Neler yeni

Yeni mesajlar Yeni konular En çok mesaj En çok tepki En çok görüntülenen

naklov

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
25 May 2007
Mesajlar
232
Tepkime puanı
10
Logotype Püfleri

Logo yapmanın kabaca 3 aşaması var. Isteyen kendi üslubunu belirleyebilir. Bu tamamiyle ortaya nasıl daha iyi bir iş çıkaracağınla ilgilidir. Kullandığımız program freehand diye varsayıyorum.

1- Markaya uygun font seçimi.

Öncelikle şunu unutmayalım logo font değildir. Digital teknolojiyle bu eğilim genelleşti. Önceden bütünüyle kendine özgü bir karakter oluşturma tavrı geçerliydi. Computer bu anlayışı değiştirdi.

Bir çimento firmasıyla, bir bluejean'ciye farklı tür fontlar kullanılmalı. Biz daha keyifli olsun diye bluejean firmasına logotype yapmak istiyoruz diyelim.

Önce amblem logo tanımını yapalım

Amblem: markanın logosuyla ilişkilendirilmiş şekil (örnek turkcell'in antenli maskotu)

Logo: markanın yazımı (turkcell yazısı)

Logotype: amblem ve logo ikisi birden (bütünü)

demektir.

Biz şimdi hayali bir firmaya hayali bir logo yaptığımızı varsayalım.

Firmamızın adı örneğin sepia olsun.

Önce sepia yazısını hem majiskül (büyük (kapital) harflerle), hem minüskül (tamamı küçük harflerle) yazıyoruz (ve tabii sadece baş harf büyük de yazılabilir). Bunları alt alta koyuyoruz ve grupluyoruz. Sonra daha önce derlediğimiz bazı fontları bu yazılara uyguluyoruz. Jean firması olduğu için, daha spor duran, dinamik ve çılgın fontlar deneyeceğiz. Kütük gibi kaba fontlar uymayacak. Bir sürü font denedikten sonra şöyle bir gözden geçiriyoruz. Her font her laf diziliminde aynı estetik etkiyi vermez. Fontu seçerken sepia üzerinde müdehale edebileceğinizi de kesinlikle düşünmelisiniz. Logo'da ne tür bir cin numara yapabilirim fikri çok önemli.

Ayıkladıklarımızı sayfa içinde tutalım. Diğerlerini atalım ya da bir süre daha bulunduralım. Daha sonra grup edilmiş sepia'lardan büyük harfli mi küçük olanlar mı tercihini yapın. Ben küçük olanı tercih ettiğimizi ama s'yi büyük yazacağımızı farz ediyorum.

Yani neymiş, ilk aşama uygun font seçimi. (Bu arada iki farklı fontun birbirine adaptasyonu da hoş durabilir)

2- Logoyı özgünleştirmek.

Sepia yazısına bir espri yükleyeceğiz ki özgün olsun. Misal şu örneği yapalım: s'pia. E harfini atıp yerine s'nin okunma örneğini kullanarak e yerine opostrof koyalım. Logonun ilk kalıbını oluşturmuş olduk. Ayrıca "sipia" diye okunma riski de var. Ancak jean firması ya biraz cesur olsun. (Işi özgünleştirirken zorlaştırmamalı. Örneğin ben de sepia'nın se"pi"a kısmında pi için şu matematikteki pi işaretini koyarım derseniz logo seta filan gibi okunur. Yazıyı çok yormadan net olarak okutmalıyız)

Sepia yazısına renk denemelerini yapabiliriz şimdi. Ben genellikle iki renkli bir logo filan olacaksa önce siyah ve gri yaparım. Logo son halini alınca renk denerim. Çünkü ilk önce renk deneyince, olay başka yerlere kaymaya başlar. Ama bu bir tercih meselesi.

3-Amblem oluşturup logoyla ilişiklendirme, ortaya çıkan seçenekleri renklendirme ve final.

Amblem ne olacak? Bu kısımda, yunus balığı, öpüşen gençler sillüeti, medusa, ateşböceği, karalahana... Ne kullanılacak sorunsalına doğru yanıt verecek fikri üretmeli. Ben şunu yaptığımızı düşünüyorum, s'pia yazılımının opostrofu kancadır ya, biz de bunu e'nin yerine kullandık. Alıyorum e'yi, çok da küçültmeden ayna görüntüsüyle ters çevirip aynen bir virgüle benzeterek opostrof işareti olarak kullanıyorum diyelim. Ve bunu da şu tao işareti olan suşi damlacığına benzetiyorum. Ve sonrada... Diye uzatmamalıyız. Yani neymiş, kağıt kalemsiz, benim şimdi yaptığım gibi sırf yazarak logo yapmak riskliymiş.

Her logoya bir amblem gerek diyemeyiz. Genelde bu bir müşteri tercihidir. Örneğin shubuo başarılı bir logodur ve rengiyle, formuyla, "o" harfinin konuşma balonu ve priz çağrışımıyla bitmiş bir iştir.

Ayrıca logo yapımında hep ama hep aklınızda bulunması gereken durum şudur, logotype karışık formlardan, düzensiz renk geçişlerinden, yoğun degradelerden oluşmamalıdır. Çünkü ilk gözönünde bulundurulacak olan, bir logonun gerektiğinde 1-1.5 Cm'ye küçültülebileceği ve bu şekliyle okunacağı ve yine gerekirse siyah beyaz kullanılabileceğidir (örneğin gazetelerdeki eleman ilanları veya kartvizitteki kullanımlar)

Ilave edeyim, eğer müşteri logosunu basılı mecrada kullanacaksa, photoshop'ta 5-10 cm genişliğinde, altında motion blur olan bir logo yapılmamalıdır. Unutmayalım bir amblemi 1 cm de kullanabiliriz (kartvizitlerde) 5 metre de (stadyumdaki panolarda)...

Amblem photoshop efektli olacaksa, büyük ölçekte ve yüksek çözünürlükte hazırlanmalı (300 dpi gibi). Taslak için küçük hazırlanıyorsa, orijinale çevrilebilirliği olmalı. (alıntıdır)
 

Benzer konular

naklov

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
25 May 2007
Mesajlar
232
Tepkime puanı
10
tşkler yorumlarınız için benım içinde yararlı oldu :)
 

Mehmet NAS

♾️Grafik Gurusu♾️
Katılım
28 Tem 2007
Mesajlar
1,473
Tepkime puanı
95
Yaş
41
paylaşım için tşk. iyi oldu valla
 

grafikör

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
31 Tem 2007
Mesajlar
5
Tepkime puanı
0
Öncelikle merhabalar,
NAKLOV demiş ki;
"Amblem photoshop efektli olacaksa, büyük ölçekte ve yüksek çözünürlükte hazırlanmalı (300 dpi gibi). Taslak için küçük hazırlanıyorsa, orijinale çevrilebilirliği olmalı. (alıntıdır)"

Naklov alıntı yapmışsın fakat bu doğru bir tanım değil, hiç bir logo veya amblem photoshop ta çalışılmaz cünkü vektörel tabanlı bir program değildir. eğer ki logo da effect kullanılacaksa artık illustrator ve freehand'de de effect uygulayabiliyoruz.Fottograf kullanılmayacak her iş vektörel çalışılamalıdır.
 

seher

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
9 Eki 2007
Mesajlar
48
Tepkime puanı
0
Yaş
34
çok teşekkürler böyle püf noktaları devamlı yayımlarsanız sewinirim:)
 

yeterajans

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
13 Eki 2007
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
hıım güzel cevap fakat daha açıklayıcı olabilirdi...
 

aDoBe

🏆Pro Tasarımcı🏆
Katılım
9 Eki 2007
Mesajlar
700
Tepkime puanı
7
Yaş
53
aslında yapan adam paitte bile yapar...
ama onemlı olan hangı platformda ya da hangi programda olması degıl. sadece ve sadece grafıkerın bılmesı gerek şudur.
almlem ya da logo veya logotype
1- Yalın olmalıdır
2- aritmetik bir cozumu olmalıdır. yanı bır baska kısı baktıgında o logonun nasıl hazırlandıgını cabucak anlaya bılmelı kavrayabılmelı.
3- logoyu sadece bı ısı ıcın hazırlanacakmıs gıbı dusunulmemesı gerekmektedır. yanı hazırlanan logo bır bılboarda da rahatlıkla kullanılabılmelı bır yaka rozetındede kullanılabılmelı. Bu maddeye dıkkat edersek eger logoların amblemlerın veya logotypeların vektorel bır ortamda hazırlanması cok faydalı olacaktır.
4- logo tabıkıkı fırmayı temsıl etmelı. ama ılla bu kurala uyulacak dıye bır kasap ıcın kanlı revanlı bı koc kafası kullanmanın bence bı esprisi yoktur.
5- hazırladıgımız logo akılda kalınması gerekıyorsa, beyınlere kazınması ıstenıyorsa yuzlerce rek yerıne daha sade ve daha keskın renklerle uygulanmalı. mesela KOÇ holdıng, Arcelık gıbı.

bu maddelerı nerede okudum bılmıyorum ama bıkaç madde daha vardı onları hatırlayamadım. ben bunlara uymaya calısıyorum tabıkıı musterıler ne kadar ızın verırse. klay gelsın arkadaslar
 

naklov

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
25 May 2007
Mesajlar
232
Tepkime puanı
10
Öncelikle merhabalar,
NAKLOV demiş ki;
"Amblem photoshop efektli olacaksa, büyük ölçekte ve yüksek çözünürlükte hazırlanmalı (300 dpi gibi). Taslak için küçük hazırlanıyorsa, orijinale çevrilebilirliği olmalı. (alıntıdır)"

Naklov alıntı yapmışsın fakat bu doğru bir tanım değil, hiç bir logo veya amblem photoshop ta çalışılmaz cünkü vektörel tabanlı bir program değildir. eğer ki logo da effect kullanılacaksa artık illustrator ve freehand'de de effect uygulayabiliyoruz.Fottograf kullanılmayacak her iş vektörel çalışılamalıdır.

ewt halısın alıntı yaptım özur deıerım orasına dıkkat edemedım duzelttıgın ıcın teşekurler..
 

naklov

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
25 May 2007
Mesajlar
232
Tepkime puanı
10
teşekurler yorumlarınız ıcın ve elştırılerınız için hepinize tek tek...
 

evren

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
5 Eyl 2007
Mesajlar
51
Tepkime puanı
0
Teşekkür ederim , faydalı bir ders olmuş .
 
Üst