapımına geldik. Bunun için de Overlay seçenek kullanabiliriz.
10. Koyu ve açık renk kullanarak biraz daha tüy ekliyoruz.
Çeviri: kasta095